Tiedäthän "virikeäiti"
että sinua halveksitaan päiväkodissa!
Kommentit (95)
töitä mistään ja tässä on vakituinen paikka.
Kyllä meidän päiväkodissa virikelapset hoidetaan, mutta joskus tulee kahvilla aika rankkaa juttua heitettyä niiden perheistä.
Vähän se tietenkin vaikuttaa siihen asenteeseenkin lasta kohtaan, mutta kyllä ne lapset hoidetaan samalla tavalla kuin muutkin.
Yks mieshoitaja kerran sanoi ronskisti ääneen sen, mitä me naiset ajatellaan, mutta ei ääneen uskalleta sanoa. Tuli kahville ja ärähti kovalla äänellä, että "siellä ne vitut taas makaa kotona ja aamulla ensimäisenä toi kakaransa hoitoon"
Onneksi ei ollut johtaja kuulemassa:)
Kannattaa varmaan harkita alanvaihtoa riittävän ajoissa, ettei mene mielenterveys.
töitä mistään ja tässä on vakituinen paikka. Kyllä meidän päiväkodissa virikelapset hoidetaan, mutta joskus tulee kahvilla aika rankkaa juttua heitettyä niiden perheistä. Vähän se tietenkin vaikuttaa siihen asenteeseenkin lasta kohtaan, mutta kyllä ne lapset hoidetaan samalla tavalla kuin muutkin. Yks mieshoitaja kerran sanoi ronskisti ääneen sen, mitä me naiset ajatellaan, mutta ei ääneen uskalleta sanoa. Tuli kahville ja ärähti kovalla äänellä, että "siellä ne vitut taas makaa kotona ja aamulla ensimäisenä toi kakaransa hoitoon" Onneksi ei ollut johtaja kuulemassa:)
Kannattaa varmaan harkita alanvaihtoa riittävän ajoissa, ettei mene mielenterveys.
eri aloilla osataan pitää omat juttumme työpaikan seinien sisällä, eikä kohdisteta "inhoamme" syyttömiin ihmisiin. Naisvaltaiset alat käyvät minua aina hiukan sääliksi. Siellä kukkii just tuollainen käytös.
töitä mistään ja tässä on vakituinen paikka.
Kyllä meidän päiväkodissa virikelapset hoidetaan, mutta joskus tulee kahvilla aika rankkaa juttua heitettyä niiden perheistä.
Vähän se tietenkin vaikuttaa siihen asenteeseenkin lasta kohtaan, mutta kyllä ne lapset hoidetaan samalla tavalla kuin muutkin.Yks mieshoitaja kerran sanoi ronskisti ääneen sen, mitä me naiset ajatellaan, mutta ei ääneen uskalleta sanoa. Tuli kahville ja ärähti kovalla äänellä, että "siellä ne vitut taas makaa kotona ja aamulla ensimäisenä toi kakaransa hoitoon"
Onneksi ei ollut johtaja kuulemassa:)
kuka oikeesti puhuu noin edes vihaisena???
kunnes bongasin tän uuden av:n tuttuine klassikkoaiheineen. Tässähän tää ilta taas mukavasti menee.
Mikään ei piristä pe iltaa, niinkuin kunnon virikehoitotappelu!
Kyllä sydäntä lämmittää tämä äitien solidaarisuus ja toisten ymmärtäminen ja tukeminen. Jatkakaa. Olette helvetin hienoja ihmisiä. Itse taidan turvautua valkkariin. Errazuriz Reserva 2006 Sauvignon Blanc. Ihana virike.
koskaan miettinyt, MISTÄ syystä jonkun lapsi on hoidossa. Hoidin, kasvatin ja annoin läheisyyttä ihan kaikille tasavertaisesti riippumatta siitä oliko lapsen vanhemmat kotona vaiko ei.
Nyt erityislapsen äitinä ja lähipiirini äitien kanssa jutelleena tiedän paremmin, että perheissä todella ON syitä viedä ns virikehoitoon. Näistä syistä eivät kaikki halua kertoa. Ja voin sanoa että ei kannatakaan. Luottamuksellisuus nykyään tarkoittaa sitä, että perheiden asioista keskustellaan erityislastentarhanopettajien, sosiaalityöntekijöiden sekä neuvolan terkkarien kanssa. Välttämättä äidit eivät edes tiedä että heidän masennuksestaan oikeasti tietää hemmetin monta viranomaista.
Näen asian moninaisena, jokaisen perheen henkilökohtaisena ratkaisuna. Vaikka puollankin sitä että lapsen paras paikka on kotona jos siellä äitikin kerran on, ei se hoitopaikka sentään vankila sille lapselle ole.
Hoitajista riippuu, millainen hoitopaikka on. Itse halusin olla todella lapsia lähellä, nauraa heidän iloilleen ja olla oikeasti lämmin ihminen. Kylmäpäiset tädit eivät siksi minusta pitäneet.. ja osaksi siksi lähdin pois rakkaasta työstäni.
Itse halusin olla todella lapsia lähellä, nauraa heidän iloilleen ja olla oikeasti lämmin ihminen. Kylmäpäiset tädit eivät siksi minusta pitäneet.. ja osaksi siksi lähdin pois rakkaasta työstäni.
jostain yhtä ihanasta päiväkodista, kuin jossa omalla lapsellani on ollut ilo olla.
Teillä varmaan kaikki kustannetaankin sosiaalisesti tasa-arvoisesti.
Mainitse yksikin yksityinen kielikylpypäiväkoti Helsingissä.
Kielikylpy on stadissa ihan kaupungin järjestämää päiväkotitoimintaa, ei mitään yksityisten päiväkotien tarjoamaa palvelua.
Ei se ole lapsen vika jos hän on hoidossa, joten yritä käyttäytyä asiallisesti lasta kohtaa, tai vaihda alaa.
Tietenkin retket tehdään silloin kun on vähiten lapsia. Se on ihan ymmärettävää, mutta tuo sinun käytös virikelasta kohtaan ei ole. Se että lapsi on hoidossa ei ole lapsen vika!
T: kotiäiti,jonka kaikki lapset kotona.
Virikelapsi saa kaiken viimeisenä ja me emme ikinä askartele näiden lasten kanssa. Retket teemme niinä päivinä jolloin nämä ylimääräiset lapset ovat siellä missä heidän pitää ollakin eli kotona. Meidän pk:ssa yhdenkään virikelapsen kohdalla ei ole aitoa tykkäämistä. Hymyillään kyllä kauniisti kun vanhemman kanssa olemme tekemisissä mutta uskokaa, että kaikki virikelapset ovat epätoivottuja. halveksittu.T:yksi pk:n työntekijä
Ei paljon paina, mulla on ihan oma elämä ja se ja sama mitä jotkut tädit ja mammat musta ajatelee. Että siita vaan. Mulla on onneksi elämässä niin paljon parempaakin tekemistä kun on toisten "halveksiminen". Huoh ja plääh!
Virikelapsi saa kaiken viimeisenä ja me emme ikinä askartele näiden lasten kanssa.
Retket teemme niinä päivinä jolloin nämä ylimääräiset lapset ovat siellä missä heidän pitää ollakin eli kotona.
Meidän pk:ssa yhdenkään virikelapsen kohdalla ei ole aitoa tykkäämistä.
Hymyillään kyllä kauniisti kun vanhemman kanssa olemme tekemisissä mutta uskokaa, että kaikki virikelapset ovat epätoivottuja.eihän se lapsen vika ole, että hän on virikelapsi...
halveksittu.T:yksi pk:n työntekijä
jotka yrittävät lusmuilla töissä. Saman palkan saatte vaikka kaikki hoidossaolevat olisivat virikelapsia.
Vai pitäiskö teille maksaa erityiskorvaus niiltä päiviltä kun hoidossa on virikelapsi ja normaalipalkka silloin kun hoidossa on vain "oikeasti" hoitoa tarvitseva lapsi?
Lähärien taso se vaan huononee vuosi vuodelta.
Mulle ihan päiväkodin johtaja suositteli pojalleni kokopäivähoitoa siitä huolimatta, että olin jäämässä äitiyslomalle. Olin ottamassa pojan kotihoitoon, mutta johtajan painostamana taivuin puolipäiväiseen hoitoon 3x viikossa. Pojalla oli ikää 5 vuotta.
Näin Vantaalla vuosi sitten.
Mistä ne siis tietää kuka makaa kotona ja lapsi on virikehoidossa?
Meillä lapset menee syksyllä päiväkotiin kun menen jatkamaan opintojani kouluun. Samaten miehen opinnot loppusuoralla. Onko meidän lapset siis virikehoidossa joita ei hoideta kunnolla ja meistä puhutaan paskaa selän takana kahvihuoneessa ja lapset saa kärsiä seuraamukset nahoissaan?
Koska tämä keskustelu tuntuu ainakin rivien välistä olevan sitä, että köyhien lapsia tässä sorretaan. Ne jotka maksaa täyttä maksua vaikka äiti makais ja syljeskelis kattoon kotona on päiväkodin työntekijöiden lemmikkejä samoin heidän tenavat. Mutta me opiskelijat ja vähätuloiset varmaan ollaan niitä joita haukutaan.
Eikös se näin mene? Toivittavasti ei, koska pitäis kyllä saada noi kätilön paperit pikku hiljaa ulos ja siellä on läsnäolopakko.
Mutta jos normaalin perheen normaali lapsi tuodaan turhaan hoitoon, se ei ole ok.
Mulle ihan päiväkodin johtaja suositteli pojalleni kokopäivähoitoa siitä huolimatta, että olin jäämässä äitiyslomalle. Olin ottamassa pojan kotihoitoon, mutta johtajan painostamana taivuin puolipäiväiseen hoitoon 3x viikossa. Pojalla oli ikää 5 vuotta.
Näin Vantaalla vuosi sitten.
Ette kuitenkaan tiedä, että kun olen tuonut lapsen päiväkotiin, vien pienimmän mummilaan ja lähden töihin. Siinä teillä lisää halveksittavaa.
Ja näkee, jos äite tuo ja/tai hakee lapsen hoitoon vauvanvaunuja lykkien.
Mistä ne siis tietää kuka makaa kotona ja lapsi on virikehoidossa?