Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HEINÄHATUT VIIKKO 23

01.06.2009 |

28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS

28.6. Misti_________74/71_6.__________Tays

29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala

1.7. Emmi 75____________2.(04)

1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa

1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto

1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS

1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS

1.7. Emmi69_______38/39_2.(07)

1.7. Taateliz________81/79_1.

1.7. Mirella_73___________2.

2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS

2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS

2.7. Äiti-76_________32/33_2.(1.yht)_____ SAS/TYKS

2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays

3.7. Helga 07 ____________2.

3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)

3.7. Helga07_______32/32_2.(07)_______SAS

3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS

3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS

3.7. Pilvi-85 _____________1.__________K-S KS

4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS

4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS

4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs

4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks

4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS

4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS

4.7. Jeevi _________ 77/74_2.__________Sas tai Tyks

5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs

5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto

5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)

6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS

7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS

7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS

7-8.7. Jenniliini_____80/76_1.__________ KOKS

8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS

8.7. Emppu 74 __________ 3.

8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS

8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos

8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS

8-9.7. Miiza76 ___________4.

9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi

9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS

10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri

10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS

11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl

11.7. satu_________85/82_1.___________K-HKS

12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto

12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks

12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL

13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks

14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS

14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS

14.7. e69 _________ 39/42_3.__________Tays

15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl

15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala

15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS

15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL

16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS

16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL

16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS

16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS

16.7. annukka-72 ___72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS

16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto

17.7. Nasqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto

17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe

18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS

18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS

18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala

19.7. armasäiti __________ 2.

19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks

19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi

19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys

19.7. pikkukakkonenko____ 2.(07)_______ NKL

19.7. murmelska

19.7. RituRanska___ 28/28_1.

19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS

20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto

20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS

20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja

21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS

21.7. Mardu_____________ 2.

22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)

23.7. aurinko02

25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)

25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala

25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää

25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi

26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05)_______Kätilöopisto

27.7. Rachella______35/34_2.(05)

27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS

27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL

28.7. Indifani_______ 77/77_2.

29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS

29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri

30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki

31.7. miranna ______89/86_1

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan edelliseen---mulla on käyrä mennyt koko ajan vähän ylimmän käyrän päällä kauniisti ylöspäin ja nyt tulikin tasasta viivaa eli ei yhtään kasvua :C Elossa on kyllä koska potkii kovasti, terkka meinas et jos ens viikolla vielä samaa viivaa jatkaa niin ultraan sitten. Onko kellään muulla käynyt näin vai meneekö kaikilla tasasesti ylöspäin? Ihan hieman kuitenkin huolestuttaa...

femam

Vierailija
22/83 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tuntuu laskeutuneen nyt viikon parin sisällä alemmaksi, siihen malliin vihloo tuolla alhaalla. Supistukset vaan lisääntyy koko ajan, aina supistelee alle puolen tunnin välein, päivällä ehkä 10-15 min välein. Melko kivuttomia ovat ainakin synnytyssupistuksiin verrattuna, mutta voisivat olla olematta, kun ei yhtään haluttaisi saada tätä etuajassa, mitään valmistelujakaan en ole vielä vauvaa varten tehnyt. Pakollisia rästisiivouksia olen rauhallisesti yrittänyt saada tehtyä, kun synnytyksen jälkeen ne kuitenkin siirtyisi hamaan tulevaisuuteen, toisaalta meille ei mahdu vauvan sänkykään ennen kuin on vähän perusteellisemmin raivattu paikkoja ja kalusteita.

Femam kyseli tuosta sf-mitan kasvamattomuudesta. Minulla on parissa viime raskaudessa käyrä mennyt viimeiset viikot (ehkä 35->) suoraan tai jopa vähän pudonnut. Käytännössä se on vain tarkoittanut, että vauva on uponnut syvemmälle lantioon, eikä siihen ole sen enempää puututtu. Ihan hyvin ovat vauvat kasvaneet :) Todennäköisesti ei siis mitään huolta, asento ja korkeusasema vain vaikuttavat niin paljon mittaan!

PÄIVITELKÄÄHÄN LISTAA JOS VAIHDATTE NIMIMERKKIÄ uusien kirjautumisten yhteydessä niin pysytään perillä mammoista! (Vielä kiertaukseksi: Kirjautuminen luultavasti onnistuu vanhoilla tiedoilla, kun pyytää uuden salasanan sähköpostiin ja kirjautuu sähköpostiosoitteella (ei siis käyttäjätunnuksella) ja sillä uudella salasanalla.)

Miksu 35+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kans pitää olla lääkärillä selkärankaa sanoa, että esim " Meidän käytäntönä on ollut ettemme kerro sukupuolta" tai jotain tuollaista, eikä VALEHDELLA päin naamaa...

Kyllä mun mielestä pitäis kuitenkin reilusti sanoa tuokin, eikä sotkea omaa mielipidettä asiaan väittämällä, että se on esim. talon käytäntö olla kertomatta.

Eläkkeelle jääneistä lääkäreistä ainakin 2 on takuuvarmasti kertoneet sukupuolen mikäli se vain on näkynyt. naislääkäreistä en tiedä, kaikki tutut on sattuneet pääsemään nuille miehille, minä mukaanlukien esikoista odottaessa.

Nooo, mikäli Pirjo tarttuu ultraan ens tiistaina niin kysyn uudelleen asiaa.... Saa nähä mitä hän vastaa! =D

T helga rv 35+3

Vierailija
24/83 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testailen tunnuksien toimivuutta :)

Palaillaan huomenna tai viim. viikonloppuna, kun neuvola ja äippäpoli käyty!

Taateliz ja 36+0

Vierailija
25/83 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun ilma vähän viileni =) Jaksaa taas ollaa ja lyllertää. Ruokahalusta oli puhetta. Mä mietin kans yks päivä, että toivottavasti pikkunen saa kaiken tarvittavan. Mä syön ehkä 4 krt viikossa lämpimän ruoan, muuten elän kasviksilla, jugurtilla ja leivällä. Ei vaan saa alas mitään. Jopa grilliruoka ällöttää, makkarasta puhumattakaan...yöks. Taivaa vaan kuulua "taudin kuvaan" yhdistettynä tähän kesäaikaan.

Suzan mietti verikoetta. Kuulostais tuo vasta-ainekoe aika sopivalta, kerta oot luovutusverta aikasemmin saanut. Mäkin oon menossa vasta-aine kontrolliin tuossa parin viikon päästä. Mulla tosin johtyy rh- tuo koe, mutta samoja vasta-ainetahan niissä taidetaan tutkia ;)

Ansqu on huomenna lähdössä Tukholmaan. Ei muuta kuin mukavaa reissua teille =)

Mekin nyt päätettiin, miehen ja mun vanhempien painostuksesta, suunnata jussiks mökille. Mua itteeni ei ihan hirveesti innosta. Mökki tuolla Jyväskylän suunnalla ja Jyväskylän sairaala siis lähinnä, jos tarvetta ilmenee. Kait se on vauvan turvakaukalo otettava varuiks mukaan, niin päästään sit poiskin. Mua ahistaa lähinnä se, et siel ei saa ilokaasua, jos sinne joutuu synnyttämään. Ei ehkä tuo synnytyskään.... mut jos sit ilmenee muuta vaivaa, esim raskausmyrkytysoireita tms. et joutuis käymään näytillä, niin pitkä matka istua sitten taas autossa takas tänne kotopuoleen. No, joo. Tarttee vaan toivoa, et kaikki menee hyvin ja reissu onnistuu. Tuun sit takaspäin viel yhtenä kappaleena.

Satu kyselin imetysliiveistä. Esikoisesta ostin ekoiks liikeiks Anita merkkiset, ihan simppelit ja pehmoiset liivit. Ne siis mukana sairaalassa. Oli tarpeeksi joustavat, eikä ollu liian topatut arkoja rinnanpäitä vasten. Sitten ostin triumphin liivejä stockalta ja ihan prismasta. Ne sopi mulle parhaiten. Erehdyin yhdet lindexin liivit ostamaan, ja niillä sai heittää vesilintua. Varmaan aika paljon vaikuttaa siis myös se minkä kokoinen oot noin ennestään. Oon aika isorintanen jo ilman imetystäkin, joten oon siks halunnu satsata liiveihin. Nyt ostin valmiiks Bebesiltä Bravado seamles liivit. Tuntuvat tosi hyviltä ja ainakin mainoksen mukaan joustaa ja venyy, ollen silti napakat.

Nyt tarttee hetkeks oikasta, kun tyttäkin vetelee päikkäreitä.

Hepe ja möttönen rv 34+1

Vierailija
26/83 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis aamulla neuvolalääkärillä ekaa kertaa ja kaikki muuten hyvin, mutta tyyppipä onkin nyt peppu alaspäin! Mylläys on kyllä ollut kovaa, mutta että on pitänyt sitten mennä kääntymään! Joten 'pääsen' taas kerran PHKS:aan tutkimuksiin, niinkun olin jo luullut että ei tarvitse sinne mennä kun vasta synnyttämään, mutta minkäs teet... Viikon sisällä pitäisi aika tulla.

Oma olo jatkaa samana kuin ennenkin, eli hyvänä. Painoa on nyt tullut yhteensä 11kg, ja paineet sun muut olivat kohdillaan. Kohdunsuu oli sormelle auki ja kaulaa oli noin pari senttiä, eli ihan ok sekin kuulemma. Vauveli painoi ~2300g, eli ei mikään jättis, hyvä niin. Oli niin kippurassa ultratessa että sai lääkäri tehdä palkkansa eteen kunnolla töitä :D Totesikin että on hyvä että on luonnetta :D

Kaikki vaavelin tarvikkeet on nyt hommattu, paitsi hoitoalusta, jota menen huomenna katsomaan. Ensi viikolla ajattelin aloittaa vaatteiden pesun, oletuksena että saan hyllyt vaatekaappiin vlopun aikana. Kestovaipat pitäisi myös pestä, ajattelin samassa laittaa sitten jotain uusia pyyhkeitä pesuun, kun ei varmaan pelkistä vaipoista kone täyty.

Itse olin ajatellut myös ostaa nuo Bebesin liivit, kun vaikuttivat hyviltä, vaikka ovatkin tyyriit, mutta pitäähän niitä sitten melkein yötä päivää.

Ruoka on maistunu mulle kyllä ihan hyvin vieläkin, ehkä vähän on lämpimän ruoan määrä vähentynyt, mutta välipaloja menee kyllä hyvään tahtiin :D

Huomenna tasan kuukausi laskettuun aikaan! Huiii!

T:Puunukke ja skloddi 35+4

Vierailija
27/83 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että se helle meni, tosi huonosti sain nukuttua. No viime yönä oliki sitte nenä aivan tukossa..

Neuvola oli maanantaina ja painoa oli tullut vain 500g kahdessa viikossa, hassua että kaks päivää enne mittasin ite painon nii vain 200g oli tullu tiedä sit.. Sielä onki neuvolassa sellane vanhanaikainen puntari :D

Sitä ihmettelin että miks täti kyseli ainaki kolme kertaa että maittaako mulle ruoka? Sanoin että no joo. mutta on nyt ainaki kaks viikkoa ollu ruokahaluttomuutta. Onko se sitten aivan normaalia näillä viikoilla?

Maha on kans lopettanu toimimasta oon syöny luumuja mut ei oikee auta, nyt ostin tänää leseitä joita sit laitan jugurtin sekaa ym.. Pakko tehä jotn..

Tänää sain tukivyön, oon nii kipee tuolta nivusista ja haarovälistä ettei tosikaan samoin jalkoja alkanu särkee enemmän vaikka en paljoa liikukaan. Eilen oltii kaks ja puol tuntii kaupungilla nii johan oli tuskanen ilta!

Supistuksia on päivittäin, just manailin että sitte nytte niitä kipeitä supistuksia tulee kun oon yksin että katotaa nii alan synnyttää kun oon yksin kotona! Neuvolalääkärin mukaa kohdunsuun pituus oli enää 2 cm mutta kiinni ja sano että nämä supistukset on normaaleja vaikka kipeitä onkin. On nyt näitten kipeitten supistuksien aikana lyhentyny 4cm -> 2cm... Sf oli 29cm.

Meillä puuttuu vielä vaunut, itkuhälytin ym kamera niinku suutuin jo viime kuus et jää kaikki sitte viime tippaa ostettavaks ku yritin sanoo miehelle että ne olis hyvä hankkia pikkuhiljaa mutta joo kaikki vaa hoki että no on meillä aikaa...!! Katotaa vaa nii poika kerkee jo syntyy enneku ollaa mitää noistakaa hankittu! Ottaa kyllä nii päähä.

Oon nii valmis synnyttään eikä pelota yhtää! Särkee nii kamalasti alapäätä ja nivusia ja selkää, väsyttää vaikka nukkuisin vuorokauden putkee, maha ei toimi vaikka söisin mitä kuituja enkä jaksa liikkua, supistelee kipeesti ja kaikkee.. Heti alan itkee jos joku asia nyt on musta väärin.

Tuli paha mieli kun sisko oli lasten kanssa käymässä täällä kaks päivää ni sitte eilen sain kuulla että täällä asunnossa haisee kissanpissa! Olin ihan et häh, miks me ei haisteta vaikka ollaa päiviäki poissa kotoa eikä kissa oo pissiny tänne mihinkää. Tuli vähä sellai olo et olis pitäny alkaa hinkkaa koko kämppä, ihmettelin ku ei muut siitä oo sit sanonu mitn. Asiasta sai kuulla monta kertaa... Että tällasta.. Tänää ollu nyt ainaki kymmene supistusta tunnin sisään... :/

Ja näistä sivuista, musta nää on kivat, paljon selkeämpää lukeakin näitä viestejä ja eikä ollu mitn ongelmia kirjautumisenkaan kanssa :)

Miranna 31+5

Vierailija
28/83 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hiukan jännät paikat.Bogasin sitten aamuisella vessakäynnillä oikein kunnon köntin limatulppaa. Ensin luulin,että vessapaperia oli jäänyt jonnekin,kunnes hoksasin,et tämä on nyt kyllä jotain ihan muuta. Tossa jo kävin lukasemassa galluppia,että miten porukalla on synnytys lähtenyt käyntiin ton limatulpan irtoamisen jälkeen.Tiedän,et voi alkaa tapahtumaan jo varsin pian tai sit tässä menee vielä montakin viikkoa.

Viimeksi synnytys käynnistyi vesien menolla,nyt sitten jänskään,et alkaako kohta jotain tapahtumaan.Sinällään pikkuinen voisi köllötellä masussa vielä viikon verran,että päästään siihen rv37.Äippäpolikäynnillä tiistaina kokoarvio oli melkein 3 kg joten sinällään ei hätää ole koon puolesta.Kiinnittynyt ei ollut silloin vielä,josko nyt valahtaisi hiukan alemmas.

Eli kyllä se kolme S:ää joillakin jotain tekee.eilenillalla rehkisin tuon vaatehuoneen kanssa,vielä olisi hiukan kesken,mut jotenkin on sellainen olo että täytyy ottaa hiukan rauhallisemmmin. Sinällään nyt olisi hiukan huono aika vaavin syntyä,kun nuo lapsenvahtipaikat ovat esikolle hiukan minimaaliset tällä hetkellä.

Mutta ilmoittelen heti jos jotain tapahtuu(tokkopa vaan kuitenkaan )

Marika ja toukka 36+0

Vierailija
29/83 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa!

On ollut ihanaa lukea teidän kanssaeläjien kuulumisia! Jäin viime perjantaina kesälomalle ja lauantaina alkaa vihdoin ä-loma, ihanaa. En työaikana ehtinyt kirjoitella tänne. Kirjoitan työkseni, eikä ole ollut potkua raapustella vapaa-ajalla.

Meidän kolmas vauvamme on perätilassa, voi hyvän tähen! Viikkoja tänään 34+3 ja ensi keskiviikkona ultrataan. Käytäntö on, että noin viikolla 35 ultrataan keskusäitiysneuvolassa (25 euroa) ja jos vieläkin on perätilassa, niin sitten lähete Ä.polille (25 euroa), ja siellä sitten yritetään kääntää. Miksei suoraan lähetetä polille? Esim. Nokialla annetaan viikolle 35 lääkäri, jos terkka uskoo vauvan olevan perätilassa viikolla 34. Jos lääkäri toteaa myös perätilan, hän lähettää suoraan Äitiyspolille. Vähentää ramppailua ja ressiä ja säästää kukkaroa. No Tampereella ei olla kaikessa yhtä käteviä kuin Nokialla.

Onko kellään Heinähatuista kokemusta vauvan kääntämisestä?

Toisaalta ei pelota, ja luotan tässä lääkäreihin.

Muuten kaikki onneksi hyvin; tän viikon paineet 117/77, olo kukkea, vähän turvottaa, mutta onneksi helle ymmärsi väistyä!!!! Oletteko muut jaksaneet urheilla? Mun täytyy jo pysähdellä harvakseltaan sauvalenkillä, mutta vajaan tunnin lenkki tekee terää kuten ennenkin. Ja vesi on ihana elementti varsinkin tällä hetkellä! Käyn edelleen uimahallilla uimassa ja vesijumpassa.

Hyvää vointia kaikille,

erityistsemppi äiti76:lle!

Ellura

* jos joku päivittää listaa:

entinen nimimerkki e69 -> Ellura

entinen laskettu aika 14.7. -> 13.7.

Vierailija
30/83 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marikalla on sitten limatulppa irronnut, sulla on kuitenkin viikkoja ja vauvan painoarvio ihan hyvät, vaikka varmasti odotat että muutaman viikon vielä masussa kasvais vauveli. Voihan synnytykseen mennä vielä useita viiikkojakin vaikka limatulppa irronnut, mut jänskättää varmasti.

Elluralle perätilasta: mulle tehtiin käännösyritys v.2006 rvk 35-36 paikkeilla siinä kuitenkaan onnistumatta. Ei ollut mulle mitenkään paha kokemus, mut tiedä sitten tuntuuko erilaiselta jos vauva lähtee kääntymään. Ensin otettiin käyrää ja annettiin supistusta estävää lääkettä jonka annettiin vaikuttaa ja sitten lääkäri yritti käännöstä, mutta kun ei vauva lähtenyt liikkumaan mihinkään suuntaan niin kauan sitä ei sitten edes yritetty vaan otettiin taas käyrää jonka jälkeen uusi aika käännökseen ja kotio. Uutta yritystä ei kerinnyt tulemaan kun poika synty perätilassa rvk 36+6. Ainoa mikä itelle teki heikkoa niin se ettei aamulla saanut syödä mitään ja lääkärissä hurahti reilu tunti käyrien ottamisen vuoksi niin nälkä alkoi olla kova kotiin päästyä, joten voisin suosittaa ottaa mukaan jotain helposti mukana kannettavaa välipalaa et saa edes vähän verensokeria ylös varsinkin jos kotimatka pitkä.

Tänään olin äippäpolilla istukkakontrollissa. Kaikki oli hyvin. Tosin istukkaa ei pahemmin edes tutkittu, koska tämä lääkäri oli sitä mieltä ettei sitä nykyään niin kauheasti katota (kalkkeutumista) vaan jos lapsivettä normaalisti ja vauva liikkuu niin ei syytä huoleen. Painoarvio oli 2235g joten pieni kirppuhan se siellä eikä mitään ihan jättiläistä tämän mukaan ole tulossa vaikka lasketun ajan ylikin mentäisiin kolmekiloista veikkas jos menee laskettuun aikaan, mut sen näkee sitten. Samoin poju oli siellä raivotarjonnassa ja sen verran hyvin jo kiinnittynyt ettei sieltä enää kääntymään pääse, toivottavasti tosiaan näin on ja siihen nyt ainakin luotan että pää alaspäin siellä pysyy.

Sisätutkimus tehtiin samalla ja vähän on kohdunsuu pehmennyt mutta vielä kiinni.

Joten maanantaina sitten taas neuvolaan.

Ja nyt voi huokasta taas helpotuksesta kun ultrassa kaikki oli ok.

Hyviä vointeja kaikille!

Jeevi 35+5

31/83 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,täällä on eilisillasta tähän asti vettä tullu kyl taivaan täydeltä,eikä toi sääennuste näyttäny yhtään paremmalta loppuviikkoa kohdenkaan.

Ollaan nyt sit yritetty viettää aikaa sisällä pelaillen,mut kyl vaan ois niin paljon mieluummin tuol ulkona muksujen kans.

Eilen oli neuvola lääkäri,ja käytiin koko perheen voimin kävelyllä siel.

Painoa oli tullu 2 viikossa +300gr,joten ei mitään huolta.Hemppa oli jotenki kummassa noussu 110->114,et jos se tästä loppua kohden hiukan paranis.

Verenpaine sekin hyvä 119/64 ja kohdunkorkeus oli 30cm.

Lääkäri kokeili masun päältä vauvan koon,ja sano et pieni vauva tulossa....no niin musta itestäki tuntuu ettei samalaista jötikkää tuu ku toi edellinen oli(53cm/4460gr).

kanava oli lyhentyny 2 senttiin ja paikat auennu sentin,et kyl se vaan pikkuhiljaa alkaa tuleen vissiin toi laskettuaika lähemmäs=)

Sanoinki kyl miehelle jo pari päivää sitte että on tapahtunu alapäässä jotain ku nyt supistelut muuttanu muotoaan taas enemmän synnytys supistuksiksi.Tos pari yötä sitte puuskuttelin keittiönpöytää vasten pari tuntia ku supisteli niin kovasti ja vauva oikeen paino itteä niin kauheesti alas päin kipeetä teki.

Niin ja närästyski loppunu et vauvaki tipahtanu alaspäin.

seuraava aika on sit ensviikon perjantaina,nyt alkaa tää ärsyttävä viikon välein neuvolassa ramppaaminen.....mut sehän tietää vaan sitä et loppu häämöttää =)=)

Nyt ku ukko tuli tyttöjen kans kauppareissulta,niin pittää mennä jatkamaan niitten kans touhuilua.

Onneks tää suomen kesä on kuites vähä luminen=)=),joten hyvää jatkoa.

-johanna & "lottaeinari" 35+1-

Vierailija
32/83 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS

28.6. Misti_________74/71_6.__________Tays

29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala

1.7. Emmi 75____________2.(04)

1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa

1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto

1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS

1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS

1.7. Emmi69_______38/39_2.(07)

1.7. Taateliz________81/79_1.

1.7. Mirella_73___________2.

2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS

2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS

2.7. Äiti-76_________32/33_2.(1.yht)_____ SAS/TYKS

2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays

3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)

3.7. Helga7607_____ 32/32_2.(07)_______SAS

3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS

3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS

3.7. Pilvi-85 _____________1.__________K-S KS

4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS

4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS

4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs

4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks

4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS

4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS

4.7. Jeevi _________ 77/74_2.__________Sas tai Tyks

5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs

5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto

5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)

6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS

7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS

7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS

7-8.7. Jenniliini_____80/76_1.__________ KOKS

8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS

8.7. Emppu 74 __________ 3.

8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS

8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos

8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS

8-9.7. Miiza76 ___________4.

9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi

9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS

10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri

10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS

11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl

11.7. satu_________85/82_1.___________K-HKS

12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto

12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks

12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL

13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks

13.7. Ellura _______ 39/42_3.__________Tays

14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS

14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS

15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl

15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala

15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS

15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL

16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS

16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL

16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS

16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS

16.7. annukka-72 ___72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS

16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto

17.7. Nasqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto

17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe

18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS

18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS

18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala

19.7. armasäiti __________ 2.

19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks

19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi

19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys

19.7. pikkukakkonenko____ 2.(07)_______ NKL

19.7. murmelska

19.7. RituRanska___ 28/28_1.

19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS

20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto

20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS

20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja

21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS

21.7. Mardu_____________ 2.

22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)

23.7. aurinko02

25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)

25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala

25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää

25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi

26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05)_______Kätilöopisto

27.7. Rachella______35/34_2.(05)

27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS

27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL

28.7. Indifani_______ 77/77_2.

29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS

29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri

30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki

31.7. miranna ______89/86_1

Vierailija
33/83 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerasti kyllä lueskelen juttuja mutta ei vaan saa aikaiseksi kirjoittaa (tai edes kopioda juttuja Tonskista) kun on niin laiska. :) Jospa sitä näin loppua kohden yrittäis olla aktiivisempi..

Eiliset neuvola kuulumiset:

rv: 33+1

painoa: +250g/viikko (ekaan nla painoon +3,2kg)

turvotus: -

RR: 123/84

pissa: puhdas

HB: 134

SF: 32

vauva rt:ssä

sykkeet: +

liikkeet: ++

Eli kaikki kunnossa. :) Kahden viikon päästä on sijainen, ja sit rv 37-38 on lääkäri käynti.

Onkos kellekään muulle puhuttu vauvan rota-rokotteesta? Kun sehän on tulossa syksyllä rokotusohjelmaan mutta vaatii lääkäri käynnin + reseptin. (Näin siis ymmärsin terkan puheista) Täällä meillä ei ole 6vk:n lääkäriä vauvalla ja terkka sanoi että reseptin voi pyytää synnärillä lääkärin tarkastuksessa. Tuo pitäis sit vielä muistaa synnärillä.. :)

Omaan napaan ei erikoista, välillä koskee ja kovasti oikealle masuun ja äsken kävellessä koko oikea puoli tuli kipeäksi. Esikosta kivut alkoi vasta kun viikkoja oli tasan 40+0. :)

Meille on nyt kovat pottatreenit menossa ja ihan hyviltä vaikuttaa tulokset, kotona ilman vaippaa on tullut vaan maanantaina yhdet pisut matolle, muuten sanoo itse kun tarvii menny pytylle. :) Ehkei meillä olekaan kahta vaippapyllyä heinäkuussa. :)

Bejpi, Poju 33+2 ja Eve 2v5kk

Vierailija
34/83 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

unettomuuden takii ja sit tuntu et ois myös joku tulehdus alapäässä ku haisee ihan hirveelle mut haju on kuulemma normaalia... unettomuudesta lääkäri joka oli joku ihan keltanokka vaa sano et koita kestää. no mä kyllä kestä jos saan vuorokaudes nukuttua 3-5 tuntia. jos ois ollu kokenut lääkäri niin ois määränny lääkettä ihan varmaa. no mulla olis kyllä siitä lääkkeen syömisest huono omatunto mut kyllä mä tän unettomuuden ny aion katkaista.. ja jos jatkuu nii meen uudelleen toivottavasti eri lääkärille.

kohdunsuu oli epäkypsä ja kiinni. vauva paino 2685g joka on kuulemma normi paino, mut musta tuntu aika isolta. rv on ny 34+1 mut ultra näytti 34+5 joka vastais 4D jossa oltiin rv 24. mun puolesta vois syntyä heti heinäkuun alussa.

pääasia et vauvalla oli kaikki hyvin. mä meen ny yrittää nukkuu on meinaa tosi paha olo ja pyörryttää.

bejbi tsemppiä even kuivaksi opetteluun.. ja muille jaksuja. johannalla on jo koht jännät paikat ku oot nii pitkällä ja kohdunsuu auki.. muitten nikkejä en muista ku aivot ei toimi.

is ja papunen rv 34

Vierailija
35/83 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tolla johannalla marikaa.. ja sitä limatulpan irtoamista..

ne bebesin bravado imetysliivit on ihanat. mulla on niitä kolmet ja oon alusta asti käyttäny ku on pehmeät ja venyvät. mä en oo ees muualta löytäny vaikean koon takia liivejä. kaikki liian pieniä. suosittelen noita ja on myös tukevat.

nyt nukkuu..

Vierailija
36/83 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bejpille onnittelut ja tsempitykset vaipattoman elämän alkuun =) Voi kun meilläkin....tyttö 2v 2kk ja potta hirvitys. Tänäänkin alko oikein keskittyneesti tehdä kakkaa vaippaan ja kysyin, onko kakkahätä, mennään potalle. Niin vastaukseks tuli; Äiti mee pois, älä häiritse! ja tuima ilme perään....huoh!

Rotarokotteesta vielä..Mä ymmärsin, et kuulunu jo tän vuoden alusta rokoteohjelmaan. Ainakin meidän neuvolassa, ovat sitä antaneet ja sen antaa neuvolan th, niinku muutkin rokotteet. Ilman mitään lääkäreitä ja reseptejä. Tytölle ostettiin se silloin -07 apteekista ja siihen tartti sen lääkärin reseptin silloin.

Puunukella ja Elluralla tullut kans ylläreitä, perätila. Tsemityksiä vaan teillekin, toivottavasti tajuaisivat nyt vauvat kääntyä lähtöasemiin, ettei tarttis mennä käännökseen.

Marikalla kans tosi jännät paikat! Hui, limatulppaa jo! Tosin, kaiken järjen mukaan, joku meistä synnyttää kuitenkin kesäkuussa ja muutamat varmaan kärvistelee sit viel elokuun alussa... Muistan, et mulla lähti tyttö syntymään 1 1/2vrk:tta limatulpan irtoomisesta. Tai oikeestaan sitä tulppaa tuli lauantain/sunnuntain välisestä yöstä alkaen ja sunnuntain/maanantain välisenä yönä se oli menoo sitten =) Viikot silloin tosin jo 40+3..

Isosmurffille jaksuja unettomuuden kanssa. Mulla ei nyt varsinaisesti unettomuutta, mut pisin unipätkä/yö on varmaan 2h. Sit on aina noustava pissalle/juomaan/venyttelemään/kääntämään kylkeä jne....Rasittavaa, mutta niin tuttua tytön odotuksesta. Kait tänkin tarkotus on valmistaa tulevaan yöheräilyyn. Vaik ei se unettomuus mitään herkkua oo. Tuntuu, et päivällä käy vähän vajaalla...

Mitäs muuta mulla nyt oli...Sadepäivää ollaan vietetty. Käytiin naapurissa leikkimässä ja aamupäivä meni ihanan rattosasti. Huomenna ajattelin suunnata shoppailemaan. Vauvan kotiintulovaatteet tarttis viel ostaa ja tytölle vähän kesäjuttuja. Olin ekaks aatellu, et menisin juhannuksen jälkeen kunnolla shoppaileen ale:ista. Mut entä, jos nää selkäkivut ja liitoskivut vaan pahenee, niin en kyl pääse mihinkään. Mut jos oonkin viel kuosissa, niin ainahan sitä voi mennä uudestaan tuhlailemaan ;)

Nyt yrittämään nukkumista

Hepe ja möttönen rv 34+2

Vierailija
37/83 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aikaisin hereillä,kun on tuo neuvola tuossa puolen aikaan.En sitten aikaa sopiessani edes muistanut,että tytöllä on tänään vapaapäivä joten piti kaveria pyytää lapsenvahdiksi siksi aikaa.

Viime yönä ei mitään ihmeellistä.Jospa tässä nyt menee sitten kuitenkin pidempään. Tuon limatulpan menon jälkeen liitoskivut alapäässä lisääntyivät oikein huomattavasti. Otinkin eilisen päivän ihan rauhallisesti,istuin läppärin kanssa sohvalla ja muutaman tunnin päikkärit tuli otettua. Mutta ilmoittelen lisää tuon neuvoläkäynnin jälkeen. Täytyy saada tuolle yhdelle vaatteet päälle =)

Marika ja toukka 36+1

Vierailija
38/83 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toimiiko kirjautumiseni. Jouduin tilaamaan uudet tunnukset kokonaan.

Vierailija
39/83 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina oli äitipolilla käynti taas, kaikki ok. Vauva painoi tuolloin 2.370kg eli pieni hän on vieläkin mutta kasvaa kuitenkin koko ajan.

Kohdunsuu oli nyt jo pehmentynyt ja sormelle auki, voi kuulemma olla normaalia näille viikoille sekä uudelleensynnyttäjille. Supistellu on aikas mukavasti välillä, mutta sit ne loppuu yhtä nopeesti kun alkoivatkin. Vauvan pää on niin alhaalla etten pääse enää kunnolla kävelemään, tukivyön kanssa lyllerrän kyllä vielä jonkun matkaa. Upea näky tää mun kävely!!!

Tänään on sit tasan kuukausi laskettuun aikaan!!!

Minulla on kyllä ollut outo tunne että tämä pikkuinen ei niin kauan vatsassa viihdy =) Tiedä tuota sitten, mutta tunne on vahva.

Sokerit on pysyny kurissa kun olen hieman dietillä ollu, joten seuraava kontrolli onkin vasta 23.6. eli silloin on jo viikot 38+2 katsotaan nyt olenko kasassa enää edes tuolloin. Näin kun puhun niin olen vielä elokuussakin isolla mahalla! Isosta mahasta tuli mieleen että minulla ei ole isoa mahaa ainakaan vielä. Näin kaikki sanovat ja itsekin olen samaa mieltä. Painoa on tullut onneksi vain 8-9kg.

Varasin neuvolaankin ajan, kun tuo seuraava äitipoli meni noin kauas. Ensi tiistaina on sitten neuvolaan pitkästä aikaa.

mp73 ja Sissi 35+5

(päivitys uusi nikki on mp_73 ja la on 5.7.)

Vierailija
40/83 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty eikä sinällään mitään ihmeellistä. Paineet ok ja pissa muuten puhdas,mutta johtuukohan edelleen tuosta valkovuodosta että jotain epämääräistä sieltä virtsasta aina löytyy. HB oli 124 eli ihan hyvin,kun nyt olen ottanut rautaa aina silloin tällöin,jotta tuo vatsa toimisi. Noista sormista valittelin,kun ei ole kunnolla enää tuntoa,kun niin kovin turvottaa,niin sanoi,että kun turvotus lähtee synnytyksen yhteydessä,niin kaikilla on tuo puutuminenkin helpannut siinä vaiheessa. Sf-mitta oli 35 cm ja painoakin oli tullut vaan 250 g per viikko. Ei kyllä sapuska oikein ole maistunut,paitsi nuo kirsikkatomaatit =)

Oli myös juttua tuosta SAS:n käytännöstä,kun eivät meinaa öiseen aikaan herättää anestesialääkäriä kuulemma turhaan. Siis sitä vartenhan ne siellä on ja siitä saavat palkkansa,varmaan jonkun päivystyslisänkin vielä. Eli nyrkkiä pöytään vaan sisaret,jos sikseen tulee. Mä ainakin kieltäydyn synnyttämästä,jos tällä kertaa ei puudutteita tule!!! Mies saa pitää mun puolia siellä, tai saa kuulla kunniansa jälkikäteen.

Nyt päivän muihin puuhiin

Marika ja toukka 36+1