*****TOUKOKUISET VKO 21*****
Onko kaikki muut jo synnyttämässä kun täällä ei ole ketään?!?!? ;)
Kommentit (42)
älä rouva tossavainen huolestu,minä ainakin vielä toistaiseksi mukana keikun, vaikka vastentahtoisesti sen teenkin :(
tuo päivitys on vähän sekava kun esim.barbamaman vauvan sukupuolta en saanut selville viestistä..tai sit en vaan jaksanut etsiä tarpeeksi :)
viime yönä iski joku ihme paniikki,tuntui et en minä voi synnyttää,en oo valmis!!entäs jos se onkin koliikki vauva,joka itkee aina..tai entäs jos synnytyksessä sattuu jotain??tai entäs jos vauvan sänky hajoaa kun kalleimpamme nukkuu siinä??tai entäs jos kissat tekee vauvalle jotain?? joopajoo,alkaa vissiin stressi painaa..pitäis vaan osata ajatella,et NAUTI HYVÄ NAINEN vielä kun vapaasti voit liikkua ja tehdä niin kun oma mieli sanoo.Se on vaan kovin vaikeaa..
pitää käydä katsomassa,onko kukaan tehnyt vauvallisten sivua tänne, siellä sitten juttu jatkuu..
Nepsunen&tiippana 39+4
Onkin niin kovin nautinnollinen olo tässä vaiheessa:/ Ja se lause, mitä en haluaisi kuulla, mutta joudun joka tapauksessa vähintään kerran päivässä näin tekemään, on "No sehän voi syntyä millä hetkellä hyvänsä". Joo, ei haittais sitten pätkääkään että syntyisi
millä hetkellä hyvänsä
, mutta kun pahimmillaan (hyvällä tahdollakaan en voi enää sanoa että parhaimmillaan!) voi mennä vielä sen kolme viikkoa ennen kuin mitään tapahtuu. Ja kohta alkaa sitten ne "Ei sinne mahaan kukaan ole koskaan jäänyt"-kommentit -heh heh, että ne jaksaakin naurattaa. Grrr. Että tällä tasolla alkaa olla meikäläisen kärsivällisyys;)
(.) Ennallaan, ei minkäänlaista muutosta viime päiviin. Supistaa kyllä mutta ei niin kuin pitäisi, vauva liikkuu ihan hulluna, mutta kaiken kaikkiaan fyysinen vointi on aika hyvä. Henkinen puoli alkaa sen sijaan jo vähän horjua;) Mutta eihän tässä auta muu kuin keksiä vaan kauheasti ohjelmaa päiviin, niin aika kuluu nopeammin ja meidänkin aikamme koittaa sitten joskus. Mutta sille ei vaan voi mitään, että ihan aidosti kateellisena jo lukee tuota synnyttäneiden listaa ja ajattelee miten ihanaa teillä on saada pidellä vauvaa sylin paremmalla puolella. Ja se -ketään [u]teistä[/u] en nyt epäile- joka kehtaa sanoa mulle, että nauti nyt, helpompi se vauva on hoitaa siellä vatsassa, saa kyllä mustan silmän alta aikayksikön!
Kypsä"hkö" rvaT rv38+5
Seuraava supistus tuli ja huusin kätilölle, että tämä vauva syntyy nyt. Paineen tunne oli ihan järkyttävä. Kätilö katsoi mua kun meinasin alkaa ponnistaa, samassa anestesialääkäri tuli paikalle, kätilö kielsi ponnistamasta kun ei tiennyt kohdunsuun tilannetta. Epiduraali meni ekalla kerralla nappiin ja lääkäri sanoi, että vaikutus tuntuu 20 min päästä..siinä vaiheessa sanoin, että kuolen ennen sitä. Seuraava supistus läheni ja sanoin, että nyt se työntää itsensä ulos...kätilö tutki vihdoin kohdunsuun 10cm auki, reunat hävinny ja ponnistamaan. Yhtäkkiä lapsen sydänäänet romahti, kätilö juoksi painamaan hälytysnappia, mulla sumeni taas supistuksen tultua silmissä. Saliin juoksi ihmisiä joka ovesta, kaikki häärivät ympäriinsä. Kätilö sanoi rauhallisesti, "nyt on vauva saatava ulos, jos se ei nyt synny, lähdetään sektioon." Minulle iski paniikki päälle, ponnistin sen minkä ikinä jaksoin...koko loppuaika oli yhtä ponnistamista, mutta se ei tuntunut ollenkaan pahalle, sain jotain ihmeellistä voimaa siitä kun tiesin, että lapsella on hätä. Sain kun sainkin vauvan puserrettua ulos, mutta en kuullut itkua, enkä nähnyt vauvaa. Tiesin heti, että kaikki ei ole nyt hyvin. Vihdoin korviini kantautui odotettu rääkäisy ja monta sen perään. Sain vauvan rinnalle ja siinä me sitten oltiin. Minä ja pieni poikani. 8 pistettä...väristä 0, oli sininen ja joutuivat hieromaan jonkin aikaa, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Painoa 3735g, pituutta 51cm ja pipa 34 cm. Syntymäaika 00.18. Ei repeämiä, mutta joutuivat leikkaamaan välilihan ja siihen tikkejä mukavasti.
Pyytelin siinä sitten tikkauksen aikana anteeksi kielenkäyttöäni (ei jäänyt nimittäin ihan muutamaan ärräpäät avautumisvaiheessa) ja kätilö sanoi, että ei mitään, hän on lähinnä ihmeissään, että jaksoin niin hyvin, koska synnytys oli hyvin raju ja kivulias. Avauduin 2 senttistä 10 senttiin alle tunnissa, ilman kivunlievitystä ja se on kuulemma monelle kokeneemmallekin synnyttäjälle kova paikka. Kätilö sanoikin, että jos lapsivedet seuraavan kerran menee kun olen raskaana, pitää soittaa ambulanssi, koska ensimmäinen jo syöksyi ulos tätä tahtia.
Nyt ollaan kotona. Kotiuduttiin perjantaina. Kaikki on sujunut tosi hyvin. Epparihaava on jo parantunut aktiivisen suihkuttelun ansiosta. Poika syö hyvin ja tissit on ihan piukeena maidosta. Imettäminen lähti heti hyvin käyntiin ja poika herää 4 tunnin välein syömään. Olen käyttänyt alusta asti lansinoh-voidetta ja nänninpäät ovat pysyneet ehjinä. Nyt vajaan 6 vuorokauden ikäisenä poika on jo alkanut sisäistää hieman rytmiämme ja seurusteleekin vilkkaasti päivisin. Yöllä syödään 3-4 kertaa ja seurustelu on pyritty minimoimaan. Hyvin ylpeä olen myös siitä, että joka tissihetken jälkeen olen jaksanut viedä pojan takaisin pinnasänkyyn, vaikka olisi niin helppo nukkua poika kainalossa, varsinkin kun imettäminen menee yöllä itsellä puoliunessa torkkuen. Väsynyt olen ja unta on kertynyt pojan syntymän jälkeen max. 5 tuntia vuorokaudessa..johtuu kyllä osaksi siitäkin, että olen sallinut paljon vierailijoita ihastelemaan tulokasta. Mies on suureksi avuksi...minä hoidan yöt, koska imetän ja mies tekee kotityöt ja seurustelee pojan kanssa päivällä. Olen myös hoitanut koiran ulkoilutukset ihan kotiutumisesta asti, koska se on minulle hyvin tärkeää. Mielummin käyn koiran kanssa nauttimassa hetken raikkaasta ilmasta ja auringosta, ja jätän vaikka unet väliin.
En ole vieläkään saanut plärättyä viimeviikon keskutelua läpi, mutta ainakin Laakli ja Callaway ovat tainneet nyyttinsä saada. Onnea myös Ankuliinille ja Piiperoille vauvasta!!! Joka päivä täällä käyn, pikkuhiljaa lukemassa teidän kuulumisia. Kirjoitan taas heti kun mahdollista.
Nyt kipitän suihkuun, sitten pihalle aurinkoon istumaan...poikakin nukkuu taas.
Terv. Rice + pikkune, melkein 6 vrk
Tiistaina 12.5 menin sovitusti äitipolille klo 8.30. Ottivat sydänkäyrää ja liikekäyrää, join luumusoppaa, koska vauvan liikkeet tosi laiskat. Vilkastuivat siitä hieman ja lääkärin tutkittua käyrät sain ensimmäisen satsin cytotecia klo 10.00. Kello 13.30 uudet käyrät ja 14.00 uusi satsi cytotecia. Pikkuhiljaa alkoi nippailla masusta, mutta olivat sellaisia huomaamattomia. Mies tuli klo 16, päästyään töistä ja silloin kellottelin nippailujen väliksi 10 minsaa. Vuoro oli kätilöillä vaihtunut ja uusi kätilö teki kierroksen. Sanoi, että 18.00 uusi satsi cytotecia, jos meno jatkuu samana. Klo 17.00 nippailua 7 min välein, klo 17.30 väli oli 5 min. Missään vaiheessa en tuntenut mitään menkkamaista jomottelua kovempaa kipua...jopa hieman sitä lievempää. Supistuskäyrä otettiin ennen 18.00 ja cytotecia ei enää annettu, koska supistukisia piirtyi säännöllisesti 5 min välein. Kyselivät kivunlievityshaluja ja minä kieltäydyin, koska minuun ei ihan oikeasti sattunut liki ollenkaan. Miehen kanssa naureskeltiin, että tullaan toistekin synnyttämään kun on kerta tällaista. Pyysin jopa lisää cytotecia, koska en tuntenut synnytyksen olevan käynnissä. Kätilö kieltäytyi ja sanoi, että synnytys on käynnissä, eikä tästä olla mitään syöksysynnytystä tekemässä.
21.00 tutkittiin kohdunsuun tilanne 2 cm auki..haha...sama joka oli neljä viikkoa sitten. Käskin miehen lähteä kotiin odottelemaan seuraavaa päivää. Hoitaja sanoi, että voi hyvinkin syntyä vielä yöllä, arvatkaa uskoinko. Pah. 22.00 Hoitaja kyseli taas kivunlievityksestä ja sanoin, että odotellaan yhteentoista, josko kävisin sitten nukkumaan ja otan samalla jotain. Supistukset eivät olleet kipeitä, mutta sellaisia, että en olisi saanut nukuttua...menkkakipua. 22.20 laitoin miehelle viestin, että käyn nukkumaan ja kaikki hyvin. Käännyin laittamaan kännykän yöpöydälle ja naps..lapsivettä alkoi valua reisiä pitkin. Hipsin vessaan ja laitoin siteen housuun. Takaisin sänkyyn ja lori, lori, lori.....koko sänky ja lattia sen ympäriltä oli täynnä lapsivettä. Painoin hälytysnappia ja hoitaja tuli huoneeseen. Samalla alkoi supistuksissa olla jo voimaakin. Hoitaja vaihtoi petivaatteet ja minä soitin miehelle. Sanoin, ettei pidä kiirettä, mutta tulee eväiden kanssa ennen puoltayötä. Hoitaja laittoi minulle supistuskäyrän ja vauvan sykekäyrän. Yhtäkkiä olin jo tosi kipeä, vaikeroin ja yritin keskittyä hengittämiseen. Hoitaja tutki kohdunsuun, 2 cm auki, voi luoja ajattelin. Pyysin saada jotain kivunlievitystä, hoitaja katsoi supistuskäyrää, irrotti piuhat ja sanoi, ettei hänellä ole näihin supistuksiin enää lääkettä. Sitten hän heitti sairaalakassini sängylle ja menoksi.
Matkalla saliin tuli aivan kauhean kipeä supistus...silmissä sumeni, mutta yritin hengitellä pahimman kivun pois. Salin ovella mies olikin jo vastassa, oli onneksi lähtenyt heti tulemaan. Saliin saavuttiin 23.10, olin 4 cm auki. Kätilö antoi ilokaasumaskin. aluksi en osannut käyttää sitä ja sitten kun opin, viskasin sen hyvin nopeasti hevonkuuseen ja huusin, "perkele mitä vehkeitä, eihän näistä tule kuin huono olo." Mies katsoi kiemurteluani ja yritti kiikuttaa milloin vettä ja milloin oksennusmaljaa, vaikkei minua edes oksettanut. Silmät pyörivät päässä kuin hedelmäpelissä ja aina kun uusi supistus tuli olin kauhuissani..taasko. Pyysin saada epiduraalin, mutta anestesialääkäri oli juuri toisessa salissa. Yhtäkkiä tunsin aivan jumalattoman paineen takapuolessa...huusin siinävaiheessa jo kuin hinaaja ja miehelle karjuin, että älä helvetti naura siinä, vaikka hän yritti epätoivoisena hymyillä, kertoen, että minä selviäisin kyllä.
Laho pää!!!
Eli tyttömme päätti sitten syntyä lauantai aamuna klo 10.46. Painoa pienokaisella oli mukavat 4160g ja pituutta 52 cm.
Synnytys meni SUPERHYVIN!!!! Nopeasti ja helposti, juuri niinkuin olen itseäni aivopessyt jo kuukausia. Synnytys oli ehdottomasti helpoin näistä kolmesta.
Pe illalla tosiaan alkoi supistukset jotka sitten kahden jälkeen yöllä alkoivat tiehntyä ja voimistua. Viiden jälkeen lähdimme kättärille. Kuudelta pääsimme Haikaranpesään jossa oli rauhallista, kuulemma kiireisen yön jälkeen. Sitten taas aamupäivästä oli tullut kiirusta. Oltiin oikein sopivassa välissä.
Tutkimuksessa olin auki 3 cm ja sitten vuoron vaihduttua 4 cm. Toivomaani epiduraalia ruvettiin valmistelemaan, vaikka supistukset olivat oikein siedettäviä vielä. Ei vaan jostain syystä tehnyt pahaa vaikka olihan niissä voimaa. Välillä itketti tilanteen tuttuus ja herkkyys. Olin vakaasti päättänyt olla koko synnytyksen täysin rentona!!! Mies muistutteli siitä jokaisen supistuksen aikana ja ehkä siksi kaikki tuntuikin niin hyvin. Ajattelin mielessäni että ole rento ja anna "virran viedä" Se auttoi todella paljon. Epiduraali laitettiin sitten kahdeksan aikaan. Se meni tosi hyvin ja alkoi heti vaikuttamaan kuten pitikin. Siinä sitten olikin oikein mukava olla ja lepuutta yöstä väsynyttä kroppaa ja mieltä. Supistuksen tunsin aina paineena alapäässä. Ysiltä puhkaistiin kalvot ja pinni vauvalle päähän. Kympiltä alkaa tuntumaan painontunnetta ja epiduraalin vaikutus lakkaamaan. 8 cm auki tässä vaiheessa. Uutta annosta ei kannata laittaa ja supistukset alkavat tuntumaan melkoisesti. Nousen sängystä seisaalleen jotta tilanne joutuisi. Mies hieroo selkää ja kannustaa kun supistusaallot meinaavat viedä jalat alta. Huh!! Ole rentona ja ajattele lopputulosta!!!! Näen kokoajan kirkkaan taivaan ja vihreät lehdet. Sekin helpottaa. Sitten painontunne tulee tosi voimalla. On aika siirtyä synntysjakkaralle. Mies ottaa hyvän asennon takanani ja on tuki ja turva ihan lähellä. Sitten alkavat ne varsinaiset työntösupparit. Aivan mieletön voima nousee kropasta ylhäältä ja puskee vauvaa maailmaan. Minusta lähtee hurja ääni joka vain tulee jostain. Pysy rentona ja anna mennä, mies kuiskailee ja kannustaa kuinka loistavaa työtä teen. Näen tästäkin ulos kirkkaaseen ilmaan ja ajattelen lopputulosta!!! Sitten taas hurja supistus ja joudun todella ponnistamaan lujaa!!! Kätilö antaa ohjeita ponnistamiseen ja seuraavalla ponnistuksella pää syntyy. Jäämme odottamaan uutta supistusta ja päätän että nyt tulee loputkin ja taas rentoudun ja ajattelen lopputulosta!!! Hurja aalto valtaa kehon ja ponnista niin että en IKINÄ ole tehnyt sellaista suoritusta!!!! Humps vaan ja vauva on maailmassa. Lösähdän miehen syliin onnellisena että tajuton kiristys on ohi!!!!! Näen pienokaiseni alapuolellani. Ihan sinisen ja tosi ison prinsessa! Mies vähään pelästyy kun ääntä ei kuulu, mutta tiedän että kaikki on hyvin ja sitten alkaakin ininä, joka yltyy karjumiseksi :) Varsinainen prinsessa! Tyttö nostetaan heti syliin ja voi miltä hän tuntuu!!! Tuoksu on ihan päätähuimaava, ei mikään ruusu, mutta sellainen ihan oma vastasyntyneen ainutlaatuinen imelä tuoksu. Varpaat ja sormet ja kaikki on kohdillaan. Hurja huuto rauhoittuu pikkuhiljaa kun hän rentoutuu syliini. Onkin melkoisen jätevä neiti.
Jatkuu...
Siinä tovi ihmeteltiin, leikkasin itse napanuoran ja sitten noustiin sängylle. Sanoinkin heti että oho, olo tuntuu ihan käsittämättömän hyvälle! Pötkölle siihen ja vauva paidan sisälle. Vähään oksitosiinia ja istukka syntyi. Minkään laisia repeämiä ei tullut, ei edes aikaisempaan eppari arpeen joka repesi viimeksi hieman. Verta meni tosi vähän muutenkin, ehkä siksi olo olikin tosi hyvä. Viimein pyöräytin vauvan kainaloon ja tarjosin nännin. Voi mikä tunne!!!! Tätä olen odottanut niin hartaasti. Tässä vaiheessa suunnaton helpotus ja ilon kyyneleet purkautuivat niin että koko kroppa tärisi!!! Pikkuinen tarrasi kiinni aivan hulluna ja siinä menikin sitten puolitoista tuntia kun hän imi. Ja kyllä me nautittiin. Sitten alkoi jo vähän putket käsissä ja jälkivuoto vaivaamaan joten oli äidin suihkun ja vauvan kylvyn aika. Isä, jo melko tottunein ottein kylvetti tyttärensä ja minä pääsin suihkuun. Taivaallista!!! Sitten jo lähdettiinkin omaan huoneeseen. Vadelma tiukassa paketissa puhtoisena omassa sängyssään ja minä suht pirteänä ja suihkunraikkaana. Iskä hieman pöllähtäneenä :) Saatiin ihana huone Haikarasta ja siitä se sitten alkoi. Meidän elämä komen lapsen perheenä!! Seuraavana päivänä kotiin ja sisarukset olivat aivan haltioissaan. Hieman tämä on jännittävää ja välillä jopa pelottavaa, että mitenhän tässä selvitään, mutta jos jotain opin tuosta ihanasta synnytyksestä, niin sen että asiat sujuvat paljon paremmin ilman vastustusta ja rentona!!! Silloinkin ku tekisi mieli oikeasti pistää pillit pussiin ja lopettaa koko äitinä oleminen!!
Maito on noussut hyvin ja pikkuinen on nukkunut nämä kaksi yötä mun kainalossa ja oikein hyvin.
Kiitos kaikille tuesta ja läsnäolosta!!!! Olette olleet korvaamaton apu! Jatketaan juttuja vauvapuolella, eikö! Tavataan vielä täälläkin. Ehdottomasti käyn jatkuvasti katsomassa mitä kaikille kuuluu. Jaksakaa vielä hetki!!!
Rakkaudella ja halein Callaway ja Vadelma 2 vrk
Eihän näitä synnytystarinoita voi lukea ilman, että alkaa liikutuksesta itkettämään!
Hormoineilla ehkä oma pieni osuutensa asiaan, mutta on noi niin ihania! Kun tämä oma vielä ymmärtäisi tulla ja kaikki sujuisi yhtä hyvin.
Onnea siis vielä Callaway ja Rice!
(o) Ei kuuluttu siihen 4% tai edes 5%, jotka saa lapsensa la:na. Täällä ollaan yhä. Blaah.
Nyt olen tullut jo siihen pisteeseen, että välttelen ihmisten katseita, mulla kun toi massu on iso pallo tuossa edessä pelkästään, niin se saa kaikki vastaantulijatkin kysymään että koska ja onko mitään merkkejä?
Koiran kanssa liikkuminen on pahinta, koiranulkoilutusetikettiin (jos sellaista on?) kun muutenkin kuuluu että voi jäädä jutustelemaan kun koirat tervehtii toisiaan.
Mutta jotain hauskaakin: olin aamusella tytön (2,5v) kanssa pihalla ja touhusin puutarhaletkun kanssa. Letkun päässä oleva suutin hajosi niin, että vettä suihkusi ympäriinsä. Lähdin siitä mahaani pidellen juoksuntapaista pihan poikki kohti hanaa, että saisin mokoman suljettua. Tyttö, joka oli katsellut puuhiani hiekkalaatikolta huusi kovaa ja korkealta: "Äiti! Juokse kuin peura!"
Repesin nauramaan siihen paikkaan! Se oli niiiiiiiiin koomista. En tiedä mistä lie se tuon peura-jutun on keksinyt, mutta kyllä nauratti. Varsinkin kun liikkumisessani oli hyvin vähän mitään peuramaista, hirvikin olisi ollut lähempänä - sarvikuonosta tai virtahevosta puhumattakaan.
Äitini, joka eläkepäivillään on alkanut harrastamaan sukututkimusta sanoi, että 18. olisi hyvä päivä vauvan syntyä, koska nykyisin ei kuulemma enää talleteta (kansallisarkistoon tmv?) kaikkien kansalaisten tietoja ikuisiksi ajoiksi, kuten joskun kun ihmisiä oli vähemmän. Nyt talletetaan vaan 8., 18. ja 28. päivä syntyneet. Onnea niille, jotka saavat vauvansa tänään. Me taidetaan tähdätä tuohon 28. päivään ;)
Leppis06 40+3
eli meille syntyi suunnitellulla sektiolla maanantaina 11.5. kaunis ja sydämet sulattavan suloinen, 9 pisteen pikku tyttö. 3806g, 51cm, 37 cm pipo, tummanruskea tukka ja valtavat, suuret tummat silmät.
Leikkaus meni hyvin; olin itse yllättävän rauhallinen, jopa leikkaava lääkäri kyseli sermin takaa, olenko ylipäätään tajuissani. Kipuja on ollut yllättävän vähän ja ne ovat olleet vähäisempiä kuin olin kauneimmissakaan päiväunissani etukäteen osannut kuvitella. Leikkauksen jälkeiset päivät eivät olleet enkä ole vieläkään kivuton, mutta kukaan tuskin edes odottaa, että noinkin suuren leikkauksen jälkeen voitaisiin dropata lääkkeillä täysin kivuttomaksi. Maito sen sijaan antoi odottaa itseään 4päivää, mutta nyt sitä tulee senkin edestä.. ja näytän siltä kuin olisin ottanut silarit ;D
Se hetki, kun tyttö oli juuri syntynyt ja karjui leikkaussalin sivupöydällä kätilön laitettavana isänsä palvovien katseiden alla, oli ehdottomasti tähänastisen elämäni paras. Se täydellinen ja kokonaisvaltainen onnentunne oli käsittämätön, jota ei ei voi edes verrata mihinkään muuhun. Yrittämisen, keskenmenojen, toivomisen, odottamisen, pelkojen ja kaiken muun jälkeen tuntui niin uskomattomalta, että vauva oli viimein maailmassa. Minä ja mies olemme ihan myytyjä ja onnesta sekaisin. Tyttö on uskomattoman kaunis ja suloinen, kuin nukke sekä syö ja nukkuu hyvin. Olen vain nii-iiin onnellinen.
Christina ja tyttö 7vrk
Ricen tarina oli hulvaton! Tuli hyvä mieli kun sitä luin...
Callawayn tarina taas kuulosti aivan ihannesynnytykseltä, juuri tuollaisen olisin itse halunnut, jos olisi ollut mahdollisuus alatiesynnytykseen.
Onnittelut vielä kerran teille molemmille!
Leppis, kiinnostava juttu tuo arkistointitieto. Meidän vastasyntynyt siis pääsee tilastoihin, kun syntyi 8. päivä, mutta esikoinen missasi tämän päivällä synnyttyään 9. päivä aamuyöstä. Ja voin hyvin kuvitella peuramaiset loikkasi hanan suuntaan :D
Nepsunen, nuo pelot ovat ihan luonnollisia. Itsekin koen välillä epäuskoa että osaan hoitaa kahta pientä. Pelkään että teen, etenkin väsyneenä, jotain peruuttamatonta ja vahingoitan lapsia tahattomasti... Sinulle ja rvaT:lle toivotan vain pitkää pinnaa :o)
Pitäis varmaan käydä kurkkaamassa tuolta vauvautuneiden puolelta olisiko siellä pinoa meille. Voisin sinne purkaa tuntojani enkä "ärsyttäisi" vielä odottavia.
No, on se kuitenkin ihanaa että kesä on edessä ja aurinko paistaa! Meidän vauva on toista kertaa ulkona, jätin samantein vaunuihin nukkumaan kun näyttää tykkäävän siitä. Ei tarvinnut kuin kolme metriä työntää vaunuja kun poika oli unten mailla.
-marvik- ja Touko 10 pv
Viime yö meni puoli kolmesta kuuteen säännöllisten supistusten kanssa. Väli oli tosi säännöllinen 10min. Kesto n30s ja voimakkuus kohtalainen. Vaikka kivuliaita olivatkin, niin ei missään vaiheessa tuntunut siltä, että näillä lähdetään synnyttämään. Mutta kyllähän sitä toivoi että ne siitä voimistuisivat.
Kuuden aikaan soittelin naistenklinikalle, että kuinka kauan seurataan noita 10 min välin suppareita. Jos olisi tuntunut siltä että haluan lähteä sinne, niin olisi saanut, mutta kätilö kyllä epäili että takaisin olisivat lähettäneet. No, aika pian puhelun jälkeen supistukset sitten loppuivatkin..
Turhauttavaa! Yö meni valvoessa ja jänskätessä. Nyt sitten on koko päivän silmät ristissä - ja ihan turhaan! Tai no, toivotaan että ne jotain valmistelevaa työtä saivat aikaiseksi...
Sori omanapaisuus, mutta tämä on nyt aika pinnassa tällä hetkellä.
Täällä toukokuisissa tuntuu väki vaan vähenevän. Pidot eivät kyllä taida parantua sitä myötä, mutta yritetään pitää reipas mieli ja tsemppi yllä. Vielä tässä on toukokuuta jäljellä!
leppis06 40+4
kaikille vauvautuneille onnea, kohta alkaa viimeisetkin tulemaan, kunhan maltatte oottaa oikeaa hetkeä, mitä me ei koskaan tiedetä milloin se on.
Meillä poika on jo yli kaks viikkoo. ens lauantaina 23 päivähän ois vasta se laskettu aika. et tuntuu hullulta jotenkin et nyt se jo tuossa nostelee päätä ja seuraa ja kuuntelee terhakkaana pienenä miehenä. alkaa painoa tulla, ja perjantaina 2vko iässä paino oli neuvolassa jo 2900g, et hieno painon nousu eli maito riittää.
unet jää itsellä vähiin mut aamut köllöttelen toisten lasten akns lasten ohjelmia kahtoen =)
RICE- synnytyksesi kuulosti ihan omalta, rajulta ja nopealta. ja se et se alkoi yhjtäkkii rajuna ja tiheesti ja päättyy nopeesti. jäin miettii oliko se epiduraali edes tarpeen?jos syntyi melkein heti, tietenkin jos ehti rentouttaa ni avautuminen nopeutuu, mut nää synnytylset on niin yllätyksiä täynnä =)
ihanaa kun olet saanut rice pienen nyytyn, on sitä ootettukin =)
käyn päivittäin lukemassa juttuja täällä vielä, mut kirjottaa harvemmiin ehdin. tää aika menee niin nopeasti ettei oo tosi. 31 päivä sunnuntaina on ristiöiset meillä, ja nimi hukassa.
mitä olette mieltä pojalle Jonne. onko liian tyttömäinen?
mut minäpä mene taas "Paavo" huutelee maitoa =)
korasa ja "paavo" 2vko3vrk
ja siihen ne uudet jutut taitaakin jäädä meikäläisen osalta...
Onnea taas vauvan saaneille ja kiitokset synnytyskertomuksensa kirjoittaneille! Kovasti jännittää, että mitenkä itselle käy sitten joskus.
Ahkerasti en ole nyt kirjoitellut, kun mitään uutta ei oikein tunnu olevan. Samat vanhat valitukset vain. Nuo rvaT:n tuntemukset kyllä tuntuivat tutuilta. Mun lähellä on paras miettiä tarkkaan, mitä sanoo.
Sen verran täällä on kuitenkin muutosta tapahtunut, että maha on ilmeisesti laskeutunut ainakin jonkin verran. Samoihin aikoihin myös kävely on helpottunut. Nyt onkin sitten tullut tehtyä pitkiä kävelylenkkejä. Uimisesta päätin nyt vihdoin luopua. Alkoivat ne mummojen utelut käydä hermoille. Mutta pitkiä katseita saadaan täälläkin kun tuolla pitkin kaupunkia puuskutan, minkä jaloistani pääsen.
Muutamana iltana on nyt tullut supistuksia kohtuullisen säännöllisesti. Eilen alkoi olla jo vähän toiveikas olo, kun tuli melko kipakoita supistuksia 10 minuutin välein. Parin tunnin kuluttua ne loppuivat ja sitten alkoi armoton alaselän polttelu. Yön nukuin kyllä kohtuullisen hyvin ja nyt aamulla ei taas mitään.
Sitä vain edelleen pohdin, että kai sen sitten tietää, kun supistukset ovat tarpeeksi kipeitä sairaalaan soittamista varten?
Täytynee varmaan taas lähteä kävelemään ja kuvitella, että sillä saisi jotain edistystä aikaan.
Leppis 39 tasan
?-------------------Tulppa---------27/30-------2-----Kainuun keskussairaala
1.5.2009-----Möhömahanen-----35/27----6-----HYKS
1.5.2009-------Pikku-Ruu--------27/26-----1-----Porin
++1.5.2009------Murunen82--------27/27-----1-----Jorvi
2.5.2009--------Smalle------------26/26-----1-----TAYS
++2.5.2009-------Berry-1------------29/29------1------Kätilöopisto
2.5.2009-----MillaMigliore---------------------1-----Khks
2.5.2009------Adalmiina----------23/30------2-----Kätilöopisto
++2.5.2009--------AngaT------------28/33-------2-----K-PKS
++3.5.2009--------Miimi--------------24/27--------2-----TAYS
++3.5.2009-------Peppie------------30/31--------3-----Kätilöopisto
++4.5.2009---KimpaleKultaa82-----------------1-----?
4.5.2009-------Ainoaas------------35/35------4-----TAYS
++4.5.2009--------.Rice.--------------23/26------1-----TAYS
++5.5.2009-------Myrsky-------------27/30-------1-----TAYS
5.5.2009-------Ulpu83-------------24/27------2-----Kaks
5.5.2009-----Tärpäntikkeli--------31/39------3-----Seks
++5.5.2009-------Janev---------------20/22------1------K-PKS
7.5.2009--------Kiskis--------------30/30------3-----?
++7.5.2009--------Callaway----------33/33------3-----Kätilöopisto
++7.5.2009-------Puolukka78--------30/39-----2-----Satks
++7.5.2009--------Julianna-----------26/31------3(kaksoset)----Naistenklinikka
++8.5.2009---------Marvik-----------38/38--------2-----Jorvi
8.5.2009--------Sabeella-----------33/35-----5-----KOS
8.5.2009---------Kalkr-------------21/23-------1-----Lohjan sairaala
9.5.2009-----Tiuhti-Viuhti--------33/36--------3-----Jorvi
9.5.2009-------Summer4-----------33/37----1-----TAYS
++9.5.2009------Iippalainen----------29/30-----2-----OYS
10.5.2009----Kesäheinä83--------25/32----1-----TYKS
10.5.2009-------Hanami------------33/38-----2-----Naistenklinikka
10.5.2009-------Äiskä83-----------25/27------1-----TYKS
++11.5.2009-----Christina84--------25/32------1-----HYS
12.5.2009------Bonnie76-----------32/34-----2-----American Hospital, Dubai
12.5.2009----Hannaetyttoe---------20/22----1-----JyväskylänK-S
12.5.2009-----Mussunmuu---------26/26----3-----TYKS
12.5.2009-------Gaukki-------------23/25------2-----OYS
++14.5.2009------Noora76------------32/34-----2-----PKKS
15.5.2009-------Leppis-------------31/35------2------NKL
15.5.2009--------Uuniz--------------34/25------5-----Seks
15.5.2009-------Ninnukka86------22/20------1-----NKL
16.5.2009-------Ansku--------------30/30------3-----Kätilöopisto
++17.5.2009------Piiperot-------------31/32------5-----KOKS
++17.5.2009-----Vilijonkka85--------23/23------1-----TAYS
18.5.2009------Katti-84------------24/24-------1-----TAYS
++19.5.2009-------Hanna-------------26/34------1(kaksoset)-----K-PKS
19.5.2009-------Laakli-------------20/21-------1-----TAYS
21.5.2009-------Goikin------------32/30-------3-----OYS
21.5.2009-------Nektar------------29/34-------2------OYS
21.5.2009------Äippää81----------28/31------3-----TYKS
21.5.2009------nepsunen---------22/25------1-----Jyväskylän K-S
22.5.2009------Hyttynen80-------28/32-------1-----KOS
23.5.2009------Tiuhti07-----------32/30-------3-----NKL
24.5.2009------Naperotx4---------26/26------5-----TYKS
24.5.2009----PieniRunotyttö------26/30------2-----TYKS
24.5.2009--------viivi99-------------29/35------2-----Jorvi
++23.5.2009--------Korasa-----------29/37------4-----Jyväskylän K-S
25.5.2009--------Santtu05---------29/34------3-----SatKS
25.5.2009-------Riikka_82--------26/35------1-----NKL
26.5.2009-------_leppis_---------27/29-------1----KOS
27.5.2009--------SR_81-----------27/28-------2-----PHKS
27.5.2009-------Mölli-09-----------26/28-------2-----PS
28.5.2009--------Jeppeli-----------32/34------3-----TYKS
28.5.2009-------Minna-76---------32/34------4-----JyväskylänK-S
28.5.2009----Lumivalkoinen-----31/32-------3------K-PKS
SYNTYNEET:
TYTÖT: 9
POJAT: 14
Julianna 9.4.2009 TYTTÖ 2200g JA POIKA 2265g, rv 36+1
-Hanna- 18.4.2009 TYTTÖ 2160g, 45cm JA POIKA 2430g, 45,5cm, rv 35+4
Murunen82 19.4.2009 POIKA 3330g, 50cm, rv 38+2
AngaT 30.4.2009 TYTTÖ 3710g, 51,5cm rv 39+5
Janev 26.4.2009 TYTTÖ 3500g, 50cm, rv 38+5
KimpaleKultaa82 29.4.2009 POIKA 3220g, 50cm, rv 39+2
Korasa 1.5.2009 POIKA 2600g, 45cm, rv 36+6
Miimi_ 1.5.2009 POIKA 2980g, 49,5cm, rv 39+5
Berry-1 4.5.2009 POIKA 3510g, 49cm, rv 40+2
Puolukka78 4.5.2009 TYTTÖ 3850g, 50cm, rv 39+4
Iippalainen 4.5.2009 TYTTÖ 3600g, 51cm, rv 39+2
Myrsky 6.5.2009 POIKA 3280g, 51cm
Noora76 8.5.2009 POIKA 3835g, 50,5 cm, rv 39+2
Marvik 8.5.2009 POIKA 4770g, 53cm, rv 40+0
Barbamama77 8.5.2009 ???
Vilijonkka85 5.5.2009 POIKA 3540g, 51cm, rv 38+2
Peppie 11.5.2009 POIKA 4250g, 51cm, rv 41+1
Christina84 11.5.2009, TYTTÖ, 3806g, 51cm
Rice 13.5.2009 POIKA 3735g, 51cm, rv 41+2
Ankuliini 13.5.2009 POIKA 3715g, 51cm, rv 39+4
Piiperot 13.5.2009, TYTTÖ 2674g,48cm,rv 39+4
Callaway 16.5.2009, TYTTÖ 4160g, 52cm
voihan nenä, enää ei voi tuota listaa päivittää yhtenä kappaleena,meitä on liian monta ;)
Kammettuani ylös lääkärin aiheuttamasta tilasta, täällä taas.
Mä koko viikonlopun mietin, että miten voi vauva olla kasvanut noin vähän noin pitkässä ajassa. Ja edelleen kannatan ajatusta lääkärin osaamattomuudesta. Voi tietysti olla, että edellisellä kerralla on antanut arvion yläkanttiin ja nyt sitten alakanttiin sen verran, että kaikki kuitenkin on hyvin. Mieskin tossa jo vitsaili hoitovirheestä, jos jokin nyt sitten menee pieleen noiden arvioiden takia ja kun lääkäri ei mitenkään onnistunut selittämään vauvan hyvin hidasta kasvua, vaikka oikein vaadin selitystä asialle. Mulla kun on alusta asti ollut suuri epämieltymys juuri tuota lääkäriä kohtaan. Enkä oikeesti haluais sille mennä enää ikinä.
Olipa ihana synnytys tarina Callawaylla. Ihan kyyneleet herahti silmiin. Eikä sillä, ettei muut tarinat olisi ollut liikuttavia, kiitokset kaikille.
Pakko käydä kurkkimassa, kuka kirjoitti... Haah, leppis06.. Käsittämättömän hyvä tuo "juokse kuin peura"-juttu! Nauroin ihan kippurassa. Löysin helposti tilanteen koomisuuden, mulla kun on 4v tyttö, jolta herkästi tulee samankaltaista. Etenkin just noihin eläimiin liittyen on ollut kaikenlaista... Elefanttiinkin jo kerran minua vertasi... Ihania nuo lapset :-)
Täällä ei mitään uutta. Vannoutuneesti aion kuljettaa lastani vatsan uumenissa vielä pitkään.
Illalla tossa touhuttiin miehen kanssa. Olipa vaikea löytää asentoa, jossa johonkin ei satu tai tunnu oudolta. Mieskin sanoi, että tuntuu kyllä "erilaiselta", kuin olisin pahasti turvoksissa. Touhujen jälkeen vauva jotenkin painoi päällään alas päin, niin että vihloi ihan perhanasti. Koko lantion seutu oli herkkä vihlomaan ja sainkin kukkua pari tuntia, että sain unta. Oikeesti välillä pelkäsin (kun se tällä hetkellä tuntuu eniten pelolta), että napero työntää niin kovasti alas, että tulee pian vedet ulos. Mutta ei nyt sentään.
Mietin tässä muuten, että onkohan ihan normaalia, että uloste on oranssihtavaa, sanoin pissa useinmiten? On ollu tässä pari viikkoa, ja nyt rupesi mietityttämään. Ei pissassa ole ainakaan sokereita tai valkuaista neuvolassa ollut... Täytyy varmaan ottaa rautalisää taas, jos vaikka mustuisi hiukan kakka. Edelleen on muuten valkovuodossa ollut paksumpaa keltaista limaa mukana... Joku viisaampi mulle sanoi, että se voi hyvinkin olla sitä limatulppaa, ei siinä aina tarvi olla mukana mitään raitoja tms.
Muutkin tuntuvat olevan kyllästyneitä ihmisten kommentteihin. Sama täällä. Ja minä myös lopetin uimahallissa käynnin senkin takia, että siellä aina joku mummeli kyseli että onko vielä pitkä aika ja monesko lapsi ja joko on oireita... Plaah. Tuntui aika tyhmältä, kun tossa pari kk ennen laskettua aikaa yksikin mummeli totesi, että "taitaa olla sinulla jo synnytys lähellä, jännittääkö yhtään" tai jotain tollasta... Tokasin siihen vaan, että on vielä reilu 2kk jäljellä, ettei vielä jaksa jännittää. Iloissaanhan sekin vaan oli, mutta silti... Kiva kuullu tossa vaiheessa olevansa poksahtamaisillaan olevan näköinen, kun vielä on reippaasti aikaa kasvatella masua.
Pihalle kun meen, niin joka kerta on joku naapuri kyselemässä, että 'joko'... Tai sit et "johan sulla on iso masu, jaksatko vielä kantaa".. Pakkohan se on.. Ja sit sitä ne kyselee, et miten esikko suhtautuu, odottaako pikkusisarusta kovasti ym. Sekottavat samalla tytön päätä.
Tämmöistä täällä. Enkä ole minäkään vielä mihinkään palstalta katoamassa... Paitsi nyt lähden ruokakauppaan, niin ehdin ennen esikon hoidosta hakua. niin nopeasti menee nää päivät, etenkin kun nukkuu puolille päivään :-) Silleen sitä jaksaa sit illankin touhuta tytön kanssa. Illalla vielä edessä kevätjuhla valmisteluja... Toisin sanoen, taistelu siitä, mikä mekko laitetaan... :-)
Möllimasu rv 38+6
Möllille piti jo viime viikolla painoarvioista kirjoittaa, mutta enpäs sitten muistanutkaan.. Eli meidän poika oli rv33+2 ultrassa 2185g, rv36+3 ultrassa 2400g ja syntymäpaino rv38+5 oli 2980g, eli aika pientä kasvu oli meilläkin.. Tosin epäilen että tuossa toisessa ultrassa mitattiin vähän väärin, koska ekaksi 3 viikossa painoa olisi tullut n. 200 g ja sitten reilussa 2 viikossa 500 g??! No joo, tarkoitus nyt kuitenkin oli kertoa, ettei mulla tuohon vauvan pieneen painonnousuun mitenkään kiinnitetty huomiota, vaan tärkeintä oli, että vauva kasvoi. :)
Onnittelut taas uusista vauvoista! Ihanalta kuullosti Callawayn Vadelman syntymä! <3 Ricellä olikin rankka syöksysynnytys takana, onneksi kuitenkin säästyit hätäsektiolta ja tältä tuskaiselta toipumisajalta. :)
Tänään olen itse kuin uusi ihminen, kipu on lähes poissa. :) Oi ihanaa!! Vauvan kanssa käytiin tänään ekaa kertaa neuvolassa ja poika huusi koko 45 min mitä siellä oltiin. Neuvolakorttiin kirjoitettiinkin, että "terhakka poika". :D Terhakka on tosiaankin - ja nälkäinen!! Pojalla oli painoa nyt jo 3550g eli kasvaa ihan hurjaa vauhtia tuo pikkukirppunen..
Korasakos se Jonne-nimestä kyseli? Ei Jonne mun mielestä ole ainakaan yhtään tyttömäinen, ei nyt ehkä supermiehekäskään, vaan ennemminkin sopivan neutraali.
Huoh, nyt heräsi pikkumiehistä suurempi, joten täytyy mennä!
Miimi ja Emppu
Äh, näin se imetys sumentaa aivot.. Niin siis Möllille vielä noista painoarvioista, että tosiaan syntymäpaino rv39+5 oli se 2980g, mutta siltikin olisi kolmessa viikossa tullut paljon enemmän painoa kuin aiemman kolmen viikon aikana. Tuli tässä mieleen myös, että silloin 36 viikon ultrassa lääkäri katsoi käyrältä, että tuon painoarvion mukaan syntymäpaino laskettuna päivänä ei ylittäisi 3 kiloa, eli ehkä tuo poika tosiaan otti kasvuspurtin lopussa tai sitten lääkäritäti mittaili vähän väärin. ;)
Missäs kaikki muuten ovat??
Miimi
...en ole vieläkään saanut luettua kaikkia kuulumisia. :( Kaikki päivät vaan hujahtaa ja huomaan illalla, etten taaskaan nukkunut koko päivänä yhtään ja taas on ilta odottamassa uusine univelkoineen. Tuo koira kyllä vaikeuttaa elämää aikas lailla myös. Jotenkin en raaski jättää sitä huomiotta ja kaikki aika kun poika nukkuu menee sen kanssa temutessa. Nyt olenkin parina viime iltana saanut hirveän itkukohtauksen kun olen vain niin väsynyt...omaa tyhmyyttäni kaikki tyyni kylläkin.
Onnea muuten Callawaylle kovasti Vadelman syntymisestä. Ihana oli synnytystarinasi...jotenkin vaikea samaistua siihen, koska oma synnytykseni on aika kipeänä mielessä. Silti olisin valmis uudestaan siihen kaikkeen, mutta tiedän, että tulevaisuudessa kun olen ehkä taas synnytyssalissa voi iskeä pienoinen paniikki päälle.
Onnea myös Christinalle tyttösestä!!! Ja pikaista paranemista. :)
Korasa...minä ajattelin sinun synnytystarinaasi paljon omaani jälkikäteen läpikäydessä. Monet kertomasi asiat synnytyksestäsi olivat kuin minun kirjoittamiani. Voi meitä...
Miimi: Ihana se teidän pojan nimi. Me ollaan ihan öömönä miehen kanssa nimen keksimisestä. Kauheen vaikeeta....haluttais nimi joka alkais J-kirjaimella ja syitä on monia tuohon, vaikka kuulostaa ehkä hölmöltä. Mä tykkäisin Joonasta, mutta miehen siskon poika on Joonatan..joten se siitä. Mies ehdotti Joonasta, mutta mä en näkis sitä meidän pojan nimeksi. Paras olis tällä hetkellä ehkä Jesse, mutta tulevilla sylikummeilla on jo kummipoika, jonka nimi on Jesse...oishan se vähän outoo. Nyt siis kaikilla toukokuisilla aivonystyrät käyttöön ja ehdotuksia kehiin. Eli J-kirjaimella alkava pojan nimi (voi olla erikoisempikin), mutta Jaakko, Julius, Juuso, ja Joonatan ei käy...kaikki ne löytyy jo ihan lähipiiristä.
Meillä oli tänään eka neuvola. Poika on 6 vrk vanha ja ilmeisen kova ruokahaluinen. ;) Paino oli 3930g kun syntymäpaino siis 3735g. Neuvolatäti sanoi, että yleensä tavoitteena on saada kahdessa viikossa syntymäpaino kiinni...hups...on venyneet nuo imetyshetket pikkasen leikkinkin puolelle jo. Nyt sitten vähän rajoitetaan...max 30 min. tissiä kerralla ja sit tutti suuhun. Muuten kaikki hyvin. Oikein oli poika seurallisella tuulella ja neuvolatäti kehui kovasti.
Napatynkäkin irtosi toissapäivänä..hiphei! Ja tänään käytiin eka vaunulenkki heittämässä...kova lenkki juu..20min :). Illalla eka kylpy ja kynsien leikkuu kunhan poika nukahtaa. Tälläistä tänne siis. Niin ja vauvapuolelle pinoa pykäämään...minä ainakin haluan, mutta nyt tällä palstareissulla en itse vielä uuden pinon kimppuun taivu...mutta aikanaan.
Jaksamista ja tsemppihaleja vielä ihan mielettömästi teille kaikille vielä omaa vauvaa odottaville toukokuisille. Ainakin Nepsunen, Rvat ja Mölli ovat urheasti vielä masujensa kanssa. Voimia koitokseen teille kaikille.
Terv. Rice + pikkune 6 vrk
Molemmat te siis...teille myös paljon tsemppiä ja voimia vielä masun kanssa pyörimiseen. Odotus palkitaan tuota pikaa, uskokaa pois. Voin kokemuksesta kertoa, että ne viimeiset päivät odotusta voivat tuntua ikuisilta, mutta yrittäkää sinnitellä, pian teilläkin on omat pallerot kainalossa. :)
++ synnyttäneiden edessä listalla
?-------------------Tulppa---------27/30-------2-----Kainuun keskussairaala
1.5.2009-----Möhömahanen-----35/27----6-----HYKS
1.5.2009-------Pikku-Ruu--------27/26-----1-----Porin
++1.5.2009------Murunen82--------27/27-----1-----Jorvi
2.5.2009--------Smalle------------26/26-----1-----TAYS
++2.5.2009-------Berry-1------------29/29------1------Kätilöopisto
2.5.2009-----MillaMigliore---------------------1-----Khks
2.5.2009------Adalmiina----------23/30------2-----Kätilöopisto
++2.5.2009--------AngaT------------28/33-------2-----K-PKS
3.5.2009--------Ellen77-----------31/32------2-----TAYS
3.5.2009------Babytalk------------31/34------2-----?,USA
++3.5.2009--------Miimi--------------24/27--------2-----TAYS
++3.5.2009-------Peppie------------30/31--------3-----Kätilöopisto
++4.5.2009---KimpaleKultaa82-----------------1-----?
4.5.2009-------Ainoaas------------35/35------4-----TAYS
++4.5.2009--------.Rice.--------------23/26------1-----TAYS
++5.5.2009-------Myrsky-------------27/30-------1-----TAYS
5.5.2009-------Ulpu83-------------24/27------2-----Kaks
5.5.2009-----Tärpäntikkeli--------31/39------3-----Seks
++5.5.2009-------Janev---------------20/22------1------K-PKS
7.5.2009--------Kiskis--------------30/30------3-----?
7.5.2009--------Callaway----------33/33------3-----Kätilöopisto
++7.5.2009-------Puolukka78--------30/39-----2-----Satks
++7.5.2009--------Julianna-----------26/31------3(kaksoset)----Naistenklinikka
++8.5.2009---------Marvik-----------38/38--------2-----Jorvi
8.5.2009--------Sabeella-----------33/35-----5-----KOS
8.5.2009---------Kalkr-------------21/23-------1-----Lohjan sairaala
9.5.2009-----Tiuhti-Viuhti--------33/36--------3-----Jorvi
9.5.2009-------Summer4-----------33/37----1-----TAYS
++9.5.2009------Iippalainen----------29/30-----2-----OYS
10.5.2009----Kesäheinä83--------25/32----1-----TYKS
10.5.2009-------Hanami------------33/38-----2-----Naistenklinikka
10.5.2009-------Äiskä83-----------25/27------1-----TYKS