Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välilihan leikkauksen jäljiltä

Vierailija
18.05.2009 |

Synnytyksestä 7 viikkoa ja on alapää ollu kipee pari viimistä viikkoa... verta tulee vieläkin, mutta niukasti.

Hassua kun synnytyksen jälkeen ei ollu mitään ongelmaa ja nyt paikat on kipeenä. JÄlkitarkastus on viikon päästä.

Oiskohan vaan jokin tulehdus....Sänkyhommia ei olla vieläkään aloitettu.

Onko jollain kokemuksia hitaasti paranevasta välilihanleikkauksesta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta repeämisestä kyllä. Sain tikkejä melkein kitarisoja myöten :-( ja sulkijalihakseen jäi vielä mahtavat 3mm matkaa...

Sen vain muistan (tapauksesta siis 3 vuotta aikaa) että meni 2-3kk ennenkuin osat asettuivat paikoilleen että pääsin kunnolla kävelemään. Tuntui kuin olisi häppäreiden välissä kukkakaali ja hiekkapaperia.

Vierailija
2/5 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jouduttiin leikkaamaan aika iso eppari. Tikkejä oli useita kymmeniä. Hieman reilu 3 kk meni ennen kuin kykenin kunnolla kävelemään, ilman että sattui. Muistaakseni pari kuukautta et pystyin istumaan, saattoi olla pidempään. Jälkitarkastukseen mennessä en kuitenkaan ollut lähellekkään kunnossa. Voihan olla et sulla joku tulehdus on tai sitten joku vaate on hangannut haavaa. Kävely myös saattaa ärsyttää haavaa. Mä en pystyny ton takia pitkiä matkoja kävelemään lainkaan, kilometrikin tuntui erittäin pitkältä silloin. Pikaista paranemista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kokemusta sekä leikkaamisesta että repeämisestä. siis samassa synnytyksessä. alkuun oli silleen aika turta koko haava,mutta noin 5 vko synnytyksestä välilihaan rupesi koskemaan ja arvelin että se voisi olla tulehtunut. ja sänkyhommia ei voinu ees kuvitella silloin. jälkitarkastus oli kun synnytyksestä oli kulunut 6 viikkoa ja silloin ei ollut enää tulehdusta. kaiken kaikkiaan vähän reilut 8 viikkoa meni että pystyi elämään suht normaalisti ja seksikin onnistui. nyt 3 kk synnytyksestä ja enää hyvin harvoin arpi kiristää. kyllä se siitä ajan kanssa paranee. jos epäilet tulehdusta niin käy ihmeessä näyttämässä lääkärille,koska paraneminen hidastuu huomattavasti.

Vierailija
4/5 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ensin oli ok ja sitten myöhemmin vasta rupesi sattumaan.

Tämä on niin sattumankauppaa. Ekalla kerralla paranemisprosessi kesti ehkä n. 8 kuukautta, toisella 8 viikkoa.

Vierailija
5/5 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli niitä, luulin kanssa aluksi että on tulehdus. Muitakin vaivoja tietty oli, mutta ne pukamat on yllättävän kivuliaat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme