Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mentäis naimisiin mutta sormukset maksaa kamalan paljon, ootteko saaneet

Vierailija
19.05.2009 |

halvalla ja millaiset? Voiko sormuksen hankkia myöhemmin ja pitääkö se siunata? Häitä ei juhlita mutta kirkkoherranvirastossa ajateltiin mennä naimiiin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sileät kultaiset maksoivat vuonna 200 noin 75 markkaa, oli köyhillä opiskelijoillakin varaa :)

Vierailija
2/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin kaunis ja simppeli kultasormus? Tiedäön yhden parin jonka vaimo rakastui hopeiseen kalevalakorun sormukseen, mutta myyjät kauhisteli että " ei niin halpaa voi avioliiton merkkinä pitää"!

Omat koruni kierrätettyjä, uniikkeja, ihania, niillä on tarina jonka haluan jatkaa edelleen eteenpäin!

(eli kihlasormus tuli ilmaseksi ja vihkisormus ostettiin käytettynä kultasepältä, hinta alle 100€. Myöhemmin selvisi senkin hiostoria joten jännä koru, jännä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kelpaako sellanen halvempi. joskus löytyy nättejäkin :)

Vierailija
4/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sitten tiedä, onko sinusta paljon vai ei. Ihan tavallinen sileä ja kapea sormus. Halusin juuri sellaisen ja tehtiinkin itse asiassa juuri minua varten, kun ei sopivia valmiina ollut. Hain lopulta 15 minuuttia ennen vihkimistä. :) Ei ollut niin paniikkia, kun paikalla oli vain me, pappi, kanttori ja naapuri (lapsenvahdiksi ja toiseksi todistajaksi).

Vierailija
5/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruostumattomasta teräksestä! Kaikki luulee nitä valkokultaisiksi, eikä maksaneen juuri mitää, Rautakaupasta sopivan paksuista putkea, sahaa putken ja hioo reunat. :)

Vierailija
6/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän saa ihan muutamalla kympillä, ellei sit halua just jotain tosi kallista

Vierailija
7/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni maksoivat noin 60-70€. Mun mielestä on sormus on vain merkki naimisissaolosta, ei se minulle symboloi yhtikäs mitään eikä sillä ole mitää erityisen voimakasta tunnearvokaan mulle. Jos nämä joskus kuluvat, vääntyvät tai naarmuuntuvat pahasti, niin ostetaan uudet.

Vierailija
8/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni olisi valinnut ja antanut minulle viiden euron tarjouslaarista ostetun halpissormuksen, se olisi minulle rakkaampi kuin itse ostettu tonnin sormus.

Oma vihkisormukseni maksoi vajaat 200e, köyhiä opiskelijoita oltiin. Sormusta ei ostettu naimisiinmennessä vaan vasta sitten kun oli pyykkikone saatu ostettua ja sitten säästettyä rahaa sormukseen. Edullisiakin sormuksia löytyy varmasti, ei kun vaan kultakauppaan kyselemään.

Sormusta ei tarvitse siunata, mutta toki sen saa siunata jos haluaa. Jotkut pyytävät jopa muuttaessaan papin siunaamaan uuden kodin. Kukin tyylillään.

Vierailija
9/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kihlasormus ole se vaatimattomampi ilman timanttia / timantteja, ja sitten se vihkisormus vähän prameampi?

Siitähän naimisissa olevan erottaa, että niitä sormuksia on kaksi. Jos on vain yksi, on kihloissa. Näin minä ainakin ymmärrän.

Ei tietty kihlasormus ole pakollinen, mutta tahattomasti sitten antaa ihmisille sen kuvan, että on vasta kihloissa, eikä suhde ole kovin vakava, jos on vain yksi sormus.

Vierailija
10/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsittiin omaan makuun sopivaa sormusta mutta ei sellaista löydetty niin päätettiin että pidetään kihlasormukset ja ostetaan toiset sormukset sitten kun joskus löytyy mieleinen. Ei todellakaan tarvitse olla kihla- ja vihkisormusta, kyllä monella on pelkkä vihkisormus. En myöskään ole kuullut että sormus pitäisi siunata???

Ja ainahan voi kysyä mitä esim. kultaseppä ottaa jos hieman tuunailee kihlasormusta ;)

Eräässä liikkeessä myyjä esitteli pelkästään 500€ ja yli hintaisia sormuksia. Ei edes ajatellut näyttävänsä meille halvempia sormuksia vaikka sanoin ihan suoraan että ovat hieman liian kalliita budjettiimme. Mahtaako olla sama myyjä josta aikaisemmin joku puhui?

Vierailija
11/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietty kihlasormus ole pakollinen, mutta tahattomasti sitten antaa ihmisille sen kuvan, että on vasta kihloissa, eikä suhde ole kovin vakava, jos on vain yksi sormus.

Minulla on vain yksi sormus, 7 mm leveä. Jos olen sen perusteella jonkun mielestä "vain" kihloissa niin ihan sama :) Mä voin ostaa tuohon viereen jonkun halpissormuksen vaikka niin suhteesta tulee se "vakava".

Vierailija
12/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, mitä mun sormus makso, mies osti sen ihan itekseen.. mutta ei kai se rahallinen arvo ikinä oo verrattavissa sen symboliseen arvoon...

Vierailija
13/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle löytyi unelmien sormus tarjous/poistotuotteista, juuri sellainen kuin halusin, markka-aikaan 360 mk, pienennys sopivaksi samaan rahaan. Kymmenen vuotta olen sitä jo onnellisena kantanut

n 28 v

Vierailija
14/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin suhde ei ole kovin vakava, jos vain yksi sormus? Kihloihin meno on lupaus naimisiinmenosta, minun mielestä suhde on yhtä vakava kuin jos olisi naimisissa. Eli kihloihin mennään vasta, kun ollaan myös valmiita menemään naimisiin. Kihloissaolo on tavallaan vaan avioliiton alkamisen odotusta.

Vierailija
15/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus naimisiin pääsen nykyisen avokkini kanssa niin itse henk.koht en halua maksaa sormuksesta mitään useita satoja euroja. Halvemmallakin saa nättejä kun vaan viitsii etsiä. Omasta mielestä juuri sileä kihlasormus on nätti. Hyvä idea on myös nuo jonkun mainitsemat hopeiset kalevalakorut jos hopea väri mieleinen, eli jos tykkäisin valkokullasta tuollainen olisi hyvä vaihtoehto ;) mutta itse pidän keltakullasta...

Vierailija
16/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sormus on vain symboli

Vierailija
17/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sormus kultainen yksinään,

voi onnea tuoda elämään,

vaan anteeks antaen ja rakastaen

käy polku ylitse onnenrantain

Vierailija
18/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin suhde ei ole kovin vakava, jos vain yksi sormus? Kihloihin meno on lupaus naimisiinmenosta, minun mielestä suhde on yhtä vakava kuin jos olisi naimisissa. Eli kihloihin mennään vasta, kun ollaan myös valmiita menemään naimisiin. Kihloissaolo on tavallaan vaan avioliiton alkamisen odotusta.

kuinka moni kihlautunut lopulta menee naimisiin? Tuttavapiirissä ollut viime vuosina neljä kihlaparia ja kolme on eronnut alle vuoden sisällä kihloista, naimisiin eivät menneet. Ei kihlasormusten osto tosiaan ole kaikille lupaus avioliitosta, toisille se on vain kihlasormusten osto...

Vierailija
19/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Liian monelle kihlasormus on vaan merkki seurustelusta. Kihloihin mennään liian helposti. Tietysti jokainen tekee niinkuin tykkää. Minulle kihloihin meno tarkoittaa kuitenkin sitä,että aletaan jo miettiä hääpäivää.

Vierailija
20/26 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran harakka luonteeltani, etta halusin nayttavan sormuksen saman tien. En halunnut odottaa vihkimiseen asti ;) Kihlasormuksessa on kymmenen timanttia ja iso jalokivi. Tosin myohemmin otin kayttoon myos toisen sormuksen, jossa on kolme timanttia. Muodostavat kauniin kokonaisuuden :)

En ole naimisissa korujeni kanssa, joten vaihtelen sormuksia vaatetuksen mukaan. Sormessa on siis vaihtelevasiti yksi tai kaksi sormusta, eri jalometalleista ja kivista.

se kihlasormus ole se vaatimattomampi ilman timanttia / timantteja, ja sitten se vihkisormus vähän prameampi?

Siitähän naimisissa olevan erottaa, että niitä sormuksia on kaksi. Jos on vain yksi, on kihloissa. Näin minä ainakin ymmärrän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän