Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ SYYSKUUN SYDÄMET vko 23 +++

01.06.2009 |

Hyvää Maanantaita kaikille!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli se sovittu aika polille, kun mulla oli ollu se sairaalapöpö. Vauva näytti edelleen tytöltä, paikat oli kiinni ja istukka ei peitä kohdunsuuta. Hieman hölmistynyt olo siitä kuitenkin jäi, kun kätilö oli sitä mieltä että pitäisi tulla tutustumiskäynnille synnärille! Minähän olen jo kaksi lasta synnyttänyt samassa sairaalassa, esikoisen "vanhalla" puolella ennen uudistumista, ja tokan uudistumisen jälkeen (eikä ollu puhettakaan tutustumiskäynnistä viime raskaudella). Yritin selittää että tiedän jo paikan, mut kun tää on isälle eka synnytys (kun hän ei päässyt mukaan ekan muksun syntymään). Helvettiäkö minä siellä teen? Mä tiedän kaikki anturat ja välineet ja muistan kyllä tasan miltä sali ja suihkuhuone näytti. Mielummin annan sen mun paikan jollekin ensisynnyttäjälle, isä voi sitten mennä keskenään sinne. Eteenkin kun en luota siihen että hän tulee mukaan synnytykseen. Kun pyysin painoarviointikäyntiä raskauden loppuvaiheeksi, syynä että eka oli suuri kokoinen, niin saa taas kuulla että kyllä noilla lantioilla synnyttää, ja nyt paikat on levinny niin paljon että se kolmas vaan sujahtaa ulos. Sen kun näkis! Ja mä EN halua ottaa sitä riskiä että vauva jää jumiin suuren koon takia, taikka että annetaan raskauden mennä yli kaks viikkoa, vaikka painoarvio oli jo la:lla 4 kg... Ja eteenkin kun vanhempi poika on erityislapsi, eikä sitä tiedä että johtuuko hänen vaikeudet synnytyksestä, niin siinä on mun mielestä ihan riittävät syyt. Mut auta armias kun sanoin, että yli 4 kiloista lasta en synnytä alateitse, vaan sit saa synnytyksen käynnistää tai tehdä sektion, niin siinä vaiheessa kerrotaan sektion kaikki haitat, ja minä yritän selittää, etten halua sektiota, vaan se on se viimeinen keino saada ulos sitä lasta turvallisesti. Mieluiten synnytyän alateitse ja niin että synnytys käynnistyy itse, mut aina se ei ole mahdollista. Ja sit saa kuulla et asiasta ei kannata ottaa stressiä... Huoh. Niinpäniin. Lapsen painoarvio oli tänään 550g, alakäyrällä menee (huokasin helpotuksesta!) joten toivon mukaan ei tule isoa lasta! Hassua vaan, että kätilö sanoi että "kun raskaus on näin alkuvaiheessa" ja lääkäri puhui että "kun viikkoja on niin hyvin", mitä lie sekasin olleet molemmat =)

Nyt alkoi kesäloma myös, ihanaa kun tietää että saa levätä päivällä, eikä tartte nousta kuudelta aamulla =) Sitten saa kattoa miten työt onnistuu heinäkuun kuumuudessa.

Voikaa kaikki hyvin =)

Zoya rv 24+3

Vierailija
22/29 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Mut on vallannut hirveä työuupumus... ei jaksais enää yhtään vaikka kesäloman alkuun on vielä yli kuukausi. Moni muukin on täällä valittanut sitä, että kyllä sen työpäivän vielä jaksaa, muttei sit kotona enää yhtään mitään - sama täällä. Sit kun ei jaksa edes pienelle kävelylle lähteä, tuntuu että löysistyy niin henkisesti kuin fyysisesti tosi paljon. Ei kauheen kivaa jos yli puolet raskaudesta menee sohvalla maaten ja syöden! :)

Meillä töissä ei tuo lama tunnu vaikuttavan mitenkään vaan kiire on koko ajan. Silti pomot pelkää yt-neuvotteluja jostain syystä eikä yhtään ylimääräistä saa ottaa hommiin, eli sitä pitää sit painaa välillä kahdenkin edestä... Tekis mieli hakea saikkua, mut toisaalta sit tuntuu ettei haluaisi kotonakaan maata ihan koko kesää.

Täällä vointi on muuten ollut ihan siedettävä, ainoastaan työpäivien jälkeen joka paikkaa särkee. Rautaa syön kans mut yllättävän vähillä sivuoireilla oon ainakin toistaiseksi selvinnyt. Onko kukaan kuullut maitohappobakteerien vaikutuksesta raskauden aikana? Joku väittää että niitä popsimalla lapsi säästyy allergioilta, toiselta taas kuulin ettei ollut mitään apua. Ja olisko niitä sit pitänyt syödä heti alkuraskaudesta alkaen?

Keskustelua on ollut myös synnytyksestä. Ensikertalaisena sitä on tietty miettinyt, mutta vähän vaikea sitä on kuvitella etukäteen - menee sit miten menee. Äitini on synnyttänyt kaikki lapset normaalisti alateitse, siskolla on tehty kaksi sektiota, eli suvusta ei voi päätellä mitään :) Oon nähnyt paljon unia tulevasta lapsestani, mutta niissäkin synnytys on vain musta aukko...

Eipä täällä kummempia. Seuraava neuvola on vasta kuun loppupuolella. Kovasti jo sitä odotan, kiva päästä kuulemaan onko kaikki hyvin. Eli aurinkoa odotellen!!

Elina ja Kuuno rv 25+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoips!

Vielä palaan muutamalla asialla, mistä palstalla muutkin kertoilleet.

Otettiin eilen viime tipassa Ifiltä vauvavakuutus, koska siellä on kaikki muutkin perheen vakuutukset. Ei ollut kallis, jotain 160 euroa muistaakseni. Lapsivakuutus pitää ottaa sitten erikseen, kunhan täyttää 2kk.

Obsidania olen syönyt nyt tämän viikon, ja en tiedä johtuuko siitä, mutta maha on ollut vähän kipeä ja ihan löysällä parina päivänä. Huonoa oloa myös jonnin verran, mutta toisaalta olen malttanut syödä huonosti kunnon ruokaa päivisin, eli huippaustuntemukset on tod.näk. johtuneet siitä. Pitää siis muistaa syödä! (Muutakin kuin herkkuja...)

Kesälomalla olen ja sen kunniaksi siivoillut kaappeja hiljalleen. Lapset ovat vielä pari viikkoa hoidossa, niin saan laitettua rauhassa kotia kuntoon. Edessä myös lelujen ym. romppeen raaka karsinta ja kierrätys... Vauvatarvikkeitakin vois kohta laittaa paikoilleen. Aion myös hemmotella itseäni jalkahoidolla ja kampaajalla-ajat ensi viikolla. :)

Omia juttuja tässä nyt vaan, mutta mielessä myös muiden turinat. Hyväntuulista ja -vointista viikonloppua kaikille!

Nurmeliini 27+0

Vierailija
24/29 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räntää, vettä ja rakeita satanut tänään eli ihana tämän Suomen suvi ;)

HARAKKAHUTULLE lepoa ja vointeja :)

ROCKPRINCESS: Varmasti otti ovaalista toi, ko laput katoaa matkalla, mutta eipä oo ensimmäinen kerta eikä varmaan viiminenkään Itellan taholta. Tavallaan turhaan oot joutunut oottamaan päätöksiä, murrr!!

ZOYA: Ite kans pyysin jo viime nlassa lähetettä kokoarvioultraan loppumetreille, ko en tosiaankaan ala synnyttään alakautta mitään yli 4 kilosta. Tytöt ollu ihan normeja, mutta esikko oli 20 grammaa vajaa nelikilonen, että oli aivan erilaista synnyttää isoa, ko pientä. Ja ite söin kakkoselta maitohappoja ja kolmoselta en - ei mitään eroa tytöissä, että tiiä sitten niiden tehosta loppupeleissä.

Kävin tänään ostamassa tulevalle jäppiselle ensimmäisia omia vaatteita, ko sattu osumaan tosi hyvät alet vastaan Lindexillä. Ostin lähinnä bodeja, kokoa 56 cm, vaikka ei niitä kauan kerkee pitämäänkään, mutta oli niin syötävän suloisia että

Vierailija
25/29 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää noi kaikki tyttö-vauvanvaatteet laittaa vissiin Huutikseen myyntiin, ko vie aika tavalla tilaa vaatehuoneesta.

Mulla ois lääkäri tässä parin viikon päästä ja pitis toisessa sokrurasituksessakin käyä. Eilen kävin muuten ultrailemassa jätkää, nii painoarvio oli jo rapiat 800 grammaa ja on viikkoa pitemmällä, mitä menkkojen mukaan. Suklaan syönti ois hyvä lopettaa, etten turhaa kasvata toista ja suklaahan on yks pahin rasvan lisääjä masuaikana vauvalle :/ Hyvästi ihana Maraboun Daim-suklaa, nyyyh....Ja edelleen on poikittain tuolla yksiössään ja se ahistaa!

Nyt pitää alkaa ruokahommiin ja alottaa saunanpesu. Oon aikonut ja aikonut jo kauan tehä sen, mutta nyt on aivan pakko! =)

AJ 24+2 tai 25+3 ultran mukaan

Vierailija
26/29 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista kun odotin niin tisseistä alko tihuttaan nestettä rv 36- tai jälkeen. Nyt sitä nestettä on tullu jo 2kk..

Ja minä niin pelkäsin ettei näihin ketunnokkiin ikinä mitään maitoa tule. Sain tytön synnytyksen jälkeen maidonnousua estävät lääkkeet. Ja aattelin sillonki, et kuinkahan pitkä vaikutus niillä on...

Iloja voi olla pieniäkin. mutta tämä on suurta juhlaa :D

On niin pitkä odotus vielä siihen, kun tämä maailman rakkain ja odotetuin lapsi syntyy. Onnesta pakahduksissaan ja tosinaan huolesta suunniltaan on tämä äiti.

Mutta tuntuu, että toivoakin on... tämän suruprosessin keskellä!

11.6 enkeli täyttää 9kk!

Toivo vauva rv 27+0

Vierailija
27/29 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Lapissa sateli eilen luntakin, mutta tänään onneksi vain vettä... kylmä on ollut, sisällä on kyllä tullut siivoiltua paljon.

Lasten koosta... meillä molemmat tytöt syntyi yli nelikiloisina, esikko 4130g ja toinen 4550g. Täytyy sanoa et eka synnytys oli aika kamala (vatsan päältä painettiin kun ei tullut alaspäin, repesin, epiduraali ei vaikuttanut, tulehdus ym.), mutta onneksi toka meni jo paljon paremmin, ei jäänyt niin kauheaa pelkoa (en meinannut uskaltaa ponnistaa ensin :D). Ihmettelin vaan et miten vauva oli isompi kuin edellinen, kun tuntui vatsassakin paljon pienemmältä.

Toisen asteen eppari tehtiin molemmilla kerroilla, tytöt olivat pienipäisiä mutta harteikkaita. En kyllä itse usko noihin painoarvioihin yhtään, molemmilla kerroilla on heittänyt kilolla, että nyt mennään sitten syyskuussa taas kahteleen mikä taistelu synnytyksestä tällä kertaa tulee... Sinänsä ei haittaa vaikka vauva olisi tuon 4,5kg kunhan ei sen yli menisi! Pelkään lähinnä repeämistä, se repeämä kun oli todella kivulias ja huono paranemaan minulla.

Hartaasti toivon myös että imetys menisi samoin kuin ensimmäisellä kerralla, imetin puoli vuotta. Toisella kerralla maito loppui jo kolmen kuukauden jälkeen (liekö ollut liikaa stressiä?!). Nyt on rinnat olleet jotenkin erityisen kylmänarat jo nyt, heti kun tuulee tuntuu et pitäis lähtä sisälle hakemaan villapaita päälle. Ilman liivejä on hankala olla kun etumus on niin painava. Vähän kauhulla odotan mihin nuo paisuu sitten kun maito nousee kunnolla, kuppikoko on kyllä kasvanut jo parilla- kolmella luvulla. Mielestäni enemmän kuin aiemmin...

Mietin josko huomenna viimein siivoaisin tuon omankin vaatekaapin, se jää aina jotenkin viimeiseksi hommaksi kun aina löytyy tärkeämpää tekemistä.

Sabine 24 + 2

Vierailija
28/29 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkos mistä päin Lappia? :) Ite kans pohjoisen tyäriä...

Vierailija
29/29 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AJ kyselee Sabinelta :)