Paljonko on tuntipalkkasi ja mikä työ?
Kommentit (80)
ammatti yöhoitaja, palkka 15,80/tunti.
jos opettajat laskevat tuntinsa normaaliin työmääränsä mukaan, eli 30€, eli jokainen meistä tietää että opettajan kk palkka ei ikinä ole tuo 30€x158=4740
jos opettajat laskevat tuntinsa normaaliin työmääränsä mukaan, eli 30€, eli jokainen meistä tietää että opettajan kk palkka ei ikinä ole tuo 30€x158=4740
Tai juu kohtuullisen kaukana oikeastaan, jäähän palkka n. 500 euroa alle tuon mutta toisaalta taas tunnen montakin itseäni enemmän hankkivaa opettajaa, eri kouluasteelta tosin...
t. se aiemmin vastannut lukion ope, joka ei koskaan ole valittanut omasta palkastaan, mutta on sitä mieltä, että luokanopettajien palkoille pitäisi tehdä jotain... puhumattakaan sitten noista perhepäivähoitajista, jotka myös ovat tähän vastanneet - käsittämätöntä!
Eli ei ihan suoraan verrannollinen noille kertoimille.
t. koneelle juuttunut ope taas, joka kyllä älyää mennä nukkumaan jo :-D
johdon sihteeri isossa firmassa. vaativat työt jotka vaativat korkeakoulu tutkinnon. mut on siis ihan taulukon mukainen eikä nostovaraa ole. joten siihen tyytyminen tai kortistoon (karenssin kanssa...)
mua kiinnostaa tietää saatteko tuntipalkkanne siitä riippumatta tuleeko "tulosta" eli saatteko joka tapauksessa esim. 10 e / tunti vaikka yksikään ihminen muutamaan tuntiiin ei suostuisi ostamaan kauppaamaanne tuotetta?
t. uutta työpaikkaa etsinyt mutta ei löytänyt
(puhelinmyynti on vimeinen oljenkorsi)
Lisäksi tulee tietenkin vuorolisät.
ei laskettuna vuorotyölisiä. Miten sh:n palkka voi olla noin pieni tai miten siis ero noin pieni, onko teillä vielä yhtään kokemuslisiä palkoissa? Jatkan siis opintojani sh:ksi ja olen tosi yllättynyt tuosta palkkaeron pienuudesta.
Lähihoitaja
26,90 €/h. Jos tuntipalkka lasketaan vuosipalkasta ja virallisesta vuosityöajasta , niin 32,28 €/h (51641,88€/1600h). Olen yliopettaja ammattikorkeakoulussa. Tohtorikoulutus. Opettajan pedagoginen pätevyys.
Vaikea uskoa, että joku tienaa maisterikoulutuksen saaneena peruskoulun opettajana yli 30 €/h. Niin, jos kai siihen pääsee, jos lasketaan palkka pelkkien pidettyjen tuntien perusteella, eikä huomioida muuta työtä... Mulla on siinä tapauksessa huippupalkka, sillä opetusta on parhaimmillaan vain 32 h/kk eli tuntipalkaksi tulisi 134,48 €!
Olen toiminut kouluttajana ja veloittanut 1500 €/päivä tai 300 €/h. Siitä on tosin lähes kymmenen vuotta aikaa ja koulutus oli pelkkä maisteri...
Ennen olin kaupungilla, mutta ei kai se peruspalkka ollut edes tuota. Kaupungilla tietty túlee kokemuslisät ym mitä ei vuokrafirmoista saa. Vuorolisät saa joka paikassa tietenkin siihen päälle.
ei siis lasketa tehtyjä tunteja, vaan ihan kuukausipalkkaa..
itse teen työssäni harvoin normaalipäivää, eli varsinaista tuntipalkkaa ei edes voi laskea
sh, teen keikkatyötä, osastosta riippuen 12,15-13,5 euroa.
Päälle vuosilomakorvaus 9% ja vuorotyölisät.Suurinpiirtein viidennes palkasta muodostuu lisistä eli jos mukaan lasketaan vuosilomakorvaus ja lisät, niin keskimääräinen tuntipalkka on silloin karkeasti 16-17 euron hujakoilla.
Ja tämäkin korvaus tulee siis opetustunnista eli 45 minuutista (ei 60 minuutista, kuten tuntipalkka yleensä). Ei todellakaan tarvitse olla professori, jotta yltää noille tuntiliksoille opetushommissa. KUUKAUSIliksa on sitten ihan eri asia. Minulle tuli esim. viime kuussa vain reilu 1400 nettopalkkaa.
Opettajien tuntipalkat on ihan ok. Luokanopettajan sijaisuudesta saa alaluokilla n. 19 euroa tunnilta, aineenopettajan sijaisuudesta yli 25 euroa tunnilta eikä näihin hommiin tarvitse edes olla koulutusta. Mutta jos tekee tuntiopettajana hommia, liksat tosiaan määräytyvät niiden opetustuntien mukaan, joita kuuluu päätoimisessa opetuspestissä opetusvelvollisuuteen reilu 20 viikossa. Sivutoimisissa sitten vielä vähemmän. Todellinen käytetty työaika on yleensä opetushommissa jotain ihan muuta kuin ne opetustunnit.
Itse esim. ekana vuotenani yliopisto-opetuksissa laskin tehneeni töitä n. 3 euron tuntipalkalla, kun jokaista 45 minuutin opetustapahtumaa (esim. luento powerpoint-esityksineen tai ryhmäopetustapahtuma tehtävänantoineen/materiaaleineen) sai valmistella vähintään 3 tuntia. Lisäksi yleensä kurssiopetukseen kuuluu palkattomana (eli perustuntiliksaan sisältyen) tenttien ja rästitenttien laadinta ja esseiden/tenttien tarkistus; näitä taas voi olla pari sataa per kurssi. Sitten on tietysti kymmenien tai satojen sähköpostien sähköpostirumba opiskelijoiden asioihin (esim. korvaavuudet, muut kyselyt) liittyen, materiaalien hankinta ja monistus jne. Kaikki opetustunnin ulkopuolella työhön käytettyä aikaa, josta kukaan ei maksa mitään tuntipalkkaiselle opelle...
tuntipalkka himpun verran alle 10€ +bonukset joita olen saanut vuodessa n. yhden kuukauden palkan verran.
+Työajat todella joustavat, eli voin itse valita teenkö päivä- vai iltavuoroa, mitkä päivät haluan olla töissä. Vapaata voin pitää käytännössä aina kun haluan, kunhan ilmoitan siitä 2 viikkoa aiemmin (tosin käytännössä 90% onnistuu vaikka vasta edellisellä viikolla ilmoittaisi lomailevansa)
Työ on ihan unelmaa, ei kovin haastavaa tosin, mutta ihan ok palkka kun miettii muut ammatin hyvät puolet;)