Minkä hintaisia lahjoja teidän lapset vie kaverisynttäreille?
Meillä on viety pääasiassa alle 5 euron lahjoja, esim:
- Littlest Petshop -irtoeläin, yhden hinta on noin 3,50-4 euroa ja siis yhden on yksi lapsi vienyt per kaverisynttärit
- Pieniä Lego-paketteja joiden hinta liikkuu 1,90-4 euron välillä
- nyt kesällä esim. saippuakuplasetti, hinta noin 1-2 euroa
- kynä/kumipaketti, hinta 1-3 euroa
- hiuspampulasetti, hinta 1-3 euroa
- karkkipussi, hinta 1-3 euroa
- palapeli, noin 2-4 euroa
- pinemmille lapsille esim. pallo, hinta noin 1-4 euroa
- tai hiekkasetti, hinta noin 1,50-4,50 euroa
- vesipyssypaketti, noin 3 euroa
- kirjepaperisetti noin 2-5 euroa
- pokemon-pallo, noin 3 euroa
- vapun tienoilla vei ystävälle tikun nokassa olevan folioilmapallon, noin 3,5 euroa
Yms.
- tarroja 1-4 euroa
- lippalakki 3-5 euroa
No nyt oli omalla lapsella semmoiset synttärit joihin kutsuttiin muitakin kuin lähistön lapsia ja yllätyin kun osa toi arviolta noin 15-20 euron barbeja yms! Siis mielestäni todella tyyristä kun ajattelee että kyseessä on kaverisynttärit joita on pitkin vuotta useita.
Kommentit (44)
Aiemmin ollaan kutsuttu tästä ihan pihapiiristä niitä jotka on kutsuneet omiakin lapsiamme omille synttäreilleen ja joko on äidit kysyneet että mitä toivoo jolloin olen vastannut että jotain pientä, vaikka jojo olisi kiva tai tykkää hamahelmistä tms. Tai sitten ovat ostaneet suoraan jotain vastaavaa kuin mitä me on viety heille. Ja on tullut siis samaa hintaluokkaa olevia lahjoja kuin mitä ollaan itse annettu. Nyt kuitenkin eskari tahtoi pitää semmoset synttärit joihin kutsutaan koko tarha/eskariryhmän tytöt ja tuli siis mielestäni yllättävän kalliita lahjoja.
ap
ja siitä, kuinka "läheinen" synttärisankari on lapselleni. Tärkeä ja läheinen kaveri saa ehkä hieman kalliimman lahjan.
Meillä päiväkoti-ikäisenä kaverilahjat olivat n. 4-6e, nyt ekaluokkalaisena lahjat ovat siinä 8-15e paikkeillta. Tosin lapseni sai yhdeltä luokkakaveriltaan 30e maksavan lahjan, mikä oli mielestäni aivan käsittämätöntä.
Suosin lahjoina legoja ja kirjoja. Usein ostan alennuksesta legopaketteja varastoon tuleviksi kaverilahjoiksi.
En todellakaan ala kyselemään kaikilta lasten kavereilta/kavereiden vanhemmilta lahjatoiveita. Jos ei nukke tai barbie kelpaa heitä roskiin tai myy kirppiksellä. Itse ostelen mielellään barbeja, legoja, autoja, kirjoja yms. alennuksesta ja annamme usein näitä sitten synttärilahjoina kavereille. Ovat kuitenkin laadukkaita ja useimmat lapset niistä tykkäävät.
Me viemme 8-15 euron hintaisia lahjoja, joiden hinta ennen alennusta on usein vielä ollut jonkin verran kalliimpi. Meillä lapset (kaksi koululaista) ovat aina olleet silti tyytyväisiä, vaikka ovatkin itse saaneet myös ihan pikkupaketteja.Esim.kiiltokuva-arkki tai tarroja. Itse inhoan vain krääsää, esim. tyyliin euronkaupan tuotteet.
eikä ollenkaan ajatella, että kaikki tytöt ei suinkaan välitä niistä.
Meilläkin on kaapeissa avaamattomia nukkepakkauksia kun 5-vuotias tyttöni ei vaan ole lainkaan kiinnostunut niistä. Laitetaan josku kiertoon ne sitten. Nyt vielä odottelen, jos jossain vaiheessa innostuisi niistä