3kk vauva huutaa rinnalla
Mikä ihme nyt ongelmana?! Vihdoin kun tuntui että imetys alkaa sujua vauva alkoikin huutaa aina rinnalla. Ottaa rinnan suuhun, pari imaisua ja kamala huuto. Tätä toistuu kunnes väsyy itkuunsa (noin 2 tuntia!). Onko mulla maito nyt loppunut vai missä vika?
Kommentit (6)
mutta en en saa lopettamaan itkemista, rinta ei kelpaa, sylissä itkee vaikka missä asennossa pyöritän. Tutti ei kelpaa, mikään ei auta. Olen panostanut imettämiseen ihan satasella (ei ole ollut helppoa milloinkaan) enkä haluaisi antaa pullosta. Joinakin iltoina olen luovuttanut ja tarjonnus pulloa, mutta siitäään ei mene kuin hikisesti 20ml joista suurin osa valuu suupielestä. En ymmärrä!
tuota kesti pari viikkoa, mutta sitten loppui... Ja nyt neiti 8kk. ja imetys sujunut oikein hyvin.
Menin aina rauhalliseen paikkaan, tai esim. kävelin ja hytkytin vauvaa ja sitten tissi suuhun. Tai keinutuolissa ja laitoin ensin tutin suuhun, sitten kun oli rauhoittunu sujautin tissin tilalle.
Mutta pääasia, että saa vauvan rauhoittumaan!! Minä muuten myös kapaloin ja aloin vasta sitten imettämään. Se oli tosi hyvä keino meille!!!
Tsemppiä ja voimia! Se on tosi rasittavaa, mutta menee ohi aikanaann... älä luovuta :)
Jos ja kun alkaa huutaan rinnalla, pistä rinta äkkiä piiloon ja vauva muuhun asentoon. Hyssyttele ja lohduttele. Kun vauva haluaa syödä kokeile jotain kapaloa tms ja vaikka eri asennossa esim. makuullaan. Meillä oli tuollaista kun ongelmana oli se että maito tuli liian kovalla paineella ja vauvalle tuli tukehtumisen tunne. Imetys onnistui vain makuuasennossa ja kapalossa silloin raivareiden aikaan. Jos ei juo pullosta, niin tod. näk. ei ole nälkäinenkään, eli vain kiukuttelee rinnalle. Raivari menee kuitenkin ohi. Huutaa aikansa, mutta nyt vaaditaan sinulta suurta empatiakykyä...
että ei kannata sitä tuttipulloa antaa. Meillä ei ainakaan ollu mikään ratkaisu, eikä auttanut lainkaan....
Minusta tuntuu, että joykut vauvat vain käyvät läpi tuon vaiheen. Tärkeintä on pysyä itse rauhallisena tai antaa vaikka miehen rauhoittaa ja sitten tarjota rintaa. Ja niin kauan rauhoitella uudestaan ja uudestaan, että saa imemään... Myös puoliunessa on hyvä imettää, eli heti tissi suuhun, kun herää.
yöt meillä meneekin ihan ok, paitsi että syödään tunnin, max. kahden välein. Mutta yöllä ei itke, syö puolinukuksissa. Illat on pahimpia, silloin ei meinaa rauhoittua mitenkään. Kävinkin lukemassa imetystukilistan sivuilla rintaraivareista ja lakkoilusta, kuulosti juuri tältä meidän tilanteelta. Pitää yrittää sitä kapalointia, kiikkutuolia ja pesimistä. Mulla lähtee nykyää herumaan tosi hitaasti, iltaisin varsinkin, pitänee lypsää ja yrittää saada sitä kautta maidon määrää lisimään.
huudata lasta 2 tuntia?onko ote oikea?kokeile pullosta.