Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauspahoinvoinnista.

Vierailija
17.12.2008 |

Odotan kolmatta lastamme ja uutena ilmiönä on nyt alkuraskauden pahoinvointi. Voin kaiket päivät huonosti, pahoinvointi ei ajoitu pelkkään aamuun. Jo sängystä ylösnouseminen on melkoisten ponnistelujen takana. Toimin työssäni lähihoitajana ja työhöni kuuluu esim. haavanhoitoa, pesuja yms. Olo on niin huono, että minua yökkäyttää jo ajatuskin joistain haavoista. Kaikki eritteet ja niiden hajut ottavat todella koville.

Töissä on kiire ja olisi lähes katastrofi jos jäisin sairaslomalle, mutta vapaapäivänikin kuluu miettien keinoja miten pystyn mahdollisen oksennuksen selittää asiakkaalle ja miten pystyisin ylipäätään hoitamaan työni. Mitä tässä voi tehdä? Töissä kukaan ei tiedä raskaudestani, enkä siitä halua kertoa vielä näin alussa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi!

Tuo on ihan kamalaa, mutta yritä jaksaa. Ei varmaankaan kannata jäädä sairauslomalle, paitsi jos oksennat jatkuvasti ja joudut tiputukseen tms. Kyllä mun mielestä pahoinvointi pitää vaan yrittää jaksaa kestää. Tiedän, että se ei ole kivaa, mutta ohimenevää kuitenkin! Raskaus ei ole sairaus sentään. En halua olla ilkeä, mutta tämä on mielipiteeni.

Mä kävin välillä oksentamassa töissä. Ei sitä kukaan huomannut. Eihän sun tarvitse siitä kertoa tai jättää ovia auki niin, että kaikki huomaa. Pure vaan hammasta, kyllä se ohi menee!

Mulla pahoinvointi oli myös ympärivuorokautista. Yöllä heräsin monesti kammottavaan kuvotukseen. Linja-autolla matkustaminen oli tuskaa. Hrr. Toisesta lapsesta en oksentanut kuin kerran ja kuvotuskin oli lievempää.

Pahimmassa kuvotuksessa pystyin syömään vain viinirypäleitä, light spriteä jääkylmänä, sekä megakirpeitä karkkeja. Kaikki muu ruoka teki olon todella heikoksi.

Tsemppiä!

Vierailija
2/7 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todella ole helposti sairaslomalle jäävää tyyppiä ja itse olen myös aina ollut sitä mieltä, ettei raskaus ole sairaus, mutta..

Kun olo on sairas, todella sairas. Oksettaa ajatuskin kaikista eritteistä mitä työssäni siivoan, kuten virtsa, uloste ja oksennus. Haavat, jotka ei ennen ole saanut mitään reaktiota minussa, on nyt aivan sietämättömiä. Teen töitä asiakkaiden kotona jopa tupakansavussa ja kissanhiekkoja siivoillen.

Ja miksi raskauden oireita ei saisi tuntea sairaudeksi, kun ne kuitenkin näin paljon vaikuttaa toimintakykyyn.. Olo ei ole terve, vaikka raskaus itsessään ei sairaus olekaan.. Entäs sitten selkäkivut tai muut fyysiset krempat, pitääkö kaikki vain sietää siksi, että "raskaus ei ole sairaus"?

Aiemmin esikoista odottaessani pääsin suhteellisen helpolla, oksensin kerran koko raskausaikana, vaikka etova olo olikin. Kävin töissä, vaikka huono olo olikin. Satuin silloin tekemään eri alan hommia, jossa oli mahdollisuus käydä välillä tarpeen mukaan oksentamassa.. Silloin olo oli siedettävä, nyt ei sinnepäinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pari päivää vain alkuun, jos olet niin huolestunut työpaikan tilanteesta. Saahan sitä flunssankin takia olla sairaslomalla. Toivottavasti menee nopeasti ohi!

Vierailija
4/7 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit mielipidettä, älä siitä heromostu.

Tottakai haet sairauslomaa, jos et pysty työtäsi hoitamaan. Sehän on ihan selvä juttu! Sitähän varten se sairausloma on olemassa. Minä vain kuvittelin, että kyse on satunnaisesta oksentelusta ja voimakkaasta kuvotuksesta. On selvää, ettet tietenkään voi mennä töihin, jos jatkuvasti oksennat.

Vierailija
5/7 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parissa (7-16v), sekä toki istui palavereissa. Lapset eivät ihmetelleet poistumisiani vessaan, plavereissa sain muutaman katseen. Ruoanlaitto lasten kanssa oli tuskaa! Oksennus irtosi esim lihapullien hajusta todella herkästi. Voi niitä aikoja ja muistoja, nyt voi jo hymyillä :)

Vierailija
6/7 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen jos luulit minun hermostuvan. Halusin vain antaa näkökulmaa ja samalla ihmetellä tätä yleistä käsistystä "raskaus ei ole sairaus"-juttua, kun tosiasiassa kuitenkin fyysiset muutokset ovat raskauden tosiasia.. Ja tosiaan haluan mielipiteitä lisää, varsinkin niiltä jotka ovat tällaisesta pahoinvoinnista kärsineet. En halua leimautua turhan valittajaksi, koska todellisuudessa olen erittäin kova tekemään töitä ja pidän työstäni, en juuri koskaan ole sairauslomalla. Nyt vain tuntuu, ettei yksinkertaisesti riitä fysiikka tuohon kaikkeen.

Vierailija
7/7 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajatuskin niistä epäsiisteistä ja virtsanhajuisista vessoista, saa yökkää entistä enemmän.. Hyi. Ja työni on hyvin aikataulutettua, joten ei olisi aikaa tuohon omaan oksenteluunkaan. =) Ja pistää miettimään, toteutuuko silloin edes asiakkaan turvallisuus jos joudun kesken pesujen hyökkäämään pytylle.. No, täytyy toivoa, että olo paranee pian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi