Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa vauvaa voi alkaa istuttamaan? Nelikuukautinen kampeaa jo istuma-asentoon

Vierailija
06.05.2009 |

.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoin mennä ja tyttö lähtikin kävelemään 9kk1vk iässä. :)

Vierailija
2/8 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tottakai voit antaa istua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset olleet myös kampeajia, enkä alkanut sitä mitenkään estämään (sama neuvo annettiin neuvolasta esikoisen kohdalla sitä kysyessä). Eli sylissä annoin istua lyhyitä aikoja, kun niin vaativat. Vaunuihin pönkkäsin lapset sellaiseen puoli-istuvaan/puolimakaavaan asentoon tyynyllä, koska makuuttamisesta olisi tullut niin kauhea huuto.

Vierailija
4/8 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousee itse istuma-asentoon. Tai 6kk iässä.

Vierailija
5/8 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai saa istua.

Vierailija
6/8 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttötuolissa tms ei missään nimessä ennen kun lapsi osaa istua ilman tukea!

Ei siis mitään tyynyjä tai pehmusteita, mitkä pitävät vauvan istuma-asennossa (tämä on valitettavan yleistä).

Vierailija
7/8 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet saanut edellinen tuon neuvon, että vasta sitten syöttötuoliin kun osaa istua ilman tukea? Meillä ainakin neuvolassa suositeltiin, ja luvattiin, että 5kk ikäisen voi alkaa syöttään syöttötuolissa kun oli terhakka tyttö. Jos olisin odottanu, että istuu esim. lattialla itekseen ilman tukea niin syöttötuoliin ois päästy vasta lähempänä 10kk ikää. Ei paljon istumiset itekseen tyttöä kiinnostanu ja oppiki sen taidon vasta sen jälkeen ku oli oppinu seisomaan ja kävelemään tukea vasten ja siitä sit laskeutu istumaan.

Edellinen kuitenkin esitti asian niinku toi hänen neuvonsa olis se The totuus. Sainko siis ihan väärät ohjeet neuvolasta? Voiko koulutetut, pitkään työtänsä tehneet hoitaja ja lääkäri olla noinkin väärässä?

No tyttö on kasvanu ja kehittyny oikein hienosti, joten en kuitenkaan pelkää että suurta vahinkoa ollaan saatu aikaseksi.

Vierailija
8/8 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kampeaa istumaan sitterissä. Nostankin välillä sitterin selkänojaa , että on istuvammassa asennossa. Syöttötuolissa meillä kaikki istuneet n. 5kk iästä. Nyt hankiimme vielä tuon bumbo sitterin, ja siinä tykkää nelikuinen olla kovasti. Istuskellut siinä jo hieman alle 3kk iästä lähtien. Ja kyllä lasta saa istuttaa syöttötuolissa jos on pehmusteita, vaikkei osaisi vielä täysin itse istuakkaan. Neljännen lapsen kohdalla fysioterapeutti neuvoi asettamaan tyynyjä tueksi ja istuttamaan lasta (vaikkei osanut vielä itse istua) ja tämä sen takia, että oppisi kannattelemaan päätään kunnolla.

Itse olin huolissani muuten tuosta istumisesta, mutta sanoi ettei kunnolla tuettuna istumisesta ole haittaa, paitsi jos pitkään istuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan