Paljon laitoitte ylioppilaan lahjaan rahaa tai annoitte rahaa?
Kommentit (29)
Ei olla köyhiä mekään, mutta on iso perhe ja isot asuntolainat...omilla lapsilla tarpeita myös (teinejä/aikuisia) joille ei pystytä kaikkea hankkimaan mitä tarvitsisivat. Ei tulisi kuuloonkaan, että antaisin sukulaislapselle 200-500 eur. siihen tarvittais jo vähän paremmat tulot, kuin meillä!!!!!!
i]mutta kun tiesin, että rahalle olisi hänellä käyttöä, päätinkin antaa 200 euroa. Ei se minua mitenkään hetkauttanut. On helppoa antaa omastaan, kun ei ole pa eikä toisaalta itara ja rikaskaan. 3.
[/quote]
edelliseen viestiin jatkoksi.........
Jos siis tulot hyvät, niin tottahan minäkin voisin lahjoittaa 500 eur. ja jos oikein isot tulot, niin vaikka 1000 eur. HEH!!!!
200€ ja ruusun ja naapurin pojalle 30€ arvoisen lahjan ja ruusun. Naapurin pojan äiti tuota lahjaa ehdotti kun kyselin ja ilmeisesti, oli mieluinen pojalle.
Naapurin tyttö valmistui ammattiin. Hän sai 200 €
Eli:
Valmistuneille rahaa+kukkia
Ylioppilaalle kukka
tiedän kyllä, että vähän tulee stressattua. Joku 50€ on ihan tarpeeksi, ei kannata mennä mukaan lahjojen yleiseen suurenemisbuumiin, ei siitä hyödy kukaan, paitsi tietenkin lahjojen saajat.
Jos jollain on varaa antaa, niin ok, ei kannata välittää. Itse sain aika pieniä summia, yhteensä muistaakseni n. 3000-4000 mk, mutta se olikin 90-luvun alkua se. Luokkatoveri sai 20 000 mk joltain sukulaiseltaan, että silleen. Taisi olla mummonsa.
entisen työkaverin lapselle. En ole nähnyt häntä kuin viimeksi rippijuhlissa.
Jos on viime vuosina annettu rahana (=lahjakorttina) niin 20-30 euroa.
Olen ollut 7 vuotta kotona, ei pystytä isoihin lahjoihin.
Tosin kukaan sirarustemme lapsista ei ole vielä kirjoittanut, sitten pitää raapia kasaan enemmän.
100 euroa.
Olemme "ihan hyvä"-tuloisia, mutta koska asunto on jo maksettu, niin ei meillä ole rahasta tiukkaa. Ei kuitenkaan tulisi mieleenkikään antaa enempää. Ennemmin jaan rahani kehitysmaihin, köyhille tai muille tarvitsijoille.
laitan korkeintaan 50 euroa.
Vuonna 2002 menin naimisiin ja suurin osa vieraista lahjoitti 20-50 euroa. Ei tainut kukaan laittaa 100 euroa!
Rahan "arvo" tainnut muuttua!