Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

### Syyssissien keskiviikko ###

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan täällä kaikilla alkaa suppia ilmenemään...

Mä olen ihan äimänä tuosta, että joillekin ei olla tehty sisätutkimusta!

Oma napuli:

Mä sitten vedin sikeitä siihen malliin eilen ja viime yön, että alta pois. Nuorimmainen oli vähän säädellyt meitin kelloradiota ja kuulema neljän aikaa oli pärähtänyt päälle eikä mulla mitään havaintoa koko jutusta! Ja mä ole se joka herää jo siihen kun joku lapsista seisoo meitin ovella...

Eilen tosiaan mulle iski jokin masupöpö ja vieläkin tuntuu tuolla kiusaavan. Peräpää laulaa hanakasti, mutta olokin sitten kevenee :D

Eilen oli neuvola ja sielläkään ei mitään uutta... Kaikki kunnossa.

Nyt taustalle vanhimman seuraksi, kun syöpi aamupalaa. Vois vaikka itsekin jotain koettaa popsia...

Vierailija
2/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan ei ollutkaan aloittanut vielä päivän pinoa?? =)

No, minä aamuvirkkuna täällä!!

Viime yönä heräsin klo puol kaksi supisteluihin.. Eivät sitten kuitenkaan ottaneet oikein tuulta purjeisiin, sillä loppuivat tunnin kuluttua tai ainakin minä nukahdin silloin.. Tulivat 10 min. välein, eivätkä nyt mitään mega vahvoja olleet, mutta edistystä siis kuitenkin.. Vauva nyt varmaan antaa odotella itseään sinne ensiviikkoon..

Lupaili vesisadetta.. Pitäisi kai lähteä hieman liikenteeseen, jottei masennu tänne kotiin.. Ajattelin tupata itseni kahville vanhalle opiskelukaverille, jolla lasketttuaika pari viikkoa minun jälkeeni..

Mutta palailen katsomaan aamupalan jälkeen, josko joku muukin aamuvirkku hereillä..

Piiu ja 007 rv 39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piiu näköjään kerkeski ennen minua. :) On niin outo yö takana. Nukuin yheksän tuntia yhteensä! No kaks edellstä yötä meni aika huonosti ja eilen en ottanu edes päikkäreitä. Oltiin aikalailla menossa eilinen päivä.

Meillä oli se lastenhoitovalmennuskin eilen. Eipä hirveesti tullu uutta asiaa. Kuten ei synnytysvalmennuksessakaan. Kumpainenkin kesti noin puolituntia joten se siitä. Eiköhän se käytntö sitten opeta.

Joo olin itekkin aika ihmeissäni kuinka supistelut ym kiut ei ollu tehny mitään kohdunsuulla. mun tuurilla oon kasassa vielä lokakuun alussa... No se nyt oli pääasia et poika oli oikein päin ja laskeutunutkin. Sisätutkimusta tehdessä lääkäri sanoi tuntevansa pään kohdunsuulla joten onko se silloin laskeutunut jo hyvin vai ei sitä en tiedä?

Oli muutenkin tökerö lääkäri. Mieskin oli pettynyt häneen. Viime lääkäri käynnillähän mulle sanottiin et nyt synnytytsapa-arviossa sit keskustellaan asennoista ym tän selän takia. No otin asian nyt puheeks ja lekuri vaan totes et se katotaan sitten synnytyksessä. Siellä on osaavia kätilöitä jotka kyllä osaa auttaa. Alatiesynnytys nyt kyllä onnistuu, mut jotenkin ois halunnu puhua eri asennoista ym. Ja lääkäri oli sitä mieltä et selkä ei haittaa synnytystä. Hyvähän sen on sanoa kun ei diagnoosiakaan ymmärtäny. Jouduin selittää sille mitä se tarkoittaa? Mies ei oikein tykänny tästä, kun olisi itsekin halunnu vähän keskustella vaihtoehoista ym. Mut eikai auta kuin oottaa sinne synnytykseen. Täytyy neuvolassa vielä puhua asiasta.

Eilen keskustelin mesen välityksellä yhden parhaan ystäväni kanssa pitkästä aikaa. Kyllä oli ihanaa. Olivat saaneet kotiinsa tietokoneen, joten voimme taas alkaa harrastamaan maratonpuheluita. Kännykällä ei viitsi puhua, kun he asuvat Irlannissa. Tulis liian kalliiks. No kuitenkin asiaan. Hän kertoi että heillekin tulee vauva helmikuussa! Nyt mun kaks parasta sydänystävää molemmat odottavat. Toiselle syntyy siis helmikuussa ja toiselle tammikuussa. Kyllä on ihanaa! Tietää mitä meidän keskustelut koskevat aina... :)

Joku muukin oli käyny selkänsä kans hierojalla tai jotain. mä kävin eilen laitattamassa yläselän, niskat, ranteen ja pottuvarpaan paikoilleen. Mulla tän alaselkä vian lisäks on yliliikkuvat nivelet luonnostaankin niin joudun aika usein käydä jollain laitattamassa paikat paikoilleen.Nytkin oli ranteessa ja oikean jalan pottuvarpaan kanssa tekemistä. Odotan jo innolla et vauva on syntynyt, jotta saan mennä laittamaan lantionkin paikoilleen,samoin tuon alaselän. Uskon et on aikalailla niiden kanssa tekemistä, kun kuitenkin ne olleett ilman käsittelyä koko raskausajan.

Mutta nyt aamupalan tekoon. Jospa se mieskin pikkuhiljaa heräilis.

Uma81 + Vesli 36+5

Vierailija
4/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIPPURIMAMMA mulle tosiaan sanoi äitiyspolin ylilääkäri kun kysyin sisätutkimusta, et on ihan sama onkose nyt auki vai kiinni, kyllä se lapsi sieltä tulee kun on tullakseen.....tosin tää on se sama lääkäri joka ei 3 kk:den aikana löytäny lapseltamme edes sydäntä, että tokko ois koko reikääkään löytäny.....no, toivottavasti perjantaina on joku toinen lääkäri, joka ois varustettu ihan järjelläkin!!!!!!Ei kauheen luottavainen mieli mennä sinne ja maksaa siitä hyvästä et mikään ei selviä, mut näin täällä Satakunnassa

Viimeyönä tuli joku ihme kipu kohtaus, en yht´äkkiä pystyny vaihtamaan toiselle kyljelle kun sattu niin kauheestio, ei siis supistanu, mut meni sit onneksi ohi ja lonkkaa särki koko yön, tosin itse aiheutettua, pelattiin tytön kanssa jalkapalloa ja innostuin vähän liikaa juoksemaan kun oli niin hyvä olo....no, tänään kärsitään.....

hauskaa päivän jatkoa!!

maitohamsteri ja kirppu 38+0

Vierailija
5/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä väsyttää ja laiskottaa. Täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ja käydä tekemättömien kotitöiden kimppuun..

Ei mitään merkkejä täällä synnytyksestä, tosin viikkoja vasta vajaa 35, joten ei vielä tarvi ollakaan.. Ü

Mitenhän RAKKAUSVAUVA jakselee? Jatkuiko supistelut vai ei?

Jaksamista ja energiaa (ainakin mulle ü) tähän päivään!

Fiia rv 34+4

Vierailija
6/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se on kuulkaas puolväli viikko ja meikäläisiä kasassa aikas monta. Toivottavasti niitä uutisia alkaa tulemaan pikku hiljaa. (ainakin itselle... :D )

Neiti viety kerhoon ja nyt olisi sitten omaa aikaa reilu 2 tuntia. Tekemistä olisi, mutta enpä tiedä jaksanko alkaa.

Viime yö meni ihan mukavasti, vain 4 kertaa vessassa. Nälkäkään ei tullut :)

Umalla oli aikas tökerö lekuri. Miten tuollanen ihminen pääsee ylipäätään lääkäriksi jos ei diagnooseja tiedä, että potilaan pitää ne erikseen selostaa. En yhtään ihmettele, että tuohduksissa olette...

Nyt ei jaksa enempää kirjottaa. Voin vaikka piipahtaa jossain vaiheessa päivällä jos jaksaa

vm78 ja iiro 39+6

Vierailija
7/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin heräiltiin sateiseen päivään. Aika hyvin sain nukuttua vaikka olin illalla aivan loppu kaikesta rehkimisestä. Otin kyllä särkylääkkeen eli ehkä se vaikutti, niin ja laitoin Mobilatia selkään vaikkei sitä kait sais käyttää raskaana olevat.

Täällä ukkostaa ja maailma on pimiä kuin mikä. Tulee siis hyvä ilma ajaa maalle iltapäivällä, jes! Tänään on suunnitelmissa pestä keittiön lattia ja vahata se, eilen repertuaari laajentuikin kaikkiin ikkunoihin ja parvekkeelle joten tuo jäi. Sitten pitää pakata tavarat neljäksi päiväksi itselle ja tytölle ja pyyhkäistä matkaan. Onneksi siellä on netti, muutenhan teitä tulisi ihana ikävä :)

Melko rauhallinen yö näköjään kaikilla, minäkin heräsin vessaan vain kolme kertaa. Tosi omituisia lääkäreitä tässä maassa, ymmärtäisin jotenkin sen jos odottaja itse ei pyytäisi/vaatisi mutta jos sittenkään ei mitään tapahdu niin onpa ihme. Meikäläisenkin viimeisen sisätutkimuksen suorittaa ensi tiistaina terveyskeskuslääkäri. On meidän omalääkäri (mies) joka toistaiseksi on tutkinut lähinnä tytön räkätauteja, jotenkin kummallista mennä nyt hänelle sisätutkimukseen. Mutta kait siitä selviytyy, toisen lapsen kanssa on jo tottunut siihen että sitä värkkiä tuijottelee ties ketä... Viimeksi oli jälkitarkastuslääkärinä sellainen nuori, komea miesterveyskeskuslääkäri että teki kyllä mieli olla näyttämättä sitä mustelmaista ja venahtanutta alapäätään. Kääk!

Nyt sen lattian kimppuun tai projekti ei etene

t: Typykkä ja Hermis huomenna oman laskun mukaan 36 vkoa, Jorvin mukaan vasta lauantaina

Vierailija
8/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi totean että täällä alkoi juuri ukkostaa ja edellnen kone meni ukkosella rikki joten jos tulee yhtään lähemmäs niin napsautan tän vaikka kesken lauseen kiinni..

Nukahdin eilen joskus yhdeltätoista niin vaisuksi suppailut meni että eipä ollut mitään vaikeuksia nukahtaa ja viime yönä kävin vain KERRAN vessassa!Nyt olen ollut jalkeilla n.puolisen tuntia ja kävely hankalaa kun taas supistelee.

nyt mietn että mitä teen lojunko koko päivän sohvalla niinkuin eilenkin vai alanko pesemään ikkunoita ja riehumaan että rävähtäis sitten kerralla tää homma käyntiin..Toisaalta voisi vauva vielä jonkin aikaa masussa pysyä kun la on vasta 7.9.

Eihän se synnytys käynnisty kun on käynnistyäkseen.Ei ainakaan millään tehosiivoilulla ole aiemmin saanut kuin itsensä tosi väsyksi ja kipeitä suppailuja.

Toi ukkonen lähestyy koko ajan joten palailen myöhemmin.

Pippurmamma:Mun mieskin oksenteli eilen pari kertaa ja toisestakin päästä tyhjeni ja kuume nousi hetkellisesti 37,8.c,eli jotakin tollaista on liikkeellä.Aamulla mies läksi töihin:I

rakkausvauva 37+5

Vierailija
9/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä mielenkiinnolla tulen katsomaan, olisiko jo seuraava syyssissi syntynyt. Minullakin takana hyvin nukuttu yö, kuten taisi aika monella muullakin olla. Illalla olisi vieraita tulossa ja mietinkin, että leivonko vai siivoanko ja tulin siihen tulokseen, että tuskin vieraat nurkkia tutkivat, joten hyvin pintapuolinen siivous ja keskityn leipomiseen. Suklaakakkua ja raparperipiirakkaa olisi tarkoitus tehdä, kun tuo raparperi tuntuu valtaavan koko kasvimaan ja välillä mietin, mitähän kaikkea siitä voisi piirakan ja kiisselin lisäksi tehdä?

Tosi ikävä kun sattuu kohdalle tuollaisia lääkäreitä kuin Umalla, kun itsellä on huoli jostakin olisi tosi tärkeää, että saisi asiantuntevia vastauksia ja vaikka lääkäri ei sitten itse kaikkeen osaisikaan vastata niin voisi sitten selvitellä asioita, joltakin paremmin tietävältä. Itselläni kyllä kätilöistä todella hyviä kokemuksia, joten toivotaan, että synnytykseen sitten sattuisi hyvä ja kokenut kätilö.

Vieläkös Haikarapolskalla kipeitä supistuksia, vai ovatko jo rauhoittuneet?

Nyt leipomisen pariin ;)

Unikko rv.35+

Vierailija
10/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoa!

PIPPURIMAMMA: toivottavasti tuo sinun " vatsatautisi" olisi sitä synnytystä enteilevää... ;)

Vein juuri lapset päiväkotiin ja kävin neuvolassa. Ensimmäisen kerran painoa ei ollut tullut lisää vaan se oli 500 g vähemmän kuin viikko sitten. No, viikko takaperin turposinkin niissä helteissä aika tavalla.

Kaikki oli muuten ok. Hienosti vatsa kasvaa yläkäyrää pitkin. Vauva on tosi ylhäällä (mutta sehän ei ole minulle mitään uutta) ja kovasti punnertaa peppuaan puolelta toiselle, mutta onneksi on pysynyt koko ajan pää alaspäin. Liikkeitä tuntuu (ja näkyy) pitkin päivää, joten niitä ei ole tarvinnut paljoa laskeskella.

Huomenna tasan 2 viikkoa laskettuun aikaan.... Vauvan turvakaukalo pitäisi vielä hakea, kun on ollut lainassa yhdellä tuttavalla, vaunut haetaan sunnuntaina. Ostan vaunut yhdeltä ex-työkaverilta niiden vanhat, kun meidän entiset hajos. En oikein edes tiedä, millaiset ne ovat, mustat/tummanharmaan teutoniat muistaakseni, mutta samapa tuo, kyllä niillä tämän yhden vielä lykkii...

Nyt pitäisi lähteä siivoushommiin. Ainoa mahdollisuus on siivota silloin, kun lapset ovat poissa, ei siitä niiden kanssa tule yhtään mitään...

Oho, ukkonen jyrisee... No, hyvä päivä siivota!

sparven ja pikkutiainen rv 37+6

Vierailija
11/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäviä nuo lääkärit, jotka kohtelee rumasti asiakkaitaan tai välinpitämättömästi. Mulla on ollut kaikilla 3 kerralla eri neuvolalääkäri, mutta tää viime kertanen oli kaikkein tylyin! Kysyin häneltä arviota noin suurinpiirtein vauvan koosta niin hän tokaisi, että -NO EI SIITÄ MITÄÄN JÄTTILÄISTÄ OO TULOSSA. PIENI ON. NOIN 2,4 KG TÄLLÄ HETKELLÄ! Oli jotenkin tökerö. Huono päivä vai mikä lie ollut?

(.) Ei supistuksia...yö meni levottomasti...heräilin parin tunnin välein ja juoksin tai pikemminkin raahauduin vessaan. Olo on mammuttimainen ja kömpelö, vaikkei kiloja ole tullut kuin 10...

Olen jotain saanut aikaseksikin tänään...2 koneellista pyykkiä on pesty ja muksujen huoneet imuroitu. Nyt syömään!

Risella rv 36+5

Vierailija
12/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uma-lle, oli kyllä törkeä lääkäri! Ei halua pelotella, mutta ensisynnyttäjä harvoin päästetään synnyttämään missä vaan, ei kun sänkyyn ja makuulle! Niin olen kuullut ja sain itse samanlaisen kohtelun. Jälkeenpäin sanoi kätilö vaan, että tulin liian myöhään sairaalaan ja he eivät kerännyt lukemaan minun papereita!!! Ja mies pitäisi olla mukana kun jakkaralla halua synnyttä, on sitten tukemassa sinua. Kyllä haluaisin nyt synnyttä seisoen, mutta katsotaan mitä tapahtuu, turha suunnitella mitään etukäteen. Aina mietin että selällä synnytys on hyvä vaan kätilölle, hän kun näkee kaikkea yms., mutta ei eläimetkään selällä synnyttä, miksi sitten ihmiset noin laitettaan?

Unikko- raparperista ja mansikoista saa yhdessä hyvän hillon (myös omena ja raparperi sopii). Ja joku raparperi chutney- ohjekin löytyy varmasti google' lla etsien, jos muistan oikein.

Pippurimammalle voimia ja jaksamista!

Neuvolakuulumiset: painoa +350g viikossa, että 76 kiloa tuli täyteen, en ole koskaan ollut noin painava, pelottaa, kun 4-6 viikkoa vielä edessä¿ Verenpaineet 110/60, pissa puhdas. Vauvan syke 140, kohdunsuu pehmentynyt ja melkein hävinnyt, mutta kuitenkin kiinni. Lääkäri nauroi että supisteli kun kuunteli sydänääniä, no ei itse enää huomakaan supisteluja. Nyt on neuvola joka viikko. Ja vauva saa olla mahassa vielä ainakin se kaksi viikkoa, siihen asti kun mies palaa.

Meillä ihan aurinkoinen ja helteinen päivää. Perjantaina vielä grillaus kavereiden luona, toivottavasti on hyvä keli. Lauantaina sitten mies taas koko päivä lentää ja sunnuntaina aamulla koneeseen Eli nautin niitä paria iltaa kun ollaan perheen keskeen.

Kewa 36+2

Vierailija
13/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helletta piisaa meitin nurkilla; eilenkin viela nousi +37° varjossa; ei tuulenvirettakaan kun ukkosta ilmassa kuitenkin... ei oikeen naurata tallakaan hetkella; kello on yksitoista ja mittarissa jo +30°!!!

Rannekin on hellana kun ilmastoinnista huolimatta henki ei kulje ja heiluttelen viuhkaa toisella kadella!

Mutta kylla taa tasta!

Jalkojen turvotukset on hiukan laskenu? Tai ainakaan eivat sarje aivan samallail kuin tas viime aikoina. Tosin oon ottanu paljon levon kannalta- kiitos esikon joka jaksaa jarjestella huoneita etta mami saa rauhassa vaan olla!

Viime yona nousin vessaan vaan kerran klo 03 mutta unenpaasta on vaikee saada kiinni ja kyljelta toiselle kaantyminen jo sattuu; oon sitten kaantynytkin sillai konttausasennosta toiselle kyljelle, hiukan helpottaa tollai?!

Mutta nyt lopetti koneet toiminnan joten eikun kotihommiin

Voikaa hyvin

-levinia ja Hope rv 37+5-

Vierailija
14/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta palailtu ja hillitön sadekuuro yllätti juuri paluumatkalla. Mies oli autolla töissä, niin piti kävellä ja olin aivan vettä valuva, kun kotia pääsin...

RR 121/68

Paino -200g/vko (ei oikein ruoka maistunut helteillä...), yht. 9kg tullut

Pissa puhdas

Hemppa 122

Sf-mitta 31, vähän keskikäyrän alapuolella

Raivotarjonnassa ja sykkeet ja liikkeet hyvät.

Pää heilui vielä, eli ei ole kiinnittynyt, mutta aika alhaalta tunnusteli. Oliko niin, ettei välttämättä kiinnity ollenkaan ennen synnytystä, vai kiinnittyykö aina???

Tänään ajattelin ottaa aika lungisti, pyykit pyörii koneessa ja postissa tuli juuri Me Naiset lehden ilmaisjakeluna tilattu Fc Venus DVD, jonka voisi katsella...:)

Rauhallista sadepäivän jatkoa -Levinialle jaksamista siinä helteessä=)

Poklo ja Papu 36 tasan

Vierailija
15/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkausvauva; ei se kannata riehua :) Eilen pesin kaikki tämän mökin ikkunat ja tänään on menossa lattioiden pesua ja vahausta. Ei siitä saa kuin selkänsä kipeäksi, ainakaan täällä. Tosin minulla on kyllä viikkojakin vähempi kuin sinulla. Parin viikon päästä voisi olla toinen homma :)

Täälläkin oli aivan hirveä ukkonen ja jos en olisi näin iso tyttö olisin kyllä hiukan pelännyt. Hirveitä salamoita ja ihan talon päällä jyrisi niin että Hermiskin oli ihan hämmästyksestä soikeana. Sähkötkin oli poissa mutta onneksi lattioiden pesu onnistuu pimeässäkin ja heti kun sähköt palasivat huudatin taas sitä KLF:ää jotten olisi kuullut niin hyvin niitä jyrähdyksiä.

On likan hoitajalla varmaan ollut kivaa kun neljä kakaraa kiljuu ja yksi säikky koira vielä kaupan päälle. Nyt viimeiset imurointimetrit ja kamat kassiin ja menoksi.

Palaillaan

t: Typykkä Espoosta jossa siis oli kymmeneltä niin pimeää tuon ukkosen vuoksi että yövalot paloivat. Aika koomista!

Vierailija
16/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottavan aika on pitkä.Nyt olisi siivottuina koko talo, kaapit mukaan lukien ja piha myös.Mun tuurilla tämä menee sitten reilusti yliaikaiseksi.Nyt tietenkin väsyttää uurastaminen mutta sainpas siivoukset tehtyä.Ja kyllä oli jo aikakin...Illalla kävin vielä kävelylenkillä ja minä porhalsin menemään ja lapset pyörien kanssa marisivat etteivät he enää jaksa pidemmälle.Pakko oli lopulta suostua kotiin palaamaan.Lääkäri oli maanantaina ja arvioi ultralla vauvan olevan 2,7kg.Mulle ihan hyvän kokonen " tässä vaiheessa" .Supistellut on ja toivonkin niiden entisestään edesauttaneen hommaa eteenpäin.Mieli ei vain tahdo pysyä korkealla, mutta pakko jaksaa.Täällä rannikollahan on nyt viikoloppuna huvilakauden päättäjäiset joten tiedossa olisi raketteja ja hyvää syömistä...

Vierailija
17/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uskalsi jo koneenkin pistää seinään kun ukkoset loppui.

Mullakin vaihteeksi takana hyvin nukuttu yö, vain yhdellä pissakäynnillä ja kaiken lisäksi nukuin vielä äsken reilun tunnin päikkäritkin. Menin sängylle lukemaan kirjaa eikä edes väsyttänyt, mutta kummasti se uni vaan tuli.

Onhan noita lääkäreitä moneen lähtöön juu. Mäkin olen Typykän tavoin vähän kauhulla ajatellut, että jos joudun samalle tk-lääkärille alapäätä esittelemään kun jonka luona ollaan pojan räkätautien ja korvatulehdusten kanssa käyty. Sellainen korkeintaan meikäläisen ikäinen reilu kolmekymppinen ihan ok näköinen mieslääkäri, jotenkin tuntuisi oudolta..vielä ei ainakaan ole osunut kohdalle..eikä tosiaan tarvisi jälkitarkastuksessakaan päästä esittelemään parastaan..heh.

Omassa navassa ei uutta. Ei supista eikä muutakaan. Vauva möyrii minkä vielä mahtuu, välillä maha on tosi kovana päältä päin kun puskee pyllyllä ja jaloilla ylöspäin, oikein kipeää tekee.

Jospa lähtisi leipomaan mustikkamuffineja pakkaseen. Nyt siellä ei ole oikein mitään yllätysvieraita varten, joten parasta ruveta jotain varailemaan.

Jondeliini ja pikkuinen 38+4

Vierailija
18/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole tullu taaskaan kirjoiteltua kuulumisia pitkään aikaan (muistaakseni) Enkä kyllä muista kävinkö täällä kertomassa äpkl käynnistäkään joka oli viime perjantaina.Painoarvio käytiin vauvelista hakemassa ja sillon oli ultran mukaan 3kg ja käsikopelolla isompi :) viikkoja silloin 37+1 hyvin kuulema mahtuu syntymään :))

tulipa siellä todistettua taas tämän mamman blondeus.. istuttiin miehen kanssa aulassa ja odoteltiin lääkäriä ja mietin ilmeisen kuumeisesti jotain koska mies kysäs että mitä mietit ja minä siihen että mietin vaan että miten onkaan sattunut näin paljon isomahaisia samaan aikaan tänne....Mies ei voinut kun nauraa ja kertoa että mehän olemme Äitiyspoliklinikalla....:D

rotja+masukki 37+6

Vierailija
19/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on säätila tänään ainakin täällä eteläisessä Suomessa. Tsiisus, kosteusprosentti on varmaankin jotain 90. Meille tuli tänä aamuna sitten siivoja jo klo 9, joten kampesin itseni liikkelle jo varhain ja kävin katsastamassa kotikaupungin ale tarjontaa puutarhatuotteiden osalta. Ja löysinpä Jyskistä tosi kivan teakkisen aurinkotuolin 70% alennuksella! Samaan aikaan alkoi tietty ukostaa ja taivas löi ihan pimeeksi. Lorvin siellä liikkeessä niin kauan, että pahin myräkkä meni ohitse ja sorruin sitten ostamaan mm. kukkaruukkuja...halvalla kun saa. Mä olen kyllä oikein kauppiaiden unelma :). Kotiin kun tulin takaisin, täällä oli suursiivous hyvässä vauhdissa ja niinpä kävi, että tämä ensimmäinen siivoojan käynti vei 5 1/2 tuntia. Olin pyytänyt mm. saunan perusteellista siivoamista yms. muuta extraa, joten kyllähän siinä sitten tekemistä riittää. Pikkusen tuli kiusaantunut olo, kun menin hetkeksi päiväunille makkariin, kun se shoppailureissu kuitenkin kulutti taas voimia ja toinen ahersi vieressä. Mutta en häpeile, sallin itselleni täydellisesti tämän palvelun tässä tilassa ollessani ja jatkossakin kerran kuussa. Elämä on valintoja, joku toinen pistää rahansa johonkin muuhun. Nyt koti hohtaa puhtauttaan, jälki on tosi siistiä. Kiitos vaan vinkin antajalle eli Unikolle ;) !

Yön nukuin suht ok, herään vessaan vähintään sen kolme kertaa ja mullakin on erikoinen konttaustyyli kyljen vaihdossa ja sängystä ylös nousussa :). Supistuksiakin oli taas yöllä, mut ei ollenkaan niin kipeitä, kun edellisenä päivänä. Kiitos Piiulle huolenpiidosta ja kauniista sanoistasi liittyen mun olotilaan. Mielessä kävi kyllä itselläkin laittaa sulle viestiä, mutta siinä tuskaisessa tilassa se vain jäi.

Rakkausvauvan supparit myös hellitti. Jännää tämä meitin elämä nykyisin, supistuksia tulee ja menee, mutta vauvoja ei vaan kuulu. Paitsi torstaina Kaylight viimeistään saa nyytin kainaloon. Onnea matkaan sinne synnärille ja tulehan sitten kertomaan uutiset.

Lääkäreistä sen verran, että joskus todellakin tuntuu siltä, että lääkärikoulutuksessa saisi olla kurssi, jossa tulevat lääkärit opettelevat kohtaamaan potilaita/asiakkaita. Kaikki kun eivät sosiaalisilta vuorovaikutustaidoltaan ole kovinkaan päteviä ja taitavia. Monelta ristiriidalta ja ikävältä mielipahalta vältyttäisiin, jos taidot olisivat kunnossa tai edes sen alkeet jotenkin käyty ja sisäistetty. Onneksi kuitenkin on olemassa myös näissä asioissa taitavia lääkäreitä. Ongelmaa ei voi yleistää. Harmi vaan, että aika usea täälläkin kirjoittavista ovat saaneet huonoa kohtelua. Itselläni on käynyt näköään hyvä tuuri ja asiat ovat hoituneet hyvin.

Dumle, luin hämmästyneenä kirjoitustasi, että viranomiaset olivat aluksi evänneet sulta oikeuden työttömyyspäivärahaan. Millähän perusteella? Tosi ikävä varmasti olla tulottomana ja toisen varassa. Ei mieltä ylentävää. Muistan itsekin kuinka elettiin mieheni kanssa kädestä suuhun opintojeni päättyessä ja esikoista odottaessani. Jälkeenpäin on tullut hämmästeltyä mitenhän siitäkin selvittiin. Onneksi nyt kuitenkin Kela teki toisenlaisen päätöksen ja rahatilanteenne nyt helpottuu.

Jaahas, nyt on mentävä ruokkimaan lapsoset. Palataan!

Haikarapolska ja neito rv 38+2

Vierailija
20/28 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomessa on tainnut olla oikein kunnon myräkkä tänään.. Jotain radiosta kuuntelin, joku mieskin vahingoittunut salamaniskusta!

Voihan pyhä jysäys *haukotus* Väsyttää niin pirusti - Kiva kun muilla oli mennyt yöt suht koht hyvin, minulla taas ei. Iski yöllä joku ihme paha olo ja valvoin sen takia sohvalla pyörien klo 3.30-6.00. Seittemältä soikin sitten kello jo :( Tyttöä eskariin ja menin vahtimaan siskon lapsia 3v ja 5kk.. Huh huh. Kotiuduin vasta kahden maissa.

Oisko kenties jotain pöpöä ihan liikkeellä, tytölläkin kun oli pari päivää maha vähän löysällä.. No tänään on ollut kuitenkin ihan normaali olotila, väsymystä mukaan laskematta.

Haikarapolska - Sinänsä päivärahojen myöntämättä jättäminen meni aluksi oikein. Koska minulla ei ole ammattia, jolloin päivärahat ratkaistaan työssä olon ja opintoihin hakeutumisen perusteella. Työssäolo ehto täyttyi, eli olin yli 5kk töissä. Mutta olin peruuttanut opiskelupaikan (koska olinhan raskaana, enkä voinut aloittaa opiskelua!) No siitä siis rokotettiin, eikä myönnetty työttömyysajalle päivärahoja - Nyt kuitenkin tehtiin tämä uusi päätös, enkä tiedä mikä sen edellisen päätöksen kumosi, minun hyväkseni. Tutkimattomia ovat Kelan päätökset ;)

Odottelen tässä parhaillaan miestä kotiin, että pääsisin Lindexiin. Tyttö kaipailee vaatteita ja minä imetysliivejä :) Ajattelin vielä ostaa sieltä yhet edullisemmat liivit.

Dumle ja pyllyä puskeva vauva, joka sai tänään pinnasänkyyn ihanat uudet pehmusteet ja lakanat :D