Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko yskä olla ainoa siitepölyallergian oire?

Vierailija
16.05.2009 |

olen joskus saanut astman tyyppistä yskää remonttipölystä, ja katupöly kävi myös henkeen. Nyt olen taas yskinyt, ja onhan täällä sellainen yskäflunssa liikkeellä. Mutta missään vaiheessa en ole tuntenut muita oireita, kurkku ei ole ollut kipeä eikä nenä vuoda.

Meidän perheen siitepölyallergisilla silmät kutisee ja nenä vuotaa, poika saa myös astmaoireita. Mutta voisinko siis olla allerginen vaikka nenä ei vuoda? Olen ajatellut että se olisi siitepölyallergia pääoire? Onko haittaa jos käytän hengitettävää kortisonia (jota on vielä vähän jäljellä) ja kyseessä olisikin flunssa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siitä hengitettävästä kortisonista niin kauheasti ole haittaa vaikka pelkkä flunssakin olisi kyseessä, varsinkin jos on kova yskä.

T: astmaatikko, allergikko, sairaanhoitaja

Vierailija
2/4 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisitkö??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

astmaoireita. Ja itsellä kyllä ihan konkreettinen esimerkki; laihdutin 13 kg ruokavaliolla ja liikunnalla, ja olin vuoden päivät täysin oireeton sekä astman että allergian suhteen. No, sitten tuli pari peräkkäistä raskautta ja nyt olisi sama laihdutusurakka edessä.

Mutta yleensä siis niin päin että lihavuus pahentaa astmaa. Tiesithän muuten, että astmaatikkolapsen parasta kuntoutusta on säännöllinen liikunta?

T: 2

Vierailija
4/4 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin tietenkin puhallella pef-mittariin, mutta en enää muista mikä normaaliarvoni on. Avaava lääke ehti jo mennä vanhaksi, mutta jos lainaan pojalta niin ehkä ero tulisi esille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä