Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rauhoitelkaa mut!!!!

Vierailija
30.05.2009 |

Olen raskaana, kolmannella kuulla, ja kävin tänään ylioppilasjuhlissa. Siellä tarjottiin jotakin suolaista, jossa oli kypsentämätöntä halloumijuustoa. En ollut ennen moista tavannut ja popsin sitä hyvällä ruokahalulla, kunnes myöhemmin tajusin sen kuuluvan noihin kiellettyihin pastöroimattomiin juustoihin. Nyt olen ihan paniikissa, että raskaus keskeytyy listerian takia!

Mitään en voi enää asian suhteen tehdä, mutta jotenkin mun pitäisi saada mieleni rauhoittumaan. Auttakaa mua!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

FILOS HALLOUMI on ainakin varmasti valmistettu pastöroidusta maidosta.

Vierailija
2/31 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oot noin överin hysteerinen.

- > Pakko olla provo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en noudattanut mitään ruokakieltoja raskausaikana eikä tulisi mieleenkään niin tehdä jatkossakaan. Kyllä se äärimmäisen harvinaista on jostain pastöroimattomasta juustosta listeria tässä maassa saada.

Vierailija
4/31 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- > Pakko olla provo!

kun vastaat 3 vuotta vanhaa kysymykseen kuin se olisi tehty eilen.

Vierailija
5/31 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten eiköhän ap jo ole rauhoittunut.

Vierailija
6/31 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitus olikin 2009.

Vierailija
7/31 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- > Pakko olla provo!

kun vastaat 3 vuotta vanhaa kysymykseen kuin se olisi tehty eilen.

Vierailija
8/31 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ruokamyrkytys?

Jos kaikki hyvin, kaikki on hyvin!

Ei se että olis pastoroimaton tee tuotteesta vielä täyttä paskaa.

Vierailija
9/31 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin brie-juustoa ja graavilohta ja maksalaatikkoa, 2 tervettä lasta.

Vierailija
10/31 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta paniikista on sikiölle enemmän haittaa!

Vierailija
11/31 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pastöroidusta maidosta tehtyä halloumijuustoa. Eli oletko varma ettei ollut pastöroidusta kuitenkin?

Tuskin huolta muutenkaan on. Aika huono tuuri saisi olla jos nyt siitä jotain vahinkoa olisi. Eli huoli pois!

Vierailija
12/31 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen jostakin saanut sen kuvan, että listeriaa ei terve aikuinen välttämättä edes huomaa sairastavansa ja silti se on kohtalokas sikiölle. Toivottavasti olen väärässä.

Vierailija
13/31 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit yrittää päästä testeihin ensi viikolla ( tuskin kunnallisella suostuvat, mutta yksityisellä voisi onnistua)

Miksi söit kypsentämätöntä, sehän on joka tapauksessa riskielintarvike listerian suhteen?

Vierailija
14/31 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jotain 1 / 10 000 (tuskin sitäkään). Etköhän ole ok! =D Jos tulee ruokamyrkytys SITTEN huolestu mutta silloinkin riski että se on todella listeriaa on olematon.

Vierailija
15/31 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saa olla aika paha tilanne sulla. Vai lopettaako se vaan jotenkin olemasta? Joku painaa off- nappulaa?

Se voi olla että joku ei tajua että on ruokamyrkytys kun sonta lentää vähän useammin. Jokkut menee töihinkin pää kainalossa!

Mutta uskon vahvasti että ruokamyrkytys joka aiheuttaa sikiöltä hengenlähdön aiheuttaa myös sulle huonon olon.

Vierailija
16/31 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajattelin juuston olevan vain kuin mitä tahansa juustoa, joten siksi söin. Tuorejuustoja, fetaa jne. tajuan vältellä, mutta tuo halloumi oli uusi tuttavuus eivätkä hälytyskelloni tajunneet piristä ajoissa.

Jos hakeutuisinkin tuollaisiin testeihin, niin voisiko niistä olla sikiölle pelastus?

Ap

Vierailija
17/31 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkuin kokki.

Sama kun salmonella. Sitten on liuta vähän kesympiä.. mut joku tässä listeriasta on nykysin paniikki. :D

Listeeria on maaperänen pöpö joka tulee ravinnon kautta. Ruokamyrkytys siis ja saattaa olla vaarallinen raskaana oleville ja vanhuksille.

Tää voi tulla myös vaikka söisit kesällä kypsennettyä hyvää ruokaa ja kakkakärpänen lentää lautaselle ja tuo terveisiä tunkiolta!

Vierailija
18/31 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin juusto olisi kyllä ollut kuumennettu..... Miksi söit jos tiesit riskin, turha itkeä jälkikäteen.

Vierailija
19/31 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuatteko te edes miten epätodennäköistä on saada listeria suomessa?? Ja listeria on BAKTEERI joka AIHEUTTAA euokamyrkytyksiä.

Että pitää olla hysteerisia...

Vierailija
20/31 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Symptoms and Complications of Listeriosis

Not everyone who is infected with listeria will develop listeriosis. But for those who do, symptoms of the disease may appear suddenly, as soon as 1 day after and up to 90 days after eating food contaminated with listeria.

Generally, milder forms of listeriosis will cause symptoms much sooner than more serious forms of the disease. Symptoms of listeriosis include:

constipation

cramps

diarrhea

headache

mild flu-like illness (e.g., chills, fatigue, muscle and joint pain)

nausea

persistent fever

vomiting

Rarely, meningoencephalitis (an infection of the brain and the surrounding tissues) or septicemia (where the bacteria is present in the blood) may follow.

Listeriosis can be particularly harmful during pregnancy. A mother who is infected during the first 3 months of pregnancy may miscarry. Acute illness, premature birth, and stillbirth of the newborn are possible if the mother is infected later in pregnancy. Newborns may also have low birth weight, meningitis, and various other complications.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi