Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan vastikkeita sanoille juppi ja snobi?

Vierailija
16.05.2009 |

Joskus lukioaikoina 20 v. sitten noita naurettavia kaulukset pystyssä ja jotkut pellen merikengät jalassa kulkevia sanottiin snobeiksi tai jupeiksi. En ole pitkään aikaan kuullut noita termejä, joten näitä heikon itsetunnon omaavia, bemarilla ajavia kutsuttaneen nyt jollain toisella nimikkeellä? Onko se paska, tyhmä vai kokoomus kanervan munilla terästettyinä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liian iso talo on ökytalo. Miksi te ostatte turhia tavaroita?

Vierailija
2/25 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka arvo laskee heti 30% kun ajat sen autokaupasta ulos - ja jonka hinnasta jättiosa on autoveroa. Tyhmää on muuten aina kutsuttu tyhmäksi.

olen vissiin juppi? Pukeudun siististi, asun kalliisti, matkustelen, pidän materiasta yleensäkin ja minulla on uusi tehokas viritetty BMW.

öh, miks tää kuulostaa ihan superhyperjuntilta? minä en todellakaan ole juppi vaikka asun taatusti kalliimmin kuin tämä bemarityyppi, matkustelenkin enemmän vuodessa kuin useimmat koko elämänsä aikana ja minulla on uusi tehokas atuo, jonka merkkiä en viitsi mainita, mutta hinta yli 100t.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/25 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 6-henkiselle perheelle liikaa 300 neliötä? Onko maasturi liikaa jos kesämökille pitää ajella kinttupolkua pitkin? Mikä on liikaa?

Vierailija
5/25 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliselle perheelle yli 1,8 litrainen auto on kerskakulutusta, samoin yli 160 neliöinen talo. Et sinä tarvitse tavaroitasi muuta kuin säälittävän huonon itsetuntosi pönkittämiseen. Ja luonto kiittää.

Vierailija
6/25 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks täällä ei kukaan oo vielä sanonut, että NARSISTI? Eiks se oo tän palstan yleisnimitys ihan kelle vaan, joka on erilainen kun itse?

Vierailija
7/25 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliselle perheelle yli 1,8 litrainen auto on kerskakulutusta, samoin yli 160 neliöinen talo. Et sinä tarvitse tavaroitasi muuta kuin säälittävän huonon itsetuntosi pönkittämiseen. Ja luonto kiittää.

En ole koskaan pitänyt itsetuntoani huonona. Iso talo on vaan mukava. 400 neliötä on paljon mutta on tämä matalaenergiatalo sentään.

Kahdelle autolle on käyttöä, mutta ei niissä yhteensä yli 700 hevosvoimaa tarvitsisi olla. Mutta eipä olla tientukkona. Mukava on Eurooppaa kierrellä koko perheen voimin.

Vierailija
8/25 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet juppi. Piste.

Sitäpaitsi matkustelu tuhoaa luontoa. Ei tarvitse olla ajatustenlukija tajutakseen, että sinulle matkustelu tarkoittaa lentomatkustelua.

Hyi mitä juppeja täällä on.

olen vissiin juppi?

Pukeudun siististi, asun kalliisti, matkustelen, pidän materiasta yleensäkin ja minulla on uusi tehokas viritetty BMW.

öh, miks tää kuulostaa ihan superhyperjuntilta?

minä en todellakaan ole juppi vaikka asun taatusti kalliimmin kuin tämä bemarityyppi, matkustelenkin enemmän vuodessa kuin useimmat koko elämänsä aikana ja minulla on uusi tehokas atuo, jonka merkkiä en viitsi mainita, mutta hinta yli 100t.

Vierailija
9/25 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet juppi. Piste.

Sitäpaitsi matkustelu tuhoaa luontoa. Ei tarvitse olla ajatustenlukija tajutakseen, että sinulle matkustelu tarkoittaa lentomatkustelua.

Hyi mitä juppeja täällä on.

Minä olen tuo bemaristi. Toin asian esille koska jupeista puhuttiin ja BMW on perinteinen juppiauto. Miten minun olisi pitänyt asia tuoda esille jotta en olisi "kehuskellut"?

Ja mitä pahaa matkustelussa on? Moni matkakohteessa asuva ympäri maapalloa on noussut sen avulla köyhyydestä.

Vierailija
10/25 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

IIK!! Olen mieluummin sitten snobi, kuin kateellinen:D

Kyllähän naiset kerää merkkimukejakin mm muumit ja sekö tekee huonon itseluottamuksen?!:D

Musta tuntuu että se huono itsetunto on vähän muualla:D hmmmm;)

Vierailija
11/25 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Ja mitä pahaa matkustelussa on? Moni matkakohteessa asuva ympäri maapalloa on noussut sen avulla köyhyydestä.

Sen sijaan sun "jumbojetillä turistihelvettiin tai Lontooseen viikoksi ja takaisin" matkat tuhoaa maapallon. Onneksi olkoon, jätit lapsillesi tuhotun maailman!

Vierailija
12/25 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin ovat juppeja. Fruitille riittää, että saa uuden kauluspaidan viikottain ja hiusvahaa riittää, juppi tähtää yleensä pidemmälle.

Vierailija
13/25 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Ja mitä pahaa matkustelussa on? Moni matkakohteessa asuva ympäri maapalloa on noussut sen avulla köyhyydestä.

Ympäristötietoisessa ja eettisessä matkustelussa ei olekaan pahaa. Sen sijaan sun "jumbojetillä turistihelvettiin tai Lontooseen viikoksi ja takaisin" matkat tuhoaa maapallon. Onneksi olkoon, jätit lapsillesi tuhotun maailman!

Maailmaa tuhoavat sekä nuo viherpestyt "ympäristötietoiset ja eettiset" matkat (jollei niitä suoriteta jalan tai pitkäikäisellä maastopyörällä) että kuvaamasi juppimatkailu, jälkimmäinen vaan enemmän.

Aito ekoihminen pysyy kotona tai käyttää matkoihinsa vain kauramoottoria (kielto koskee myös yksityisautoilua).

Vierailija
14/25 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut olemassa ainakin 1800- ja 1900-luvun vaihteesta lähtien, se on kansainvälinen ja ymmärrettävä. Miksi sille pitäisi olla joku nykyajan vastine? Aika aggressiivinen asenne ap:llä, muuten.

Vierailija
15/25 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole 80-luvun tuotoksia.

Juppia itsekin ihmettelen, mutta sana taisi jäädä pysyvästi kieleen.

"Öky" sanaa käytetään nykyisin paljon. En kauheasti sanasta tykkää. Ökyksi pistetään kaikki sellainen, mikä mielestäni on jo ihan normaaliakin kulutusta.

Vierailija
16/25 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viette juppailullanne sekä omilta että mun lapsilta mahdollisuuden terveelliseen elämään.

Vierailija
17/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsutaan yhä edelleen kateellisiksi ja katkeria katkeriksi.

Vierailija
18/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei halua korottaa itseään muiden yläpuolelle? Että näkee ihmiset tasavertaisina.

t. yksi jolla ei ole materiasta pulaa, mutta pitää silti juppeja ja snobeja typerinä ja säälittävinä

kutsutaan yhä edelleen kateellisiksi ja katkeria katkeriksi.

Vierailija
19/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee sellainen hauska mielleyhtymä (mulle toki lähes fiktiiviseen) 80-lukuun, jolloin pröystäily ja kerskakulutus olivat pop - sellaista amerikan psyko -menoa? (Jos kolmonen on nähnyt leffan tai lukenut kirjan, ymmärtänee hän, että kommentti ampuu ohi.)

Snobi taas olisi ehkä enemmän sellainen tiedolla tai kokemuksella pätijä, joka voi kuunnella vain klassista musiikkia lempisinfoniaorkesterinsa soittamana ja järkyttyy, jos joku sanoo menvänsä vessaan eikä anteeksiin.

Populaarikultuuriversio olisi hipsteri, joka voi kuunnella vain musiikkia, josta kukaan yhtä brasilialaista muotibloggaria lukuunottamatta ei ole kuullut. Jos bändi julkaisee omakustanne-ep:tä enemmän, siitä tulee niiiiin maintream, että vain pinnallinen massa voi kuunnella sitä, ja luoja paratkoon, jos siitä pitää yli kuusi ihmistä Suomessa. Jos siitä pidetään Ranskassa tai Berliinissä tai New Yorkissa, se on ihan okei, koska siellä kaikki on vaan tosi cool, mutta Suomi on ihan pieni ja passé ja oikeastihan mä olen vähän tällainen kosmopoliitti, joten en mä voi pitää siitä mistä suomalaisetkin. Vaatteet voi ostaa vain netistä tai second handista (se on vintagee, hei), koska trendit saapuu hyllyihin niin myöhään, paitsi Suomeen, jonne ne eivät saavu koskaan, jos Punavuorta ei lasketa - vai hetkinen, oliko Suomessa muuta kuin Punavuori? Parasta on kuitenkin, jos tuntee jonkun nuoren lähes ompelutaidottoman suunnittelijan, joka käyttää vain mustaa eikä tykkää kaavoittaa, koska sit voi vaan olla päästä varpaisiin ihan uniikki. Tai ehkä Ann Demeulemeesterin neuleen voi laittaa, jos on kylmä. Koska täällä Suomessa on. Barcelonassa olis aina lämmin. Jos varattais taas lennot sinne heti kun päästään ekoluomutorilta (tehotuotanto on niiiiin epäekologista) kotiin?

Voit ehkä päätellä, kumpaan lajiin olen useammin törmännyt. Nykysnobit on siis kenties jonkinlaisia vihervasemmistojuppeja.

Vierailija
20/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vissiin juppi?

Pukeudun siististi, asun kalliisti, matkustelen, pidän materiasta yleensäkin ja minulla on uusi tehokas viritetty BMW.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi