Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAlutuisten To-Su**

23.08.2007 |

Ei ollut vielä uutta aloitusta, niin laitetaanpa tästä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimein olen päässyt alkuun vauvan juttujen laittelussa. Eka koneellinen on vaatteita pyörimässä, kun nyt olen päättänyt mihin ne sijoitan.

Ei ole viime öinä jalkoja särkenyt, vaikka muuten uni hiukan katkonaista onkin vessareissujen takia. On tuo sairasloma tainnut siihen vaivaan auttaa. Supistelee kyllä aika paljon, jo pienikin rehkiminen saa mahan kovaksi. Alavatsa ja kyljetkin jo kipeinä. Täytyisi vaan malttaa ottaa rauhallisemmin, mutta tällä viikolla on ollut hirmuinen energia puuska ja kotona on uusi järjestys tullut. Saa nähdä kauanko tätä intoa riittää..

Viikon päästä on neuvola ja lääkäri. Toivottavasti nämä vähän koventuneetkin supistelut eivä ole aiheuttaneet mitään muutoksia, etteivät vaan pakota makaamaan. Hulluksi tulisin, jos ei mitään saisi touhuilla, vaan pitäisi koko ajan levätä.

En muista pitikö jotain muutakin kirjoitella, mutta pesukone kävi, niin täytyy niitä vaatteita lähteä laittamaan =)

Pepiliina 30+4

Vierailija
2/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä tainnut tulla tehtyä tollon työ....Siirrettiin meidän " iso poika" , 1v5kk, toissailtana lastensänkyyn pinnasängystä...Toissailta sujuikin tosi hienosti, kävi klo 20.30 nukkumaan niinkuin aina ja heräili klo 8.30. Mutta.....Eilen ei sitten mennyt ihan niin nappiin=/ Päikkärit nukkui eilen reissun päällä ja illalla laitettiin taas lastensänkyyn. Vaan kuinkas kävikään....Saatiin nukuttaa 2 ja 1/2h,ennen kuin hirmuisen taiston jälkeen tsippasi ja heräsi aamulla jo ennen klo 6....

Ans kattoo kuin tässä nyt käy....Päikkäreille ei onneksi tarvinnut nukuttaa kuin reilu vartti!!! Mutta siis pinniksessä ollessaan poika nukahti itsekseen, laskettiin sänkyyn, toivoteltiin hyvät yöt ja jäi sinne hakemaan itsekseen unta....Noh, kyllä kait tämä tästä, kun vaan tottuu....

Sillä seurauksella eilen tuota nukutusprojeektia hoideltiin,että koko yön mua supisteli enemmän ja vähemmän kipeästi...Tää aamupäivä onkin sitten mennyt ihan köpötellessä=(

Että eipä tänne sen ihmeempiä, taidan laittaa koneen kiinni ja pötkötellä hetkisen, ennen kuin tuo riiviö tuolta ponkaisee pystyyn!!

Kiiuli.....viikot ihan hukassa....kait 31+jotain???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikos talle paivalle helletta luvattu? Onneksi kuitenkin on suht raikas ilma.

Kylla on olo huomattavasti helpottunut tuon maanantaisen pelkopolilla kaynnin jalkeen. Younet on palautuneet ja muutenkin olo on hyva. Voiko tosiaan synnytyspelko noin lamaannuttaa? Ai niin, laakari puhui jotain sektiossa kaytettavista tukisukista. Voiko pitaa paikkansa vai olenko nahnyt unta? Onko jollekulle teista muista lokakuisista tehty suunniteltu sektio? Ja jos on, miten se muuten sujui?

Meidan 4 v tyttosemme on sen verran reipas neiti etta en usko kovin suuria ongelmia tulevan vauvan synnyttya. Saihan han aika pitkaan olla ainokainen ja elaa vauvavaiheen kunnolla ilman jakamista. Toki olen varautunut mustasukkaisuuteen, mutta uskon ja TOIVON etta suuremmilta ongelmilta valtyttaisiin. Kyllahan tuon ikaisella voi jo vedota terveeseen jarkeen monissa asioissa.

Lahes kaikki vauvan tarvikkeet alkaa olla laitettu, ei nyt kaikkia ihan paikoilleen mutta vaatteet ja liinavaatteet on pesty ja viikattu lipaston laatikkoon ja kaikki muu tavara odottelee paikoilleen laittamista. Vaavi-sangyn tilasimme netista ja se tulee jo 10.9. kotiin toimitettuna. Pinnasanky sitten odottelee kun vauva vahan kasvaa.

Tassapa tata lopinaa, nyt taidan menna oikoselleen lueskelemaan.

Hyvaa vointia!

Yka 33+5

Vierailija
4/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla eileen alkoi joku kumma sormien nivelien tosi kova kipu eli sormia on tuskaisen vaikea taivuttaa ja jalkapohjat on niin kipeät ettei kävellä kunnolla pysty, mitä ihmettä lie tää on? mutta seurailen nyt ja jollei mene ohi niin soittelen neuvolaan vaikka hävettää aina näitä kummia vaivoja kysellä....

KIIULI: Meillä kävi ihan toisin päin eli pinniksessä (tyttö 1v 3kk:tta) heräili yöllä 1-2 ja huusi suoraa kurkkua, nukuttaminen iltaisin itkua ja huutoa 1-2h kun omaan sänkyyn laittoi, samoin heti aamulla kun heräsi huusi suoraa kurkkua. Nyt sunnuntaista asti nukkunut omassa " isojen" sängyssä ja käy iltaisin itse sänkyyn :o), ei herää öisin kertaakaan ja aamulla kun herää kömpii miehen ja mun väliin ilman huutoja eli meillä ihan loistava ratkaisu. Toivotaan että parissa päivässä menisi ohi teillä tuo vaihe, eikö usein se muutama päivä sopeutumiseen mene?

Ja nyt sitten ei enää auta kirjoitella, sormiin sattuu

Katuska ja 34+6

Vierailija
5/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty, huhhuh, pitää vissiin vähän alkaa tarkkailemaan syömisiä, nimittäin on tuota painoa tullut kahdessa viikossa YLI 2 kg!!!! Tosin vaihdoin kyllä neuvolaa tässä välissä ja tietysti eri vaakalla punnittiin, mutta sekään ei selitä ihan kaikkea. :((((( Yhteensä painoa on siis nyt tullut 15 kg.

Muuten kaikki ok:

vauvan syke ~140

sf-mitta 30 cm

hb 133, verenpaine 112/72

tarjonta: rt

Kiiuli: tsemppiä lastensänkyyn totutteluun! Kyllä ne nukutukset siitä varmaan pienen totuttelun jälkeen lyhenee/jää pois. Meillä esikoinen siirty lastensänkyyn 1v3kk iässä ja vuoden on nukkunu siinä jo oikein hyvin. Aina välillä tulee tietysti vaiheita, jolloin nukutus on yhtä vääntöä, mutta yleensä kun itse vaan pysyy tiukasti linjassa, että sinne omaan sänkyyn jäädään ja siellä nukutaan, niin viikon sisään on aina palattu normaaliin.

Katuska: en tiedä mistään lääketieteellisistä asioista mitään, mutta voisiko sulla kertyä nestettä kovasti? Onks sulla turvotusta? Tuo nivelten jäykkyys ja sormi-/jalkakipu vaan jotenki kuulloistais siltä, että vois olla turvotustaki..

Harmaata on joo täälläkin, mutta jotenki hiostavaa. Onneks ei ihan hellelukemissa olla näillä kosteusprosenteilla..

Jeps, mut kyl nyt on jatkettava töitä, MOI

S rv 32+6

Vierailija
6/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katuska77: mulla on kanssa nyt ollut muutaman päivän kipua ja särkyä sormien nivelissä. Mä oletan, että kipu johtuu sormien turpoamisesta, niissä on nestettä niin paljon että neste painaa jotenkin nivelten hermoja. Mulla on joskus ollut menkkaturvotuksen aikaan samantyyppisiä oireita polvissa. Särkee mulla myös jalkapohjiakin. Tässä välillä oli parempi, mutta olen ollut pari päivää työreissussa ja istunut autossa, junassa ja palavereissa ja nyt onkin sitten taas tosi turvonneet jalat ja kädet.

Pepiliina kirjoitteli jossain vaiheessa riidoista miehen kanssa. meillä ei ole ollut riitoja mutta kyllä mies kokee menettäneensä nyt jo osia aiemmasta elämästämme, en ole sama vaimo kuin ennen siinä mielessä että en jaksa samaan malliin touhuilla ja se seksi tietenkin on ihan erilaista kuin ennen. Eikä sitä edes oikeen voi edes enää harrastaa tuo kessin kanssa :( Sitten vielä kun koen itseni niin epäviehättäväksi ja isoksi niin sekin on miehelle rankkaa - siis kun valitan ja itken sitä hänelle. Mä olen nyt saanut ihan kunnon itkukohtauksia asian tiimoilta, että en kestä kun olen niin iso ja lihava (vaikka tiedänkin etten oikeesti ole). On tää vaan raskasta. Ja sit pelottaa se että kun mun mielestä meillä on ollut niin ihana suhde, niin jos se nyt meneekin huonompaan suuntaan vaavin myötä.

Mulla vaavi on edelleen sitkeästi perätilassa. Painoa on +17kg verrattuna plussaa edeltävään aikaan. Vaatteita on hankittu jokunen body ja potkareita new born- kokoa eli 50-56 centtisiä. Vielä en ole mitään alkanut pesemään, taidan säästää sen äitiyslomalle. Töitä onkin enää 2 viikkoa, joten aika äkkiä tää aika on sitten kuitnekin mennyt.

Riza 33+1

Vierailija
7/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty tänään ja kaikki edelleen ok. Vauva oli jo pääalaspäin, luulen kyllä että viime yönä vaihtanut asentoa kun mylläsi ja mölläsi mahassa niin että navan seutuvilta teki kipeää.

Painoa on tullut tähän mennessä +5kg. Ihanaa ettei tuon enempää ja kunpa ei kovin paljoa enempää tulisikaan.

Neuvola täti ehdotti että ei tuota rv 36 lääkärintarkistusta oteta ollenkaan kun sisätutkimukset kuitenkin tehdään pelkopolilla, mutta jos kerta sitten synnytän alakautta niin kaikki ronkkiminen vaan edes auttaa mahdollisesti synnytyksen käynnistymistä joten se aika sitten kuitenkin varattiin. =)

Ainakin tyttö lähti syntymään lääkärin ronkkimisen jälkeen seuraavana yönä. Tosin myöhäsemmillä viikoilla.

Vai ei kaikille seksi maistu. =)

Minäkin tunnen itseni jättiläiseksi mahani kanssa ja kyllähän tuo vähän tiellä on, mutta meillä kyllä petipuuhat jatkuu normaaliin tahtiin. Minä kun olen joka raskaudessa vain himokkaampi. Hih.

En kuitenkaan jättiläis olosta huolimatta tunne itseäni epäseksikkääksi.

Kyllä miehet haluaa ja himoitsee naistaan vaikka maha olisi kuinka iso tai ainakin suurin osa miehistä luultavasti.

=)

Tsirppana rv 33+5

Vierailija
8/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaah. Meikäläiseen iski sitten flunssa, ja taitaa se olla tarttunut esikkoonkin. Nuhaa ja kurkkukipua nyt onneksi vaan toistaiseksi, toivottavasti ei kehity tämän kummemmaksi. Vetää kyllä tosi veteläksi, mitään en jaksaisi tehdä...

Vatsanahka tuntuu olevan jo niin pinkeänä kuin voi olla, kohta se taas repeilee joka suuntaan. :( Monnin liikkeet on isoja ja aika kivuliaitakin, tätä en esikon odotuksesta muistanutkaan. Viime yönä näin unta kuinka pieni käsi vaan venytti tuota nahkaa, ihan kuin löysästä ilmapallosta olisi tunkenut läpi. Sormet vaan kurkotteli, se oli tosi ällöö...

KIIULI: myös meidän esikko (1v4kk) on heittäytynyt hankalaksi öisin. Siirtyi juniorisänkyyn jo alkukesästä ja aika hyvin sinne sopeutuikin, kunnes tajusi että pääsee sieltä itse pois... Kai se liittyy myös tuohon ikään ja kehityskauteen että yöt on levottomat ja mielisi ehkä vanhempien sänkyyn. Meillä on nyt unikoulu meneillään, ja tosi rankkaa on ollut. Eilenkin nukutin taas yli tunnin neitoa ja kannoin takaisin sänkyyn varmaan 20 kertaa - kyllä se tosiaan tuntuu tämän mahan kanssa! Mutta toivoa kuitenkin on: tänään nukutus kesti vain 20min eikä sisältänyt yhtään nostoa... ;) Eli älä heitä lusikkaa nurkkaan, kyllä se varmasti siitä!

SANNA-P: ei tuo painonnousu välttämättä oikeasti noin paha ole. Meidän neuvolassa nimittäin jo eri huoneiden vaakojen välillä on 1,5kg eroa, eivät taida niitä kovin usein taarata! Eihän se tietenkään pahaa tee jos vähän katsoo syömistensä perään, mutta älä liikaa stressaa aiheesta!

RIZA: Harmi kun tunnet itsesi niin epäviehättäväksi. Onhan nämä muutokset omassa kehossa kyllä suuria ja aika nopeitakin, ja kyllä se välillä vetää epävarmaksi. Kyllä sitä kuitenkin itse taitaa olla oma pahin arvostelijansa - ainakin meillä mies tuntuu pitävän uusia muotojani vaan viehättävinä, itseäni ärsyttää kun vaatteet kiristää ja aina jostain turvottaa, eikä tukkakaan ole koskaan hyvin... Seksi on meilläkin aika hankalaa, yhdyntä ei kipujen takia ole onnistunut piiiiitkään aikaan. Tässä täytyy vaan olla luova ja myöskin käyttää huolella ne harvat hetket kun yhtään tekee mieli... ;) Kyllä välillä käy mies-rukka sääliksi kun eihän se uskalla enää edes ehdotella... Ja sitä lääkäriä tinttaan joka tällä kertaa ehdottaa yhdyntää synnytyksen käynnistämiseksi!

Kyllähän lapsen saaminen on parisuhteelle rankka juttu, mutta kun teillä on ollut hyvä suhde ennen lasta niin eiköhän se siitä vain parane! Oma lapsi on niiin ihmeellisen täydellinen, eikä sitä tajua yhtä hyvin kukaan muu kuin lapsen isä. ;) Raskauden jälkeen sitten näkee miten sen oman vartalon käy - toisilla se palaa ihan entiselleen ja toisilla sitten tulee suuriakin muutoksia. Kyllähän se on tiukka paikka kun ei enää olekaan entisensä, mutta onhan se " kivempi" muuttua lapsen saamisen kuin vanhenemisen myötä (tai näin olen itseäni lohdutellut). Ja se seksi tulee kyllä yllättävän nopeasti taas kuvioihin raskauden jälkeen, ei huolta!

Jeh. Huomennahan on taas perjantai, kylläpä aika rientää! Parempia vointeja itse kullekin, erityisesti KATUSKALLE - pitäähän sinunkin nyt sentään kuulumiset pystyä näpyttelemään jatkossakin! ;)

Suhni & Monni (32+0)

Vierailija
9/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös jalkapohjat ja sormet kipeenä.Turvotusta se vaan on ja mitä enemmän istuu varsinkin kuumilla ilmoilla niin homma vaan pahenee.

Olti täs reissus pari päivää ja jalat oli kuin melonit jo muutaman autossa istumistunnin jälkeen, vaikka kuinka joi paljon.

Ensi viikolla sitten diabetes-hoitajalle ja lääkärille aika,mitäköhän ne siel tekee??

Arvot ei oo ees ollu nyt kotona kuin muutamia kertoja hieman koholla kun muistaa kattoo mitä suuhunsa laittaa.

Sitte onkin heti melke ultra s itä seuraavalla viikolla ja neuvolaa. Sitä tää loppuaika sitten on joka viikko jotain käyntiä viel' kun on seurannassa. Onneksi nyt on melke kaikki ultrat ollut puhtaita.

Vauva on jo kääntynyt ja tuntuu jo potkivan ihan ylös.Kädet viuhoo kauheesti.Muutaman viikon päästä alkaa eka perhevalmennuskin ja samaisella viikolla oli vissiin sairaalaan tutustuminenkin...muistelee..

Äkkiä se loppuaika menee..mut tsemppiä kaikille koittakaa kestää vielä hetken.

Fami 75 ja tiitiäinen 32ja 1

Vierailija
10/31 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on synkee ilma!!

Oltiin eilen käymässä mökillä; piti leikata nurmikko ja malata yksi seinä. Omppujakin oli tullu törkee määrä, jota sitten kykin maassa keräillen...noh se kostaantu ja nyt on alaselkä ja jalkapohjat tosi kipeät, puhumattakaan tosta häpyluusta!

Se on kyllä tosi ilkeän kipee. Löysin pitkällisten etsintöjen jälkeen hemtexistä sellaisen pitkulaisen tyynyn (jota mies kutsuu delfiniksi ; ), sitä on aika kiva halata ja saa nukuttua melko hyvin kyljellään mutta kyllä vessareissuilla noi häpyluu soi! Harmillista sinänsä, että liikkumiset on jääny taas kun just vähän alkuun pääsin ;(

Mua jäi vähän mietityttämään kun mulla oli pissassa leukkarit +3 eli maksimit. Neuvolalekuri oli sanonu, että se johtuis mun perussairaudesta eli kystiitistä. Kuitenkaan mulla ei koskaan ole moista ilmeentynyt vaikka olen tikutellut pissaani kotioloissa jo monta vuotta juuri tästä syystä...jäi kyllä vähän mietityttämään koko asia. Pitää varmaan soittaa tuonne yksityiselle, jossa ollaan neuvolalekurit käyty. Aika kummallista mun mielestä. Kaveri tossa sano, että voisiko valkovuoto sitä nostaa mutta voisiko sitten ihan noin paljon?? Hmm..

Muuten päivät menee kohtuullisesti. Mammajoogaan tuli ilmottauduttua, se alkaa syyskuussa. Varusteita mäkin olen pessy ja laitellu mutta makuuhuonetta ei olla vielä retusoitu...pitää sänkyä vähän siirrellä ja sellaista... Reino meillä on edelleen poikittain, saa nähdä tuleeko se asettumaan vai ei. Terkka sano, että rv 34 katsoo neuvolassa mikä sen tilanne on...

Mukavaa perjantaita kaikille ja jakselkaahan...kylmägeeli muuten ainakin mulla vähän helpottaa jalkakipuja..

katarina+ reino 32+4

Vierailija
11/31 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille lohdutuksista, tuon esikoisen nukkumisruljanssin osalta! Alkanee jo tottua isojen poikien sänkyynsä, kun eilen illalla nukahti 15min vieressä vahtimisen jälkeen ja nukkuin koko yön heräilemättä, ihanaa=)

Tosin ite sitten heräilin x7 vessaan 7h yöunien aikana, eli aikamoista pätkäunta....Saas nähä miten sitä jaksaa kun ois tarkotus kohta startata auto ja lähtä vähän talvihaalari ostoksille....No...Aikuinen seura tekee hyvää, vaikka kuinka haukotuttais! Treffataan pitkästä aikaa parin vanhan opiskelukaverin kanssa....

No mutta eipä tänne sen kummempia....Hyvät viikonloput kaikille, jos en ennätä enää kirjoittelemaan ja maanantaina oliskin sitten lähtö Tukholman reissuun työporukalla, oikeen laatuaikaa ilman perheen miehiä!!!!=) Nimim. " nauttii jo ajatuksesta" =)

kiiuli

Vierailija
12/31 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ok. Paino putoaa edelleen, mutta ei niin kovaa kyytiä. Nyt viikkomuutos -250g, viimes oli -600g. Olo vallan mainio (lukuunottamatta liitoskipuja, joita kaikki rehkiminen aiheuttaa). Sf mitta oli 28cm. Tosin sain lähetteen labraan maksakokeisiin, joissa käytiin samalla reissulla pyörähtämässä. Tulokset saa alkuviikosta.

Mies lähti eilen metsästysreissulle. Tulee vasta sunnuntai-iltana. Nyt saa sitten vapaasti keksiä ohjelmaa kolmelle päivälle esikoisen kanssa =) Harmi vaan kun huonot ilmat on...

Nimiä olen kovasti miettinyt. Etunimi suosikit (kaksi kappaletta) ja selvillä. Kolmas on vielä varalla. Eli oikeastaan kolme vaihtoehtoa, mutta kaksi on enemmän lemppareita =) Kunhan vauva syntyy, niin katsoo mikä etunimi sopii parhaiten. Suurta ongelmaa vaan tuottaa toinen/toiset nimet. Ei saa oikein mitään sointumaan =/ No, onneksi on vielä aikaa miettiä...

Jonskuli ja tuutikki rv 32+3

Vierailija
13/31 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti käväisen YRJOLUNNILLE vastaamassa, että täällä yksi suunnitellun sektion kokenut.

Esikko leikattiin perätilan vuoksi, haava oli pystyyn, tikkejä oli ainakin reilu 15. Haava parani hyvin ja maitokin nousi suht nopeasti. (mikä ei aina leikkauksen jälkeen kai käy niin nopeasti kuin alatiesynnytyksen) Kipulääkettä sain riittävästi, lisääkin olis saanut tarvittaessa.

Sulla ilmeisesti haava tulee vaakaan, paranee vielä paremmin kuin pystyyn leikattu. Tukisukkia ei mulla silloin ollut, mutta jos on laskimovaivaa tai tukostaipumusta, hyvä asiahan sukat on. Monesti ainakin muissa leikkauksissa käytetään tukisukkia.

Vauva näytettiin heti minulle syntymän jälkeen ja tuotiin heräämöön syömään. Mies oli minun pääni vieressä koko leikkauksen ajan (ja on sairaalakammoinen) ja lähti sitten pesemään ja pukemaan vauvaa.

Haava parani kotonakin hyvin, kunhan muisti nostorajat ja varoa vähän haavaa...

Kysy lisää, yritän vastata jos osaan : )

Nellinii 34+

Vierailija
14/31 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ja viimein siis saatiin ne tuplavaunut ostettua, ja nyt olen todella tyyttyväinen! Ostin huutonetistä ihan uuden veroiset, ja laskin säästäneeni ainakin 200e... Takuutakin on vielä jäljellä! Käytiin jo koeajamassa niitä, esikko aivan lemmessään rötkötti koko vaunujen leveydeltä. ;) Pitää kyllä pistää koko vaunut varastoon ettei tuo ehdi omia niitä ja saa sitten raivaria kun Monninkin pitäisi niihin mahtua... Mutta kaiken noihin tupliin liittyvän angstauksen jälkeen olen kyllä tosi tyytyväinen että ne nyt saatiin ja ovat vielä mieleisetkin!

Nyt kai alkaa sitten kaikki olla enempi ja vähempi valmiina. Pinnis pitäisi hakea yhdeltä kaverilta, ja ostella uusia tutteja pulloihin, yms. pientä. Vähän alkoi tuossa yksi päivä mietityttämään kun kaveri kysyi onko kaikki jo valmiina, ja jäin miettimään että enpä ole juuri mitään tehnyt mutta ei tule mieleen paljoa mitä puuttuisikaan... No, onhan tuo esikkokin vielä melkeen vauva vaan, että kai ne kamat täällä ovat. Pitää kyllä ihan ajatuksen kanssa ruveta miettimään ettei mitään vaan unohdu...

Nyt pitää kyllä äkkiä lähteä etsimään rennietä, karsee närästys iski. :/

Suhni & Monni 32+1

Vierailija
15/31 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öökköset toimii taas :-)

Nellinii, miksi perätilan vuoksi tehtiin sektiohaava pystyyn? Tehdäänkö niin aina jos vauva on perätilassa?

Minä en tiedä onko mulla tukostaipumusta tai vastaavaa (mistä sen voi tietää), mutta kai minä ne tukisukat otan jos niitä mulle tarjotaan. Kiitos Nellinii kun kirjoitit kokemuksesi!

Öitä!

Ykä 33+6

Vierailija
16/31 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse töissä leikkurissa, joten nuo sectiot on tuttuja ja meillä pätee seuraavanlainen sääntö, että kiirelliset ja hätäsectiot tehdään viilto pystyyn, suunitellut vaakatasoon. Joskus pätevät tekee kiireellisetkin vaakaan. Pystyviillossahan on se ero, että sen tekeminen teknisesti sujuu nopeammin kuin vaaka, joten siksi kiirreessä sitä käytetään.

Tosin hän (en muista nickkiä) sanoi, että hänelle oli tehty pystyyn suunniteltukin, joten en tiedä onko sitten paikkakunta kohtaisia eroja. Jos on aikaisempia vatsanalueen leikkauksia, sekin voi vaikuttaa..kannattaa siis kysellä sitten kun leikkaavan gynekologin tapaat/osastolla.

Tsemppiä ;)

katarina 32+5

Vierailija
17/31 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin hätä sektio pojan kohdalla rv 34+2 ja haava on poikittain vatsan alhaalla. Taisi siis olla hyvä lääkäri leikkauksessa tai sitten kenties runsas ylipaino syynä ettei tehty pystyyn.

Luojan kiitos ettei oo pystyssä. =) Miltähän mun makkara maha näyttäs jos olis pystyviilto tehty. =)

Tsirppana rv 34+0

Vierailija
18/31 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mullakin tuo kiireellinen on naistenklinikalla tehty vaakaan, ei pystyyn onneksi.

Mulla mitä todennäköisemmin nyt sitten myös suunniteltu sektio tulee olemaan, koska vauva on isokokoinen ja perätilassa, mutta se nyt sitten selviää varmasti 5.9 synnytystapa-arviossa.

Itsellä tekevät mitä todennäköisemmin sitten varmaan samaan kohtaan toisenkin sektion.

Katuska

Vierailija
19/31 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Ihan uskomatonta! Taisin ehtiä ensimmäisenä synnyttämään!!!!!

Torstai yönä yhdeltä heräsin siihen kun tunsin että jotakin märkää valuu takapuolta pitkin. Siinä sitten mietin että mitä teen ja odottelin pari tuntia. Soitin polille ja kysyin mitä tehdä ja käskivät odottamaan kotona. Vettä tuli siis ihan vähän vain. Sitten alkoikin supistelemaan heti aika tiuhaan 7-3 min välein mutta ei oikeastaan tehnyt kipeämpää kuin koko raskaus aikana olleet. Neljän aikaan aloin jo uskomaan että nyt tais synnytys käynnistyä ja ajattelin lähteä synnärille. Olin aivan varma että saan jotakin lääkettä ja lepoa ja parin päivän päästä kotia... Yllätys oli suuri kun sanoivat että 34 viikon jälkeen ei aleta toppuuttelemaan. (ja silloin tasan rv34) .Olin aivan äimänä!!!!! Olin käyrällä noin 15 min ja siinä supistuksia 3 min välein ja alkoi olla jo kipeitä kohdunsuu oli 3cm auki. Siitä sitten saliin ja hätäiseen soittamaan mies mukaan. Jätin sen kotiin viemään esikoista tarhaan ja sanoin vielä lähtiessä että mene vain töihin että varmaankin ottavat minut osastolle. Salissa olin n, 6.15 ja poika oli maailmassa 8.01. Ilokaasua ja kohdunkaulan puudutteen ehdin saamaan eikä kummastakaan ollut hyötyä. Molemmat toimi esikoisella ihan hyvin.. Kaikki tuli niin yllättäen että en olisi yhtään kestänyt kipua ja olisin halunnut epiduraalin,mutta siinä vaiheessa ei enään ehditty kun ei ollut tippaa eikä mitään laitettuna. Ponnistus kesti 2min =4 ponnistusta ja pikkuinen poika oli maailmassa. 2320g/44cm/hattu30. Poika joutui tietenkin lasten osastolle ja on siellä ainakin viikon todennäköisesti kaksi. Voi kyllä todella hyvin viikot huomioiden eikä tarvitse mitään kummempia hoitoja lähinnä tarkkailua.. Nenä-maha-letkusta laitetaan ne mitä ei vielä jaksa juoda,mutta muuten on kaikki niin hyvin kuin vain voi olla. Kyllä pitkän kiitosrukouksen synnytyspäivän iltana lähetin yläkertaan,vaikka en kauhean uskis olekkaan..

Että tällainen yllätys tänne...

Vierailija
20/31 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan ekana ellaelmerille onnittelut pikkusesta=)

oonki tässä jo mietiskellyt koska ensimmäiset vauvauutiset tulevat!

itsellä oli neuvola torstaina ja kaikki oli ok, pissa puhdas, hb 110, painoa oli tullut 1.5 kiloa 2 viikossa (oli kyllä eri vaaka) =O

vauva käänsi kylkeään juuri neuvolaa edeltävänä yönä ja nyt on ahdistanut kun vauvan selkä on " väärällä puolella mahaa" kun mihin on tottunut! sf mitta 28, siellä se edellee menee alakäyrällä.

närästää iltaisin, ihan tuola alavatsalla tuntuu välillä ihan ¤#&¤#)" *moista viiltävää kipua (niinku halkeais/vetäis suonta)

häpyluuta särkee ja supistelee päivittäin kipeästi=/ ei mitään säännöllisiä kuitenkaan....

syksy tulee ja huomaan heti että se vetää mielen taas matalaksi (aina syksyisin iskee väsymys ja olo ettei viiti/jaksa/huvita tehä mitään)

inhoan pimeäää!! ja eikä se tieto helpota yhtään että edessä on piiiiiinaavan pitkä talvi=/ no mutta jotain positiivista tässä syksyssä/alkutalvessa kuitenkin on: pääsee hakemaan oman nyytin jossain vaiheessa, jotenka sitä odotellessa=)

sairaalakassit täällä pakkaamatta ja miettimättä, esikoiselle pitää tietty pakata oma kassi ja miettiä vaihtoehtoja minne viedä synnytyksen ajaksi, hankintoja vauvalle pitäis tehä, ainaki pullontutteja, tutteja, korvikkeita muutama purkki varalle, vaippapaketti, omia harsoja, (esikoinen ei kyllä omistaan luovu), ja mitä sitä vielä pitää hankkia?? itelle vaippoja, liivisuojia ja mitälie..

ehkäpä ensviikolla otan itseäni niskasta kiinni ja aloitan hankintojen teon=) ettei jää miehen harteille, jos synnytys yllättäen käynnistyy niinkuin ellaelmerillä..

piipii & masukki 34+1 (tais just vuorokausi vaihtua;)