Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

facebookissa on niin helppo seurata muiden ihmisten tekemisiä

Vierailija
31.05.2009 |

enkä voi olla ihmettelemättä kuinka paljon sielä on äitejä joiden 1 ja 2 vuotiaat lapset on joka viikonloppu hoidossa että äidit pääsee ryyppäämään :O ihan uskomatonta :O oonko mä vaan jotenkin tosi nipo eli onko tuo teidän mielestä normaalia?? itselläni on pian kaksi vuotta täyttävä lapsi joka on ollut pari kertaa yökylässä (ystävän polttareiden ja häiden takia)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonutkaan että se johtuu fb:stä vaan että sieltä olen nyt kauan seurannut mitä äidit tekevät :D

-ap

Vierailija
2/18 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonutkaan että se johtuu fb:stä vaan että sieltä olen nyt kauan seurannut mitä äidit tekevät :D -ap

olet ystäväsi valinnut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia lapsiani on joskus mummi katsomassa kotona jos olemme yhdessä juhlimassa, mutta niitä ei ole edes joka toinen kuukausi. Käyn itse ulkona kerran kuussa, ja silloin lapset ovat isin kanssa kotona. Olen kotiäiti, joten en koe jättäväni lapsianoi, kun joskus käyn jossain. Kuntosalillakin käyn 3 kertaa viikossa. Se on toki lapsilta pois, mutta mahtavatko he voida huonosti, kun ovat joskus isänsäkin kanssa?

Joidenkin mielestä voi olla tärkeää, että myös perheen ulkopuolella on lapselle läheinen aikuinen. Minä en näe kauhistuksena, jos lapsi on vaikka mumminsa luona joka viikonloppu yötä. Itse en raaskisi laittaa, mutta monet lapset varmasti nauttisivat sellaisesta.

Vierailija
4/18 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn baarissa, juhlissa tai muissa illanvietoissa usein jopa pari kertaa kuukaudessa, sen ajan lapsi viettää isänsä kanssa. Jos lähden vaikka perjantaina kuudelta, lapsi meneekin jo kolmen tunnin päästä nukkumaan ja aamulla on äiti vieressä taas eli en nyt ymmärrä miten "bilettäminen" välttämättä eroaa vaikka kuntosalilla käymisestä.

Mutta joidenkin on vaan mahdotonta ymmärtää sitä, että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia.

Vierailija
5/18 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalia, mutta en olekaan Facebookissa...enkä mene. Sekään ei taida olla tässä jokainen-haluaa-olla-sekunnin-julkkis -nykymaailmassa mitenkään normaalia ;)

Vierailija
6/18 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,olen huomannut saman ja ihan kaiken ikäisten lasten kohdalla joka ei sekään ole oikein.

Nykyään tuntuu monilla vallitsevan biletä ja rentoudu hyvin usein ilman lapsia kulttuuri ja se on musta pelottavaa! Ei ihme,että lapset ja nuoret voivat huonosti monissa kodeissa.

Vierailija
7/18 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meitä on muuten paljon.

Vierailija
8/18 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehen Facebookkailua olen seurannut, siellä tuntuu olevan aika lailla sinkkuja tai niitä jotka elävät kuin sinkut vaikkeivat olisi.

Tokihan "normaali perheellisiäkin", mutta vähemmän.

Vierailija
9/18 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät juoksentele baareissa, vaan viettävät ihan tavis pikkulapsiarkea =) kommentointikin on tyyliä meidän maija taas kipeenä, tai arvatkaapas mitä oskari taas keksi ! ehkä minä ja ystäväni ollaan sitten keskivertoa tylsempiä=D

Vierailija
10/18 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän facebook ja joidenkin äitien biletys liity mitenkään yhteen....munkin kavereista suurin osa äitejä, ja facebookin jutut on todellakin tuota meidän maija kipeenä-juttua kuten joku sanoi (tai sit ihan perusjuttua ihana helle tänään jne). Sitten harvoin kun joku ilmoittaa lähtevänsä illanviettoon, toivotellaan hänelle mukavaa iltaa...

Oon kyllä huomannut samaa ihan in real life, että jotkut kyllä nykyään bilettää paljon ja lapset on sitä myöten paljon hoidossa, mutta ei se facebookiin liity...

Niille ketkä siellä ei ole, tiedoksi että se on tosi kiva ja kätevä tapa pitää ystäviin yhteyttä ja kuulla heistä edes vähän näinä ruuhkavuosina, jolloin ei usein ehdi tavata...itsehän voi valita ketä ystävikseen siellä ottaa ja mitä siellä kirjoittaa!

Vierailija
11/18 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerääntyy "Hei me halutaan olla trendikkäitä ja meneviä teinejä, ihquu!"-tyypit. Normaalit tasapainpoiset aikuiset ei kuluta aikaansa toisten elämän tirkistelyyn ja oman elämän levittelyyn netissä.

Vierailija
12/18 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omassa tuttavapiirissä ei moista ole. Tietty joskus sattuu meilläkin aikoja jolloin lapsi on pari kertaa kuussa yöhoidossa mummolassa, mutta toisaalta sitten voi mennä monta kuukautta ilman yöhoitoja.

Vierailija
13/18 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekanakin siellä voi seurata sen ihmisen elämää, joka antaa sun seurata sen elämää. Ite oon rajannut mun profiilin niin, että aika harva mun "ystävistä" fb:ssä saa edes lukea mun kirjoittamia juttuja.

Lisäksi siellä on mun mielestä ainakin hyvin tavallista porukkaa, perheenäitejä, opiskelijoita, työssäkäyviä.. ja mun ystäväpiirissä ainakin lapsiperheelliset viettää ihan tavallista lapsiperheellisten elämää. Eikä se mun nähdäkseni ole mikään "haluun olla trendikäs"-juttu ole, vaan ihan tapa pitää yhteyttä tuttuihin.

Itte kavereiden kanssa sovin usein siellä tapaamisia, ja se käy sit kautta varsin näppärästi, kun saa kerralla (ilmaiseksi) kiinni kaikki tuttavat.

Mutta jos sun kaveripiirin äidit ryyppää joka viikonloppu, niin ei ole normaalia. Ootko kovin nuori? Kuulostaa siltä.

Vierailija
14/18 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerääntyy "Hei me halutaan olla trendikkäitä ja meneviä teinejä, ihquu!"-tyypit. Normaalit tasapainpoiset aikuiset ei kuluta aikaansa toisten elämän tirkistelyyn ja oman elämän levittelyyn netissä.

Vierailija
15/18 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi sitä ihmettelenkin. kyllähän mäkin juhlin silloin 19-21v. mutta nyt olen paljona mieluummin lapsen kanssa kotona. sitten fb:ssä saan kuulla kommentteja "susta on tullu niin tylsä, sulla ei oo enää elämää jne.." what?? siis jos mä en ryyppää niin mulla ei oo elämää, kaikki vaan ei tunnu ymmärtävän etten sellasta elämää haluakaan, oon sit ilman elämää mieluummin.

-ap

Mutta jos sun kaveripiirin äidit ryyppää joka viikonloppu, niin ei ole normaalia. Ootko kovin nuori? Kuulostaa siltä.

Vierailija
16/18 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä sun ei tartte välittää semmosista ihmisistä. Jos sun elämän sisältö on nyt jotain muuta kuin bileitä ja dokaamista, eikä ne voi sitä käsittää, niin olkoon käsittämättä vain. :)

Itte oon 26, ja kyllä mun lähipiirissä sinkutkin on aika rauhallisia, ei mitään hulluja menijöitä. Ittellä tulossa eka lapsi, ja varsin mukavaa on rauhoittua. :)

Vierailija
17/18 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kavereita" on paljon. Pari peruskouluaikaista luokkakaveria kirjoittelee sellaisia sinne, että välillä ihmetyttää. Muut lähinnä täysin harmitonta diipadaapaa tyyliin: "ihanaa, mennään mökille" tai "leffailta edessä".

Ei musta tuollaisessa yhteisössä kannatakaan kirjoittaa mitään, mitä ei olisi valmis julkaisemaan kaikille ja nyt heti.

Vierailija
18/18 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kaveripiiristäsi!

Itselläni on noin 80 facebook-kaveria ja heistä biletysviestejä tulee lähinnä yhdeltä alle kolmekymppiseltä sinkkumieheltä eikä häneltäkään koko ajan. Kaikkien perheellisten jutut on lähinnä perheeseen, työhön tai normaaleihin kotiaskareisiin liittyviä ja sinkuillakin ihan siistejä työ- ja vapaa-aikajuttuja.

Muistan koko tuosta kaveriporukasta yhden ainoan päivityksen, jossa lapselle hankittiin yhdeksi illaksi hoitaja kun isä on ollut koko kevään työmatkoilla ja äiti halusi kerran ulos kavereiden kanssa.

On sinulla kumma kaveripiiri jos kaikki perheelliset vain bilettävät!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä