Hei läskit!?
Missä se eilinen keskustelu teidän hilpeistä tekosyistä on? Onko joku tonnikeiju kenties vetänyt herneen nenäänsä ja ilmoittanut ylläpidolle aiheettomasta viestistä?
Kommentit (109)
ja tosi kiva kun vielä täällä tulee juurruttua näille palstoille lisäämään itseinhoa. Olen läski ja itsekuria ei ole lopettaa ylensyöntiä ja liikkumattomuutta. Tyhmäkin olen kun en parastani tajua vaan ahdan ruokaa ja moskaa sisääni pitkin päivää illalla iskee se inhotus ja vannotus itselle että huomenna lopetan, näin on jatkunut jo monet vuodet. Ylipainoa ei oikeasti ole montaa kiloa 5-8 se olisi helppo pudottaa, mutta siihenkään ei itsekuria ole.
Kerro omasta elämästäsi, niin voimme kritisoida sun valintojasi!
No LUUskat eiku siis luukasat, mihin häivyitte?
Voi hyvä sylvi. Lihavuutta ei voi arvostella, eikä saa ihmetellä, mistä muusta se johtuu kuin liiasta syömisestä. Ymmärrän, että liikasyömiseen voi olla joku "vakava syy", mutta ei silti tarvitse väittää, ettei tietäisi, että seurauksena siitä on lihominen. Läskeistä onneksi pääsee eroon, jos haluaa.
Sitten valitetaan ylläpidolle, että läskejä haukutaan ja laitetaan itse tällaista kommentia -> mulkku, rasisti, luuska, luukasa jne. Kertoo todella paljon älyllisestä tasosta näiden alan "asiantuntijoiden" osalta. Mikäs ihme se onkaan, koska tunnettu tosiasiahan on tämä:
"lihavuus on selvästi yhteydessä koulutustasoon ja sosiaaliseen asemaan"
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article125950.ece?page=1&;;
Myöskin rasismi/suvaitsemattomuus on voimakkaasti yhteydessä koulutustasoon, joten pata kattilaa soimaa.
Ja se on jotenkin aina yhtä huvittavaa, että kun on kokonainen ketju, jossa haukutaan LÄSKEJÄ, niin jos joku sinne kirjoittaa Luuskat tms. niin sitten ollaan niin närkästyneitä niin närkästyneitä. Ihan oikeasti, katsoitko sinäkään yhtään, miten törkeästi tässä ketjussa on lihavaia haukuttu? SIlti näit ainoastaan yhden LUUSKAN.
Mutta ai niin, läskejähän SAA haukkua. Miten se nyt pääsi taas unohtumaan?
Mitäs jos aloitat sitten ihan oman luuska-ketjun, jos pitää keskustelu viedä normaalipainoisten ihmisten "top5 tekosyitä" koskevaksi. Ai niin, eihän siitä mitään keskustelua tulisi, kun ei heidän syömistottumuksissaan ole mitään kritisoitavaa. Hups.
Vieläkin täällä rinnastetaan lihavat - tyhmät - rasistit. Minä en usko, että nuo ovat vastakkaisia ollenkaan. Siis vaikka olisi hoikka, se ei tarvkoita, että olisi tyhmä tai rasisti. Ja taas ylipaino ei tee ihmisestä yhtään sen suvaitsevaisempaa, kuten itsekin totesit "rasismi/suvaitsemattomuus on voimakkaasti yhteydessä koulutustasoon". Huomaan!
rasistisuutesi nähtävästi jo niin arkipäivää, että et sitä enää edes näe. Surullista mutta ilmeisen totta.
Miksi et kritisoisi välillä pelkosektioäitejä tai masentuneita? Onhan niilläkin vain niitä TEKOSYITÄ, ei oikeita ollenkaan. Turhaan vievät yhteiskunnan rahoja, ja masentuneetkin varmasti tietää miten surkeaa seuraa ja huonoja vanhempia ne on. Miksei ne siis tee mitään?
Kaikkeahan voi arvostella ja haukkua ja kritisoida, mutta välillä voisi pysähtyä miettimään MIKSI niin haluaa tehdä? Kenenkään auttaminen siinä ei todellakaan ole motiivina, päin vastoin se aiheuttaa vain lisää pahaa. Eikä siis yhteiskunnan rahatkaan säästy.
PS. Mä en ole tänne tuota Luuska-juttua alunperin kirjoittanut, enkä ikinä aloita kenenkään haukkumista muutenkaan. Mutta aika rajoittunut olet, jos kuvittelet, ettei jokaisen elämästä löytyisi jotain ilkeästi ruodittavaa, jos sellaista halutaan löytää. Tietänet varmasti omatkin heikot kohtasi, mistä saisi oikein mehevän TOp5 listan, jos haluaisi.
Toisten elämäntapoja voi arvostella vaikka miten julkisesti ja törkeillä sanan käänteillä, mutta omista ei puhuta mitään.
Ai niin unohdin, riittää kun on se oikea bmi.
Voi elämä... :D
Siksikö koska se ei pysynyt avauksessa ja saanut enempää läskimollauksia? Niinkö?
Eilinenkin keskustelu vaikeni heti, kun mollaajat huomasi olleensa väärässä. Loppui syyt haukkumiselle.
aletaan agressiivisesti ja todella röyhkeästi omaa tonttia puolustamaan. Ei kukaan jaksa kovin kauaa tuollaista räyhäämistä kuunnella. Juupas - eipäs - juupas - eipäs - juupas - EIPÄS - JUUPAS - ei sitten.
oikeasti täynnä hyvää keskustelua.
Mutta näille läskien kritisoijille ei tunnu kelpaavan mikään. Eilen jo päästiin siihen, että jokainen myönsi tietävänsä MISTÄ se ylipaino johtuu, yksikään ketjuun itse kirjoittanut ei väittänyt syövänsä kuin hiiri ja silti olevansa lihava.
Ihmiset myös kertoivat SYITÄ sille MIKSI syövät liikaa, mutta sehän ei Av-ämmille käy, koska ainoa oikea syy lihavuuteen on LAISKUUS ja se, että on tyhmä ja huono ihminen. Sen jälkeen täytyisi pyytää anteeksi olemassaoloaan ja ehkä vielä linkittää oma kuvansa, jotta av-ämmät saisi yökitella ja pilkata.
Miettikää pikkasen itseänne ja sitä keskustelua, mitä te tänne tarjoatte. Luulette olevanne toisten ihmisten elämän asiantuntijoita, luulette tietävänne mitä toisen ihmisen päässä ja sydämessä liikkuu. Vinkki: ette todellakaan tiedä.
eihän kukaan ole täydellinen. :)
Mutta tämä ei taida olla ketju minun valinnoilleni, kritisoidaan niitä sitten kun tulee sellainen aihe joka koskee minun valintojani. :)
eihän kukaan ole täydellinen. :)
Mutta tämä ei taida olla ketju minun valinnoilleni, kritisoidaan niitä sitten kun tulee sellainen aihe joka koskee minun valintojani. :)
Nyt en kyllä ihan tiedä mitä tarkoitat, kun en usko että olen paljon mitään itsestäni kertonut, vain muutaman mielipiteen, ja nekin luin äsken läpi eikä niistä yksikään vaikuttanut olevan tämän ketjun töykeimpiä...
Voi hyvä sylvi. Lihavuutta ei voi arvostella, eikä saa ihmetellä, mistä muusta se johtuu kuin liiasta syömisestä. Ymmärrän, että liikasyömiseen voi olla joku "vakava syy", mutta ei silti tarvitse väittää, ettei tietäisi, että seurauksena siitä on lihominen. Läskeistä onneksi pääsee eroon, jos haluaa.
Sitten valitetaan ylläpidolle, että läskejä haukutaan ja laitetaan itse tällaista kommentia -> mulkku, rasisti, luuska, luukasa jne. Kertoo todella paljon älyllisestä tasosta näiden alan "asiantuntijoiden" osalta. Mikäs ihme se onkaan, koska tunnettu tosiasiahan on tämä:
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article125950.ece?page=1&;;;
Myöskin rasismi/suvaitsemattomuus on voimakkaasti yhteydessä koulutustasoon, joten pata kattilaa soimaa.
Ja se on jotenkin aina yhtä huvittavaa, että kun on kokonainen ketju, jossa haukutaan LÄSKEJÄ, niin jos joku sinne kirjoittaa Luuskat tms. niin sitten ollaan niin närkästyneitä niin närkästyneitä. Ihan oikeasti, katsoitko sinäkään yhtään, miten törkeästi tässä ketjussa on lihavaia haukuttu? SIlti näit ainoastaan yhden LUUSKAN.
Mitäs jos aloitat sitten ihan oman luuska-ketjun, jos pitää keskustelu viedä normaalipainoisten ihmisten "top5 tekosyitä" koskevaksi. Ai niin, eihän siitä mitään keskustelua tulisi, kun ei heidän syömistottumuksissaan ole mitään kritisoitavaa. Hups.
Vieläkin täällä rinnastetaan lihavat - tyhmät - rasistit. Minä en usko, että nuo ovat vastakkaisia ollenkaan. Siis vaikka olisi hoikka, se ei tarvkoita, että olisi tyhmä tai rasisti. Ja taas ylipaino ei tee ihmisestä yhtään sen suvaitsevaisempaa, kuten itsekin totesit "rasismi/suvaitsemattomuus on voimakkaasti yhteydessä koulutustasoon". Huomaan!
rasistisuutesi nähtävästi jo niin arkipäivää, että et sitä enää edes näe. Surullista mutta ilmeisen totta.Miksi et kritisoisi välillä pelkosektioäitejä tai masentuneita? Onhan niilläkin vain niitä TEKOSYITÄ, ei oikeita ollenkaan. Turhaan vievät yhteiskunnan rahoja, ja masentuneetkin varmasti tietää miten surkeaa seuraa ja huonoja vanhempia ne on. Miksei ne siis tee mitään?
Kaikkeahan voi arvostella ja haukkua ja kritisoida, mutta välillä voisi pysähtyä miettimään MIKSI niin haluaa tehdä? Kenenkään auttaminen siinä ei todellakaan ole motiivina, päin vastoin se aiheuttaa vain lisää pahaa. Eikä siis yhteiskunnan rahatkaan säästy.
PS. Mä en ole tänne tuota Luuska-juttua alunperin kirjoittanut, enkä ikinä aloita kenenkään haukkumista muutenkaan. Mutta aika rajoittunut olet, jos kuvittelet, ettei jokaisen elämästä löytyisi jotain ilkeästi ruodittavaa, jos sellaista halutaan löytää. Tietänet varmasti omatkin heikot kohtasi, mistä saisi oikein mehevän TOp5 listan, jos haluaisi.
eilisessä ketjussa mainituista tekosyistä, ei suinkaan itse keksimäni. Sen varmaan itsekin tajuat, eikä se varmaan ole kenenkään yksittäisen ihmisen, yksilön ominaisuuksien top5. Miksi minun pitäisi omaa elämääni täällä ruotia, kun se ei tähän ketjuun kuulu. Ei ylipainokaan varmasti ole SINUN elämässäsi se kaikkein merkittävin juttu, joka olisi mukana omassa "mehevässä top5" listassasi.
Tuskin sinäkään minun elämääni "suvaitset", kun kerran olet niin halukas sitä täällä ruotimaan. Enkä edelleenkään myönnä olevani rasisti, etkä sinä minusta voi kobin pitkälle menevää luonneanalyysiä tehdä muutaman postauksen pohjalta. Tiedän itsekin olevani muuta kuin nuo syytöksesi väittävät. Et sinä minua tunne! Ja silti tuomitset minut muutaman viestin pohjalta, jotka eivät varmaan ole edes kaikki minun kirjoittamiani.
Rakkain terveisin,
top5 eli "moukka-rasisti-luuska-luukasa-rajoittunut-suvaitsematon-ja-mitä-niitä-nyt-olikaan"
Eilinenkin keskustelu vaikeni heti, kun mollaajat huomasi olleensa väärässä. Loppui syyt haukkumiselle.Mutta näille läskien kritisoijille ei tunnu kelpaavan mikään. Eilen jo päästiin siihen, että jokainen myönsi tietävänsä MISTÄ se ylipaino johtuu, yksikään ketjuun itse kirjoittanut ei väittänyt syövänsä kuin hiiri ja silti olevansa lihava.
Hyvä, jos siellä on ollut hyvääkin keskustelua. Harmi, kun tuhoutui. Tuskin noin arkaluontoisesta asiasta kannattaa täällä avautua, jos se nostaa tällaisen myrskyn ja aiheuttaa sinulle mielipahaa. Jätä lukematta ja vastaamatta, jos aihe on mielestäsi mennyt liiallisuuksiin. Sekään ei aiheen käsittelyssä auta, että itse provosoidut, etkä voi keskustella asiallisesti. Oikeasti se kertoo todella paljon ihmisestä sekin, ettei pysty yhtä argumenttia laatimaan ilman, että "kostaa" haukkumisen haukkumasanoilla.
rasistisuutesi nähtävästi jo niin arkipäivää, että et sitä enää edes näe. Surullista mutta ilmeisen totta.
Miksi et kritisoisi välillä pelkosektioäitejä tai masentuneita? Onhan niilläkin vain niitä TEKOSYITÄ, ei oikeita ollenkaan. Turhaan vievät yhteiskunnan rahoja, ja masentuneetkin varmasti tietää miten surkeaa seuraa ja huonoja vanhempia ne on. Miksei ne siis tee mitään?
kannattaa hei pysähtyä, miettimään MIKSI haluat jatkaa muiden haukkumista, syyttelyä, tuomitsemista omalta osaltasi! Varsin suvaitsevaista. Vieläkin ihmettelen, miksi täällä syytetään rasistiksi, koska rotusyrjinnästä ei kai ole kyse? Tiedätkö edes, mitä rasismi on? Lihavuuden kritisointi EI ole rasismi
olo tätä ketjua lukiessa. :( Olen lihava ja tuollaiset läskiksi haukkumiset ja "hae apua" -kommentit saavat oloni kamalammaksi. Tekee mieli lähteä tästä ahmimaan lisää.
En edes tiedä, miten tähän tilanteeseen on tultu, mutta tällainen ketju ei ainakaan auta minua, päin vastoin. :(
Ilkkukaa ja naurakaa vaan siellä te normaalipainoiset ja laihat, kun toiset kärsivät ja hyvä etteivät tapa itseään teidän takianne. Teiltäkö sitä apua pitäisi hakea? Kuula kalloonko on se apunne vai mikä? Itse saatte saatana muka käyttäytyä miten haluatte ja tehdä miljoona virhettä ja se muka pitäisi hyväksyä, mutta minun yksi ainoa virheeni on muka NIIN kamala. Miksi se lihavuus on niin kamalaa, että lihavia ei edes lasketa ihmisiksi?
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article125950.ece?page=1&;;;;
rasistisuutesi nähtävästi jo niin arkipäivää, että et sitä enää edes näe. Surullista mutta ilmeisen totta.Miksi et kritisoisi välillä pelkosektioäitejä tai masentuneita? Onhan niilläkin vain niitä TEKOSYITÄ, ei oikeita ollenkaan. Turhaan vievät yhteiskunnan rahoja, ja masentuneetkin varmasti tietää miten surkeaa seuraa ja huonoja vanhempia ne on. Miksei ne siis tee mitään?
eilisessä ketjussa mainituista tekosyistä, ei suinkaan itse keksimäni. Sen varmaan itsekin tajuat, eikä se varmaan ole kenenkään yksittäisen ihmisen, yksilön ominaisuuksien top5. Miksi minun pitäisi omaa elämääni täällä ruotia, kun se ei tähän ketjuun kuulu. Ei ylipainokaan varmasti ole SINUN elämässäsi se kaikkein merkittävin juttu, joka olisi mukana omassa "mehevässä top5" listassasi.
Tuskin sinäkään minun elämääni "suvaitset", kun kerran olet niin halukas sitä täällä ruotimaan. Enkä edelleenkään myönnä olevani rasisti, etkä sinä minusta voi kobin pitkälle menevää luonneanalyysiä tehdä muutaman postauksen pohjalta. Tiedän itsekin olevani muuta kuin nuo syytöksesi väittävät. Et sinä minua tunne! Ja silti tuomitset minut muutaman viestin pohjalta, jotka eivät varmaan ole edes kaikki minun kirjoittamiani.
Rakkain terveisin,
top5 eli "moukka-rasisti-luuska-luukasa-rajoittunut-suvaitsematon-ja-mitä-niitä-nyt-olikaan"
olet tasan viestiesi summa. SInusta tiedetään se, minkä olet itse tänne kirjoittanut. Kovin hyvää vastaanottoa et ole saanut, joten mietipä mistä se johtuu.
Minä en muuten ole kommentoinut sinulle muuta kuin tasan niihin viesteihin, mitkä olet allekirjoittanut tuolla TOP5 nimimerkilläsi.
Ja kerrohan vielä, mikä sai sinut, omasta mielestäsi niin erinomaisen ihmisen ryntäämään tällaiseen ketjuun kirjoittamaan tuon TOP5 listan? Ihan oikeasti, mene vähän itseesi ja mieti! Ja toi sun selittelysi nyt on vähän sama kuin huutaisi tummaihoiselle NEekeri! Ja sen jälkeen selittelisi, että en minä sitä neekeri-sanaa ole keksinyt...
Se ei ollut mitään muuta kuin halua alkaa jälleen retostelemaan toisten ihmisten ongelmalla. Sinä halusit vähän pitää hauskaa läskien kustannuksella, eikö? Ja sitä puolustelet sillä, että kun ne on niin tyhmiä ja täynnä tekosyitä jne. ELi mielestäsi ihmisiä saa kiusata netissä, yhtä ihmisryhmää leimata mielin määrin, kun ne ei ymmärrä kantaa kaulassa lappua "tyhmä laiska ja saamaton".
Mä voin ihan oikeasti uskoa, että sä kuvittelet olevasi ihan hyvä tyyppi, ja monessa asiassa oletkin. Mutta tässä asiassa sä toimit kuin typerämulkkurasistiKOULUKIUSAAJA! SInä olit ensimmäisenä heittämässä vettä myllyyn, että pidetääs taas vähän hauskaa läskien kustannuksella... uskotko, että ihminen varmasti kärsii läskeistään ihan ilman sun viestejäkin?
Ymmärtäisit edes hävetä ja muuttaa toimintaasi, jos oikeasti olet niin hyvä ihminen kuin tässä väität.
Miksi se lihavuus on niin kamalaa, että lihavia ei edes lasketa ihmisiksi?
Kateus tai joku muu kavala asia. Ei tätä muuten pysty selittämään.
Eilinenkin keskustelu vaikeni heti, kun mollaajat huomasi olleensa väärässä. Loppui syyt haukkumiselle.Mutta näille läskien kritisoijille ei tunnu kelpaavan mikään. Eilen jo päästiin siihen, että jokainen myönsi tietävänsä MISTÄ se ylipaino johtuu, yksikään ketjuun itse kirjoittanut ei väittänyt syövänsä kuin hiiri ja silti olevansa lihava.
Hyvä, jos siellä on ollut hyvääkin keskustelua. Harmi, kun tuhoutui. Tuskin noin arkaluontoisesta asiasta kannattaa täällä avautua, jos se nostaa tällaisen myrskyn ja aiheuttaa sinulle mielipahaa. Jätä lukematta ja vastaamatta, jos aihe on mielestäsi mennyt liiallisuuksiin. Sekään ei aiheen käsittelyssä auta, että itse provosoidut, etkä voi keskustella asiallisesti. Oikeasti se kertoo todella paljon ihmisestä sekin, ettei pysty yhtä argumenttia laatimaan ilman, että "kostaa" haukkumisen haukkumasanoilla.
tovit varsin asiallisesti siinä alkuperäisessä ketjussa. Sen sijaan tänään ei ole huvittanut, koska tuntuu näiden TOP5 sun muiden idioottien juttujen jäljiltä, että mitäpä siitä järkevästä keskustelusta on hyötyä, jos ainoa asia mitä niinkin hyvästä ketjusta putkiaivoille jää mieleen on joidenkin kuulopuheiden perusteella luomat kliseet lihavista ihmisistä.
Siinä ketjussa kun varsin moni ylipainoinen puhui aika avoimesti omista asioistaan, ja tarjosi sitä näkökulmaa sinne lihavan maailmaan ja niihin syihin miksi ihminen syö liikaa.
Mutta ei, nämä läskirasistit eivät HALUA lukea sellaisia juttuja, he haluavat vain nauraa sille, kuinka läskit ( huom! Ei jotkut läskit, vaan tietysti Läskit, koko se ihmisryhmä) vaan pettää itseään ja valittaa läskeistään ja on tyhmiä ja laiskoja. Ja sitten vielä kehtaavat väittää olevansa oikeasti tosi asiallisia ja ihania ihmisiä...
Että ei, tänään ei enää ole huvittanut olla asiallinen, ja se minulle sallittakoon.
Fight Fire With Fire...
PS. Ei tämä asia mulle mitään sen kummempaa mielipahaa aiheuta. Kunnon matsi AV:lla on mitä parhainta iltapuhdetta. Kohta kömmin oman kullan kainaloon ja rakastellaan kunnolla.
Miksi se lihavuus on niin kamalaa, että lihavia ei edes lasketa ihmisiksi?
Kateus tai joku muu kavala asia. Ei tätä muuten pysty selittämään.
sellaisilla joilla ei ole omat asiat ihan kunnossa, on aina tarve rakentaa hierarkioita, ja tarve tuntea olevansa edes jossain asiassa parempia kuin toiset.
On tarve luoda itselleen uskomuksia, että jos on lihava, niin ei voi olla onnellinen ja luoda stereotypioita " lihava on laiska ja tyhmä ja haisee pahalle", koska kaikilla näillä keinoilla yksinkertainen ihminen kokee heikon itsetuntonsa nousevan, ja saa adrenaliinin virtaamaan, kokee edes hetkittäistä voimantuntoa.
Oikeasti onnellisen ja tasapainoisen, empaattisen ihmisen mieleenkään ei tulisi kirjoitella tämän kaltaiseen ketjuun. Joten näistä kirjoituksista ei kannattane sen enempää välittää, ne ovat pienten ihmisten kirjoituksia, ihmisten, jotka eivät parempaan pysty.
kannattaa hei pysähtyä, miettimään MIKSI haluat jatkaa muiden haukkumista, syyttelyä, tuomitsemista omalta osaltasi! Varsin suvaitsevaista. Vieläkin ihmettelen, miksi täällä syytetään rasistiksi, koska rotusyrjinnästä ei kai ole kyse? Tiedätkö edes, mitä rasismi on? Lihavuuden kritisointi EI ole rasismi
Ymmärrän kyllä että sinulle on vaikeaa ymmärtää että kieli muuttuu ja kehittyy, mutta tässä sinulle lainaus rasismin määritelmästä:
"Arkikielessä sanaa rasismi käytetään joskus myös puhuttaessa muusta syrjinnästä, kuten ikään perustuvasta syrjinnästä eli niin sanotusta ikärasismista."
SInä varmasti tajuat mitä minä tarkoitan, kun puhun rasistisuudesta tässä ketjussa: sitä, että sinä liität lihavuuteen täysin asiattomia ja siihen liittymättömiä ennakkoluuloja ja yrität leimata kokonaista ihmisryhmää negatiivisesti.
MINÄ en suinkaan tullut tähän ketjuun aloituksen innoittamana haukkumaan läskejä. SInä tulit. Minä voin perustella miksi minä jatkan: siksi, koska haluan sinun kaltaistesi paskapäiden tajuavan, että kun lähtee toisia "kritisoimaan", voikin saada sitä paskaa omaankin niskaansa.
Ja nyt sinä voit kertoa mikä oli se sinun rakentava tarkoituksesi, miksi aloitit tämän?
sellaisilla joilla ei ole omat asiat ihan kunnossa, on aina tarve rakentaa hierarkioita, ja tarve tuntea olevansa edes jossain asiassa parempia kuin toiset.On tarve luoda itselleen uskomuksia, että jos on lihava, niin ei voi olla onnellinen ja luoda stereotypioita " lihava on laiska ja tyhmä ja haisee pahalle", koska kaikilla näillä keinoilla yksinkertainen ihminen kokee heikon itsetuntonsa nousevan, ja saa adrenaliinin virtaamaan, kokee edes hetkittäistä voimantuntoa.
Oikeasti onnellisen ja tasapainoisen, empaattisen ihmisen mieleenkään ei tulisi kirjoitella tämän kaltaiseen ketjuun. Joten näistä kirjoituksista ei kannattane sen enempää välittää, ne ovat pienten ihmisten kirjoituksia, ihmisten, jotka eivät parempaan pysty.
Parempi käyttää vaikka näyttävä nainen tai horisontaalisesti näyttävä nainen ilmauksia. Joillekin kelpaa myös tukeva ja pullukka (eivät loukkaannu). Ja heidän lapsillansa esintyy aika usein lapsenpyöreyttä ihan aikuisuuten asti.
Ja top 5 selitykset tuli ihan siellä ketjun alussa.
ole sun kirjoitus, jos vasta se oli eka avauksesi tässä ketjussa? Hassu olet...