Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä hintaisia lahjoja teidän lapset vie kaverisynttäreille?

Vierailija
21.05.2009 |

Meillä on viety pääasiassa alle 5 euron lahjoja, esim:

- Littlest Petshop -irtoeläin, yhden hinta on noin 3,50-4 euroa ja siis yhden on yksi lapsi vienyt per kaverisynttärit

- Pieniä Lego-paketteja joiden hinta liikkuu 1,90-4 euron välillä

- nyt kesällä esim. saippuakuplasetti, hinta noin 1-2 euroa

- kynä/kumipaketti, hinta 1-3 euroa

- hiuspampulasetti, hinta 1-3 euroa

- karkkipussi, hinta 1-3 euroa

- palapeli, noin 2-4 euroa

- pinemmille lapsille esim. pallo, hinta noin 1-4 euroa

- tai hiekkasetti, hinta noin 1,50-4,50 euroa

- vesipyssypaketti, noin 3 euroa

- kirjepaperisetti noin 2-5 euroa

- pokemon-pallo, noin 3 euroa

- vapun tienoilla vei ystävälle tikun nokassa olevan folioilmapallon, noin 3,5 euroa

Yms.

- tarroja 1-4 euroa

- lippalakki 3-5 euroa

No nyt oli omalla lapsella semmoiset synttärit joihin kutsuttiin muitakin kuin lähistön lapsia ja yllätyin kun osa toi arviolta noin 15-20 euron barbeja yms! Siis mielestäni todella tyyristä kun ajattelee että kyseessä on kaverisynttärit joita on pitkin vuotta useita.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hyvä että joku uskaltaa antaa pieniä ja kivoja lahjoja. Kun joku tekee niin niin muillekin tulee vapaus samaan! Usein menee niin, ettei kehtaa antaa alta 5e arvoista lahjaa kun ei kukaan muukaan anna. Meilläpäin lahjojen hintahaitari vaihtelee 5-20 euron välillä. Itse olisin tyytyväisempi jo lapseni saisi 1 euron lahjan kuin kahdenkympin.

Olen vaan niin nössö etten kahtaa pistää lastani viemään 1-2 euron lahjaa kaverille jolta on tullu 20 euron lahja... :(

Vierailija
2/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lahjaksi viedään "oikeasti" arvokkaampia juttuja, eli ostan esim. lelukaupan alelaareista n. viiden euron pelejä, bratseja yms. Viime syksynä käytin nelisenkymppiä "lahjavarastoon", sillä satsauksella lapsi on nyt käynyt kuudet synttärit ja pari lahjaa taitaa olla vielä tuolla jemmassa. Tossa kesällä/syksyllä on taas tehtävä vastaava investointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-15 egee

Ja sitten ale-myynneistä ostetaan jotakin aina varastoon.

Vierailija
4/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin kymmenessä eurossa.

Vierailija
5/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 5 eurolla ei kyllä saa yhtään mitään kivaa, eli yleensä se kymppi menee. Tytöille kyllä löytyy vitosellakin kaikkee, mutta pojille en löydä ainakaan minä. Kerran on ostettu 20 lahja kun tuli kiirus, eikä mies kerta kaikkiaan keksinyt mitään järkevää muuta...itse jos olisin päässyt ostoksille olis kenties ollut halvempi

Vierailija
6/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 4-5-vuotias voi olla ikionnellinen esim. 2 euron rantapallosta, 10-vuotiaalle on vaikeampi löytää pikkurahalla kivaa.

Vierailija
7/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan kaverin lahja maksoikyllä 33e, tietty legopaketti. Tosin mä saan alennusta tietyiltä kustantamoilta, joten usein olen ostanut kirjoja .

Vierailija
8/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien hyvän ystäväni lapselle (joka siis lapseni kaveri) kalliimman lahjan (kun usein tiedän, että millä tykkään leikkiä jne tai tiedän vaatemaun), kuin esim. tarhakaverille. Tosin vähän riippuu tilanteesta. Joskus kiireessä vain nappaan jotain mukaan. Nyt pitäisi yksi lahja hommata ja poikalapsi on itse esittänyt toiveen, että jotain hurjaa.. :) Meilläkin tyttö toivoo lahjaksi yhtälailla halpoja ja kalliita lahjoja. Aina ei se hinta, vaan myös oikea ajoitus. Oikeaa lahjaa vaan on vaikea valita, jos lasta ja vanhempia ei edes tunne..

Vierailija
9/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä iljetä viedä parin euron krääsää.

Vierailija
10/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siskokset menevät samoihin juhliin, ostan 18-20 euron lahjan.

Vierailija
11/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokisin kyllä hyvin kiusallisena, jos joku toisi yli 15-20 euron lahjan.

Kyllä alle kympillä saa jo vaikka mitä kivaa. Askartelutarvikkeita, rantaleluja, kirjoja jne.

Vierailija
12/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en osta varastoon, sillä lapsille on oikeasti tärkeetä päästä valitsemaan, mitä vie ja että viety lahja on mieluinen

Vierailija
13/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse toivoisin mieluummin vaikkapa 3-5 euron puuhakirjaa kuin jotain kammottavaa Bratzia tai petshop-roinaa.

Vierailija
14/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ka lyseessä on tosiaan keskituloisia ihmisiä. Ei oikein kehtais viedä 3 euron lajjaa kun omat saa 20 euron lahjoja kaikilta muilta.

Viimeksi poika vei kaverilleen leijan, hintaa 2 euroa...

Meillä molemmat vanhemmat käy töissä ja ollaan keskituloisia joten ei ole kyse siitä etteikö olisi varaa. Itse vaan olen pitänyt itsestäänselvänä että kaverisynttäreille viedään ihan vaan jotain pientä.

ap

Vierailija
15/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvimmat Bioniclet taitavat olla n. 7€ ja samoin Legon Miner-sarjassa on pari alle kympin tuotetta - nuo kun ovat 5-vuotiailla pojilla aika pop.

Toisaalta viime viikolla ostin 7.90€ maksavat tehtäväkirjan.

Vierailija
16/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

bratzeista. Mielummin toivoisin vaikka Fazerin sinistä suklaata. Muistakaa siis kaikki ensi kerralla kysellä äidin toiveita.

Kyllä itse toivoisin mieluummin vaikkapa 3-5 euron puuhakirjaa kuin jotain kammottavaa Bratzia tai petshop-roinaa.

Vierailija
17/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon maksimihinnan, ettei tarvi kiusaantua. Oletko ajatellut, että sen 30 euron lahjankin on voinut löytää 70 % alennuskorista? Ihme asioista ihmiset stressaavat. Toisille sitäpaitsi 20 euroa voi olla ihan pikkuraha. Lisäksi 20eurolla jo voi ostaa jotain oikeasti kivaa ja hyödyllistäkin (esim. laadukkaan kirjan tai pelin).

Kokisin kyllä hyvin kiusallisena, jos joku toisi yli 15-20 euron lahjan.

Kyllä alle kympillä saa jo vaikka mitä kivaa. Askartelutarvikkeita, rantaleluja, kirjoja jne.

Vierailija
18/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tietyt lapset tuovat joka vuosi jonkun piirstusvihkon tai tosiaan hiusrinksuja tai muuta parin euron kamaa. Näyttää aika ankealta muiden legojen ja brazien ja pet shoppien keskellä.

Ja en ole kyllä koskaan nähnyt, että tuotaisiin yksi pet shop hahmo vaan yleensä tuodaan paketti, missä on useita.

Vierailija
19/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei tulisi mieleenkään että pistäisi silmään että taas Anna toi hiusdonitseja! Todellakaan! En edes muista kuka toi mitä, lahjat on meillä aivan sivuosassa ja olenkin sanonut että ilmankin lahjaa voi meille tulla. Olen myös opettanut lastani että kaikkia lahjojen tuojia pitää kiittää ja ääneen ei pidä missään nimessä möläyttää jos ei jostakin lahjasta pitänyt (joskus on mm. tuotu Bratzeja tai Barbeja - näillä tyttöni ei leiki, sen sijaan ne hiusnipsit ja tehtäväkirjat tulis kyllä tarpeeseen). Lapset ei mittaa saamiaan lahjoja rahassa ellei vanhemmat ohjaa tekemään niin.

Myöskin joillain voi ihan oikeasti olla rahasta niin tiukkaa että ei kertakaikkiaan ole varaa ostaa kallista 10-20 euron lahjaa joka synttäreille (kallis tuollainen tosiaan voi osalle perheistä olla, tuolla summalla saa vaikka jo monta jugurttitölkkiä, maitoa, hedelmiä, ruisleipää ja vaikka jauhelihapakkauksenkin ostettua perheelleen).

Sun lapses taitaa olla niitä lapsia jotka nyrpistää nenäänsä jos ei vieraille jaeta lahjapussukkaa synttäreiltä lähtiessä?

kun tietyt lapset tuovat joka vuosi jonkun piirstusvihkon tai tosiaan hiusrinksuja tai muuta parin euron kamaa. Näyttää aika ankealta muiden legojen ja brazien ja pet shoppien keskellä.

Ja en ole kyllä koskaan nähnyt, että tuotaisiin yksi pet shop hahmo vaan yleensä tuodaan paketti, missä on useita.

Vierailija
20/44 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tarkoittanut, että minua haittaisi.

Mutta kaverit siihen kiinnittävät huomiota ja kiusaavat sitten koulussa sitä, joka tuo halpoja lahjoja.

Se on kyllä sääli, mutta maailma on kova. Oma tyttö onneksi sanoo aina, että kaverit on paras lahja. Mutta kaikki eivät ole samanlaisia.