Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi ihmeessä 4-vuotiaan pitäisi osata piirtää omakuvaansa prinsessakruunuja ja mekkoja???

Vierailija
20.05.2009 |

terkka tänään 4-v neuvolassa valitti kun tytön omakuva oli vaan pallopää jossa jalat ja kädet ja silmät. "kun monet jo piirtää kaikki ruumiinjäsenet ja prinsessamekot ja kruunut" ja että pitäisi aikalailla treenata ennen kouluunmenoa. mut eikö kehitys tule aika hyppäyksittäin? ja miten prinsessakruunut liittyy 4-vuotiaan omakuvaan??

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mun 5v poika piirtää ihmishahmoja vaan pyynnöstä ja silloinkin ne on vaan tikku-ukkoja (kasvot tekee kyllä).

Ei vaan kiinnosta.

Hyvin tarkkaan piirrettyjä robotteja ja automalleja sensijaan tuottaa kyllä,jopa niin monimutkaisia et äiti on ihmeissään ;)

Vierailija
2/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti on syytä olla huolissaan 4-vuotiaan piirtämistaidoista, niin se ilmaistaan kyllä eritavoin... Ei ainakaan vertaamalla tuolla tavoin. Prinsessajuttuihin vertaaminen vasta epäammattimaista onkin. Eikös nelivuotiaat ihan yleisesti piirrä vielä niitä ns. pääjalkaisiakin, eikä se ole yhtään epänormaalia. 4-vuotiaalla on vielä 3 vuotta aikaa kouluun menoon...

Huh huh, sanon vaan. Terveydenhuoltoalalla valitettavasti on aika paljon suojatyöläisiä. Itsekin th-alalla työskentelevä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin hyväkystään muutoin tikku-ukotkin, eikä prinsessoja tarvitse piirtää.

Vierailija
4/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siihen kuvaan pitäisi piirtää just niitä prinsessa mekkoja ja kruunuja. Vaan kaikenlaisia muita yksityiskohtia.

Kun meillä esikoinen oli 3v niin hän piirteli omiin kuviinsa juuri nuo prinsessa-asiat. Samoin minä olin aina prinsessa ja mummo ja pappa oli kuningas...

Nyt kun nuorimmainen on pian 4v niin hänkin piirtää kuviin yksityiskohtia. Hän ei ole mikään prinsessafani vaan ihmisillä hän piirtää vaatteet, silmäripset, sormet, korvat, kassin käteen, hatun päähän, kengät jalkaan ym ym.

Ja nelivuotiaat ei todellakaan piirrä enää pääjalkaisia, se on 2 (korkeintaan 3) vuotiaitten juttu. Tai niin ainakin pitäisi olla!

Vierailija
5/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Ja nelivuotiaat ei todellakaan piirrä enää pääjalkaisia, se on 2 (korkeintaan 3) vuotiaitten juttu. Tai niin ainakin pitäisi olla!

Vierailija
6/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityiskohtaisia näpertelijöitä asiakkaina kun on mihin verrata.

Vierailija
7/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tätini on lasten neurologi ja hän sanoi aivan samaa

Vierailija
8/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://personal.inet.fi/yhdistys/peilikuva/taide.htm

Esim tuolta ilmenee että pääjalkaisia piirtävät keskimäärin 4-7v lapset...

Vierailija
9/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tERKKA TARKOITTI TIETENKIN YKSITYISKOHTIA.

Vierailija
10/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajatuksia lasten taidekasvatuksesta"

Vierailija
11/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pätevä teksti ja nuo tiedot löytyy muistakin lähteistä, ei tosiaankaan kuulu 4v osata piirtää ihmistä oikein vielä.

Vierailija
12/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerro sitten et mitä se sisältää... :D ai niin,piirtämistä,maalaamista yms,vai mitä

Eli jos siellä lukee et 4-7v niin se varmaankin tosiaan tarkoittaa 4-7v!!

Vierailija
13/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun poika piirtää pääjalkaisia edelleen ja se täyttää kohta 6 vuotta... Pitäsikö mun nyt olla yhteydessä johonkin neurologiin???

Vierailija
14/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen piirsi 2v neuvolassa pääjalkaisen ja 3v neuvolassa jo ihmisen jolla oli mekko, hiukset, ripset, sormet jne. Toinen lapsista taas piirtää nyt 3-vuotiaana vain tikkumaisia ihmisiä, joilla on valtavan pitkät sormet...;)

Vierailija
15/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirtää kyllä ihmisille vartalot ym, mutta huonosti tuo piirtää ikäisiinsä verrattuna.

Sairauteen liittyy muutamia muitakin oireita kuin rajoittunut aivojen ja käden välinen yhteistyö.

Vierailija
16/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä koulussa kiinnitän huomiota, jos ekaluokkalainen ei osaa piirtää muita kuin pää-jalkaisia, silloin on usein muutakin häikkää hienomotoriikassa/ hahmottamisessa.

T: Yksi alkuope

Vierailija
17/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piirtää yksityiskohtia ihmiseen. Se on että kynä pysyy jotenkin jo kädessä katsotaan jo hyväksi asiaksi.

T: Lasten parissa työskentelevä psykologi joka on nähnyt vaikka minkälaisia ihmispiirrustuksia 4-vuotiailta. (Ja todellakaan kaikki tapaamani lapset eivät ole mitenkään "epänormaaleja" piirustustaitojensa suhteen vaikka psykologin pakeilla ovatkin.)

Vierailija
18/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika piirsi jo kahden vanhana ihmisiä ja on siitä asti ollut melkoinen taiteilija, mutta tyttö (nyt 4v.) piirtää edelleen pelkkiä "suttuja". Oli kyllä 4v. neuvolassa piirtänyt pääjalkaisen, mutta ero isoveljeen on siis huikea. Jokainen on jossain lahjakas =) Eikä meillä ainakaan neuvolantäti ollut yhtään huolissaan.

Vierailija
19/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä kaikki, ihan kaikki -05-syntyneet olivat piirtäneet perheensä pääjalkaisina.

Vierailija
20/29 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon hei 22v ja osaan piirtää tosi hienosti yksityiskohtia ja kaikkia ihania kruunuja, napinläpejä ja muuta. Mut mun poikaystävä joka on 25, tai jopa mun isä joka on 45 piirtää tosi suttusesti eikä niistä töherryksistä oikeen selvää saa!! Kauheeta, hirveitä vajareita!!

Sit kans ku kävin pari vuotta pienotunneilla, olin tosi hyvä ja opin nopeasti ja mun luokkalaiset jotka kävi ihan yhtä usein tunneille ei yhtään ollu niin hyviä ku mä tai muistanu kappaleita ulkoa. Karseeta!

Matikan tunneilla mä kyllä sit olin tosi huono ja sit siellä oli jotain tosi hyviä. Aika sairasta. Hitsin epänormaalia.

Mitähän joku psygologi tästä kaikesta ajattelisi!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme