Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko joku oikeasti olla vähintään joka toinen viikko

Vierailija
17.12.2008 |

niin sairaana, että on aina oltava 3 päivää pois - ottaa päähän kun meillä on yks lintsari töissä ja työt kaatuu muiden niskaan. Arhg!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi pahan, kroonisen migreenin takia.

Vierailija
2/10 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi minua vaivasi todella paha kroonistunut migreeni. Sen jälkeen olin flunssassa. Peräkkäisiä päiviä en ollut kyllä viikoittain pois vaan noin päivän kahdessa viikossa. Sitten umpisuoli tulehtui ja olin sen takia 2,5 viikkoa pois töistä. Nooo, nyt olen raskaana ja välillä mikään ei pysy sisällä ja työni on luonteeltaan sellaista, että en oikeasti voi mennä sinne oksentelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toinen viikko siksi, että neljä alle 1o-vuotiasta lasta ovat kipeänä vähän väliä.

Vierailija
4/10 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on töissä 2-3 päivää viikossa. Mutta rehellisesti sanottuna ei sen paikalla oloa työnkannalta huomaa, ei saa mitään aikaiseksi.

Vierailija
5/10 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimiehen keskustelussa vaikka olenkin ollut paljon poissa.

Vierailija
6/10 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastaan on ihan syvältä kun mä en oo ikinä kipeä ja joudun sit tekemään tän sairastelijankin hommat

Vierailija
7/10 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisellä henkilöllä voi olla

1. joku sairas jota ei halua (eikä tarvitsekaan ) mainostaa töissä

2.voi olla masentunut

3.voi olla jotain ongelmia elämässään

tai mihin itse olen törmännyt, WUOSIA kyseisenlainen kollega, ja ei hänkään tosiaan paikalla olleessaankaan paljon saanut aikaan....

4.on vaan niin laiska ettei viitti tulla töihin, kun s-lomastakin saa palkan, joutui tosin ainoana meiltä AINA käydä työterveydessä sh:lla näytillä, ei pellkä soitto

riittänyt

-oireet pientä lämpöä, päänsärky, kuume...väilillä myös pitkiä jaksoja pois, erittäin tapaturma-altis. Monta kertaa kuussa/kahdessa kuussa päivän-pari pois. Ja taatusti joka aivastuksesta saikkella.

Todella harmittava tyyli kaikille osapuolille.

Vierailija
8/10 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Helsingin kaupungissa enkä ole ikinä ollut esimiehen keskustelussa vaikka olenkin ollut paljon poissa.

Ehkä sun esimiehesi ei ole ihan ajantasalla?

Meillä saa siis sairastaa 3 päivää omalla ilmoituksella tai 5 päivää terkkarin todistuksella. Jos sairasloman tarve kestää yli viikon tarvitsee lääkärin-todistuksen.

Jos on yli 10 päivän sairasloma tai lyhyitä 1-3 päivän sairaslomia 3 tai enemmän 3 kuukauden aikana käydään esimieskeskustelu.

Tarkoitus on ennalta ehkäistä sairaslomakierrettä, muokata työtä niin että vajaa-kuntoinen ihminen voi sitä tehdä ja tukea työhön paluuta pitkältä sairaslomalta.

Vierailija
9/10 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

takuuvarmasti sairastuu aina, kun jotakin lisähommaa tiedossa. Plus on joka syksy n. 1 kk pitkällä saikulla. Epäilen, että pitää tarkkaa kirjanpitoa, että t.antajan kustantamat saikkupäivät tulevat joka vuosi täyteen ja varoo tippumasta Kelan rahoille.

Osaan jo onneksi ennakoida tilanteet, ja onneksi tämä jää kohta eläkkeelle, joten en yksinkert. viitsi enää nostaa meteliä, koska lopputulos olisi se, että jäisi taas saikulle. Lähinnä halveksin tällaista työmoraalia! Välillä jätän tämän alaisen työt delegoimatta, jolloin ne samat hommat, joita pakoili, odottavat häntä, kun palaa. Ja tästä nautin!

Itse esimiehenä mulla on työpäiviä, että vituttaa edes nousta aamulla sängystä ja mennä töihin, mutta menen koska saan siitä palkkani, en siitä että makaan kotona milloin niska- tai nilkkakipuisena.

Vierailija
10/10 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä syksynä kolme-neljä flunssaa, vatsatauti, streprokokki, kaksi virtsatulehdusta, lisäksi olen raskaana ja kärsin selkäkivuista, supistuksista, jatkuvasta närästyksestä ja yökötyksestä. En olisi ikinä kuvitellut sairastavani niin paljon. Päälle sitten vielä kahden tarhalaisen sairastelut enterorokkoineen sun muineen.

Aluksi harmitti ihan hirveästi ja pidin itseäni ihan luuserityöntekijänä, mutta nyt olen asian kanssa sinut. Minkäs tälle voi ja ehkä tilanne helpottaa, kun lapset kasvavat enkä ole itse raskaana, jolloin vastustuskykyni lienee parempi.