Perätilasta ja kääntämisestä.... =)
Vauva on täydellisessä peratilassa ja viikkoja jo 33, vähän aikaa vielä kääntyä mutta jos ei tätä tapahdu niin suunnitellaan käsin kääntämistä masun päältä. H-U-I!
Kokemuksia moisesta?
Kommentit (6)
mulle ei jääny kiva mieli,joten jos nyt toisenkaa ois sama niin kieltäytyisin. se sattu ja oli epämukavaa! ja tulos,synnytin sektiolla 10 pisteen perätila vaavin :) (rv 39+0)
Mulla nuorin käännetty kaks kertaa perätilasta oikeen päin ja kolmas käännös oli poikkitilasta. Hyvät kokemukset jäi joka kerrasta. Voin ite sanoo et jos on ammattilainen niin hyvin hoitavat hommansa. Mut luulen et sulla kerkee vielä kääntyä normaalisti. Mulla oli noi käännökset viikolla 38 ja 40 välillä. Lääkäri sano mulle et ku mul oli tää kolmas et kohtu niin paljo suurentunu et mahtuu hyvin pyöriin ku oli pieni vauva.
Ja mun kohdalla tapahtuma oli sen verran epämukava, että toista kertaa en siihen suostuisi, vaikka tulisi tarve. Ei varsinaisesti sattunut, mutta erittäin epämukavalta tuntui.
Kehuivat ettei väkisin käännetä ja annoin luvan. Noh, alku meni ok, mutta sitten vauvaa ei meinattukaan saada kääntymään, mutta oltiin jo pakkotilanteessa sillä vauva jäi jumiin!!!
2 lääkäriä käänsi vauvan loppujen lopuksi väkisin runnomalla ja se sattui mua ja vauvakin meni reppana hämilleen kun oli ihan hiljaa sen jälkeen.
Tarkkailussa kaikki oli ok, mutta vauva ei liikkunutkaan enään sen jälkeen.
Napanuora meni kaulan ympäri, ultrassa sitä ei nähty.
Vaadin käynnistyksen rv37 ja sain sen kun vihdoin 1 lääkäri uskoi minun vaistoani ettei kaikki ole ok.
Hätäsektio siinä meinasi tulla kun vauvan syke oli synnytyksen aikana pahimmillaan 20 paikkeilla. Koneet hälytti ja minä pelkäsi. En saa nut liikahtaakaan ettei vauva olisi menehtynyt(tietyssä asennossa syke pysyi parempana).
Vauva kun loppujen lopuksi syntyi napanuora tiukasti kaulalla ja oli onneksi hengissä niin vannoin etten koskaan antaisi enään kääntääNiin muakin silloin neuvottiin, mutta tyhmä en uskonut. Lääkäri sai puhuttua mut ympäri tilastotiedoillaan.
Kokeile ennemmin vyöhyketerapiaa tai jooga-asentoja josko vauva kääntyisi vielä itse. =)
Täytyykin koittaa koti" joogaa" iltaisin.. =)
Meidän kuopus oli perätilassa ja rv 40+6 yritettiin kääntää muttei onnistunut. Minulle annettiin supistuksia estävä piikki ennen kääntöyritystä. Kääntöyritys ei sattunut yhtään eikä siitä jäänyt mitään negatiivisia muistoja. Olen kyllä kuullut että joillekin kääntöyritys on tosi kivulias kokemus. Meillä päädyttiin lopulta sektioon koska vauvan painoarvio oli yli 4kg. Mutta sinullahan on vielä monta viikkoa raskautta jäljellä, joten tuossa vaiheessa on hyvinkin mahdollista että vauva kääntyy itsestäänkin. :)