***JOULUKUISTEN keskiviikko***
Kommentit (12)
Esikoinen lähti heti aamutuimaan miehen mukana töihin, tai siis vei sen matkalla isovanhemmille hoitoon. Mulla on vapaapäivä, jee! Käytiin koiran kanssa metsälenkillä ja pian suunnistan kaupungille vaatekauppoja kiertelemään ja kirjastoon lehtiä lueskelemaan, ihanaa kun on välillä omaa aikaa. Meillä on kyllä noiden tukijoukkojen suhteen asiat erittäin hyvin, mun vanhemmat on jo eläkkeellä ja ottavat esikon yökylään vähintään parin viikon välein, miehen vanhemmat ovat töissä, mutta nyt kesälomalla, ja hekin mielellään hoitavat pikkumiestä. Saa nähdä sitten kun toinen syntyy, uskaltavatko ottaa molempia hoitoon kerralla...
Viime viikolla kävin neuvolassakin, ja kaikki oli ok, sf-mitta mulla vain 17 cm, mutta kuten on ollut puhetta, niin mittauskorkeus vaihtelee. Mun mielestä tää täti alotti mittaamisen paljon ylempää kuin viime raskaudessa, tiedä sitten miten hyvin pitää paikkansa. Masu tuntuu kyllä jo isolta ja näkyy ulospäinkin, sillä oltiin esikon kanssa eilen ekaa kertaa perhekerhossa tänä syksynä, ja keväältä tutut mammat hoksasivat kyllä heti, että meille on toinen tulossa. Siellä oli aika monta muutakin ison masun kanssa, kiva kun on tuollainen kotiäitien vertaisryhmä, jossa voi lasten leikkiessä jutella samassa elämäntilanteessa olevien kanssa.
Niin masusta vielä piti sanoa, että liikkeet tuntuvat välillä erittäin voimakkaina potkuina, paljon paremmin kuin esikoisesta aikanaan, kyllä tuo istukan paikka varmaan vaikuttaa aika lailla, silloin oli takana ja nyt edessä. Ja päälle päinkin näkyy jo liikkeitä paidan läpikin, hassua katsella miten kovasti muljahtelee toisinaan.
Siinä kaikki tällä kertaa, nyt lähden vapaapäivän viettoon. Voikaahan paksusti!
Minttuli79 ja Paketti 23+1
oon jo puoltoista viikkoa ollu räkätaudissa ja ihmetelly ku voimat vaan vähenee ja ei jaksais mitään. no nyt paukahti sitten kunnon poskiontelotulehdus päälle, kipee on todellakin, antibioottikuurin sain, hieman epäilyttää sitä syödä vaan ei taida olla vaihtoehtoja :((
autokaupoilla oli useampikin käynyt tai menossa, niinhän se muutti meillekkin lauantaina uudempi ja isompi auto jospa nyt tähän sitten sovitaan kaikki kunnolla kyytiin.
harmitus teille jotka joudutte minimiäippärahalle, ei oo kyllä kivaa. mulla taas tulot nousee muutaman saturaisen kun saan ä-rahan, joten sitä odotetaan. hankintoja ei meidän tartte juurikaan tehdä, esikolta jäi niin paljon hyvää jopa käyttämätöntä tavaraa ja vaatetta vaan siitä huolimatta aion ottaa sen pakkauksen.
Liikkeistä sen verran että onhan eroa ku yöllä ja päivällä, eskosta istukka sijaitsi edessä ja todella harvakseltaan ja vaimeana ne liikkeet tuntu vaan hyvinpä näyttää olevan vilkasliikenteinen toi lapsukainen. nyt istukka takana ja tuntuu pitkin päivää suhteellisen napakoita monotuksia, pääasiassa nivusiin, mikä ei tietty kauheen kivalle tunnu. paino on nyt ottanu nousu spurtin, täytyy taas skarpata ettei ihan hurjaksi äidy.
nyt menen pehkuihin lekuri määräsi loppuviikoksi sairaslomalle
tamatu+ihme rv 21+5
Täällä lähdetään kanssa kohta autoa noutamaan. Vähän jänskättää miten matka menee kun eka pitää istua pari tuntia junassa (tosin siellä pääsee onneks liikkumaan paremmin kuin bussissa ja tulee tukala olo!! Ja ollaan perillä noin tuntia ennen ku myyjät joten saa siinä jalotella ja käydään syömässä (jos löydetään jostain ruokapaikka!) Ja sit istutaanki ainaki kolme tuntia takasin toivottavasti uudessa autossa!! Tätä se köyhyys teettää että pitää mennä auto hakee toiselta puolelta suomea eikä voi vaan astella liikkeeseen makso mitä makso ;) Meillä on vähän periaatteena että autoa varten ei lainaa oteta kun hätätapauksessa..talolainassa on ihan tarpeeks! Ja saa talosta kivemman kun ei oo autolaina siitä pois =P
Ostin eilen myös ekat imetysliivit..löyty sentään kokoa..Keksin viime raskaudessa hyödyntää aina kun Lindexiltä pukkaa alennuskupnkia alusvaatteisiin niin käydä sieltä hakemassa äippäliivit. Ovat samat triumpfit kuin muuallakin. Normaalisti maksavat sen reilun 30¿ niin ihan kiva kun eilenkin kupongilla sai sentään 10¿ pois hinnasta!! Vielä yhet ajattelin ostaa ainakin, eli seuraavaa kuponkia ootellessa ;) Vanhastaan on muutamat mutta vanhimmat on jo kaks raskautta nähneet ja taitavat jo joutaa roskiin!!
Nyt pitää mennä pakkailee kamoja mukaan ja kattomaan että lapsilla ja hoitajilla on illalla tarvitsemansa =) Ihan kiva päästä miehen kanssa kaksin reisuun!
masu 25+5
Täällä nimittäin tosi vaimeat liikkeet, oikein mietityttää että onko vaavi edes terve :-( kun niin harvakseltaan mitään tuntuu...
Mutta hyvä kuulla että muillakin etuseinäistukka vaimentanut.
Autosta, meillä ei sellasta oo eikä tuu ja hyvin on pärjätty ja pärjätään vastakin vaikka kolmas lapsi tulossa. Kyllä aika friikkejä ollaan lapsiperheiden seassa. Olishan se tietty ihan mukava mutta elämänlaatu pysyy paljon korkeampana kun ei tartte maksella autolainoja eikä bensoja, vakuutuksia, korjauksia, renkaita... Pystyn olemaan kotona lasten kanssa pidempään kun kulut minimissä. Omistusasunto kuitenkin syö aika paljon rahnaa joka kuukausi. (Tai siis pankinhan tämä vielä on seuraavat 25 vuotta...!)
Odottelen kaveria kaffelle, omenapiirakan tuoksut leviävät uunista, nam!
Hauskaa sadepäivää!
Sintagma 22+0
täällä rv 25+4
mukava on vointi, mitä nyt tylsistyttää. koko päivän netistä etsiny kivoja keskustelupalstoja.
miten sulla HIPPUSKAINEN on jo 25+5 ja oot joulukuisissa?
Täällä on muillekkin näköjään uusi auto tulossa..Me otettiin pankista laina autoa varten mutta ei me uutta osteta vaan käytetty on meille tulossa. Tosin tämä auto on vasta 3 vuotta vanha joten ei ole paljon tätä käytetty.
Olo on todella hyvä lonkkaa juilii edelleen mutta levolla se kipu hellittää.Nyt vain odotan mammaloman alkua kuin hullu..saa vaan olla eikä tarvi töistä stressata. Huomenna alkaa jo viikko 25 aika menee todella nopeasti.
Ensi viikon tiistaina olisi lääkärin tarkastus. Ja seuraavana päivänä sokerirasitus koe onko kukaan joutunut siihen,millainen kokemus oli? Eniten mua jännittää toi ettei saa syödä illalla enää mitään. Mulla kun tulee niin helposti nälkä : ( No enköhän selviä hengissä. Hyvät illanjatkot teille kaikille!!
sannis85 ja masuasukki 24+6
Tervetuloa mukaan jädepallo,ihana nimimerkki sulla. Se sopis tällä hetkellä mullekin hyvin,olen nimittäin ihan koukussa jäätelöön,mehujäätelöön,ja koskaan ennen en ole niistä välittänyt,mutta nyt niitä menee ihan laatikkokaupalla. Lapsillehan mä niitä tietysti ostan,mutta hups,jostain syystä suurin osa katoaa äidin suuhun...ja vyötärölle! =o) No onneksi en ole koukussa kermajäätelöön.
Mites muilla,onko mitään mielitekoja ilmaantunut?
Vastaan Hippuskaisen puolesta,en ole kyllä itsekään ihan alkumetreiltä ollut mukana,mutta olikohan se niin,että Hippuskaisen laskettuaika oli ensin joulukuussa,mutta sitten myöhemmin siirtyi marraskuun puolelle,ja kun oli jo alkanut joulukuisissa kirjoittamaan,niin jatkoi sitten täällä tutussa porukassa.
Mä odotan kyllä innolla lokakuun loppua,kun alkaa äitiysloma ja tulot paranee huomattavasti,vaikken ole ollut töissä neljään vuoteen,niin saan sitä samaa äitiyspäivärahaa mitä sain esikoisestakin,kiitos tuon ihanan lakiuudistuksen.
Tänään on ollut koko päivän niin paljon ohjelmaa,että nyt on kyllä tosi väsynyt olo,ja selkääkin särkee vähän. Pitäisi alkaa pikkuhiljaa puuhaamaan lasten kanssa iltatouhuja,että saisin ne joskus nukkumaan,mies on taas töissä ja tulee vasta joskus yöllä.
Pikkuinen ei ole tänään liikkunut yhtään,tai sitten en ole vaan huomannut,kun olen ollut menossa koko päivän,no mä huolestun vasta sitten,jos illalla nukkumaan mennessäkin hiljaiselo jatkuu,on yleensä silloin vilkkaimmillaan,kun mä yritän nukkua.
Himpula 25+1
Oulun keikka tehty ja vähän on ahteri kipee istumisesta ja unohin ne perhanan rouheet aamulla syödä niin maha täynnä ilmaa kuin potkupallo..
Auto on nyt sitten meiän, vähän oli haikee entine jättää vaikka autohan se vaan on=)
Ja tää uus(käytetty mutta meille siis uusi) on kyllä niin ihana, tosin kyllä oikee sakkovehe kun iso turbomoottori niin ei tarvii paljon kaasua painaa kun on jo sakkonopeus taulussa..Kun mun kaasujalka on muutenkin vähän turhan painava.. Mutta onneksi on vakionopeudensäätö niin helpottaa;O
Me ei pärjättäis ilman autoa millään kun kirkolle on 13 km sivu, meillä on itseasiassa kaksikin autoo, mulla oma ja isännällä lava-auto millä se ajelee.
Ostin vauvalle Lindexiltä sen pussihaalarin.. En voinu vastustaa, 56 senttisen niin on sopiva sitten ihan pikkiriikkisenä kun kotiin tulee ja jonkun aikaa senkin jälkeen.
Noi haalarit taitaa olla jouluisten 07 tavaramerkki, nollavitosilla meillä oli beigejä nallenkorvahaalareita=)
Kuopuksellekin löysin ihanan neulepaidan syksyn viileille ja esikoiselle pussillisen sukkia, se kun on sellanen poika, että sukat tahtoo jäädä aina välille eikä niitä sitten löydy tai vaan toinen..Hetkeksi riittää.
Sitte alkoi maalaista ahistaa kaupungin möly, ihan todella ja Mäkkärissä pikaseen syötiin ja huristeltiin kotiin.
Mulla on istukka myös tuossa edessä ja masukki ruukaa olla enimmäkseen kasvot mun selkää kohti niin ei ihan mahottomasti liikeet tunnu mutta yhä useemmin niitä tuntuu ja välillä kunnon möyryämistäkin ja tokihan ne voimistuu vauvan kasvaessa ja voimistuessa ja tilan käydessä koko ajan ahtaammaksi, vielä on kyllä kuperkeikoille oivasti tilaa.
Jännä kun meiän tk lääkäri sanoi sillon kun masu oli oikeen kipee ja kävin lääkärissä, että istukka on siirtynyt sivulle ja osin taakse niin maanantaina ultrassa vielä asiasta tehen kysyin,e ttä missä se istukka oikeesti on niin siellä missä ennenkin, edessä. Tiedä kumpaa uskois kun en mä tuossa oikeessa kylessäkään liikkeitä tunne.. Tosin vauvan pää on sinnepäin ja jalat vasempaan.. No mutta pissarakkoon se kyllä osuu paremmin kuin hyvin=)
On se kyllä niin ihana tunne kun vauveli masussa liikkuu. Kyllä miehet jää paljosta paitsi kun eivät pysty vauvaa mahoissaan kasvattamaan!!
Pahoinvoinnin niille sois kyllä potenssiin kymmenen, ainakin meiän kun ei se aina taho ymmärtää että yököttää eikä voi esim. laittaa ruokaa..On se kyllä pikkuhiljaa alkanut oppimaan, että oon jokusen viikon alussa työkyvytön eikä sille mitään voi.
Jo vain, jos istus hetkeksi kutomaan vauvalle villahousuja!
Palaillaan!
Lahja ja masu rv 21+5
Voi että olen ollut eilisen illan ja tämän päivän kiukkuinen, mikä lie hormoniryöppy taas iskenyt!? Hermot menee ihan täysin tuon 1v kanssa, sillä on aivan mahdoton kiipeilykausi päällä, valloittaa vain ja ainoastaan kokoajan uusia " vuoria" eikä mitään tajua miten kannattaisi esim sohvalla olla. Kiipeää ketterästi ruokapöydälle ja juoksee kuin päätön kana kunnes ennätän ottaa kiinni, samoin kiipeilee sohvan selkänojalla kuin trapetsitaiteilija konsanaan. Ajan kysymys milloin käy jotain kun en ehdikään ajoissa napaamaan kiinni :/ .
Tämä kuumuus, 1v duracell-mies ja tämä valtava maha...ei kovin kiva yhdistelmä.
Ja kohta toinen tällainen, voi hulluus!!
Ei vaan, nyt kun tuo kuopus nukkuu jo niin onhan hän niin söpö, ihana lutunen Pelle Hermanninen...
Mutta siis kiukkua havaittavissa ja paljon täällä, mikään ei mene nyt niin kuin haluisin ja tämä nihkeä hikinen olo käy myös hermoon. Ja se etten ole päässyt tänään lainkaan ulos kun oli kauhea ukkonen ja sitten kun ei ollut oli päiväuniaikaa jne, eli neljän seinän sisällä koko himskatin päivä.
Lindexin toppiksiahan alkaa olla oikein urakalla meillä jouluisilla :). Se oli kyllä niin hellyttävä että väkisin mullekin se vaan tarttui hihaan kaupassa.
Autoa meilläkin kuumeillaan kovasti. Tosin tykkään kovasti tuosta meidän Zafirasta, ollut vasta vajaa 2 vuotta meillä eikä juurikaan mitään vikaa ole ollut ja mukava ajaakin. Mutta toisaalta se suksiboxi viritys katolle ja minä 4 lapsen kanssa sinne kauppakasseja kurottelemaan, juu, ei hirveästi naurata. Ilman autoa ei mekään kovin pärjättäis, itseasiassa meillä on 2 autoa, miehellä pakettiauto työkäytössä. Asumme sen verran kaukana kaikesta että ilman autoa olis mahdoton liikkua ja julkiset liikkuu harvakseltaan näillä kulmilla..Autoja kun ollaan nyt katseltu niin eipä ole paljon vaihtoehtoja kun haluaa 6-7 paikkaisen jossa on myös tavaratilaa kunnolla, vain minibussit ja grand voyager. Voyager olis kiva mutta se bensan syönti vaan hirvittää, katselin netistä että hörppivät jopa 15l kaupunkiajossa, huh!! Ehkäpä me sitten selvitään tolla zafiralla, saas nähdä. Miehelle vaan iskenyt nyt se autokuume päälle joten...hmm.
t. mariadee ja poika 22+3
Mä olen käynyt jokaisen kolmen kanssa ja myös tämän kanssa varmaankin mene taas.
Ekan ja tokan sokerirasitukset meni hyvin, ei mitään ongelmia. Istuin ja luin lehtiä labrassa ja kävin tunnin välein kokeessa. Näillä kerroilla join sokerivettä.
Kolmannen kanssa join kokiksen näköistä mustaa juomaa ja mulle tuli aivan hirveä olo, luulin pyörtyväni odotustilaan, kylmä hiki valui ja kauhea vapina.
Jälkeenpäin olen kuullut ettei sitä mustaa litkua enää saisi antaa raskaana oleville? Hope so!! Tai sitten vaan sattui että olo tuli kauhiaksi eikä johtunutknaa juomasta, en tiedä.
Ekan ja kolmannen kanssa arvot oli ok, kakkosen kanssa kolmas arvo oli koholla ja jouduin loppuraskaudeksi seurantaan naistenklinikalle. Onneksi sokerit pysyi dietillä hyvin kohillaan eli ei tullut mitään ongelmia, päinvastoin paino vaan laski ja olin elämäni kunnossa kun vauva syntyi. Painoin jo laitoksella vähemmän kuin silloin kun aloin odottaa kakkosta :D.
Ens viikolla mulla on neuvola ja saan varmaan kanssa sen lähetteen testiin..
kiitos mariadee vastauksesta. Toivottavasti mä selviän siitä ilman huonoa oloa! Toivottavasti arvot olisi hyviä...
Mulla on kanssa himona tässä ekassa raskaudessa toi jäätelö,voisin syödä sitä koko ajan : ) Mulla ei ole mitään tiettyä makua jäätelöstä kaikki menee!! Ja sipuli oli yhdessä vaiheessa himona. Nyt lähden nukkumaan hyvää yötä tytöt!!
sannis85 ja masuasukki 24+6
Vaan väsyttää, sohvalle nukahdan joka ilta, vaikka töllöstä tulis mitä..Arki ainaisine menojeen vaan on täällä ollut melkoisen meneväistä, koko ajan mennään tukka putkella jonnekin pakolliseen jutskaan, hyvä jos ehtii istumaan päivän aikana hetken edes.
Oma (.) jakselee paksusti.. Olo on ihmeen hyvä, mutta iltaisin on hetki etsittävä hyvää nukkuma asentoa, että saa samalla hengitettyä, eikä kolota tai paina mihinkään. Vauva melskaa jo pitkin päivää, naistenklinikan papereissa oli maininta vilkkaasta sikiöstä, ja mieskin on tuntenut liikkeitä vatsan päälle, vaikka näitä peitteitä onkin iskuja vaimentamassa ;-)
Mukavaa päivää kaikille masuille!
ponnari ja itu 23+5