Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

karkkipäivän dilemma

Vierailija
20.05.2009 |

meidän lapsilla ei ole karkkipäivää (koskaan ollutkaan). Emme syö kotona makeisia mutta lapsille saatamme joskus ostaa tikkarit tai lakun, ehkä n. 1krt/kk

Koska he eivät kotona juuri syö makeisia, olemme antaneet heidän ottaa kun muualla tarjotaan karamellejä, eikä tässä ole minun mielestäni mitään kaameaa.

Olen kuitenkin saanut opastusta, että lapsilla pitäisi olla karkkipäivä, hampaiden yms takia. Eskarilainen esikoinen innostui asiasta välittömsti, koska hän laskelmoi näin saavansa joka viikko karkkia : /

En haluaisi aloittaa tällaista karkinsyöntiin vähän niin kuin velvoittavaa tapaa.

Pitkä selitys lyhyeen kysymykseen: Miksi teillä on tai ei ole karkkipäivää?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat siis 13, 9 ja 7v.

Vierailija
22/23 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten meillä on joka päivä karkkipäivä. :) Lapset ovat 10v ja 8v. Meillä voi jopa olla useamman päivän karkkia pöydällä kipossa, eikä sitä kukaan syö kaikkea pois kerralla, karkki on tarkoitettu meillä pääruuan jälkiruuaksi. Aina on kaapissa karkkia, jos jonkun tekisi mieli. No kun tietää, että sitä siellä on, niin voi siirtää ottamistaan vielä vähän, kun ei se sieltä kaapista minnekään katoa. Ottaminen usein siirretään pääruuan jälkeen. Eli meillä karkki=jälkkäri.

Näin kellään ei ole kauheaa karkkihinkua ja ei sitä erityisesti kukaan kaipaa, kun siitä ei puutetta ole. Näin myös lapsilla. Kova paikka muuten vieraileville lapsille, kun näkevät, että pöydällä on karkkikippo. Ihan kauhea nähdä niiden hysteerisyyttä karkin perään. Minusta se karkkipäiväsääntö vain lisäisi karkinahmimishimoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne syödään lauantaina lounaan jälkeen ja purkka päälle - eli tari lasten joka päivä kinut kaupassa tai kotona karkkia.

Ja itse noudatam aika pitkälle vieläkin lapsuudessani oppimaani karkkipäivää eli irtokarkkeja ja se perjataipullon siideriä saa viikonloppuna ei joka päivä - vaikka usein mieli tekisi :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän