Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia Pelastusarmeijan ylläpitämistä päiväkodeista? Ovatko kuinka uskonnollisia?

Vierailija
17.05.2009 |

Ajattelen hakea oppisopimuspaikkaa päiväkodista, mutta meidän kaupungissa ainoastaan kolme yksityistä päiväkotia ottaa oppisoppariopiskelijoita. Yksi niistä on englanninkielinen leikkikoulu, jossa on tällä hetkellä opiskelija, yksi on "kiihkouskovaisten" päiväkoti, missä lapsille tuputetaan uskontoa joka tuutista ja kolmas on tuo Pelastusarmeijan päikkäri, joka ainakin sivujen mukaan kuulostaa ihan ok paikalta ja missä uskontoa ei tuputeta lapsille.

Itse en kuulu enää kirkkoon, en ole kuulunut 5 vuoteen enkä usko mihinkään Jumalaan, Taivaaseen ym. paskaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eipä tuota taida passata sanoa työhaastattelussa :) Mutta kyllä mä kestän, jos sitä uskontoa ei tuputeta joka tuutista koko ajan. Tuossa toisessa päiväkodissa lapsille pidetään joka aamu n. 20 minuutin aamuhartaus ja -rukous ja hartaudessa lauletaan uskonnollisia lauluja. Ruokarukoukset ym. on tietty kanssa käytössä.

Mutta tuon toisen päiväkodin sivuilla ei puhuta mitään muuta kuin, että lapsia autetaan etsimään vastauksia uskonnollisiin kysymyksiinsä.

ap

Vierailija
2/5 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tulee tavallisessakin päiväkodissa ja ihan missä tilanteessa tahansa. Pelastusarmeijan päiväkodissa sinun pitäisi osata vastata niihin edes jotenkuten ja ymmärtää, missä vaiheessa sinun tulisi ohjata lapsi osaavamman aikuisen luokse.

Itse en menisi töihin pelastusarmeijan päiväkotiin, vaikka Jumalaan uskova lto olenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidänkin 3vee kyselee joskus noista ja hänelle vastataan, jos pystymme. Itselläni oli uskonto kouluaikoina 9-10 :D Ei kyllä uskoisi nykypäivänä.

ap

Vierailija
4/5 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat uskonnollisia mutta mielestäni kivalla tavalla...

Itse olen tykännyt (ja lapseni) todella paljon.

Vierailija
5/5 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia luterilaisia olemme. Päiväkodissa on käytössä ruokarukoukset ja rukoukset ennen unia. Lauluja lauletaan usein, myös uskonnollisia. En haluaisi, että sinä tulisit lasteni päiväkotiin töihin, sori, mutta et vaikuta oikein symppistyypiltä :( Valitettavasti emme voi itse aina valita lastemme hoitajia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme