Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan syke 188 korkeimmillaan?

16.12.2008 |

Hei!

Tuossa viimeksi käytyäni neuvolassa jäi mieltä vaivaaman tämä asia, eli parhaimmillaan vauvan syke oli 188, mutta kävi 160:kin. Mistä noin korkea syke voi kertoa? En sitte tajunnu terkalta siitä kysyä, mutta sanoi vaan, että jos haluan ni voidaan sopia ylimääräinen käynti sydänäänien kuuntelemiseksi...

Jos joku osaisi auttaa, olisin todella kiitollinen :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta saatiin neuvolan dopplerilla sydänääniksi pariinkin otteeseen yli 200. Sain lähetteen synnärille käyrään, mutta siellä kaikki ok, ihan mallikäyrä tuli. En tiedä, että onko ne dopplerit sitten sen verran epäluotettavia, että voivat joskus laskea myös äidin sykkeen, kuten muistaakseni joku minulle tuolloin kertoi vaihtoehdoksi.

Niin, ja ihan "normaali" tuo esikoinen on, nyt pian jo 6v. =)

Minnikki kera kolmen & rv 36

Vierailija
2/5 |
26.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäinen lapsi tulossa ja ollu kokoajan korkeet sydänmenlyönnit nyt oon rv38 ja vauvan sydänäänet käy joka kerta 190. se on vaan sen merkki, et se on hyvin aktiivinen siellä ja pystyy liikkumaan. Ei pitäisi olla mitenkään huolestuttavaa. joku 150 on normaali, jos rauhallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kerran, kun menin sairaalaan kontrollikäynnille, vauvan sydänäänet olivat käyrällä aivan tasaista viivaa 178/180 ja välillä pomppasivat yli 200. Tuota piirtyi käyrälle noin 1,5h:n ajan, jonka jälkeen kätilö sitten kutsui lääkärin ja meidät otettiin osastolle tarkkailuun.

Osastolla, kun taas otettiin käyrää niin äänet olivat normalisoituneet ja myöhemmin lääkäri päätteli, että vauvan sydänäänten nousu silloin johtui siitä, että olin itse pienessä kuumeessa. Tytöllä on aivan terve sydän.

Eli kuten toisetkin ovat sanoneet, niin en minäkään usko sinulla olevan mitään aihetta huoleen.

Katjalah&nelonen rv33+6

Vierailija
4/5 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran neuvolassa vauvan sykkeet huitelivat 200:ssa ja vähän ylikin. Sitä ennen sykkeet olivat aina olleet 130-140, paitsi jos liikkui niin 150-160. Otettiin puolen tunnin kuluttua kontrollikuuntelu ja edelleen oli yli 180, joten lähete päivystykseen. Siellä käppyrällä tilanne oli jo ihan ok, syke taas tuota sataakolmeakymppiä, paitsi reippaampien liikahdusten aikana n. 150.

Mysteeriksi jäi, mikä niitä sykkeitä niin nosti. Vauva kyllä liikkui todella paljon silloin kun oli se 180-200, mutta aikaisemmin liikunnan aikana ei ole ollut niin paljon. Ehkä hän vaan hikeentyi jostain, kun ensin harjoittelija ja sitten vielä oma th ronkkivat :). Ja tuollaiset nousut ovat itse asiassa ihan tavallisia, kuten joku muukin kirjoitti, ongelma on vasta sitten jos syke ei laske. Ja kun mulla ei puolessa tunnissa ollut laskenut (tarpeeksi), pantiin tsekkaukseen.

Vauvan sykettä nostaa myös kaikki mikä nostaa äidin sykettä, liikunta, kahvi, jotkut lääkkeet, nikotiini, yms. yms., joten jokin sellainenkin saattaa joskus olla syynä. En tosin ollut liikkunut mitenkään rajusti ennen neuvolaa, kahvia juonut kohtuudella, en ottanut lääkkeitä enkä polta, mutta nämä siis vaihtoehtoja joita multa kyseltiin ja kartoitettiin siellä sairaalassa.

Juu ja ei ole millään lailla vaarallista, jos syke on vähän aikaa kahdessakinsadassa. Mulle th sanoi, että noin korkea syke alkaa rasittaa vauvan sydänlihasta vasta jonkun parin viikon jälkeen!

Mukavaa odotusta

Gnatte 40+5

Vierailija
5/5 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös yhdessä raskaudessa syke nousi vauvalla 200, olin liukastunut kyljelleni ja sain saman tien osastolle lähetteen tarkkailuun. Kaikki kuitenkin hyvin ja terve tyttö syntyi siitä kuukauden kuluttua :D