Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen veljen perhe kirjoittaa nimeni väärin joulukorttiin.

Vierailija
16.12.2008 |

Olemme tunteneet 15 vuotta ja ymmärrän, ettei kaikkien kohdalla muista, kirjoitetaanko nimi "yhdellä vai kahdella i:llä". Olemme kuitenkin tekemisissä usein ja he ovat varmasti nähneet nimeni kirjoitusasun kymmeniä kertoja.

Asia ei mua haittaa, mutta ehdotin miehelleni josko kirjoitettaisiin ensi vuonna heidän joulukorttiinsa "Peka, Tina, Emi ja Etu Meikäläinen". Ihan huumorilla, luulen, että heidän huumorintajunsa kestäis ;)

Loukkaantuisitko? Tai oikeastaan, luulisitko minun vetäneen herneen nenään?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kuin vitsinä, että kiitti muuten kortista, oli tosi kiva, paitsi että nimi oli väärin kirjoitettu.

Meidän suvussa ainakin toimisi.

Vierailija
2/63 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nimittäin sama tilanne mutta jopa osa oman suvun henkilöistä kirjoittaa nimeni väärin ja ovat sentään tunteneet minut 35v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin ja uskoisin sinun vetäneen herneen nenuun. Saattaisi jäädä viimeiseksi joulukortiksi. Mutta itsehän tunnet sukulaisesi parhaiten.

Älä luule olevasi joku maailman napa.

Vierailija
4/63 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasta purren kestän joulukorttien nimiväännökset. Yhden miehen sukulaisen kohdalla veikkaan, että se on näpäytys (!!), koska nimeni, ja sitä myötä myös kirjoitusasu, on vähän erikoinen, muttei mielestäni vaikea. Tää sukulainen aina jaksaa marmattaa, miten hän ei kyllä ymmärrä hienostelua ja viittaa usein nimeeni siinä. Just.

Mutta kysymykseesi, älä 'kosta'. Voi tulla kovastikin pahaa verta, sano ennemmin, että mun nimi muuten on *** eikä +++. Tai sit vaan koita olla välittämättä, naura vaan mielessäsi.

Eihän nää kirjoitusasu-ongelmat elämää suurempia ole tosiaankaan, mutta kieltämättä se vähäinenkin henkilökohtaisuus joulukorteissa katoaa, kun nimin on miten sattuu :-)

Vierailija
5/63 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ehkäpä en ota riskiä vaan annan olla. Aattelin vaan, että ois hyvä vitsi.

Ja sille, jonka nimi kirjoitetaan väärin: onhan se jollain tapaa outoa, ettei läheiset muista sun nimeä. Nyt, kun asiaa pohdin, niin osa on kuitenkin hyvin tarkkoja, että heidän lapsensa nimi kirjoitetaan tai jopa lausutaan oikein. Esimerkiksi Julia pitää lausua Julia eikä Juulia jne.

Vierailija
6/63 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla logiikalla meillä saisi olla aikamoinen palkokasvisto nenässä koko perheellä. Useimmiten parasta hupia on katsoa, että onko yhdessäkään joulukortissa oikein meidän perheen nimet ;-)

Vierailija
7/63 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi helluntalainen tätini on aika sinnikäs tän suhteen ;) En ole välittänyt, mutta kieltämättä pidän sitä mielenilmaisuna.

Kyllä se vähän siltä tuntuu, ettei kortti ole osoitettu enää minulle, vaan jollekin muulle. Kuten yllä sanottiin, se vähäinenkin henkilökohtaisuus katoaa.

ap

Vierailija
8/63 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuoden ajan, kunnes menimme naimisiin ja otin mieheni sukunimen. Ja kyse ei todellakaan ollut mistään yhden kirjaimen virheestä vaan tyyliin Lahtisesta tuli Virtanen.

Vierailija
9/63 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sulla ja miehelläsi on eri sukunimi? Eihän se ole mikään ihme, jos perheelle lähetetään yhdellä sukunimellä. Meidän perheessäkin on kolme sukunimeä, niin hilpeitä on ne kortit, joissa on kaikkien nimet oikein. Sellaiset on tyyliä:

Jaana Mäkinen-Ylä-Möttölä, Jukka Ylä-Möttölä, Jaakko Mäkinen ja Juuso Ylä-Möttölä ;-)

Pelkästään mun nimessä on 30 kirjainta, niin jo yksistään se veis puolet kortista.

Vierailija
10/63 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka minä, joka sitä sukua tälle tätylille olen, olen eri niminen kuin muu perhe. Kai se on sit vaan niin vaikeeta a) hyväksyä, että pidin nimeni kun menin naimisiin b) kirjoittaa kaksi sukunimeä joulukorttiin.

Uskon ilkeämielisesti että tällä ihmisellä syy on a).

Vierailija
11/63 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut saa ne hyvin korttiin, toiset ei?

Vierailija
12/63 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaa yhä väärin ihminen, joka on tuntenut minut hyvin alle vuoden ikäisestä saakka. Eipä ole tullut mieleen loukkaantua tai ajatella siitä mitään sen kummempaa. Hän nyt vain ei jostain syystä saa päähänsä nimeni oikeaa kirjoitusasua, joten entäs sitten. (Ei mikään ylettömän vaikea nimi, vaan vastaava yhdellä vai kahdella iillä ongelma kuin ap:lla)

Vierailija
13/63 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai epätietoisuuttaan (kuten teillä) vai mielenilmaisuna / protestina / loukkaustarkoituksessa (kuten joillain toisilla voi olla).

Vierailija
14/63 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin sitä pitkään ja ääneen kotona mutta en mä siitä hernettä nenään vedä. Olen myös saanut kortteja jossa on miehen sukunimi vaan mutta se tuntuu vaan kivalta.

Vierailija
15/63 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kukaan varmasti rupea meidän kaikkien nimiä mihinkään korttiin kirjoittamaan enkä tosiaankaan siitä loukkaannu. En usko, että kyse on mielenilmaisusta, protestista tai loukkauksesta vaan lähinnä laiskuudesta/huolimattomuudesta/siitä, että kortissa on rajallinen tila tms..

Mikäli mieleen tulee kortista joku loukkaus, niin oikeasti uskoisin, että sen takana on jotain muutakin, joka on paljastunut jostain muusta yhteydestä. Kuten esim. me saatiin kihlajaiskortti miehen äidiltä, jossa oli annettu ymmärtää, että kyllähän sitä ihmeitä tapahtuu, että hänen poikansa jonkun löysi... Jos olisi ollut joltain muulta, niin oltaisiin varmaan uskottu, että kortti oli tyyliin "elämässä sattuu ihmeitä, sydän on löytänyt toisen sydämen", mutta kun äiti soitti ihan perään ja sanoi, että ei olisi ikinä uskonut, että hänen nysväke poikansa ketään kiinni saa (ja saikin sitten tämmöisen kierrätystavaran ;-), niin kortin merkitys oli kyllä aika selvä.

Vierailija
16/63 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottatteko te tosiaan joulukorttejen kuoria noin tarkkaan? Minulla on televisiolupa väärinkirjoitetulla etunimellä, kukaan ei kirjota nimeäni oikein ensikuulemalta jos edes kuulevat oikein. Ainoa minkä kohdalla kirjoitusasusta välitän on lentolippuja varatessa kun rajalla saattaa virheet kostautua. Mikä ihmeen väliä on jollain Niina/Nina-virheellä?

Vierailija
17/63 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä ollessa ihmettelin aina sitä kun ulkomailta ihmiset lähettivät sähköpostia oikealla nimellä, mutta itse tervehdys tekstissä oli usein etunimi muuttunut miehen nimeksi - joka ei siis edes suomalainen etunimi ;-)

Hauskuus tässä oli se että nimi oli samoin väärin kirjoitettu usein vaikka lähettäjät olivat eri henkilöitä.

Heidän hämmästys oli suuri jos joskus soittiva ja nainen vastasi puhelimeen.

Vierailija
18/63 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...enkä todellakaan ole mies ;)

Eli hymy pyllyyn ap, ei se ole niin nokonuukaa :D

Pääasia, että muistavat, sen sijaan että jättäisivät nimesi kokonaan pois!

Vierailija
19/63 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä edelleen osa suvusta kirjoittaa nimeni väärin kahdella iillä. Sellaista elämä on, ei se itsetunto siitä voi olla kiinni. Tai jos sattuu olemaan, niin ongelma on ihan muualla kuin sukulaisten lähettämässä kortissa ( ellei siellä ole jonkun exän nimi omasi tilalla tms. ).

Vierailija
20/63 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voisitko uskoa, että joidenkin toisten tapauksessa on? Ihan niin kuin sinä tiedät anoppisi, niin minä tiedän tuttuni / sukulaiseni. Ja muutaman kohdalla olen melko varma, että "antamalla" minulle mieheni sukunimen he haluavat tuoda julki oman mielipiteensä. Vielä näin 9 vuoden avioliiton jälkeenkin.

Etunimeni kirjoittaminen väärin ei tunnu miltään (yhdellä vai kahdella i:llä), mutta jos minulla on täysin eri sukunimi, niin kortti näyttää kuin jollekin toiselle osoitetulta. Enhän minä ole sen niminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi