Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++++ SYYSKUUN SYDÄMET vko 21 +++++

18.05.2009 |

En jostain syystä saanut silmiini viime viikon ketjua, vaikka selailin alkupään sivuja moneen kertaa. :) Mikä lie haritus silmissä!? Mutta jokainenhan sen ketjun jutut voipi täältä itse hakea, jos haluaa niihin vielä palata...

Reipasta alkanutta viikkoa kaikille syyskuun mahakkaille! Sitähän me aletaan jo kaikki olla. :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä mättää, kun ei mitään jaksaisi täällä kotonakaan tehdä..? Oikeastaan, kun viikolle 20 pääsi, iski tämä väsy, enkä jaksa edes lenkkeillä! Eilen kävin kuopuksen kanssa leppoisalla sunnuntai-kävelyllä metsäpolulla - siis tuollaista vajaat 3-vuotiaan vauhtia ja se tuntui ihan hyvältä. ;) Mutta en millään saa ittiäni tuonne pyörätielle tarpomaan kilometritolkulla. Ja ihan vasta heitin vielä 6-10km:n kävelylenkkejä monta kertaa viikossa! :O Ehkä sitten siirryn taapertamaan jatkossakin tuolla pururadalla, joka lähtee kyllä sopivasti meidän takapihalta.

Muuten ei ihmeitä. Olisikohan pinossakin hiljaista siksi, että monet ovat jo rakenneultransa käyneet ja olossa ei ole mitään ihmeempiä raportoitavia..? Itsestä ainakin tuntuu, että aika on vähän seisahtunut. Toki viikot nopeaa vierivät, mutta ei mitään ihmeempiä tapahdu. Mahansa kasvamista ei itse niin helposti näem, kun se kokoajan siinä pöllöttää, mutta kasvaahan se. Liikkeitä kuulostelee päivittäin ja on aina turvallinen olo, kun niitä säännöllisesti havaitsee. Seuraavaan neuvolaan vielä pitkä matka.

Kertoilkaahan kuulumisia, vaikkei mitään kerrottavaa tuntuisi olevankaan! :) Milloin jäätte kesä-ja äitiyslomille? Minähän en sellaisia tunne, kun olen kotiäitinä. :)

Joko nimet kovasti mietityttävät? :) Täällä yksi "nimihullu", jolle nimen keksiminen on aina suurta hupia näin raskausaikana.

Mukavaa viikkoa - toivottavasti hyvin aurinkoistakin!

unnika 22+6

Vierailija
2/25 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa!

Tervetuloa uusille ja onnittelut taas ultrassa käyneille! Aika monelle tuntuu olevan poika tulossa - ehkä ne jotka eivät kantaansa ole kertoneet saavat sit enempi tyttöjä?!

Hiljaista tuntuu joo olevan palstalla. Ehkäpä tuo aurinkoinen sää ja viimeisten viikkojen väännöt töissä vähentävät nettiaikaa? Mulla on työpäiviä vielä n. 30, yksi viikko lomaa kesäkuussa ja heinäkuun puolivälistä alkaa sit kesä/äitiysloma.

Liitoskivuista: kuten olen kirjoitellutkin, mä olen myös ymmälläni, mitä ihmeen kipuja mulla on nivusissa: se tekee välillä kävelystäkin sellaista ankkamaista. Kivun tuntee hyvin, jos laittaa jalkaa toisen jalan päälle niin se sivusuuntainen pieni liike sattuu. Mutta en tiedä onko liitoskipuja myös selän puolella tai että ne säteilis pidemmälle? Iskiasvaiva kuulosti hyvältä veikkaukselta sen suhteen. Ja lantion alueen kivuista luin jostain "raskaus viikko viikolta", että kyse on lantion löystymisestä ja se säteilee kaiketi laajemmaltikin.

Olen tehnyt nyt muutamia hankintoja. Vauvavakuutuksen otin Pohjantähdestä: hassua vain, että piti ottaa toinen kotivakuutus, koska yhtiö ei myönnä vauvavakuutusta ilman sitä. Mutta Pohjantähti lienee ainoin yhtiö, joka korvaa myös äidinmaidonkorvikkeet allergiatapauksissa (mikä on meillä suuri todennäköisyys). Toisekseen kävin vauvakirppiksellä ja löysin kolme kivanoloista muotoonommeltua sisävaippaa muutamilla euroilla. Vaatehankintoja en ole tehnyt vielä yhtään, mutta ehtiihän sitä. Ja kunhan katsastan ensin, mitä kaverit työntää lainaksi.

Vauva potkii nyt tosi paljon ja on päivittäin niin perätilassa, poikittain kuin rt:ssäkin. Ihmettelen vaan, miten se pystyy pyörimään saamatta napanuoraa kaulansa tms ympärille?! Mutta eikös hyvin liikkuva vauva kerro, että sillä on asiat kunnossa, kun se jaksaa olla niin aktiivinen. Toisekseen olen mielestäni bongannut nyt pari kertaa vauvan hikan. Ekakertalaisille tiedoksi, että se tuntuu vähän kun joku tikittäisi masussa, eli on sellainen säännöllinen, suht tiheä, hento naputus. Meillä on molemmat muksut hikotelleet aika lailla, joten ei tämäkään taida tehdä poikkeusta!

Oma olo on hyvä lukuunottamatta edelleen jatkuvaa siitepölynuhaa ja painoa tuppaa tulemaan edelleen. Perjantaina olis se sokerirasituskin, iän puolesta siis siihen jouduin eli on nyt uusi kokemus mulle.

Unnika tais kysellä nimistä. Meillä taitaa etunimi olla jo valittuna, se oli tytölle helpompi keksiä kuin olisi ollut pojalle. Niinpä me miehen kanssa kaksin ollessamme jo käytämmekin tätä nimeä. Molemmilla lapsilla on myös nimivalinta osunut nappiin hyvin varhaisessa vaiheessa, eli sitä ei ole tarvinut käydä synnärillä enää muuttamaan.

Kerttukasperi ja murunen rv24+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Ei ole aikoihin muka ehtinyt kirjoitella, kun on vielä niin kiirettä töissä ja koulurintamalla. Kouluhommat on nyt pulkassa tältä keväältä, uusi asunto ostettu (päästään muuttamaan parin viikon kuluttua), ja töitäkin enää kuutisen viikkoa. Sitten alkaa pitkä lomailu :)

Näin ensikertalaisena olisi kysyttävää teiltä kokeneemmilta lähinnä noista kelajutuista: lähetetäänkö äippärahahakemukset kelaan vai työpaikan palkanlaskentaan? Itse olin toissa vuona köyhä opsikelija, eli haluan että tuet lasketaan nykyisten tulojen mukaan. Kun äippäloma alkaa elokuun alussa, niin lasketaanko mun tulot silloin ajalta helmi-heinäkuu? Mitäs jos tekee töitä kahdessa paikassa? Pitäis varmaan käydä kelassa ihmettelemässä, mutta jotenkin aina pelottaa asioida niitten kanssa, puhuvat sellaista kapulakieltä ja ainakaan opintoraha asioista eivät virkailijatkaan tunnu mitään ymmärtävän. Joten osaisiko joku täällä vastailla? Oletteko jo muut laittaneet hakemuksia eteenpäin?

Onko joku käynyt yksityisellä ultrassa? 20 vko:n ultrassa kätilö veikkaili että voisi olla tyttö tulossa, muttei sanonut varmaksi. Haluaisin nyt käydä yksityiselle. Mitähän maksaa?

Samaa olen huomannut kuin jokunen muukin täällä, itse ei oikein huomaa tuota vatsan kasvua. Ja vatsan koko saattaa vaihdella päivittäin?? Outoa?? Huomaa vaan ettei oikein mitkään vanhat kesävaatteet mahdu enää päälle.

Aiotteko ostaa uudet vai käytetyt vaunut? Uudet on niin törkeän hintaisia, ettei raaskisi laittaa mitään 800 euroa rattaisiin.

Nanuuk rv 23+5

Vierailija
4/25 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanuuk, jos haluat 6kk tulojen mukaan, niin toimitat neuvolasta saamasi lapun teidän palkanlaskijalle, joka laskee 6kk ennen ä-lomaa maksetut palkat siihen paperiin. Jos työnantajia on ollut useampia niin kaikilta sitten tositteet sinne. Lisäksi jos haet 6kk perusteella, merkitset itse omaan hakemukseesi jos sulla on työmatkavähennystä tehtävänä. Eli jos aiot vähentää tämän vuoden tuloistasi työmatkakuluja, niin kelalle ne pitää ilmoittaa jo nyt.

Ei ehdi nyt muuta, kauhea kiire töissä, ressi ressi. Vauva liikkuu kyllä ahrekasti ja maha paisuu.

Vierailija
5/25 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös maha kasvaa ja siitä taitaa johtua jatkuva selkäsärky ja alavatsa on kans herkkänä viimeistään illalla... Voimat tuntuu muutenkin olevan aika vähissä, muttei viitsisi saikkuakaan hakea. Heinäkuun puoleen väliin pitäisi jaksaa, sitten olisi kesäloma ja sen perään sitten äippäloma. 'Teen tarjoilijan hommia, eli koko päivä menee kävellessä ja lautasia kantaessa, istumaan pääsee vain ruokatauolla jos sellaisen ehtii pitää... Ei jaksaisi enää!

Tuo nimiasia on tullut nyt keskusteluissa esille. Mun nelivuotias kummityttö risti meidän masuasukin heti Kuunoksi. Joku on ehkä kuullut lastenkirjasta jossa on Kuuno niminen poika, joka haluaa itseään kutsuttavan Virtaseksi :) Meille siis vauva on Kuuno, oli sitten tyttö tai poika! On se oikeakin nimi jo aika valmiina, mutta saapa nähdä muuttuuko mieli sitten kun vauva syntyy. Me päätettiin olla selvittämättä sukupuolta. Olisihan se monien hankintojen kannalta helpompaa kun tietäisi ostaako tavaraa tytölle vai pojalle, mutta on sitä niin paljon värejä jotka sopivat kummallekin. En kuitenkaan tekisi tytöstäni vaaleanpunaista tai pojastani vaaleansinistä... Eli jännitys säilyy meillä sit loppuun asti :)

Muuten ei Tampereelle mitään kummallista! Huomenna on taas neuvola. Mukava päästä kuulemaan sydänääniä! Se aina rauhoittaa mieltä, vaikka liikkeitä tuntuukin joka päivä. Piti muuten kysäistä, onko keskusteluissa mukana muita tamperelaisia, mahdollisesti vielä Kaukajärven suunnalta? Äitikaveria kaipailisin viimeistään syksyllä vaunuttelemaan!

Elina ja Kuuno 22+4

Vierailija
6/25 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla, että leppoisa keskiraskaus on monille totta.

Itse olen ollut tässä jo viikon sairaslomalla ja vielä viikon jatkan. Issias se siellä kiusaa kun olen istumatyössä. Kävellä ja seisoa voi, mut istuminen on tuskaa. Siks ei tule täälläkään palstalla pyörittyä ahkerasti.

Eilen oli rakenneultra jossa kaikki oli niin hyvin kuin olla ja voi. Sikiö vastasi täysin aikaa ja tyttöhän meille olis tulossa :) Muistatteko kun puhuin joskus aiemmin, että toivoisin tyttöä? Toki pieni mahdollisuus on vieläkin, että se olisi poika, mutta aika varmasti se ultraaja sen tytöksi pystyi sanomaan. Tosin itsellä on ollut vähän "poika olo" joten ei oikein osaa sisäistää tätä tosiasiaa, et tyttö se sittenkin olisi :)

Meillä täällä tehdään remonttia taloon ja kaaos on aivan käsittämätön. Onneksi saadaan tämä kaaos pois ennen vauvan tuloa, sitten se olisikin ollut aivan kauheaa. Tai jos olisi joutunut loppuraskaudesta väsyneenä vielä remonttihommiin niin usko olis loppunut.

Iltapäivällä menen kampaajalle piristämään omaa mieltä, ihanaa!

Tsemppiä masun kasvattelijoille ;)

Vierailija
7/25 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Maikille rakenneultrauutisista. Suurin osa lienee jo käynyt rakenneultrassa - onko jollakin vielä edessä?

Kummempia ei kuulu minullekaan - mukava olotila on jatkunut eikä maha edelleenkään haittaa tekemisiä. Pienivatsaisuutta ovat useammat vieraatkin ihmiset jälleen kommentoineet. Kommentoidaankohan myös suurta vatsaa samalla tavalla? No, eiköhän se vielä ehdi kasvaa minullakin ja onneksi vauva tuntuu kasvavan ihan normaalisti.

Nimiasiasta oli kirjoiteltu. Kävin lainaamassa kirjastosta muutaman nimikirjan ja niitä pitäisi jonain iltana selailla. Esikoisella on mielestämme niin sopiva ja ihana nimi (niin kuin varmaan kaikki ajattelevat valitsemastaan nimestä), että nyt on vaikeuksia löytää yhtä onnistunutta... Ihan kovin yleistä nimeä emme halua antaa, ja toisaalta nimen pitää olla helposti lausuttavissa ja kirjoitettavissa ensi kuulemalta. Muutamia suosikkeja toki jo on, mutta mietitään niitä vielä. Onko teistä muuten hassua, jos esikoisella on kaksi etunimeä (siis etunimi ja toinen nimi) ja pikkukakkosella olisikin kolme?

Yksityisistä ultristakin oli joku kysellyt. Me ollaan menossa kesäkuussa yksityiselle 4D-ultraan ja hinta tulee käsittääkseni olemaan noin 200 euroa, jos saamme siitä kela-korvauksen. Kela-korvauksia on ilmeisesti ylimääräisistä ultrista saanut aika nihkeästi nykyään. Haluaisin myös mennä ihan loppuraskaudessa yksityiselle kokoarvio-ultraan, mikäli sellaista ei tehdä neuvolassa. Tehdäänkö Suomessa yleensä kokoarvio loppuraskaudessa ultraten vaikka raskaus olisi mennyt ihan normaalisti? Esikoisesta meillä annettiin viimeinen kokoarvio pari viikkoa ennen syntymää, ja se meni ainakin ihan nappiin. Tuon arvioin teki lääkäri ultralla.

Oikein hyvää vointia kaikille!

Onneli-Orvo, rv 23+1

Vierailija
8/25 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla hyviä uutisia kaikilta. Kiire tuntuu olevan nyt kova ja itsekin ajattelin tulla kertomaan ru -uutiset viime viikolla, mutta en sitten kerennytkään.

Tärkeimpänä heti se, että lapsi vaikutti rakenteellisesti terveeltä, mikä on mieletön helpotus, sillä kaikenlaista ikävää on ympärillä tapahtunut.

Kuuno1709:

Ymmärrän todella hyvin väsymyksesi seisomatyössä. Itse olen opettajana ja työmatka on n. 95 km. Päivä menee kävellen pitkin käytäviä luokasta luokkaan ja raskaat kantamukset on koko ajan mukana. Tunnilla en ruukaa istua, vaan kuljen koko ajan neuvomassa ja opastamassa oppilaita, joten voimat yksinkertaisesti loppuu kesken! Olenkin tänään saikulla kotona, kun yön ajan oli maha niin kipeä ja muutenkin olen pari viikkoa joutunut hidastamaan tahtia merkittävästi, ettei ole töissä alkanut supistella tai mitään. Muista, ettei sinunkaan ole pakko sinnitellä töissäsi!

Maikki81:

Meille kävi samoin kuin teille! Olin aivan varma, että poika on tulossa, mutta eipä ollutkaan! Sanoinkin lääkärille, että vielä pari päivää ennen ru:aa sanoin, että lennän kyllä perseelleni, jos se ei olekaan poika. Lääkäri totesi vain, että kannattaa nousta varovasti ylös, kun ei se tieto tytöstä mitenkään epävarma ollut!!! Esikoinen meillä on tyttö, joten helpommalla me näin pääsemme. Katsotaan, tuleeko samannäköinen vai eri näköinen...

Onneli-Orvo:

Vai on sinulla pieni maha. Minulla on puolestaan suuri ja kuulen siitä kommentteja viikottain. Ihmisten katseet on ikuistettavan hassuja, kun kuulevat, että olen vain vähän yli puolen välin... No, niin se oli ekaltakin ja kun ru-mittoja vertaan, niin samankokoiseltakin vaikuttaa ainakin vielä tässä vaiheessa.

Eka oli 4240 g ja mielellään ottaisin jo vähän pienemmänkin. Sellainen 3500 olisi kiva, jos ite saisi valita. Se olisi jo aika jäntevä, mutta kuitenkin helpompi synnyttää. Meikä ku ite on tällainen 155-senttinen persjalka, niin tuppaa tuo mahakin kasvamaan aika valtavaksi ison vauvan myötä...

Tulipa itseeni keskittyvä viesti, yllättäin. Mukavaa kesän odotusta, kanssasisaret!

Terveisin

irppu ja pikku-liisa

Vierailija
9/25 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sitä leppoisaa keskiraskautta tosiaan vietetään ja mulla on nyt muutama päivä mennyt maalaushommissa tuolla ulkona. Oon maalannu meän talon ikkunoiden yläkoristelistoja (ihan maan tasalla ;) ja ovenpieliä. Talo pitis vielä toiseen kertaan maalata ennen terassien tekoja eli hommaa on uudehkossa talossa melkoisesti, ennen ko pääsee pihaa tekemään. Nukuin tuossa neitien kans kahen tunnin !!!! päikkärit, vaan kylläpäs se teki hyvää :) Oon alkanut nyt valvoon myöhempään ja herään sitten suht ajoissa aamuisin. Ja meän jäpikkä taitaa olla selkä vasten mun mahaani tai sitten istuu, ko en tunne monotuksia, kuten tyttäriltä.

Noista painoista tulikin mieleeni, että mulla esikko oli syntyessän 3980g, toinen 3760g ja kolmas 3180g eli laskusuuntaista on mitä enemmän muksuja, tosin hommat vaan aina on tuplaantunut ootusaikana, etten oo ite kerennyt kerää painoa eikä lapsikaan liikoja ja hyvä niin. Tästä tieten tulee aivan mahoton jössikkä ;)

*Onneli-Orvo* puhu mahan koosta - omasta mielestä mulla on pieni maha, mutta muitten ei. Esmes yks toimittaja kysy multa tossa pari päivää sitten, että milloin mulla on la, ko on noin hyvän kokoinen maha ja se näkyy kauas? Tosin tää toimittaja oli mies, että ei silleen varmasti osaa kattoa mahaa, kuten naispuolinen ;) Aina niitä kommentteja riittää mahan koosta huolimatta, koska jotenkin tuntuu, että raskaana oleva nainen on ns. yleistä omaisuutta ja hänen mahaansa saa kommentoida miten sattuu. Kolmosta oottaessani päätinkin, että jos joku tulee vielä taivasteleen jotain mun raskauteeni liittyen, nii napautan kyllä takaisin jotain vastaavaa kysyjän ulkoiseen olemukseen liittyen ;) Sillä saa kyllä kysyjän hiljaiseksi, ko joskus niiiin ärsyttää olla yleistä riistaa. Ja siihen mahan kokoonhan vaikuttaa toki lapsiveden määrä, kohdun sijainti ja malli, ei pelkäästään, että vauva on iso!

Jahans, nyt jäi tähän kirjottaminen, ko meän nuorin meinaa turhautua tossa vieressä. Voidaan paksusti ja nautitaan olosta ja tulevasta kesästä =)

Vierailija
10/25 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimistä: mulla onyks mielessä, mutten ole kertonut sitä vielä kenellekään :) Katsotaan näyttääkö poika sen nimiseltä.

Mahasta, ei ole paljon kommentoitu, ja lähipiiri taitaa tietääkin, että inhoan sen koon kommentointia. Mielestäni se on aika iso. Edelliset lapset on ollut 3500-4200 ja aina maha on mun mielestä ollut aika samankokoinen. tai mistä sitä niin tarkkaan muistais. Eiköhän sitä vielä ehdi ihmiset kommentiomaan :/

Joku kyseli millon jäädään pois töistä, mulla enä 4 täyttä viikkoa ja kiirettä ja ressiä pukkaa. En tajua miten voin jäädä täältä pois. Pitäis olla stressaamatta mutta mutta..

Harmi kun tässä ei näe koko viikko listaa, niin ei muista mitä piti kommentoida. Jatkan siis hosumista.

Vierailija
11/25 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikot nyt 25+0

Vierailija
12/25 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ja viimein! Tänään viljely tuli takasin negatiivisena!!! Ihanaa! Nyt voin heivat Hipeksalit mäkeen, ei tartte miettiä että joutuuko sektioon sairaala-infektion takia, ja vielä kun pari viikkoa sitten kaikki oli hyvin ru:ssa, niin voi ottaa ihan leppoisasti =)

Kävin tänään vetämässä tutun radiologin hihasta, joka ultras mua kuukausi sitten ja lupautui vielä tarkistamaan sukupuolta, ja edelleen näyttää tulevan tyttö =) Tämä oli nyt neljäs kerta kun näin sanottiin, niin kaipa voi pikku-hiljaa uskoakin sitä. Lastenvaatteista metsästän edelleen mustia vaatteita, mutta muuten olen kyllä ihan neutraaleja ostanut. Ehkä uskallan ostaa jonkun vaaleanpunaisen kappaleen myös =) Mulla siis kaksi poikaa ennestään. Mun vanhin poika on kyllä koko ajan puhunut että tyttö tulee, ja se on jostain kamalan kumman syystä aina onnistunut veikkaamaan oikein muittenkin vauvat (tuleva ennustajako?).

Vaunut tilasin eilen netistä, alle 300 € yhdistelmävaunut olivat. Mustat tietysti =) Olin antanut pois edelliset vaunut kaverille mökkivaunuiksi, kun ei pitänyt tulla lisää lapsia. Ajattelin kyllä ostaa käytetyt ensin, mutta sitten huomasin että saman merkkiset matkavaunut mitä me tuotiin nuoremmalle pojalle Bulgariasta, ovat aika edulliset Suomessakin, niin päätin sitten ostaa sellaiset. Hyvät matkarattaat siis on olemassa, mutta halusin ihan sellaiset missä vauva voi nukkua myös.

Kutsumanimi on melko varma, mutta pitää nähdä vauva ensin, että näyttääkö se nimeltään =) Ja sitten on kaikki maailman toivomukset, äitini haluaa toiseksi etunimeksi sen nimen mikä on kulkenu suvussa, ja isäkin halusi jonkun nimen joka on kiertäny hänen suvussaan, ja minä olen valmis luopumaan koko nimitouhusta kohta! Pojilla on hyvät, lyhyet etunimet, jotka taittuu niin ruotsiksi kuin suomeksi (mä oon ruotsinkielinen ja isät on aina olleet suomenkielisiä), mutta kakkos- ja kolmoisnimet ovat sitten erikoiset. Oli niin helppoa, kun miesnimiä ei ole pyörinyt suvussa.

Maha on kai aika kookas, niin on sanottu, ja niin se on edellisissä raskauksissa ollu. Eka lapsi painoi 4.3 kg, toinen 3.7, mutta nyt tää kyllä liitelee siellä yläkäyrillä (sama neuvolatäti joka mittasi edellisen raskauden aikan), joten aion vaatia että pääsen loppuraskaudesta painoarvioon. Pääsin siihen ihan helposti viime raskaudellakin, kun vaan ilmoitin että en synnytä alateitse yli 4 kiloista lasta enää. Sitten ne voi ihan keskenään päättää, että leikkaako ne vai käynnistääkö ne jos se raja alkaa tulla vastaan.

Selkä on kipeä, ja särkylääkkeitä kuluu päivittäin (johtuu vanhasta vammasta ja rappeumasta), mutta polvi joka vaurioitui pahoinpitelyssä on kestäny tähän saakka ihmeen hyvin. Olin miettinyt epiduraalia synnytyksessä, mutta nuo nikamavälit mihin se yleensä pistetään on jo madaltuneet niin että sen laittaminen voi olla haastavaa, ja kuka tahansa ei ronki neulalla mun selkää, joten toivotaan että taas menee ilokaasun voimalla! Ehkä tällä kertaa pääsisin ammeeseen, kun viimeksi supistukset ei olleet kamalan tehokkaita (kylläkin kipeitä), niin en saanu mennä ammeeseen ettei ne lopu kokonaan. Yritän valmistautua henkisesti synnyttämään yksin, jos kaikki tukihenkilöt ovat muualla, ettei se menis ihan panikoimiseen kun kivut ovat pahimmillaan.

Hirvee vuodatus =) Voikaa kaikki hyvin!!

Rv 22

Vierailija
13/25 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mahtuu uusi odottaja mukaan?

Laskettu aika on kyllä elokuun viimeinen, mutta näin valmiiksi olen jo varautunut yliaikaan, esikoinenkin meni huimat 9päivää yli.

Olen siis piakkaoin 25v toista lasta odottava. Esikoinen on syntynyt 11/04 eli on jo reipas nelivuotias, pian 5v.

Aika paljon olen käynyt täällä lukemassa, mutta en ole saanut aikaseksi kirjoittaa.

Ninnu 25+1

Vierailija
14/25 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime viikolla ru ja kaikki hyvin! :) Kovasti alko pikkunen potkimaan ku alettiin katsomaan. Painoa oli jo 419g ja tyttöä meinas sukupuoleksi, mutta melko epävarmaa se on. :) Istukka oli liian alhaalla jonka takia pitää käydä kontrollissa vrv 32, mutta meinas että nousee aika varmasti sieltä ylöspäin.

Nyt on iskenyt kumma väsymys, tuntuu samalta kuin alkupuolella. Vois nukkua vaikka kellon ympäri. :) Kuvittelin että nyt pitäis olla virkeimmillään? Hb on kuitenki 134, että ei ainkaan siitä johdu. Mut toivottavasti tästä virkistyis, ku kesäkin tulee :)

Jenni ja möykky 22+1

Vierailija
15/25 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo taas tullu kirjoteltuu piiitkään aikaan, noh lukenu olen miten voitte ja kai sitä taas vois itekki jotain kirjotella :)

Meille ois poitsu tulossa rakenne-ultran mukaan mutta ollaan menossa vielä 4D-ultraan Helsingin femedaan Brunolle, odotan jo hirveesti vaikka onkin toinen kokemus. Odotan kolmatta, meillä on uusio perhe joten nykyisen mieheni kanssa saamme ensimmäisen yhteisen :) Ru:ssa oli kaikki erittäin hyvin muuten paitsi että istukka oli osaksi kohdun kaulan suun edessä että toivoen että se sieltä nousee, sektioista ei ole ainakaan vielä kokemuksia ja synnyttäisin mielelläni ihan tavallisesti. Vähän jännittää. Ja myös se jännittää kun mulla on streptokokki B todettu niin siitäkin oli taas netissä aika moista lueskeltavaa. Noh eiköhän se siitä :) Aivan kauhee hinku saada pieni jo syliin, siskoni juuri synnytti kauniin poika vauvan on nyt 2-viikkoinen ja siis oon ihan lääpälläni tietty :)

Ainiin joku kirjotti että on menossa myös 4D-ultraan ja että on öö 23rv niin kerron vaan kun eilen soitin Ensimmäiseen paikkaan ja kysyin hinnoista mitkä olivat liian korkeat meille jopa kela korvauksen jälkeen niin ei maininnut sitä mitä femedassa kerottiin. Eli totesi vaan hyvä kun tulet sillä viikolla olen menossa kun viikko23 on meneillään koska kuulema kela on maaliskuusta tiukentanut eivätkä kai korvaa viikon 24rv jälkeen noita 4D-ultra käyntejä??! Olin ihan ihmeissäni onneksi juuri nyt soitin ja varasin ajan koska on sekin rahaa..

Meillä siis nyt menossa 21+3rv.

Baby boy potkii ihan sikana kokoajan, mutta ihanaahan se on vaikka välillä iltasin mietin et alahan nukkumaan siellä :)

Onkos täällä kellään ollut masukuvia esillä? Pitäskö laittaa vähän masu kuvia kehiin syys-sydämmiltä?

Vierailija
16/25 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloma loppui ja palasin tiistaina töihin. Liitoskivut vähän helpotti, eli jatkuvaa leposärkyä ei ole, VAIN kävellessä sattuu. inhottavasti iski myös flunssa, joten tämänkin päivän olen ihan vain nukkunut.

Viime viikolla oli neuvola. Siellä kaikki o.k. Hb oli laskenut 110, eli tämä väsymys on varmaan osaksi sen syytä. Verenpaine myös alhainen 100/67 joten pyörryttävä olo sen takia. Seuraavaksi onkin lääkärikäynti neuvolassa. Saa nähdä mimmoinen konitohtori siellä...enemmän luotan neuvolan terkkareihin, kun noihin neuvolan alati vaihtuviin lääkäreihin.

Vatsan koosta. Minä omistan myös kunnon masun, eli tulee kysymyksiä olenko jo äityslomalla, ja ilmeet on hämmästyneitä kun kerron olevan vasta puolivälissä raskautta. Yleensä kaikki kysyvätkin odotanko kaksosia. Se olisin ollut ihan kiva ylläri, mutta ei siellä ultrassa ole kuin yksi ollut. Neuvolassa mitattessa masu menee yläkäyrillä. Ennen juhannusta sokerirasituskokeeseen, mulla sokerit nousseet aina rv 24 eteenpäin.

Nyt menen laittamaan perheelle jotain pientä syötävää, ja sitten takaisin nukkumaan.

Mies on nyt vatsan kasvaessa ja liikkeiden tuntuessa tullut enemmän mukaan odotukseen, mikä on vaan mukavaa. Ymmärtää hyvin myös tämän väsymyksen, ja yllyttää vaan jäämään uudelleen saikulle jos ei jaksa. Samaa neuvoi kyllä neuvolakin...

Harakkahuttu 22+1

Vierailija
17/25 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä himpun alle nelkyt vee äiti, joka odottaa viidettä syntyväksi syyskuussa.

Iltatähti on tulossa ja vaikka lapsi oli harkittu ja haluttu, niin nyt välillä iskenyt paniikki, siitä mitä onkaan tullut tehtyä?! ;)

Iso elämänmuutos tietysti edessä koko perheelle, lapset jo teinejä ja lähes aikuisia. Mies välillä juttelee samanlaisia tuntemuksia, mutta loppuviimeksi taitavat kuulua normaaliin prosessiin?

Onnellisia ollaan vauvasta kuitenkin ja jo toisaalta malttamattamona odotan tuota syyskuun alkua. Vatsa on kasvanut jo mukavasti ja liikkeet tuntuvat tosi voimakkaina jopa jo lähes kylkikaaren alla. Ekassa mittauksessa kohdunpohja kulki yläkäyrillä, tosin en ole kovin pitkä.

Kesälomaan vielä pitkästi aikaa (heinäkuun lopulla) ja siitä sitten alkaakin suoraan äitiysloma. Nyt selkää särkenyt parisen viikkoa, vaikka kotona olenkin ottanut rennosti ja työkään ei toisaalta ole fyysisesti kovin raskasta.

Onko muita minun ikäisiäni syyskuun mammoja palstalla?

Aurinkoista päivänjatkoa teille kaikille!!!

Vierailija
18/25 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä nyt heti sanoa, että ompa perseestä nää uudistuneet sivut! Ei löytyny tän viikon pinoa eikä mun tunnukset toimineet, argh!!!!

Tosta isyyspakkauksesta. En oo sitä aikasemmin tehnyt miehelle enkä tee sitä nytkään, mutta on aivan ihana, kun joku viittii sellasta värkätä =) Meillä kun on jo kolmas yhteinen lapsi tulossa, nii ois pitänyt tehä jo kahelta nuoremmaltakin.

Sinä, jolla la 11.9, nii täällä on vähän enemmän alle nelikymppinen eli ite oon 33 vee.

Ja omassa navassa on nyt alkanut liikkumiset tuntumaan, koska toi maha kasvanut ja istukka noussut sen myötä. Ja melkosen villiltä vaikuttaa kaveri :)

Nyt naputan vain tämmösen miniviestin ja palaan asiaan myöhemmin, ko tän viikon pinoa ei löytynyt!

Amalia-Joel 23+0 (vissiinkin?!?)

Vierailija
19/25 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän viikon pino on varmaan hävinnyt, koska aiemmin luki, ettei 22.-27.5 kirjoitetut viestit siirry uuteen sivustoon.

Mulla oli tänään nla lääkäri eikä mitään ihmeellitä siellä, oli jotenkinhätäinen koko lääkäri, mun mielestä ei edes koittanut kohdunsuun tilannetta, sanoi vaan että kiinni on... Eikä sanonut mitään vauvan asennosta vaikka kysyin, aiemmin ovat näillä viikoilla katsoneet sitäkin. Sanoi vaan että voi olla vielä missä asennossa vaan... no sellasta sitten..

Vilskettä piisaa täälläkin mahassa, välillä suorastaan sattuu potkut. Luultavasti vauva veivaa poikittain ja perätilan väliä, ylhäällä ei ole tuntunut liikettä aikoihin.

Helteistä viikonloppua ja hyviä vointeja!

chilitin 26+2

Vierailija
20/25 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taasen,

Tuossa eilen intouduin surfailemaan näillä sivuilla ja kirjoitinkin tuntojani.

Käytiin miehen kanssa katsastamassa Lastentarvikkeen Emmaljunga mallistoa. Olen kyllä itse niitä käynyt jo muutaman kerran ihastelemassa:)

Ihanaa nyt ostaakin kaikki uutta, kun edelliskerrasta on jo sen verran aikaa, että tavarat on laitettu jo vuosia sitten jakoon. Ovat sitä paitsi muuttuneetkin aikalailla näiden vuosien varrella.

Juhlia nyt piisaa viikonloppuna... ja hellettä!

Mukavaa päivänjatkoa!

Emppu 25+0