Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako litraa pakastemansikoita tulee 5 kg:n rasiasta?

Vierailija
11.07.2016 |

Kuinka pieneen tilaan sellainen laatikko menee, jos mansikat viipaloi ja laittaa n. puolen litran pakastusrasioihin? Meillä on vain "puolikas" pakastin ja sinne pitäisi mahtua muutakin kuin marjoja. Kannattaako ostaa sellainen viiden kilon laatikko?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysästi pakaten 5 kg on n. 8-10 litraa, mutta jos viipaloit niin menee huomattavasti pienempään tilaan. Pistä pakkaseen niin paljon kun mahtuu ja syö loput. Tai anna naapureiden tenaville.

Vierailija
2/10 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 5kg mansikoita painaa pakastusrasioissa 3,5kg, ja litroja tulee noin 7.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pakastan aina pikkupusseissa koska rasiat vie älyttömästi tilaa.

Vierailija
4/10 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1,5 kg perkuujätteitä?

Vierailija
5/10 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoiden litrapaino on noin 550g, eli 5kg laatikosta tulee noin 10 litraa.

Meillä on pieni arkkupakastin (noin 60cm leveä) ja viime vuonna siihen pakastettiin 10kg mansikoita, 5kg vadelmia, 2 ämpäriä mustikoita ja 2 ämpäriä puolukoita. Lisäksi muutama litra herkoita ja tilaa jäi vielä muillekkin pakasteille.

Kaappimallinen on tietysti vähän ongelmallinen, kun hyllyvälit ei välttämättä natsaa kovin hyvin rasiakokojen kanssa ja kaappiin jää aina tyhjää käyttämätöntä tilaa.

Vierailija
6/10 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aina suurimman osan mansikoista soseena pakkaseen. Vievät näin vähemmän tilaa ja valtaosa mun talven käytöstä on kuitenkin sitten soseena, joten sama se on soseuttaa jo ennen pakastamista.

Vierailija
7/10 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,5 kg perkuujätteitä?

Aika paskaa mansikkaa on ostettu jos 1,5kg 5kg laatikosta menee roskiin.

Muista kun asuin Lapissa niin se oli ihan normaalia että laatikosta oli aika paljon syömäkevottomia. Etelään muutettuani huomasin että laatikossa ei ollut välttmätä yhtään syömäkevotonta mansikaa, pari saattoin olla vähän ylikypsää ja pari vähän raakaa, mutta ei yhtään homeista.

Vierailija
8/10 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pakastan aina pikkupusseissa koska rasiat vie älyttömästi tilaa.

???

Miten niin?

Purkit on melkein suorakaiteen muotoisia ja niitä on helppo pinota ja käsitellä ja marjat pysyy parempina.

Vierailija
9/10 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan aina suurimman osan mansikoista soseena pakkaseen. Vievät näin vähemmän tilaa ja valtaosa mun talven käytöstä on kuitenkin sitten soseena, joten sama se on soseuttaa jo ennen pakastamista.

Minä myös! Soseeksi vaan niin vievät vähemmän tilaa. Sulanut mansikka ei uppoa lötkön koostumuksensa vuoksi meillä mutta sosetta kuluu pitkin talvea.

Vierailija
10/10 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,5 kg perkuujätteitä?

Aika paskaa mansikkaa on ostettu jos 1,5kg 5kg laatikosta menee roskiin.

Muista kun asuin Lapissa niin se oli ihan normaalia että laatikosta oli aika paljon syömäkevottomia. Etelään muutettuani huomasin että laatikossa ei ollut välttmätä yhtään syömäkevotonta mansikaa, pari saattoin olla vähän ylikypsää ja pari vähän raakaa, mutta ei yhtään homeista.

Sadeviikko ja laatikossa 1/3 on homeisia ympäri maata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi