Minkä ikäisinä saatte asuntolainan maksettua?
Kommentit (21)
Helsingissä pieni omakotitalo ja tontti tulee velattomaksi.
ja paritalon puolikas Helsingistä.
ja maksettua tulee viimesitään kun olen 50v mies 56v, luultavasti jo aiemmin kun saadaan kuukausilyhennyserää muutaman vuoden kuluttua nostettua korkeammaksi.
255 m2 omakotitalo järven rannalla eteläisessä suomessa.
alueilla joissa tämä junavälikohtaus tapahtui. Espoohan on tunnettu juuri näistä *hyvistä* alueista.
ellei ajan kanssa muuteta takaisinmaksusuunnitelmaa jos tulot lisääntyvät tms...
Kyseessä on 2. asuntomme: 4h+k rintamamiestalo.
lyhennetty, kolme vuotta sitten otettiin laina, toinen asunto.
Eka maksettu kun olin hmm. 33v ja toka maksettu kun oltiin 34/35. Omistamme siis edelleen nuo molemmat.
Molemmat pieniä kerrostaloasuntoja.
alkuperäisen suunnitelman mukaisesti olisin 59v kun talomme olisi maksettu, tällä hetkellä näyttäisi että olen 52v mutta toivottavasti paljon aiemmin olisi se toteutunut sitten.
Talomme on 2007 rakennettu170m2 ja iso lämmin talli, maaseudulla suurehkon kaupungin keskustasta 12km päässä.
1. asunto 3h+k, rivari oli velaton 37 v
2. asunto eli se jossa nyt asumme on omakotitalo 170m2 joka on maksettu nykyisen suunnitelman mukaan kun olen 53v. Toivottavasti saadaan maksettua aiemmin.
n 20 v vanha okt
150 neliötä
etelä-espoossa, hyvä alue
Mutta eiköhän tästä ennen sitä lähdetä isomman perään...
160 neliöinen kivitalo keskustan lähellä keskisuuressa kaupungissa + 1500 neliön tontti.
Nykyisen maksusuunnitelman mukaan. Jos asunto sama kuin nyt niin maatila.
Talo on 300 m2 1100 m2 tontilla Tapiolassa
300 neliön itse rakennettu / rakennutettu kivitalo + piharakennukset 100 neliötä 5000 neliön tontilla asemakaava-alueella pääkaupunkiseudulla (Helsinki-Espoo-Vantaa).
olenkaan
Maksoin juuri viimeisen erän! Talo on 300 m2 1100 m2 tontilla Tapiolassa
Mutta meillä onkin pitkä laina-aika, todennäköisesti maksamme lainaa pois nopeammin sitten kun minäkin olen taas töissä.
talo on oma kun olemme noin 50 vuotiaita. Tosin en ole laskenut että korot ovat nyt matalemmat että näillä koroilla on jo aikaisemmin oma vaikka maksuerää ei nostettaisikaan.
Me vasta otettiin laina, kun olin täyttänyt 42. Aloitettiin pikkaisen myöhään tämä asuntosäästäminen.
Todennäköisesti pistetään kämppä myyntiin ennenkuin olen 68 tai edes 65 tai ehkä jo ennenkuin olen 55v ja muutamme pienempään. Omistamme siis ehkä kaksion keskustasta, kun olen velaton. Siihen asti elellään leveästi 250m2 omakotitalossa arvoalueella pk-seudulla. Laskettiin, että lainat tästä tulee paljon halvemmaksi kuin vuokra jostakin 110m2 luukusta.
.. ensiasunto (3h+k / kerrostalo) oli velaton kun olin 28-vuotias.
2. asunto (4h+k+s / rivitalo) oli velaton kun olin 33-vuotias.
3. asunto (6h + k+s+... / omakotitalo) on näillä maksusuunnitelmilla velaton kun olen 45-vuotias.
Eli aina olemme maksaneet lainat kokonaan pois ennen kuin ostimme seuraavan kodin.