mikä kirja 8-vuotiaalle?
synttärilahja hakusessa..
Suositelkaa kirjoja 8v. täyttävälle, osaa siis jo itse lukea..
Olisko joku Ella kirja hyvä?
Kommentit (8)
mutta jaksaako 8v. joka on puoli vuotta sitten oppinut lukemaan itse lukea niitä?
vähän epäilen...
joo ja tyttö kyseessä.
Ja nämä eivät tulisi mieleenkään:
Keijut -kirjasarjat ovat aivan kamalia, mutta uppoavat ainakin joihinkin tyttöihin.
Miten olisi Tyttöjen Guinessin ennätyskirja. Tai vaikka kuinka minusta tulee Stara (tai jotain sinnepäin).
[/quote]
Osta ihmeessä Tiina sarjaa Anni Polvalta!
Ihania kirjoja! Näitä minä aloin lukemaan varmaan alle 10 vuotiaana ja luin niitä uudestaan ja uudestaan vielä ainakin 16 vuotiaaksi asti.
Taisinpa tässä aikuisiälläkin lukaista sen sarja vielä kerran läpi :)
Jesse-koira kirjoja. Kirjaoittaja Merja Jalo. Vähän kuin Poni-kirjat, mutta koirista.
Lisäksi tykkää ihan perus Lindgreneistä: Marikki, Peppi Pitkätossu, Ronja...
Edellä esitetytkin ovat tosi hyviä.
olisit sanonut, että juuri oppinut lukemaan.
No sitten sininen banaani -sarjaa (vai olikos se sininen aloittavien väri?) tai vaikka Tammen julkaisemaa Ekab -kirjasarjaa (kommelluksia ekaluokan koulusta).
juu enkä heti myöskään tajunnut sanoa, että kyseessä tyttä ja nimenomaan hakusessa kirja jota itse haluaa luea jäi myös aloituksesta sanomatta..
Mutta nyt ne ovat sanottu XD
on ainakin aikaisemmin ollut kurenniemeä myynnisä, jos sitä on muuten hanakala löytää..
http://kirjasto.hollola.fi/mita_ma_lukisin
Paina linkkien kuvia, niin pääset eri listoihin.
Miten olisi vaikka Mauri Kunnaksen Koiramäki-sarjasta jokin kirja.
Koita saada käsiisi Marjatta Kurenniemen kirjoja. Ovat aivan ihania. Jotakin niistä on uusintapainoksina kirjakaupoissa. Tämä oli se joka kirjoitti Anneli ja Onneli -kirjat.
Myös tytöt tykkää Risto Räppääjä -kirjoista. Tai vaikka Vilttitossu ja Heinähattu -kirjat.
Mini-kirjasarjaa on meillä myös luettu ahkerasti.
Keijut -kirjasarjat ovat aivan kamalia, mutta uppoavat ainakin joihinkin tyttöihin.
Miten olisi Tyttöjen Guinessin ennätyskirja. Tai vaikka kuinka minusta tulee Stara (tai jotain sinnepäin).