HEINÄHATUT VIIKKO 23
28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS
28.6. Misti_________74/71_6.__________Tays
29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala
1.7. Emmi 75____________2.(04)
1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa
1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto
1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS
1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS
1.7. Emmi69_______38/39_2.(07)
1.7. Taateliz________81/79_1.
1.7. Mirella_73___________2.
2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS
2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS
2.7. Äiti-76_________32/33_2.(1.yht)_____ SAS/TYKS
2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays
3.7. Helga 07 ____________2.
3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)
3.7. Helga07_______32/32_2.(07)_______SAS
3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS
3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS
3.7. Pilvi-85 _____________1.__________K-S KS
4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS
4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS
4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs
4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks
4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS
4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS
4.7. Jeevi _________ 77/74_2.__________Sas tai Tyks
5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs
5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto
5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)
6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS
7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS
7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS
7-8.7. Jenniliini_____80/76_1.__________ KOKS
8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS
8.7. Emppu 74 __________ 3.
8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS
8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos
8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS
8-9.7. Miiza76 ___________4.
9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi
9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS
10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri
10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS
11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl
11.7. satu_________85/82_1.___________K-HKS
12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto
12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks
12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL
13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks
14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS
14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS
14.7. e69 _________ 39/42_3.__________Tays
15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl
15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala
15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS
15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL
16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS
16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL
16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS
16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS
16.7. annukka-72 ___72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS
16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto
17.7. Nasqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto
17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe
18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS
18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS
18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala
19.7. armasäiti __________ 2.
19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks
19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi
19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys
19.7. pikkukakkonenko____ 2.(07)_______ NKL
19.7. murmelska
19.7. RituRanska___ 28/28_1.
19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS
20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto
20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS
20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja
21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS
21.7. Mardu_____________ 2.
22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)
23.7. aurinko02
25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)
25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala
25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää
25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi
26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05)_______Kätilöopisto
27.7. Rachella______35/34_2.(05)
27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS
27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL
28.7. Indifani_______ 77/77_2.
29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS
29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri
30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki
31.7. miranna ______89/86_1
Kommentit (83)
Jenniliini tässä Hei!
En edes yrittäny kirjautua, kun tuntuu noita ongelmia olevan...
Eilen illalla piti käydä synnärillä käyrillä varmistelemassa, kun olot olleet huonot pari päivää, johtuen ilm. flunssasta(kin). Mahaa kivisti kokoajan ja lantionseutu kuin tulessa eikä Justiinakaan ole ollut oma reipas itsensä.
Mulle määrättiin verenpainelääkkeet, kun paineet on kuukauden aikana pompanneet keskiarvoisesti 150/90 lukemiin. Sain myös vahvaa kipulääkettä Panacodia poretabletteina helpottamaan kipuja että pystyisi edes jotenkin nukkumaan ja olemaan...
Niissä käyrissä ei onneksi ollut mitään hälyyttävää, pissat puhtaat samoin verikokeen toksemiatulokset. Tulehdusarvot kohollaan johtuen flunssasta ja hemppa vaivaset 110...täytynee mennä ostamaan Maltoferia kun tuo obsidan pistää mahan jumiin eikä se kuulemma edes imeydy niin hyvin kuin muut rautavalmisteet...
Anyways...nyt päästään siihen otsikon mukaiseen JESTAS! kohtaan...
Eli tohtori tahtoi sitten tutkia ultralla myös ja tulos oli suorastaan...pelottava...vaikkakin kaikki oli hyvin...voisi sanoa että liiankin hyvin. Kaula oli huvennut kahteen senttiin mutta sentäs kiinni vielä.
Justiinaa mittaillessaan lääkäri repeili nauramaan ja laukaperät mainas tippua, niin hämmästyny hän oli, ja totesi lapsen täsmäävän parhaimmillaan viikkoja 40-42...kyllä luitte oikein 40-42! painoa oli 3,9 kiloa. Lääkäri totesi vaan että iso on-tosi iso, hän kävelee heti synnyttyään...
Nyt kun ynnäillään tosiasioita, eli lopussahan kasvua tapahtuu se 500 g viikossa ja viikkojahan olis viel kuukaudenpäivät jälellä, niin meinaa alkaa hymy hyytymään tän -anteeksi sanavalintani- Perseenrepijän kanssa.
Lantioseudun valtaisat kivut alkoi sitten saamaan selitystä kun neiti laskeutuu kokoajan alemmas ja alemmas, niin paikat paukkuu mikä aiheuttaa sitä kipua tuon valtavan massan alla.
Ens viikolla olis uus aika äitipolille jossa tutkitaan synnytystapaa... aion kyllä pistää elämän päälle jos ne ehdottaa vaan leikkuria...minä kun haluisin kuitenkin tehä tän alakautta niin tiedän tehneeni...tosin sillä ehdolla että ei odotella laskettua aikaa vaan käynnistellään etuajassa...jännä nähä kuin käy...
Epätodellisesti:
Jenniliini ja Justiina 35+3...
Tuo ettei viittitä herättää päivystävää lääkäriä ... oon ollu virtskivien kanssa samassa tilanteessa, kivut oli siis niin hirveät että sitä ei voi sanoin kuvata - ei koska taju lähti välillä. No kun lääkäri sitten aamulla oli liikenteessä sai siinä sängyn vieressä hoitajat vähän noottia ;-) olin kyllä aika tyytyväinen, vaikka hoitaja olen itsekkin. No lääkäri silloin lohdutti että synnytyskipuja ei sitten tulevaisuudessa tarvi kauheasti pelätä ja oikeassa oli - sattuuhan se mutta kyllä kohtuu suuret virtsakivet vie voiton :-)
Yhä lisääntyvistä turvotuksista täällä kärsin, tänä aamuna vähän parempi, mut katotaas taas illalla ..... eikä kyllä kauheasti helpota yön aikana. Pari yötä olen onneks saanut nyt nukuttua ihan ihmeenkin hyvin. Kiva !
Mirella rv 36+2
nii mulla on tänne kaks tunnusta siks tuolla lukee cheryll eikä Miranna :D
Onko teillä ollut nenäveren vuotoa? Tänä aamuna sain juosta vessaan ku oli naama ihan veressä aivan yllättäen alkoi taas vuotamaan. Koko raskauden ajan on vuotanut ja tullu veristä räkää, inhottavaa.
Mulla vatsa on lopettanut toimimasta ihan kokonaan, oon syöny leseitä, ruisleipää,puuroa, juonu vettä paljon mutta eipä näytä auttavan!
Mulla ollu lantio nytten jo viikon aivan sairaan kipeä, paukkuu vaan kun yöllä kääntää kylkeä. Siitä sit on kauheet jalka säryt, onkohan aivan normaalia että jo tässä vaiheessa laskeutuu poika alas??
Voisin liittyä joukkoonne tummaan.. Mulla on siis laskettu aika 9.7. Oon itte 26v ja lapsukaisen isukki on 32v. Synnyttämään pitäisi mennä SATKS:iin. Niin ja siis tämä on mun ensimmäinen.
Kiitos puunukelle liittymisohjeista. =)
Nyt pitää tulla teiltä kyseleen mitä tää tarkottaa.....
ku on tosiaan noit supisteluja ollu aika paljon ja painon tunnetta ja kaikkee.
Nyt ku sit kävin veskissä niin tuli kirkasta limaa jossa hiukan verta mukana.....et mitä toi nyt sitte on???
Onks niinku jotain limatulpan ja jonku sekotusta vai mitä.
Muissa raskauksissa ei oo tommosessa muodossa kyl tullu.
Nyt sit nipistelee iha mahottomasti alapäätä....
sen kyl tiiän et limatulpan menosta synnytys voi käynnistyä vasta parinki viikon tai kuukauden päästä....mut et mitä toi tommonen kirkaslimaveri vuoto on....(ei uskois et neljättä ootan ku tämmösiä kysyn) :D
Johanna & "lottaeinari" 35+2
Sinuna soittaisin heti äitipolillle.
Ei ole välttämättä mitään vaarallista, mutta vertahan nyt ei pitäisi jäädä itsekseen mietiskelemään.
Mulla tuli limansekaista verta ensimmäisen lapsen kohdalla. Satuin olemaan äitipolin veskissä, ja sitten hoitaja lähetti silti kotiin odottelemaan supistusten alkamista, koska niitä ei vielä siinä vaiheessa ollut. Kaksi pävää myöhemmin tuli terve tyttö maailmaan.
Tsemiä!
T. Ellura
Ihan limatulpalle tuo minusta kuulostaa. Mulla ekasta meni vedet enkä koko tulppaa muista nähneeni. Ja eilen meni limatulppa ja viikkoja 36.Mut mulla ei mitään muuta tullu,kun jumalattomat liitoskivut. Ja olen lueskellu muiden kirjoituksista että joko synnytys voi alkaa aika nopeesti tai sitten voi kestää kauankin ennenkuin pääsee tositoimiin.
Marika
Hölmistyneenä täällä..
Ei meinaa enää päivissä pysyä mukana, kun vaan kotona kaiket päivät..
Mullakin tullu veristä räkää (yök) ihan koko raskaden ajan, mut ei oo viel ainenkaa onneks alkanu kunnolla vuotaan nenä verta.
Neuvolassa ja lääkärissä käyty ja hemppa noussu 111 siitä 103:ta! Kohdunkaula on kiinni ja 2 cm, mut ei osannu sanoa, et onko lyhentyny, ku ei lääkäri oo aimmin kirjannu mihkään ylös pituutta..ja verenpaineet alhaset ja muutenki kaikki ok. Natiainen vissiin jonki verran laskeutunutki, ku ei enää närästä niin paljoa.
Täällä ei myöskään öitä kovin hyvin nukuta, kun ei oo sopivaa asentoa millään. Kyljellään nukkuminenkin on alkanut painaa lantiota, mut sit kyl voin nukkua päivisinkin..
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mut kun monet tääl puhuu painoarviosta, ni onko se teidän paikkakunnilla automaatio, ku kysyin lääkäriltä lapsen painoarviota ni sanoi, ettei hän sitä rutiinisti tee??? Meinaan olishan tuo ihan kiva tietää vähän suuntaa minkä kokoista sitä pitää alkaa pihalle pykäämään..
Tai synnytystapa-arvio samoiten? missä vaiheessa se tehdään/kuka tekee? ku oli tosiaan viimonen lääkärikäynti eikä maininnu mitään.. ku olis sekin ihan mukva huomata, jos lapsi ei vaan mahdu ulos ni pikkasen aimmin ku monen tunnin puskemisen jälkeen. Ja miten se synnytystapa-arvio ees tehdään?
Sain sit ajn pelkopolillekkin, aika on vaan vasta 17.6, nyt on alkanu ahdistaa jo koko polille menokin.. voisin haluta ehken synnyttää jossain muualla, kun täällä Jyväskylässä..
Ens viikolla sit pitäis lähtee reissaamaan Helsinkiin kaverin häihin, kuhan vaan ensin löytäis jonkun mekon mikä mahtuis päälle ja olis viel kivan näkönenki, on meinaan aikasta monta kauppaa jo koluttu!
Hirveästi tuli omaan napaan, taas..
Hyvät viikonloput kaikille!
Pilvi rv36
Koko päivän on nipistelly ja supistellu välillä,alaselkääkin jomottaa,mut ei passaa valittaa.Vauva on kans tänään liikkunu tavallista enemmän,että se on vaan sit lisänny tätä tuskaista oloa.
En ole soittanu synnärille,ku luulempa että tämä on vain sitä valmistautumista,ja menee viel kuukauden päivät että vauva oikeesti päättää syntyä.Limaa+hiukan verta on tullu parilla vessa käynnillä,ei siis joka kerralla,joten en senkään vuoksi viitti mitenkää panikoida ja soittaa synnärille.
Mies lähti kahden vanhimman muksun kans mummulaan v.lopuksi 100 km päähän,et nyt sitte toivotaan ettei toi lapsi oikeesti ala syntymään.Ei muuten,mut haluan vaan ukon mukaan synnärille,ja 100km päästä ei ihan sekuntissa päästä kotiin.(mie ku en ruukaa pitkään synnytellä ku edellinenki tuli 50min)
Mulla on sit ton nuorimmaisen kanssa kahdenkeskinen v.loppu,mitähän kivaa me keksitään,nyt kattelee lastenohjelmia ja sen jälkeen aattelin et mentäs käymään kaupassa.
Juu,ja täti tuo illalla vauvalle turvaistuimen ja muita tarvikkeita...ihan hyvä pikkuhiljaa alkaa valmiiks laittaa paikkoja=)
Juups,mut tää menee tonne sohvalle poijjaan viereen kahtoon lastenohjelmat,ja sit kävelylle kauppaan=)
Hyvää v.loppua heinikset =)
Johanna
Nipistelyjä alavatsassa on ollut täälläkin ja selkärankaa pitkin välillä hermokipua. Tulehdusta ei ollut, mut proteiini plussalla myös labran mukaan. Kuulin kyllä mielenkiintoisimmat selitykset rauhoituksekseni tänään, kun soittelin noita tuloksia. (työskentelen itse siis terveydenhoidon parissa, vaikka en lasten tai perheiden kanssa).
1. " kyllä proteiini voi olla yhdellä plussalla, jos stikataan, kun virtsa vielä lämmintä" ta:n sh.
2. " valkovuotoa on enemmän odotusajan lopussa, jonka vuoksi ihan mahdollista että plussaa näkyy" äippäpolin ktlö.
Ohjeet on pika stikeille, mahdollisimman nopeasti, ei mulla vaan töissä ollessa ole ikinä pelkät protskut noussut lämpimästä pissasta.
-Ja kun kunnolla pesee ja tekee näytteen oton ohjeiden mukaisesti, ei todella sitä valkovuotoa jää. Nyt puhutuaan vielä neljästä eri stikkauksesta viikon sisällä, kaikki yhdellä plussalla.
Saatte kernaasti haukkua mut, jos olen ihan metässä teidän mielestänne, mutta mun mielestä rauhoittelu paistoi läpi. Odottelen nyt kuitenkin ensi keskiviikkoon tkl aikaan, ei terveydenhuollollakaan ole muuta ohjetta tähän kun lepääminen ja ne liikkeetkin tuntuvat. Tai siis vauvan kantapäät yrittävät kovasti ulos vatsasta oikealta ylhäältä tai sivusta. Ei vaan oikein sieltä mahdu :) Ja jos oikeen yritän levätä, niin voihan olla etteivät arvot tuosta enää keiku. Toisaalta jos alkaisi lenkkeileen ja peseen ikkunoita ja juokseen portaita, joku voisi päättää tulla maailmaan ja sitten nuo arvot ei ainakaan enää heiluisi - ellei ehtisi ryöpsähtää siinä ennen synnytystä kuitenkin... Tai ehkä olen vaan levoton...
t:Tai 35+1
Tehdään yleensä silloin jos on syytä olettaa että vauva on "normaalia" suurempi , eli edelliset lapset ovat olleet kookkaita tai sitten äidillä diabetes, joka saattaapi vauvaa kasvattaa.
Tai jos on syytä olettaa että äidin lantio on poikkeuksellisen ahdas, jonka takia esim. on aijemmin päädytty sektioon. Yleensä kai myös silloin jos edellinen synnytys on ollut sektio.
itse kävin viimeeksi korkeiden verenpaineiden takia äippäpolilla ja samalla katsottiin sikiön kasvu eli painoarviot tehtiin. Viikolla 37+1 oli vajaa 3300g silloin - maanantaina nähdään mitä tällä kertaa on lähes samoilla viikoilla 36+5 nyt siis paineet olleet hyvät mutta aterian jälkeisissä sokereissa ollut nousua vähän ....
Mirella kirjautumatta
iltaa !! pakko oli tulla kirjoittamaan sananen täältäkin. viimeinen lääkNla oli eilen, ja kaikki oli kutakuinkin ok.
paineet:ok
turvotus:-
paino:82.3(oli laskenut kilon ed.kerrasta)
sykkeet.145-150
sf-mitta:33cm
kohdunsuu lyhentynyt puolella eli nyt vain 1.5cm(alussa 3cm)
ja:kypsä eli pehmennyt
hb:125(laskenut 135)
rt:ssa, mutta ei kiinnittynyt eikä laskeutunut
rv-36+4
muutoin vointi aikas hyvä. sairaslomalle kun jäin niin inhottavat lonkkakivut loppuivat siihen, ja jalat toimineet moitteettomasti. ainoastaan selkään sattuu, mutta se kait on luonnollista, kun tuo iso pallo tuossa keikkuu :-)) ruokaa ei tee mieli, ja syömiset heikonlaisia, marjoja, hedelmiä ja näkkäriä .. kaikki lämminruoka suorastaan kuvottaa ja ruuan haju yökkk. juon paljon mikä varmasti auttaa turvotuksiin, eli pväsä n. 2L.
ens viikolla pääsen koko arvioon-jeeee odotan sitä tooodella paljon, koska tämä pikkuinen tuntuu olevan aika jykevä liikkeinen toisin kuten hentoinen siskonsa. toivottavasti ei kuitenkaan ole jätti. sattuuko vauvan möyrimiset teitä muita ? mä olen todella kipu herkkä ihan oikeestikkin, mutta välillä saa tuskasta huutaa, kun pikkuinen siellä puskee itseään masusta läpi.
saakos kysyä, että olenko ainut heinähattunen, kuka on oikeastaan elänyt koko raskaus ajan selibaatissa ?? mua ei ole pätkääkään kiinnostanut ja välillä on säälistä pitänyt suostua, mutta kyllä ne kerrat ovat harvinaisia. toivottavasti tuokin asia palautuu normnaaliksi synnytyksen jälkeen. viimeksi ainakin kävi niin.
kävin vaate ostoksilla keskiviikkona. ja sen jälkeen olinkin aivan loppu puhki. tuli ostettua HMstä, housut(kesä) ja pari paitaa. liivit ja parit alkkarit ostin kappahlista, liivit olivat nätit, mutteivat mitenkään hyvät laadultaan. taidan itsekin käydä bebesin sivuilla katselemassa liivejä, vaikka ne kantsii ostaa vasta vaavin syntymän jälkeen.
johannalta oli tullut limanverensekaista vuotoa. se on sitä limatulppaa. näin ainakin sanoivat mulle esikosta, kun vastaavaa vuotoa oli. sitä alkoi tulla n. 4vk ennen LA:aa ja kaikenkaikkiaan vauva syntyi vielä 2vk la:n jälkeen :-)) joten mulla ei ainakaan pitänyt kiirettä, ja sitä tulppaa muistaakseni tuli useamman pvän ajan kunnes loppui. mutta kaikkien kohdallahan se ei mene näin vaan toisilla alkaa tapahtua heti.
jenniliinillä oli ollut mielenkiintoinen ultraus. ai kauheeta, jos vauva jo nyt noin iso, niin odottavatko lääkärit rv-40 saakka vai meinaavatko käynnistää jo rv-37? mielestäni on äidilläkin jonkinlainen oikeus vaatia käynnistämistä, jos todellakin noin iso vauva jo nyt kyseessä.
meilläkin taapero kakkii vaippaan, huoh- ja en jaksaisi millään alkaa juuri nyt opettamaan kuivaksi, koska on niin pottakammoinen samoin pytty kammoinen. käydään kyllä potalla ja pytyllä, mutta huonoin tuloksin :-// sain jo sanomisia nlassa, kun oltiin 2v-tarkastuksissa.
jos nyt lopettelisi ja menisi laittamaan miehelle yöpalaa. t. emmi rv-36+ & esikko 2v2kk
Täällähän on alkanut tapahtua sen parin päivän aikana kun olin pois :)
* Marikalle ja Johannalle (ja muillekin) mun kokemus limatulpasta: esikoisesta mulla tuli limatulppa tasan viikkoa ennen kuin tyttö syntyi, synnytys siis käynnistyi 6 pv limatulpan tulemisen jälkeen. Muistan jostain lukeneeni tai kuulleeni, että limatulpasta menee yleensä max. pari viikkoa vauvan syntymään!
* Jenniliinin viestin lukiessani mietin myös, että antavatko vauvan kasvaa rv 40 saakka vai käynnistetäänkö synnytys aiemmin? Oliko lääkärin antama painoarvio mahan päältä suht samoissa kun ultrassa? Kun olen kuullut, että ultran painoarviot voivat heittää melko paljonkin...
*Emmi kyseli selibaatista: sama juttu täällä. Kun ei huvita niin ei huvita.. Ehkäpä tää tästä normalisoituu ja mies tuntuu kyllä ymmärtävän... Ainakin sanoo niin.
* Omaa oloa: Tukholmassa tuli tosiaan käytyä ja yöt laivassa meni valvoen laivan keinuessa kovassa tuulessa... Muuten oli kiva reissu, vaikka lähes 5 tunnin käveleminen kaupungilla lopulta alaselässä tuntuikin.
Mulla ei ole enää sen rv 20+ jälkeen juurikaan supistellut. Nyt muutamana yönä tuntunut taas niitä sukkapuikkopistoksia jossain kohdunsuun tuntumissa. Teidän muiden tuntemuksia kun lukee niin alkaa tuntua, että mä kirjoittelen täällä vielä ensi joulunakin vauva masussa :D Lääkärineuvola on 1,5 viikon päästä, tuskin on ainakaan kohdunsuulla mitään muutoksia tapahtunut. Vauva on ihan superaktiivinen potkiskelija, joka ilta varsinkin klo 23-24 on hirveä mylläys päällä, aamuisin on rauhallisempi. Yhtään en hahmota miten päin vauva masussa on, liikkeetkin tuntuu samanaikaisesti sekä ylhäällä että alhaalla... Ja kuten emmikin totesi, vauvan liikkeet välillä sattuu niin että ärräpäitä lentelee!
ansqu (nasqu) ja poju rv 34+0 sekä tyttö 06/06
kun oli jossain vaiheessa vaihtunut takaisin vanhaan!
28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS
28.6. Misti_________74/71_6.__________Tays
29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala
1.7. Emmi 75____________2.(04)
1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa
1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto
1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS
1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS
1.7. Emmi69_______38/39_2.(07)
1.7. Taateliz________81/79_1.
1.7. Mirella_73___________2.
2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS
2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS
2.7. Äiti-76_________32/33_2.(1.yht)_____ SAS/TYKS
2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays
3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)
3.7. Helga7607_____ 32/32_2.(07)_______SAS
3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS
3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS
3.7. Pilvi-85 _____________1.__________K-S KS
4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS
4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS
4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs
4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks
4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS
4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS
4.7. Jeevi _________ 77/74_2.__________Sas tai Tyks
5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs
5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto
5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)
6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS
7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS
7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS
7-8.7. Jenniliini_____80/76_1.__________ KOKS
8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS
8.7. Emppu 74 __________ 3.
8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS
8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos
8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS
8-9.7. Miiza76 ___________4.
9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi
9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS
10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri
10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS
11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl
11.7. satu_________85/82_1.___________K-HKS
12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto
12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks
12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL
13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks
13.7. Ellura _______ 39/42_3.__________Tays
14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS
14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS
15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl
15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala
15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS
15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL
16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS
16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL
16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS
16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS
16.7. annukka-72 ___72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS
16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto
17.7. Ansqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto
17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe
18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS
18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS
18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala
19.7. armasäiti __________ 2.
19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks
19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi
19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys
19.7. pikkukakkonenko____ 2.(07)_______ NKL
19.7. murmelska
19.7. RituRanska___ 28/28_1.
19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS
20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto
20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS
20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja
21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS
21.7. Mardu_____________ 2.
22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)
23.7. aurinko02
25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)
25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala
25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää
25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi
26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05 _______Kätilöopisto
27.7. Rachella______35/34_2.(05)
27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS
27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL
28.7. Indifani_______ 77/77_2.
29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS
29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri
30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki
31.7. miranna ______89/86_1
ku mies meni kahen vanhimman muksun kans sinne mummulaan....
Juu ja tulin siihen lopputulokseen täs ku päivän olen kuulostellu omaa oloa,et huomenna mä soitan synnärille(jos ei tartte jo yöllä soittaa)
kävely on päivän aikana vaikeutunu iha mahottomasti,jalat on niiin haaralla ku vaan voi olla,siis tosi inhottava kävellä ku niin sattuu alapäähän.ja iltaa kohden liman tulo lisääntyny....nyt siin seassa oli vaaleampaa,tai siis semmosta vaaleankeltaista paksua.(anteeksi tämä tarkka kuvaus limasta,mut ku ennen ei oo tommosta ollu)
Tää on mulle niin outoa,ku ei oo tällai ennen tullu,niin en osaa yhtään aatella et oisko tää syntymässä piakoinki vai vasta heinäkuussa.
mut kyl tuol alapäässä jotain tapahtuu ku vihlonta on sen mukaista.
Muidenki juttuja olen täs käyny päivän mittaan lukemassa,ja kyl näyttää siltä et monellaki jo tapahtunu vaikka ja mitä...et eiköhän me pikkuhiljaa ruveta hajoilemaan vuoronperään täs porukassa=)
Mie jatkan tätä oman olon kuulostelemista,ja tulen ilmoittelemaan jos jottai tapahtuu.
Ja anteeksi jos liikaa tänne kirjoittelen=)=)
-Johanna-
Tässä on nyt päiviä menny ja painajaisia nähty synnytyksestä ja kaikesta aasta ööhön.
Pinna on kiree ku viulunkieli, niin loppu oon näihin liitoskipuihin ja synnytyksen stressaamiseen. =(
Ei enää kiinnosta yhtään mikään ja haluaisin vaan vauvan pois mahasta, että pääsis elämään normaalia elämää!
Kellään muulla yhtä kypsä fiilis jo??
Kiitti muuten automaattisesta listapäivityksestä!
Marika: siis mitä hiivattia??? Eivät viiti herättää lääkäriä??? Voi elämän kevät, eihän sen tehtävänä oo maata pers homeessa palkkansa eteen vaan tehä töitä!( ja todellakin saavat kaikenmaailman lisiä vielä yöstä..)
Siis jotkut kätilötkö ei viiti herättää sitä lekuria?
Ja taas nasahti yks lisä puolustus sektion plussiin...
Onko muuten olo vieläkin normaali? Oon kuullu et sitä tulppaa voi tulla monessa osassa, pitkin viikkoo, et sen takia siitä ei tiiä koska synnytys käynnistyy. Jännää!!
Kukas se testailikaan vaipattomuutta tytön kanssa? Onnea yritykseen joka tapauksessa!!
Meillä yritettiin myös jättää vaippa pois... Huom yritettiin... Jos tyttö pidättää 20minsaa niin siinä ajassa ei kerenny muuta tehä kun vaihtaa kuivaa päälle ja siivota entiset pissat lattialta niin jo oli uudet jossain. =/
Mies sit kysyi varovasti et siirrettäiskö tätä projektia sen verran, et vauva ois syntyny ensin, koska hän ois helisemässä tytön kanssa mun ollessa laitoksella.
Suostuin, kun mitäpä tuolla väliä aloitetaanko just nyt vai vähä myöhemmin, kyllä tätä kesää riittää vielä!
ja voihan tätä pissailua treenata jo vaipankin kanssa, eihän sitä mikään estä.
Eikö oo muuten ihanaa, kun aurinko ei paista!
Mun suusta tuon lauseen kuulee ainoastaan raskaana ollessa.... =D
T helga rv 35+5
Täällä keli näyttää sentään jonkin verran parantuneen,ei ainakaan tule vettä =)
Joka ilta jännittää nyt mennä nukkumaan,kun ei yhtään arvaa koska lähtö tulee. Liitoskipuja on tullut lisää ja nyt selkäkin on kipeä.Tietenkin tuo selkäkipu voi vaan johtua tästä alati kasvavasta kuvusta,josta haluaisin jo eroon.
Täällä muutama on jo ilmottanu halukkuutensa raskauden loppumiseen,liityn mielelläni joukkoon.
Tuntuu,et nyt on koko ajan jotain ja eniten inhottaa olla kotona,kun ei oikein ole mitään tekemistä. Sinällään ei saisi valittaa,kohta niitä hommia on enemmän kuin tarpeeksi.
Ja näiden kolotusten ja ison kuvun takia ei tuo seksikään oikein kiinnosta =(
Helgalle: TH:n kanssa juteltiin juuri siitä,et uudelleensynnyttäjät osaavat vaatia sentään jotain. Mahtaako olla näin,että siellä ei ensikertalaisia oteta niin tosissaan? En ainakaan nyt meinaa kärvistellä melkein ilman mitään puudutteita. Viimeksi sain sentään kohdunkaulanpuudutteen,mutta sehän auttaa vaan sen aikaa kun on kaulaa jäljellä. Eli jos se toi helpotuksen kipuun tunniksi niin hyvä on. Ja jostain juuri luin,että jos vauva on tulossa väärässä tarjonnassa niin avautumisvaihe on kivuliaampi kuin normaalisti.No kohta se tiedetään =)
Jaaha,lähdetään koko pesueen kanssa Turkuun päin. isoäidillä on synttärit tässä,joten käydään hieman kaffettelemassa ja sitten tarttis käydä isän haudalla viemässä kukkia vuosipäivän vuoksi. Niin ja Ikeassa muuten vaan shoppailemassa =)
Marika ja toukka 36+2
Kovasti on juu monella jo oireita ilmassa :)
Jenniliinillä ihan huima painoarvio jo vauvalla! Toivottavasti tosiaan harkitsevat sitä käynnistystä, ennen kuin vauva kasvaa liian isoksi.
Emmin kysymykseen peittojen heiluttelusta vastaan samaa kuin moni muukin, eli mies parka :) Ei ole omien tarpeiden kärkipäässä mullakaan juuri nyt seksi. Kun jo kyljen kääntäminen on ihan oma operaationsa, niin mitä onkaan sopivan asennon etsiminen siihen touhuun :/ Mies kyllä elää toivossa, että pian aletaan "käynnistellä" synnytystä ;)
Mahtoikohan Näppikselle jo tulla lähtö? Kovasti ainkain oireet ovat siihen suuntaan. Tsemppiä koitokseen, jos näin on! Taysiin olen minäkin tulossa, voitaisiin sopia vaikka treffit :) Vaikka eilen illalla juuri miehelle sanoinkin, että mulle sopisi, jos hän vaikka hoitelisi tällä kertaa koko synnytyksen. Tuli jotenkin niin elävästi mieleen kaikki ne SVO:n ja salien tilat, tuoksuja myöten.
Monella on isomman lapsen kuivaksi "opettaminen" menossa. Meillä tuo nykyinen kuopus täyttää juuri 2v ja osaa ilmoittaa isomman hädän hienosti, joka siis tuleekin lähes aina vessanpytyllä. Pissan kanssa menee sitten vähän niin ja näin, eli vaippa on meilläkin edelleen. Parina päivänä tuossa lämpimillä ilmoilla koitettiin pihalla olla ilman vaippaa ja saman tien olivat housut märät. Tyttö kun ei suostu potalle edes istumaan, kun on tuohon pönttöön tottunut. Ei siis auta, että ottaisi potan pihalle mukaan. No, toisaalta vauvan syntymä voi tuoda takapakkia tässäkin asiassa, joten en ole asiasta mitään stressiä ottanut. Ehtiihän tuota vielä vaikka loppukesästäkin treenata.
Oma olo on täälläkin aika kipuileva. Oikean puoleinen issias särkee lähes koko ajan, ellen ota panadolia. Lonkat ovat kipeät myös ja kävely on mallia ankan tahtiin :)
Onneksi tuo sää on täälläkin nyt vähän parempi, niin pääsee edes talon seinien ulkopuolelle.
Hyvää viikonloppua siis kaikille :)
M ja huomenna täysiaikainen raskaus rv nyt 36+6
Se kun alkaa oma kuu lähestyä ja meitä viimeisten viikkojen kuluttujia on jo nyt kesäkuussa alkaa porukka aktivoitumaan ;-) Kiva niin, joka kerta on kyllä jännää tulla katsomaan jokohan joku on päässyt asiaan !!
Kyllä se seksin saralla on aika kuivaa ollut, esikoisen aikana oli paljon "mehevämmät" paikat, nyt on kyllä niin kuivat ja hellät limakalvot että ! Outoa ! Vauva on muös paljon alempana, joten sekin tuntuu.
Meillä esikoinen 6v. odottaa jo kovasti vauvan syntymää. Kolmelle eri pehmolelukoiralleen vaihtelee vaippoja ja nukuttaa jne. Nukeilla ei ole leikkinyt ikinä ja se ainoakin hajosi jo vuosi sitten.
Juu kyllähän tuo Jenniliinin vauvan painoarvio tuntui aika huikealta !! Kun tosiaan mullakin viikolla 37 -> 3300 ja neljä viikkoa myöhemmin 4210, joka oli tismalleen syntymäpaino !
terkuin Mirella tasan 37 tai 36+3
Täällähän meinaa jo alkaa tapahtua :) Vaan johan se on kohta aikakin.
Marikalla oli jo limatulppa irronnut. Minä olen sellaisen ihmeen nähnyt tasan kerran viiden aiemman raskauden aikana ja silloin tulppa irtosi iltapäivällä ja poika syntyi illalla klo 23.10. Sinä onneksi pääsit ajallisesti ainakin vähän pidemmälle :)Ja onpa tosiaan kumma tapa siellä SAS:ssa, jos ei yöllä anestesialääkäriä meinata herättää :O Sitä varten he todellakin siellä ovat, että puudutteita saa!
Perätilayllätyksiäkin tullut ainakin Puunukelle ja Elluralle. Toivotaan nyt, että vauvat vielä kiepsahtavat ihan itsekseen oikein päin, bd!
Isosmurffille jaksuja vähän unen kanssa. Onneksi sulla ei ole niitä isompia päivisin jaloissa, niin voit ainakin heittää pitkäksesi, vaikka uni ei tulisikaan. Mulla on unen määrä myös selvästi vähentynyt. Tänä aamunakin heräsin aivan pirteänä 5.30, enkä enää saanut nukuttua. Illalla uni tuli lähempänä puolta yötä. Ja usein olen sitten yölläkin hereillä pitkiä pätkiä, mutta viime yönä nukuin kyllä tuon 6 tuntia heräämättä.
Minä kävin maanantaina siinä viimeisessä lääkärineuvolassa, silloin oli rv 36+1. Kaikki oli ihan kunnossa. Vauva rt:ssä ja painoarvio 2850g. Kohdunsuu löysästi sormelle auki ja kanavaa n. 2cm jäljellä. Vauvan pää syvällä lantiossa, mutta kiinnittynyt ei taida kokonaan ainakaan olla, kun pystyy kylkeään kääntämään edelleen. Ja mulla ihan sama olo kuin mp 73:lla, eli tuntuu siltä, että tämä tapaus voi syntyä ihan milloin tahansa :) Mieluiten kuitenkin vasta ensi viikolla, niin oltaisiin virallisesti täysaikaisia.
Nyt ruokaa pöytään, joten mukavaa päivää
kaikille!
M rv 36+5