Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä lapset oppii syömään hedelmiä ja vihanneksia jos vaan tarjoaa!

Vierailija
29.05.2009 |

Mä aina vihasin ennen tätä lausetta,mut nyt rakastan.

Meillä oli tosi osa lapsista tosi nirsoja kaikkea ruokaa kohtaan ja ennakkoluulosia.

No mä vaan sitkeesti rupesin tekeen aina vaan salattia ja lisään ruokaan juureksia yms. Ja pöydälle hedelmiä näkyville (ennen oli piilossa jääkaapissa). Marjoja tarjoan monessa erimuodossa.

Ja kyllä vaan lapsetkin ovat oppineet syömään. Kannan yhden muovikassillisen hedemliä kaupasta ja silti tuntuu et tuo hedelmäkori on aina tyhjä.

Jälleen kerran odotan aivan innolla marjakautta et pääsee poimiin vitamiinejä pakkaseen. Ja tekeen puolukkarahkaa.

T. Nam

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Nam ap

Vierailija
2/25 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskoja ovat jotka ei jaksa tarjota. tekevät karhunpalveluksen lapselle kun "meidän nico-petteriä ei saa pakottaa syömään jollei halua".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär ei ole vielä kuuden ensimäisen elinvuotensa aikana oppinut. Toisin kuin veljensä.

Vierailija
4/25 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan joskus iso vesimelooni jota en tavallisesti raski ostaa. Menee herkkuna siinäku karkki :) suosittelen.

Tai tehdään hedelmäsalaattia tai jotain muuta

Vierailija
5/25 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär ei ole vielä kuuden ensimäisen elinvuotensa aikana oppinut. Toisin kuin veljensä.

Toisilla enempi aikaa toisilla vähempi. Yks meidän viidestä lapsesta on edelleen todella nirso ja ranttu. Mut aina joskus rupee silti maistaan ja pikkuhiljaa oppinu tykkään. Poika 5v.

Vierailija
6/25 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan joskus iso vesimelooni jota en tavallisesti raski ostaa. Menee herkkuna siinäku karkki :) suosittelen. Tai tehdään hedelmäsalaattia tai jotain muuta

Siis melooni?

Vierailija
7/25 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan joskus iso vesimelooni jota en tavallisesti raski ostaa. Menee herkkuna siinäku karkki :) suosittelen. Tai tehdään hedelmäsalaattia tai jotain muuta

Siis melooni?

Vierailija
8/25 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassa joku meloOnikin... ?

;-DDD

Vierailija
9/25 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oli aika tottuneita syömään välipalaksi jugurtin että vähän ihmettelin, mitä niille saan menemään. No eipä siinä kauan mennyt kun alkoivat syödä jos jonkinlaista mitä eteen laitoin. Tosin ovat aina olleet hyviä syömään, mutta selvästi olin opettanut heille hölmönä tuon jugurttien ja vanukkaiden jne syömisen...

Vierailija
10/25 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kenen kans puhutaan asiasta ;)

Meidän murteella se on melooooooooni.

Mut hyvä jos saitte päivän piristystä tästä ;)

Vierailija
11/25 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oli aika tottuneita syömään välipalaksi jugurtin että vähän ihmettelin, mitä niille saan menemään. No eipä siinä kauan mennyt kun alkoivat syödä jos jonkinlaista mitä eteen laitoin. Tosin ovat aina olleet hyviä syömään, mutta selvästi olin opettanut heille hölmönä tuon jugurttien ja vanukkaiden jne syömisen...

Joo tämän mä kans tein pariviikkoa sitten.

Vierailija
12/25 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siis meillä mun mielestä nirsoja lapsia, mutta ei niitä ole mikään ongelma saada syömään: omenaa, appelsiinia, persikkaa, vesimelonia tai muita meloneja, tomaattia, kurkkua, banaania, mansikkaa, vadelmaa, viinimarjoja, mustikkaa, viinirypäleitä, porkkanaa, perunaa (no yksi syö pitkin hampain, mutta olikin pienenä sille allerginen), maissia, paprikaa jne...

mutta miten saada ne syömään: parsakaalia, kukkakaalia, ruusukaalia, punakaalia, lanttua, naurista (no keitoissa menee), herneitä, vahapapuja...

Vierailija
13/25 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut päydässä kaikenlaisia kasviksia ja hedelmiä tarjolla. Hedelmäkori näkyvällä paikalla ja täynnä ihania hedelmiä koko ajan. Silti 6 v poika ollut nirso 4 kk iästä lähtien. Tyttö kohta 3 v taas syö ihan mitä vaan.

Ei olla pakotettu syömään mitään, rohkaistu kyllä. Itse syön myös kaikkia kasviksia mielelläni.Silti pojalle kelpaa vain banaani, melonit, herneet ja kurkku. Allergioita ei ole.

Vierailija
14/25 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsesi ovat oppineet syömään hedelmiä ja vihanneksia! Itse olen nyt kaksi vuotta tarjonnut sitkeästi vihanneksia (poika söi 2-vuotiaaksi asti mitä vain, sitten loppui kuin seinään), ehkäpä meilläkin koittaa se päivä, että muukin kuin kurkku menee alas. Sitä odotellessa...

Vierailija
15/25 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö käytännössä vain vihanneksia ja hedelmiä ja marjoja

Vierailija
16/25 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyllä se vaan on henkilökohtaista tämäkin.

Toiset oppii, toiset ei. Toiset hitaammin kuin toiset, mutta ei kaikki kaikkea koskaan. Ja kyllä, tarjolla pitäen paremmin, ja esimerkistä myös.

Mutta on turha syyllistää (tai syyllistyä)jos lapsi/lapset ei tarjoomisesta huolimatta hedelmiä ja vihanneksia tai muuta syö.

Amerikassa ainakin on tehty tutkimus, joka kertoo, että toiset lapset on hitaita oppimaan uusia makuja. Erityisesti kasvikset sisältää sellaista makua, jota nämä lapset oppii hitaasti, jos lainkaan syömään ja tykkäämään.

Vierailija
17/25 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapseni ovat olleet laajasti allergisia. Varsinkin vihannekset , hedelmät ja marjat ovat tehneet miltei kaikki oireita. 3-vuotiaana useimmat allergiat ovat väistyneet, mutta, lapset eivät silti suostu syömään läheskään kaikkea. Esim. maitoa eivät juo vaikka mitä tekisi. Vähän samoin käy myös joidenkin vihannesten kanssa. Ja loppujen lopuksi en voi olla ihan varma aiheutuuko niistä myös jotain allergisia tuntemuksia vai eikö maku miellytä. Lapset ovat oppineet allergioidensa myötä hyvinkin epäluuloisiksi ruokia kohtaan.

Vierailija
18/25 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikana alettu syömään vihanneksi, hedelmiä ym. Ei myöskään jugurtteja eikä viilejä, kiisseleitä, rahkoja, marjoja. Tarjolla kyllä on, yksi lapsi ei syö, muut kylä.

Vierailija
19/25 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on 10½v, eikä todellakaan syö hedelmiä, marjoja eikä vihanneksiakaan, vaikka niitä on aina ollut tarjolla, niiden syöntiä on harjoiteltu ja joskus jopa lahjomalla/kiristämällä/uhkailemalla on saatu tenava maistamaan --> huuto, kaikilla paha mieli, oksennus..

Ei auta.

Vierailija
20/25 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön salaattia miehen kanssa JOKA aterialla. Joskus vain pelkkää salaattia. Vanhemmat syövät hedelmiä laidasta laitaan. Hedelmäkulho keittiössä todella näkyvällä paikalla. Äidin herkkuruokia ovat kaikki kaaliruuat. Mä syön leivän päälläkin salaattia ja tomaattia.

Poika 5v. syö vihanneksista kurkkua ja hedelmistä omenaa, vesimelonia tai banaania. Mandariinitkin joutuivat boikottiin viime talvena. Kaikki oranssi on kuulemma ällöttävää. Ja vihreä on kauhistus esim. keitoissa. Marjoista uppoaa mansikka, vadelma ja mustikka.

Tyttö 3v. syö samat kuin poikakin, mutta lisänä appelsiini ja mandariini, persikka, nektariini ja luumu.

Mä olen kysynytkin näiltä esimerkin voimaan uskovilta besserwissereiltä, että koska se esimerkki alkaa puremaan? 18-vuotiaanako?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme