Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedäthän "virikeäiti"

Vierailija
29.05.2009 |

että sinua halveksitaan päiväkodissa!

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 10 päiväkotia suljettaisiin ja varmaan 50-60 lähäriä jäisi ilman työpaikkaa jos virikelapset jäisivät kotihoitoon. Miettikääs lähärit sitä, ennenkuin arvostelette niitä jotka teille työpaikan takaavat

Vapautuisi kalliita resursseja sinne, missä niitä oikeasti tarvitaan, vanhustenhoitoon, terveyspuolelle, lasten kerhotoimintaan...

Vierailija
62/95 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

virikeäiti noudattaa lakia- ei siitä ole mitään sanomista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen henkisesti sairas ja tiedän ettei lapseni paras paikka ole kotona kahdestaan kanssani 24/7.

Vierailija
64/95 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

subjektiivinen päivähoito-oikeus on kirjattu lakiin.

Kunnan on pakko hoitaa myös virikelapset eikä syyllistää heidän vanhempiaan jos mummojen ja pappojen perseet jäävät pesemättä.

Kunnan ongelma jos rahat ei riitä kaikkien hoitamiseen, ei virikelasten vanhempien.

Tuskin kunta virikelapsiltä säästyneitä rahoja vanhustenhoitoon ohjaa, aina löytyy joku tärkeämpi rahareikä

Vierailija
65/95 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeasti paljon työttöminä lähihoitajia ja lastentarhanopettajia, joten täällä kyllä riittäisi uutta työvoimaa noiden näivettyneiden tilalle. Varmaan siellä landella onkin niin että kiinni pidetään teistä jotka sinne on suostuneet jäämään. Toista se on kuulkaa täällä ;o)

No jaa, sen kummemmin kantaa ottamatta onko lapsen paikka kotona jos äitee tai isä siellä on työttömänä, oli vauvaa tai ei, niin joka tapauksessa kyllä niitä koulutettuja on.

Ja toisaalta taas, monet lähärit saattaisi mieluusti vaihtaa päiväkodista vaikka sairaalaan johkin osastolle (siis muulle kuin pitkäaikaisosastoille) koska ei se päiväkotikaan varmaan helpoin työpaikka ole.

Vierailija
66/95 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan miettinyt, MISTÄ syystä jonkun lapsi on hoidossa. Hoidin, kasvatin ja annoin läheisyyttä ihan kaikille tasavertaisesti riippumatta siitä oliko lapsen vanhemmat kotona vaiko ei.

Nyt erityislapsen äitinä ja lähipiirini äitien kanssa jutelleena tiedän paremmin, että perheissä todella ON syitä viedä ns virikehoitoon. Näistä syistä eivät kaikki halua kertoa. Ja voin sanoa että ei kannatakaan. Luottamuksellisuus nykyään tarkoittaa sitä, että perheiden asioista keskustellaan erityislastentarhanopettajien, sosiaalityöntekijöiden sekä neuvolan terkkarien kanssa. Välttämättä äidit eivät edes tiedä että heidän masennuksestaan oikeasti tietää hemmetin monta viranomaista.

Näen asian moninaisena, jokaisen perheen henkilökohtaisena ratkaisuna. Vaikka puollankin sitä että lapsen paras paikka on kotona jos siellä äitikin kerran on, ei se hoitopaikka sentään vankila sille lapselle ole.

Hoitajista riippuu, millainen hoitopaikka on. Itse halusin olla todella lapsia lähellä, nauraa heidän iloilleen ja olla oikeasti lämmin ihminen. Kylmäpäiset tädit eivät siksi minusta pitäneet.. ja osaksi siksi lähdin pois rakkaasta työstäni.

Ja kyllä me virikeäiditkin sen huomaamme, kuka on oikeassa ammatissa ja kuka ei. Meidän erittäin vilkas ja sosiaalinen esikkomme oli ns. virikehoitolainen kolmevuotiaana kun pikkusisarus syntyi. Oli kyllä jännä huomata, miten se ei toiselle hoitajalle ollut mikään ongelma ja toiselle taas oli. Tämä ensiksi mainittu jopa alunperin kannusti minua tähän ratkaisuun kun olin vielä miettivällä kannalla. Toinen taas antoi hyvin selvästi ymmärtää, että olen kakkosluokan kansalainen tehdessäni näin. Sen sijaan lasten isä (joka siis oli mukana tekemässä päätöstä hoitoon jäämisestä) olikin sitten jonkun sortin supermies, jota esim. pk:n "kehityskeskusteluissa" ylistettiin minulle oikein olan takaa. Eipä siinä mitään, tiedän kyllä itsekin, että minulla on hieno mies, mutta koin tämän yksipuolisen kehumisen (minusta ei sanottu mitään rakentavaa) suorana v*ttuiluna minulle. Missään vaiheessa ei tehnyt erityisemmin mieli kertoa tälle äitiyden taitojani epäilevälle hoitajalle, että koliikkisen esikoisen kanssa kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, jonka en halunnut toistuvan pikkukakkosen kanssa.

Vierailija
67/95 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uh, kuinka huono olo tästä keskustelusta taas tuli. Kai te arvon lastentarhanopettajat ymmärrätte, että kostaminen pienelle lapselle kertoo siitä, että teillä on vakavia ongelmia mielenterveytenne kanssa?

Aikuinen joka millään tekosyyllä oikeuttaa lapsen kaltoinkohtelun, on sairas. Te olette sadisteja, ei siinä sen kummempaa. Toivon, että te joskus saatte apua ja eheydytte taas tunteviksi, empaattisiksi ja moraaliltanne normaaleiksi ihmisiksi. Nyt en voi muuta kuin sääliä teitä ja surra niiden pienten puolesta, jotka joutuvat mielivaltanne uhreiksi.

Vierailija
68/95 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä tässä keskustelussa nyt siis tarkoitetaan virikelapsella? Siis minkä ikäinen on virikelapsi? Mitä jos on siis jo 4v lapsi ja äiti on kotona työttömänä ja etsii töitä? Eikö hänellä lähihoitajien lain mukaan ole päivähoito-oikeutta kun taas esim. Suomen lain mukaan on.

Ymmärrän oikein hyvin että on täysin järjetöntä tuupata vuoden ikäinen lapsipäiväkotiin että saa itse kotona lusmuilla. Tunnen yhden henkilön kuka näin on tehnyt. Se on säälittävää ja ikävää. Siinä tapauksessa ymmärrän jos henkilöllä on jotain mielenterveysongelmia, alkoholismia, masennusta tms että päiväkoti voi tuolloin olla pienelle lapselle turvallisempi vaihtoehto (jos nyt ei oteta lukuun näitä hoitajia jotka laiminlyö velvollisuutensa suorittaa työnsä josta palkkakin heille maksetaan... tosin jos jotain vahinkoa aiheutuu niin hoitajan päähän siinä pölkyllä on ja kohta puhutaan ilta-lehdissä kuinka huonoja lastenhoitajia meillä onkaan että eikö valintakokeiden pitäisi raakata huont hakijat pois jne jne.

Mutta kun siis kyse on lapsesta joka on ohittanut 3v iän eikä hänestä saa kotihoidontukea niin eikö nämä lapset yleensä mene automaattisesti päiväkotiin (paitsi kun on vannoutunut kotiäiti kotona)? Onko se siis väärin lähihoitajien lain mukaan?

Hulluinta kun on se että ainakaan meillä päin ei saa oapäiväpaikkaa päiväkodista vaan se on pakko ottaa se kokopäiväpaikka tai ei ottaa ollenkaan paikkaa. Esim kun tekee osa-aikatyötä niin pakko ottaa kokopäiväpaikka koska osa-aikaisia paikkoja ei anneta koska ne vie kuulemma kokopäiväpaikan siinä. Kun esim toimiva osapäivähoitoha olisi monelle virikelapselle ihanteellista. Jäisi nuo kokopäiväpaikat niille joiden äidit ja isät raataa töissä ja joiden lapset on 10h päiväkodissa ja sitten nuo samat naikkoset jotka nyt valittaa virikelapsista saisi valittaa välinpitämättömistä vanhemmista jotka ajattelee vaan uraansa ja tuuppaa lapsensa hoitoon aamusta iltaan saakka.

Eli koskaan ei ole näille ihmisille mikään hyvä.

Vierailija
69/95 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että kyllä vastuu on nimen omaan vanhempien.

Ilmeisesti teillä ollaan niitä, jotka eivät myöskään paljon osallistu kunnan verokakun kasvattamiseen, kun rahojen riittämättömyys ei tunnu teidän napaa kutittavan pätkääkään. Kunta rahapulassa? Ei kuulu mulle. Hoidatan lastani ilmaiseksi turhaan hoidossa, koska voin tehdä sen.

Vierailija
70/95 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakolaiskeskusten ja muiden turhien virikelaitosten uudelleen avaamisesta. Siitäkin huolimatta että valtio maksaa kaikki pakolaisesta ja turvapaikanhakijasta tulevat kulut ensimmäiset 3 vuotta.

Sen jälkeen turvapaikanhakijat ovat kunnalle vain tuottamattomia loisia, jotka eivät edes tee mitään sopeutuakseen yhteiskuntaan.

Lapseni ovat virikehoidossa, jotaa voisin rauhassa keskittyä työnhakuun ja ehkä joskus tuodakin kuntaan niitä verotuloja. Piste.

Vierailija
71/95 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin allekirjoittaa nämä kommentit. Ja itsekin niihin yhdyn. Kyllä siinä on jotain halveksuttavaa, kun vanhemmat on kotona ja lapsi vierailla (ja vielä yhteiskunnan piikkiin) säilössä.

Toivottavasti päättäjät ottavta kohta järjen käteen (onneksi suunta on jo sinne päin) ja subjektiivinen päivähoito-oikeus poistetaan.

Vierailija
72/95 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksella sitten 20 vuoden kuluttua väsyneiden äitien kanssa kotona olleiden entisten virikelasten terapioita. Varsinkin kun lapsiperheiden kotipalvelu on monessa kunnassa rajatt ainoastaan kaikista hankalimmassa elämäntilanteessa oleville perheille.

Halvaksihan se tulee maksaa terapiat ja korvaukset tulevien kouluammuskelujen uhreille kun sitten niitetään sitä satoa mitä lapsista kasvaa virikehoidon loppuessa.

Vierailija
73/95 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt kuitenkaan hillitsemään itseäni! : D

Ihmettelen vaan tuolla noita, jotka kauhistelevat sellaisia lapsia, jotka menevät mielellään tarhaan tai kerhoon, pois pyhän äidin helmoista...

Minun 6 v ja kohta 3 v ovat ainakin innosta kiljuen lähteneet kerhoon (tai vaikka kaverille)leikkimään, nimenomaan ILMAN äitiä, on kuulemma niin hienoa olla ISO. : ) Minun itsetuntoni ei siitä kärsi, päinvastoin.

Kotona on kaikki hyvin ja nautin kotiäitiydestä. Kotoa ei lapsia mihinkään väkisin ulos heitetä, mutta tottakai menevät kerhoon ja muualle, jos itse haluavat! En rohkaise äiti-riippuvuutta omaa olemassaoloani pönkittämään. Ujompi lapsi ehkä viihtyy paremmin puolestaan kotona. Kukin tehköön, miten omalle perheelle on parasta. Tsemppiä virikeäideille ja muillekin!

Vierailija
74/95 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassantäti läskiä joka ostaa kalorisontaa?

Tai hammaslääkäri sitä joka hoitaa hampaitaan?

Olen kokki, töissä ruokatehtaassa ja vitsi niitä reppanoita jokka valmisruokaa ostaa.. HAAHAA! :D

Toisaalta, lapselle ostan joskus purkkiruokaa ja kerran joku "mamma" sanoi lapselleen, mennääs tästä osastolta pois -osaan tehdä sulle ruokaa! Sekö on määritelmä kun ostaa valmista: ettei osaa? (pilkka osuu omaan nilkkaan).

Bussikuski kattoo vinoon jos ei viitti kävellä paria pysäkinväliä?

* En käsitä miksi kukaan järkevä halveksii toista. Jos joku on pilalla niin soita lastensuojeluun, muuten voi pitää arvostelun ihan omana pienoutetaan!

Syitä hoitoon on monia! Onko töihinmeno muka jotenkin parempi 9 kk ikäsen äitinä kuin virike 3- vuotiaalla jotta uusi vauva saa hiljasuutta?

Vierailija
75/95 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöljempää kommenttia en ole kuullut ;) 3-v sisarus häiritsisi pikkusiskoaan/veljeään? Juu, ne perheen isompien lasten äänet eivät sovi vauvan korville.

Haloo??! Eikö äidit, isit enää luota omiin taitoihinsa ja hoida lapsiaan itse! Kaikkeahan jokaisen pitää saada ja heti paikalla. Omaa aikaa ja laatuaikaa vain itselle, niin että isommat lapset ovat hoidossa ja vauvan kanssa makoillaan kotona. Vauvankin varmaan veisivät hoitoon, jos olisi sallittua ja kehtaisi niin tehdä.

Teki todella pahaa eräs tuttavan tapaus, jossa äiti vei 2-v isoveljen hoitoon kotikadun toiselle puolelle päiväkotiin vauavn synnytttyä ja itse jäi vauvan kanssa kotiin. Sitten päivällä sieltä omalta pihalta vilkutteli pojalleen tarhan pihaan, että hei täällä ollaan pikkusiskos kaa. Toinen tippalinssissä tarhassa, kun äiti hänet sinne jätti. JÄRKI HOI IHMISET!!

Kiinnostavaa nähdä mitä näistä hoitoon sysätyistä virikelapsista kasvaa isona!

Vierailija
76/95 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yhtään ihmettele mistä nämä viime aikojen hoitajia koskevat kohu-uutiset tulevat. Taitaa alalle päästä jokainen joka pystyy astumaan kynnyksen yli.

Meille kävi muuten niin, että päiväkodin johtaja ehdotti kahdesti, että toisimmeko keskimmäisen lapsen (vanhempi aloitti eskarissa) hoitoon, vaikka on nuorin kotona. Oli jopa hieman pettynyt, kun päätimme pitää kotona.

Sanoi jopa, että voisimme tulla osa-aikasesti. Näinkin voi siis olla.

Vierailija
77/95 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos normaalin perheen normaali lapsi tuodaan turhaan hoitoon, se ei ole ok.

Mulle ihan päiväkodin johtaja suositteli pojalleni kokopäivähoitoa siitä huolimatta, että olin jäämässä äitiyslomalle. Olin ottamassa pojan kotihoitoon, mutta johtajan painostamana taivuin puolipäiväiseen hoitoon 3x viikossa. Pojalla oli ikää 5 vuotta.

Näin Vantaalla vuosi sitten.

Vierailija
78/95 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksiiko Kassantäti läskiä joka ostaa kalorisontaa?

Tai hammaslääkäri sitä joka hoitaa hampaitaan?

Olen kokki, töissä ruokatehtaassa ja vitsi niitä reppanoita jokka valmisruokaa ostaa.. HAAHAA! :D

Toisaalta, lapselle ostan joskus purkkiruokaa ja kerran joku "mamma" sanoi lapselleen, mennääs tästä osastolta pois -osaan tehdä sulle ruokaa! Sekö on määritelmä kun ostaa valmista: ettei osaa? (pilkka osuu omaan nilkkaan).

Bussikuski kattoo vinoon jos ei viitti kävellä paria pysäkinväliä?

* En käsitä miksi kukaan järkevä halveksii toista. Jos joku on pilalla niin soita lastensuojeluun, muuten voi pitää arvostelun ihan omana pienoutetaan!

Syitä hoitoon on monia! Onko töihinmeno muka jotenkin parempi 9 kk ikäsen äitinä kuin virike 3- vuotiaalla jotta uusi vauva saa hiljasuutta?

Herra varjele, millaista ajattelua! Kyllä on joidenkin elämä vieraantunut arjesta!

Työtätekevien tarpeita varten päivähoito on nimen omaan kehitetty.

Jaa että vauva pitää totuttaa täydelliseen hiljaisuuteen? Sehän on järjetöntä! Silloinhan hän ei nukahda, jos jostain kuuluu risauskin. Kyllä lapset on paras totuttaa nukkumaan äänien keskellä.

Vierailija
79/95 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ollut minusta yhtään johdonmukaista ajatusta.

Vierailija
80/95 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo samasta aiheesta