Miehen veljen perhe kirjoittaa nimeni väärin joulukorttiin.
Olemme tunteneet 15 vuotta ja ymmärrän, ettei kaikkien kohdalla muista, kirjoitetaanko nimi "yhdellä vai kahdella i:llä". Olemme kuitenkin tekemisissä usein ja he ovat varmasti nähneet nimeni kirjoitusasun kymmeniä kertoja.
Asia ei mua haittaa, mutta ehdotin miehelleni josko kirjoitettaisiin ensi vuonna heidän joulukorttiinsa "Peka, Tina, Emi ja Etu Meikäläinen". Ihan huumorilla, luulen, että heidän huumorintajunsa kestäis ;)
Loukkaantuisitko? Tai oikeastaan, luulisitko minun vetäneen herneen nenään?
Kommentit (63)
mutta minua ärsyttää joskus, kun kaksi-osaista nimeäni ei muisteta oikein. Se EI ole ihan sama, että sanooko Anna-Maija tai Anna-Kaisa (esimerkkinä). Yhdysnimi on minulle yksi nimi, vaikka siinä kaksi osaa onkin! En siis myöskään tahdo, että minua kutsutaan pelkäksi Annaksi.
Luojan kiitos en tänä(kään) vuonna lähettänyt yhtä ainutta korttia. Eipä vedellä sitten sukulaisten ja kavereiden toimesta niitä herneitä neniin väärin menneistä nimistä tai muusta kuolemanvakavasta.
Ei mielestäni silti ole väärin kirjoittaa perhe Nieminen, kuuluu se eukko nimestään huolimatta siihen (tai ilmeisesti ei..)