Saako ruukkusalaatista usemman "sadon"?
Tietääkö kukaan? Itselläni on hämärä mielikuva, että jossain olisi lukenut, että kaupasta ostettua ruukkusalaattia ei kannata heittää roskiin vaan siitä voisi kasvaa lisää salaattia. Kuinkahan sitä ruukkua tulisi säilyttää?
Kommentit (9)
Kun olet salaatin käyttänyt, pistä ruukku vesilasiin ja vettä niin, että ruukun alaosa pysyy veden alla.
kasvimaalle, ja tulee tosiaan uusi sato. Olen jo vuosia kasvattanut salaatit näin, enkä siemenistä, on paljon nopeampaa.
ohjeessa oli että salaatti katkaistaan n. 3cm päästä tyvestä, tällä taataan sadon jatkuminen... jos siis ei oo totaalisen kuivahtanu se ruukku, ni onnistuu :) oli just keskisuomalaisen liitteessäkin kuvia, ku joku oli salaattinsa kasvattanu kaupan ruukkusalaateista, siis ihan kasvimaalle
sinne istuttelen kaikkia mahdollisia yrttejä ja salatteja mitä itsellä tulee käytettyä (ruohosipulia, basilikaa jne) ja nimenomaan noista ruukuista. Ajattelin pistää takapihan kuistille kun en jaksa kuitenkaan "oikeeta" kasvimaata perustaa.
Täytyykin laittaa ruukku sitten veteen (multaa minulla ei nyt ole) kun olen salaatin tehnyt.
ohjeiden mukaan, laittanut vesilasiin ja multaankin tökännyt. EI ole koskaan onnistunut, vaan aina vaan märäntynyt koko salaatti.
Mä istutin kaupan tillin (jämät) uuteen multaan ja laitoin ruukun ikkunan väliin.
Siellä rehottaa.
alkaa kyllä kasvamaan.