31-vuotias VTM jolla on vakiduuni ja palkka noin 50 000 € / vuosi...
Olen 39-vuotias VTM, jolla vakivirka EU:n komissiossa ja palkkaa jää käteen 100 000 vuodessa.
Kommentit (26)
Tuossa vaiheessa tuo olisi naiselle hyvä palkka ja miehelle taas kohtuullinen.
Olen 26-vuotias VTM, jolla vakivirka ja palkka 180 000 vuodessa ja autonkuljettaja.
... (koska se ei ole erityisen iso), vaan täsmäsin vaan asioita kun on ollut VTM:ien palkoista ja työnsaannita kysettä.
Onneksi olkoon EU:n isoista palkoista. Minulla ei takuulla jää alle 40-vuotiaana (ja tuskin koko elämässäni) palkkaa noin paljon käteen.
työhöni esimiesvalmennuksen kautta (joskaan en ole esimies vaan asiantuntijatehtävissä tällä hetkellä).
Mikä teitä vaivaa,kun vauva lehden palstalle pitäätulla itseään kehuskelemaan,ihan sama mitä ihmiset saa palkkaa.SE on maallista!!!!
Voivat olla esim. YK:lla tai EU:ssa töissä (kehitystyötehtäviä, hallinnollisia... ja huomattiin jo tästä ketjusta että EU:ssa saa karsean hyvää palkkaa kunhan vaan pääsee sinne asti), tai sitten rahoitusalalla, valtionviroissa ja esim. tilastokeskuksessa.
Tunnen myös isojen kauppojen esim. Prisma ja City-Market johtajia jotka ovat VTM:iä. Tunnen toki myös valtsikan käyneitä jotka ovat hanttihommissa vaikka epäpätevinä sijaisina koulussa.
... ja onko tämä Suomessa? Olen yllättynyt jos on. Suomessa on meinaan autonkuljettaja tosi harvalla. T: alkuperäinen VTM (joka ei kyllä tarvitse autonkuljettajaa, tänäänkin menin bussilla palaveriin)
"Voi teitä.
Olen 26-vuotias VTM, jolla vakivirka ja palkka 180 000 vuodessa ja autonkuljettaja"
Terveisin hyvinhyvin nuori äiti, joka ei vielä ole ehtinyt itseään sivistää..
jälkeen töissä, tosin työtehtävät ovat kehittyneet. Minulla tosin valmistuminen venyi kun tein lapset opiskelujen loppuvaiheessa. Opiskeluaikoina tein vaikka mitä (mm. lounasravintolassa, laivasiivoojana, eri rahoituslaitoksissa, opettajan sijaisena).
Ja vielä, en todellakaan ajatellut kehuskella palkkaani. Just viime kehityskeskustelussa sanoin esimiehelleni etten ole tyytyväinen palkkaani.
Tosin koko oppiaine oli niin teoreettista ettei siitä käytännössä ole paljoakaan hyötyä. Sivuaineena luin matikkaa (siitä varsinkaan ei ole muuta hyötyä kuin ajattelun selkiytyminen).
Olen muuten tosi yllättynyt kettuuntuneista kommenteista. Vaan kestänpä tuon.
Toivottavasti monet muistelevat lämmöllä opiskeluaikojaan ja koko tuota elämänvaihetta. On todella mukavaa kun elämässä on erilaisia vaiheita; nyt on niin hienoa seurata lasten kasvamista. Tulevaa elämää odotellessa:-)
Mutta nyt painun pehkuihin. Pitää vetää kunnon unet ennen huomista työpäivää.
vastaa hetken kysymyksiinne