Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ SYYSKUUN SYDÄMET vko 23 +++

01.06.2009 |

Hyvää Maanantaita kaikille!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kirjaudittua nyt sit sillä ihme uudella salasanalla. Edelliset oli kyl ihan toimivat sivut.

Mut meneehän tää näinkin. Hitsi että harmittaa kun on tässä muutamat viikot ollu jotenki henkisesti muka rankkoja kun kaikki tunteet tuntuu tulevan kolminkertasina. Noh eiköhän tää tästä.

Käytiin 4D:ssä aika kiva oli, mies oli ihan mielissään tiedosta että kaikki on hyvin. Kauheesti liikkuu vauva kokoajan ja potkut ja liikkeet vaan vahvistuu :) painoa on meille tullut yhteensä n.6kg ja rinnat on kun melonit aikasempii nahkapusseihin verrattuna :DD Tää on kuitenki kolmas lapsonen. Toivoen että taas kilot lähtee yhtä pian kuin ennenkin.

Ääh kai mun täytyy hehkuttaa, mun IHANA MIES KOSI MUA! Nyt ois sitten ens kesäksi häät järkättävänä

Vierailija
2/29 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihme juttu tän sivun kans menee hermot! Kirjotin pitkän tekstin ja osa vaan tuli näkyviin en saanut edes muokkaamalla lisättyä loppua enään o.O en ymmärrä.. Ja kuvankin oisin lähettäny tai laitoinki mut tää on ihan sekasin kyllä.. täytyy tulla taas jatkamaan kun tän kans jaksaa taistella.

-papu- & Baby Boy rv23+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas niin perssiistä tää uudistus, ettei oo tosikaan. Piti rekkaantua uudestaan, ko vanha tunnus ei toiminu, plääh!

Tänne ei oikeastaan ihmeitä, mitä nyt ipana tykkää olla poikkitilassa tuolla yksiössään ja se ahistaa kieltämättä. Kiva oli eilen istua autossa pitempi matka, ko toinen puski ittensä oikeesta kyljestä, hyvä ettei ulos asti puskenut ;) Just tossa heräsin päikkäreiltä =) Nukuin tyttöjen kans samaan aikaan, pitää oma aika hyödyntää sitten nukkumalla.

Toivottavasti nää sivut alkais jo toimiin ihan normisti, eilen en ees päässy koko sivustolle, ko kyseli vaan salasanoja....

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)

Vierailija
4/29 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippati!

Minä päätin vaihtaa neuvolaa, meni lopullisesti toivo tämän terkkarin kans...

Massu kasvaa, viime yönä Toivo remus mahassa niin etten saanu nukuttua. Piti vaihtaa kylkee kokoajan!

Muutenki töis alkaa tuntuu, että eteenpäin kumartuessa maha alkaa ottaan vastaan.

Oon kyl ylpee itestäni, että vieläki jaksan olla töissä. Oikeestaan jaksan olla siellä, mutta kotona en jaksa oikein mitään. Henkisesti rankka tämä raskaus.

Meidän pikkuinen oli viimeks poikittain kun kävin lääkärissä. Pieni vielä mahtuu olemaan isossa yksiössä vaikka miten :)

Tällä viikolla täytyy laittaa tuo vauvavakuutus. Alkaa olla pian myöhäistä. Otetaan Ifistä, kun heidän vakutuus korvaa maha-asukin myös. Tapiolalla korvaa vastasyntyneestä eteenpäin. Muista vakuutuksista en tiedäkkään.

Tää viikko on meillä viimenen viikko ottaa tuo vakuutus. Aina pitää viimeseen asti odottaa.

Me otettiin äitiysavustus rahana. Ja onneksi saan äitiyspäivärahan viimevuoden tulojen mukaan, kun oon tänä keväänä ollu niin paljon saikulla.

Toivo 26+1

Vierailija
5/29 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa palstoilla. Ei ole tullut käytyä edes lukemassa viestejä - jotenkin vaan on aika mennyt muuten kuin tietokoneella. Täällä onkin käynyt mullistus sillä välin. Uudistuksia tehty jne. Ilmeisesti ongelmiakin ollut. Nyt tuntuu toimivan, mulle oli laitettu uusi salasana sähköpostiin ja pääsin kyllä ensi yrittämällä sisään. Totuttelua nyt uuteen ulkoasuun...

Masussa on kaikki hyvin täällä. Just tänään kävin lääkärissä ja ei ollut mitään huolen aihetta. Mahan koon puolesta mennään yläkäyrillä, eli aikas iso olen jo. Pikkuisen sydän pampatti sataaviittäkymppiä. Ja liikkuvainen kaveri on meilläkin. Joskus valvottaa yöllä, kun potkii niin railakkaasti. Hemoglobiini oli nyt laskenut se verran, että rautakuurille tuli tarve. Hainkin heti apteekista Obsidan-purkin ja toivon saavani sitä kautta lisää virtaa. :) Ihan hyvillä mielin muuten - väsy välillä painaa, mutta jospa tuo alhainen hemoglobiini selittäisi sen.

Upea sää on hellinyt e-Suomessa pari päivää. Siitä olen koittanut nauttia - loppuviikolla kuulemma viilenee taas ja reilusti. Toivottavasti sää-Sepot on väärässä tuossa... Mukavaa kesäkuun alkua kaikille!!

Ai niin, se vauvavakuutus pitäis meidänkin kiiruusti hommata, jos halutaan jo syntymää ennen voimaan... (Kiitos muistutuksesta!) Täytyy hoitaa asiaa huomenna.

t.Nurmeliini 26+3

Vierailija
6/29 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aarrgghh näitä sivuja!! En päässyt kirjautuun, enkä saanut uutta salasanaa sähköpostiin. Mut näyttäis että pystyy kirjottaan kirjatumatta, katotaan tuleeko tää mihinkään.

Joo ihanasta säästä saatu nauttia jo monta päivää, sunnuntai oli kyllä aivan mahtava päivä! :) koko päivä meni ulkona, ihme etten palanut.. Terassia tehdään kovasti meidän pihalle, ens helteellä saa jo toivottavasti maata siinä baden baden tuolilla.. :)

Tänne ei kuulu juuri ihmeempiä, semmosta tasasen varmaa oleilua ja tyypin elelyä mahassa. Viime viikolla tyyppi oli aika hiljanen mahassa, ja ehdin jo hieman huolestua, mutta sitte heräsin muutamana aamuna aikasin ja se jumppailiki siellä mun nukkuessa! Eilen möyri ja potki koko päivän, tunsin töissäkin melkeen koko ajan. Tähän asti en oo hirveesti työpäivän aikana tuntenu liikkeitä, kun oon koko päivän menossa ja jalkojen päällä.

Angelmom, tsemppiä kovasti sulle! Ei varmaan kukaan voi kuvitella kuin raskasta sun odotus on, toivottavasti pystyt siitä kuitenkin vähän nauttiakin!

Kiva kuulla, että kaikilla asiat hienosti! :) Toivottavasti mennään loppuun astikin hyvillä mielin ja vähillä vaivoin!

myym 23+2

Vierailija
7/29 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papuselle onnea kosinnasta!!!

Enpä nyt sitten kirjaudu kun ei onnistu... käyhän tämä näinkin.

Neuvolassa on käyty ja mahakäyrä ihan omilla lukemilla, ei missään yläkäyrällä vaan todella reilusti yli sen, mitä lie tarkoittaa? Mahtaa olla paljon lapsivettä, kun sikiö ainakin ultran mittauksissa oli ihan normaalin kokonen.

Hellepäivät tuotti tuskia, mites muut jaksoivat? Jos kesällä tuollaiset helteet jatkuvat, en kyllä voi töissä olla, niin tuskaa oli! Muuten ei suuria murheita eikä ongelmia, iso maha ja tunteet ylikierrokslla :) Mies-parka välillä ihan ihmeissään kun emäntä itkeä tillittää eikä loppua tule, onneksi ymmärtää. Saa nähdä jaksaako töissä olla loppuun asti... Meinaa olla niin että jos töissä jaksaa 8h painaa, ni kotona on kyllä ihan kuitti ja supistaa ja ties mitä. Mutta hiljalleen vaan eteenpäin mennään. Aurinkoista kesää kaikille!

Sims 23+4

Vierailija
8/29 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kosinnasta papuselle!!!

Ja voimia angelmomille!!

En ole jaksanut kirjoitella aikoihin, ja tuo uudistus nyt sekoitti sitten entisestään. Kirjautumaan en vanhoilla tunnuksilla pääse ja uudestaan en ole jaksanut rekkautua.

Olo on ollut vähän tukala täälläkin, päivän jo olin saikullakin, kun oli messu/matkapäivä töissä edessä ja alkuviikon oli supistellut. Eli nyt sit tiedän minäkin, miltä ne supistukset tuntuvat.

Ja vauvavakuutuksen kävin vakuutusyhtiöön myös viemässä, kuten angelmomkin, viimetipassa. ;) Toivottavasti tulee myönteinen päätös. Ja äitiyspakkausta odottelen jo sormet syyhyten.

Asukki veivaa mahassa aamusta yöhön, maratoonari ilmeisesti tulossa, mistä lie saanut geenit, vanhempansa kun tunnustautuvat sohvaperunoiksi.

Verenpaineennätyskin tuli, 92/44. Ja törkee allergia, siitepölyille siis normaalistikin oireilen, mutta nyt sitten kaikki mahdolliset koivun kanssa reagoivat aiheuttavat jotain. Tomaatista koko suu meni rikki ja huulten ihottuma kesti kolme viikkoa. No saman aiheutti sitten pakastemansikatkin, taitaa jäädä kaikki tuoreet hetelmät ja vihannekset syömättä loppukesän. Sen verran tukala olo, kun huulet turpoaa ja mikään rasva ei auta.

Helteestä nautin kovasti! Mutta töissä kun ei ilmastointia ole, on vähän heikohko olo tehdä hommia. Saas nähdä miten pitkään töissä saa olla, tuo vatsa kun supisteli tosiaan koko viime viikon, rauhoittui vasta kotiin päästyä makuultaan.

Ja käyrän yläpuolella siis menen minäkin vatsani kanssa, kuten Sims. Mulla ei lapsivettä normaalia enempää ollut ja asukkikin vastasi ihan ikäistään. Mutta meinasivat, että kun selkä on lyhyt, kasvaa vatsa sitten eteenpäin.. :) Ja sen kyllä huomaa!!

Anis 25+2

Vierailija
9/29 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpas laittanut viikot väärin... Mennään jo 24+4! -Sims-

Vierailija
10/29 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea kosinnalle!

Meille tuli töihin tuulettimet, auttaa vähän, mut jalat on kyllä vähän turvoksissa kun pääsee kotiin työpäivän päätteeksi. Viikonloppuna ei ollut mitään sellaista ongelmaa, vaikka kuuma olikin. Vielä tää viikko töitä,jasit alkaa kolmen viikon loma!

Hirvee vilske on ollu mahassa tän viikon aikana, joskus se on perätilassa ja joskus poikittain. Nyt on tuo vanha eppari-arpi taas alkanu aristamaan, oli sama juttu viime raskaudessa. Tänään on ollu myös ihme menkka-kipua alavatsassa, onneks ei kuitenkaan ole tullut mitään kunnollisia supistuksia. Siitä puheenollen, onko kukaan jo alustavasti miettiny synnytystä ja kivunlievitystä? Mulla ainakin mieli on vaihtunu niin moneen otteeseen, et parasta olis jos maha joku aamu olis hävinny ja haikara tiputtanu vauvan kuistille =) Ilokaasua ainakin haluan, ja suihkuun, kenties ammeeseen pääsen tällä kertaa? Kohdunkaulapuudutetta sitten jos kivut menee ihan sietämättömiks, ku epiduraali voi olla aika hankala pistää mulle selkävaivojen takia. Muutenkaan en tykkää ajatuksesta että tökitään neulalla selkään...

Voikaa hyvin, ja muistakaa levätä!

Zoya rv 24

Vierailija
11/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samantyylisiä fiiliksiä. Viikonlopun lämpö oli ihana, vaikkakin aiheutti jonniinverran turvotusta. Supistelut on nyt tauonneet, kun työt loppuivat ja aion nauttia kesästä kotona täysin siemauksin! Vielä viimeiset kuukaudet esikon kanssa kolmistaan ennen vauvan tuloa ja koko pakan sekoitusta...

Kodin laitto vimma on mulla jo kova ja tekisi mieleni käydä huonekaluliikkeissä ostoksilla, mutta ku tuo ukkeli ei oikeen vielä lämpiä niille ajatuksille. Toisaalta, menis vaan ja ostais ja sitte jos tulis suuret erimielisyydet, niin palauttais... Miten lie?

Sunnuntaina lähdetään ajeleen Helsinkiin ja sieltä lennetään maanantai-aamuna etelän aurinkoon. Saa nähdä, millaisen turvotuksen kanssa sieltä tullaan takaisin:) P.s. kiloja tullut jo 10, joten en välttis haluais turvota ihan vielä...

irppu 24+4

Vierailija
12/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa - olen vähän vältellyt näitä uusia sivuja enkä minä ainakaan ole saanut mitään salasanaa spostiin?

Eipä tässä ihmeitä ole tapahtunut. Vointi on suht hyvä nyt kun koivun siitepölyt alkaa viimein vähetä. Turvotuksia en ole liiemmin huomannut, painoa on tainnut tulla nyt jotain vajaa 7kg. Vauva möyrii aikalailla, eilen viimeksi oli perätilassa, mutta nyt taas liikkeet tuntuu navan yläpuolella. Hassua, miten se potkaisee yleensä aina kun laitan käden mahalle, mutta odotas kun mies tai lapset laittavat, niin johan hiljeni. Ilmeisesti mä pidätän hengitystä itse siinä kohtaa tjsp, mihin vauva reagoi olemalla hiljaa?

Rauta-annokset piti tuplata alhaisen hb:n takia (106), siispä nykyään tulee syötyä enempi myös luumuja :) Kenellä olikaan alipaine jotain 44 - kauhean alhainen, kun mullakin 106/53 aiheuttaa selvästi huippausta!

Angelmom: en ymmärtänyt sitä vauvavakuutusjuttuasi IF:n syntymättömän vauvan vakuutuksesta. Musta näet IF:llä tuo vakuutus on kaikista huonoin, koska se katkeaa ennen kuin voi ottaa sen lapsivakuutuksen, joka on pidempikestoinen. Yleensähän syntymättömän vauvan vakuutus jatkuu keskeytymättä. Kysyin itse asiaa IF:stä, kun meillä on siellä kaikki muut vakuutukset ja virkailija myönsi, että kyllä: jos synnytyksessä tai sen jälkeen tulee jotain rajoitteita, ne tietysti korvataan synt.vauvan vakuutuksessa, mutta ne rajataan pois lapsivakuutuksesta. Niinpä mä otin toisen kotivakuutuksen Pohjantähdestä, että saisin sieltä sen synt.vauvan vakuutuksen! Kimurantteja nämä vakuutukset kaiken kaikkiaan...

Zoya kyseli kivunlievityksestä. Mäkään en hirveän mielelläni synnytystä vielä ajattele, mutta ed.kokemusten perusteella ottaisin mieluummin kohdunkaulanpuudutteen kuin epiduraalin (lyhensi ja helpotti ponnistusvaihetta selkeästi). Suurin pelko on, että en ehdi saada mitään puudutusta, viimeksikin sain sen vissiin ollessani 7-8 senttiä auki.

Kerttukasperi rv 27+1

Vierailija
13/29 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otetaan tuo ifin vakuutus Toivolle, kohtuvauvalle.

Lapsivakuutus otetaan "omasta" vakuutusyhtiöstä.

Meidän esikoisella ei ollut vakuutusta, mutta ollaan rahallisesti tähän saakka vaan selvitty.

Ja jos meillä olis ollu vakuutus, ei potilasvakuutus olis varmasti suostunu korvaamaan mitään.

Kannattaa selvittää mitä korvauksia saa ja missä tilanteissa. Mielestäni nyt on tärkeintä saada vakuutus syntymättömälle vauvalle.

Nyt alkaa muute tällä mammalla proput olla vähissä. Saikku on lähempänä kuin koskaan..

Mutta en jaksais ihan kotonakaan olla. Nukkuisin varmaan puoleenpäivään enkä tekis mitään.

Painoa on mammalle tullut +3kg raskauden alusta.

Mutta tuntuu, että oon turvonnu kuin michelin ukko. Jalkoja särkee ja tukisukat on liian kuumat. Hikoilen kokoajan ja jatkuvasti :/

Toivo / Toivotar 26+3

ps. Onko paljo vauvoja joiden mammat ei tiiä sukupuolta?

Vierailija
14/29 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis käynyt np-ultrassa 12+0 ja sen jälkeen on kerran ultrattu tk:ssa ultralla, joka ei ole kovin korkeatasoinen kuvalaadultaan, olikohan noin viikolla 18. Vauvan sukupuoli on salaisuus ja osaksi se on ihan oma valinta. Toki jos täällä olisi rakenneultraa tarjottu, olisi voinut olla suuri kiusaus kysäistä sitä sukupuoltakin... :) Mies on kuitenkin ehdottomasti sen kannalla, että se salaisuus saa säilyä syntymän hetkeen asti. Pitää vain nuita vaatteita hankkia sukupuolineutraalisti, ja ostaa sitten vauvan synnyttyä enemmän tyttö-tai poikavaatteita. Jännäksihän meillä tämän homman tekee sekin, että perheestä löytyy jo neljä poikaa..! Jotenkin itse en osaa muuksi kuvitellakaan kuin viidenneksi pojaksi. Mies-paralla on sitäkin suurempi tyttövauvakuume - arvata saattaa! :D Joka tapauksessa luultavasti viimeinen lapsi (no, vannomatta paras!), joten tuli kumpi tuli, niin sille sama.

Muutenpa ei ihmeitä. Kipuja ei ole nyt ollut, olen alittanut nestemäisen raudan väsyneeseen ja voipuneeseen olotilaaani - ensi viikolla on vasta seuraava neuvola, niin tiedän tarkan hb:n. Vajaat kk sitten se oli vielä yli 120, mutta luulen, että on tässä välissä laskenut. Saattaa nyt tietysti olla jo ehtinyt noustakin seuraavaan neuvolaan mennessä. Liikunta on ihan nollilla - ei vain jaksa! Ehkä nämä neljä kesälomailevaa poikaakin vievät aika paljon sitä energiaa - olisikohan mitenkään mahdollista? ;)

Tekuin unnika ja Arvoitus 25+2

Vierailija
15/29 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinas hiukset lähteä päästä, ko vein pyykit ulos kuivumaan =) Pääasia kuiten, että aurinko paistaa.

*Nurmeliini* Mulla meni Obsidanista vatta aivan kivikovalle, ko jouduin sitä syömään kakkosen syntymän jälkeen kohdussa olleen hyytymän vuoksi. Hb oli alle 90. Se mehu ois kuulemma kaikista parasta, myös vatsalle.

*Anis* Mulla on vastaavasti käyny silleen, että aina ootusaikana siitepölyallergia häviää ja oonkin hyvillä mielin ja maulla syöny omenoita ja tomaatteja.

*Zoya* kyseli tulevasta synnytyksestä ja kivunlievityksestä. Omasta mielestäni aivan ehottoman paras puudute on spinaali ja sitä oonkin ottanu kahessa viime synnytyksessäni, vaikka siitä hirveä ihon kutina tuleekin. Esikolta otin mm. ilokaasua, kohdunkaulapuudutteen ja jotain muutakin, mutta oli totaalisesti surkeita. Oksentelin ilokaasut pihalle. Synnytystä en ees mieti, ko se menee sitten omalla painollaan. Mulla ne on ollu helppoja ja nopeita, joten sen mukaan mennään, että katellaan mitä eteen tulee.

Me ei vakuutusta oteta. Ei oo ollu muillakaan. Onneksi on olleet terveinä.

*Unnika* Varmasti 4 pojankoltiasta verottaa ;) Ite kans nukun päikkärit tyttöjen kans eli tunti, kaks menee vallan mainiosti. Ja ite oon kans aikonu, että tää on viiminen lapsi meän perheessä, mutta jotenkin kummastio mietin, että pitiskö se vielä se 10/10 joukon jatkoksi ;)

Oma olo on jees. Tänään neuvola. Ipana taitaa olla taas poikittain, ko ahistaa ja maha tuntuu sinkuvan sivulta. Nyt ruokaa....

AJ 24 tasan! =)

Vierailija
16/29 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin aurinko paistaa??? =) Meillä mieletön myrsky..ja siis veden kera. On kuin olisi saavista heitelty vettä ikkunoille.

Meillä on (myös) tulossa viides lapsi. Edelliset 3 poikaa ja yksi tyttö. Ultran mukaan tämä pahnanpohjimmainen on ilmeisesti poika?!

Aika on kulunut kuin siivillä vaikkakin nyt tuntuu, että tuo syyskuun 11. ei tule koskaan=)

Onko muilla neljää sectiota takana? Miten on mennyt viides raskaus?

Minulla välillä yskäisyt tai muut rykäisyt tuntuvat pahoilta alavatsalla suorastaan vihlovat. Olenkin välillä miettinyt vihoitteleeko vanha arpi kohdunseinämässä jotenkin?

Edellisessä sectiossa ei lääkäri maininnut mitään muuta kuin että on hän nyt ohuempiakin kohdunseinämiä nähnyt??

Nyt rv 25+6 ja selkä on jumittanut, mutta toistaiseksi olen töissä jaksanut olla...saa nähdä kuinka käy kesän mittaan. Loma alkaa vasta 27.7. ja siitä sitten seuraavalla viikolla alkaakin jo äitiysloma.

Mukavaa päivänjatkoa!!!

Vierailija
17/29 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips

Viikko on vilahtanut nopeasti täällä kotonakin. Eli sairaslomaa jatkettiin vielä kahdella viikolla vatsakipujen takia. Ensi viikon maanantaina on ultra äippäpolilla Jorvissa, koska tämmöinen ei kuulu lääkärin mukaan normaaliin raskauteen. Yksi syy kipuihin voi kyllä olla vaan raskas työ yhdistettynä isoon vatsaan. Vatsan koko vastaa kuulema kaksosvatsaa :)

Kivut on helpottanut lähes kokonaan kotona lepäillessä, kävely on vaan edelleen hankalaa. 200-300m on maksimi matka kävellä, sitten sattuu niin vietävästi, että olen lepäillyt välillä ojanreunalla. Otinkin lapset kotiin hoidosta, eipä tarvi niitä sitten kävellen hakea ja viedä hoitoon.

Papuselle onnea kosinnasta, menette siis vasta ens kesänä naimisiin, vai meinaatko ehtiä järkätä häät vielä täksi kesäksi.

Me otetaan vakuutus myös IFistä, koska siellä on kaikki muutkin vakuutukset, ja ilman kotivakuutusta vauvavakuutus on muualla liian kallis.

Synnytys tulee mieleen aina useammin. Mietinkin että pitäisikö ladata MP3 soittimelle synnytys musaa. Voisi auttaa kun voisin keskittyä musaan ja heilua sen tahdissa. Rakastan tanssimista, ja kun en tänä vuonna pääse työpaikan perinteiselle syyskuun bileristeilylle, voisin pitää ihan omat bileet synnytyssalissa ;)) Aijemmat synnytykset on mennyt ilman lääkkeitä, ja kertomukset kivuttomista epiduraali synnytyksistä kuulostavat ihmeellisiltä. Ehkä silti koitan luomuna tälläkin kertaa, vaikka kipiää se tekee....

Harakkahuttu 24+2

Vierailija
18/29 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaveri pitäköön salaisuutensa syyskuuhun saakka ;)

Tämäkin mamma voi ihan hyvin tällä hetkellä, ruokakin on alkanut maistua ja enää ollaa -1,3kg lähtötilanteesta. Vauva taitaa viihtyä aika paljon jalat alaspäin sillä useimmiten potkut tuntuu ihan alhaalla. Välillä sitten tekee kuperkeikkoja ja kääntyy toisinpäin monottamaan ylävatsaa niin että heiluu, mutta palaa sitten aina takaisin perätilaan. No onhan tuolla vielä aikaa kääntyillä :)

Joten tämmöistä tasaista odotusta ja mahankasvattelua täällä :)

t. Manna 24+1

Vierailija
19/29 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, vanhat tunnukset ei näköjään toimi sitten minullakaan :(.

Takana on siis kaksi synnytystä, molemmat tyttöjä, syntyneet 10/04 ja 4/06. Uuden tulokkaan laskettu aika on 25.9.2009.

Ultrassa sanoivat vain, että he eivät enää katso edes kumpaa sukupuolta vauva mahdollisesti on... tuli vähän sellanen olo et ois voinu sanoa jotain takaisinkin. Kyllähän kaikki tietää ettei se ole varmaa tuleeko sieltä se, miksi on luultu aiemmin.

Ihmeen hyvin olen jaksellut nyt, kompensaationa alkuraskauden hirveälle pahoinvoinnille. Alkuviikkoina laihduin nelisen kiloa, nyt ollaan jo kummasti plussilla.

Esikoinen on ollut tämän viikon uimakoulussa, ja olen itsekin käynyt nelisen kertaa salilla samalla, kun paikka on sopivasti uimahallin yhteydessä. Puolisen tuntia ehtii aina rehkiä ja nähdä loput pienten uimaharjoituksistakin :).

Sabine rv 24+0

Vierailija
20/29 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä normi elämää edelleen. Pari viikkoa sitten olin viikon saikulla pahojen selkäkipujen takia ja tänään lääkäri määräsi taas tiistaihin asti sairaslomaa ja fysioterapiaa. Kirjoitti myös sairaslomalappuun työnantajalle että jos mahdollista niin voisin tehdä myös välillä muitakin töitä kuin vain kassalla istumista koska en pysty kassalla korkeintaan istumaan kuin pari tuntia ja sen jälkeen selkää särkee niin paljon ettei mitään rajaa! :/

Huonoa tässä on vaan se että minulle on vaikea keksiä työpaikallani muita töitä koska juuri muutama viikko sitten minut siirrettiin osastolta pois koska tavaroiden nostelu ei sovi raskauteen. Että saa nähdä keksiikö pomo minulle muita hommia...

Pikkuinen potkii normaaliin tapaan ja 15.päivä olisi sitten lääkäri :)

Tänään ärsytti aivan mielettömästi kun postissa tuli kelalta äitiysrahahakemus joka pyydettiin täyttämään koska he olivat jo saaneet työpaikaltani palkkatietolomakkeen ja olin kyllä jo lähettänyt hakemuksen kolme viikkoa sitten!. Soitin sitten kelaan ja kysyin mikä on homman nimi koska hakemukseni olisi pitänyt olla kelassa jo monta viikkoa sitten mutta ei ollut kuulemma heille tullut! ELI, kiitos Itella kun hävititte kirjeeni jonnekin helvetin syövereihin! Piti siis tänään lähettää se uudestaan :/

No tässä viestissä ei nyt paljoa pikkuisesta ollut, oli vaan omia valituksia mutta jos ensi kerralla olisi jotain kivempaa kerrottavaa :D

Vointeja!

Rockprincess + Pikku Möykky 26+0