Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin "hienolta alueelta" Espoosta "huonolle alueelle" Vantaalla...

Vierailija
16.05.2009 |

Tunnistan ilmiön minäkin. Itse tykkään asua Espoossa kuitenkin rupualueella, kun kuitenkin kunta on rikkaampi ja hoitaa asiat siten paremmin kuin Vantaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tajusin, että viihdyn täällä huomattavasti paremmin! Ilmapiiri on vapaampi ja boheemimpi, kaikki ei ole yhdestä puusta veistetty, ihmisiä ja mielipiteitä on laidasta laitaan... kaikki ei äänestä kokoomusta, hanki ensin kovapalkkaista työtä ja vasta sitten 2,5 lasta, kehuskele hiekkalaatikolla kestoilla ja sillä miten vauvan silmätulehdus taltutettiin äidinmaidolla. Ja kysele miten monta neliötä sinulla on ja mitä miehesi tekee työkseen ja joko Nico-Petteri käy postmodernin kirjallisuuden kursseilla, johan se on 5v.

Rentoa elämää, väriä ja tapahtumia. Sopii minulle.

Vierailija
2/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää. Miehen sisko asuu espoon "hienostoalueella", on lopettanut yliopiston kesken koska meni sukset ristiin proffan kanssa about 10 vuotta sitten. Sen jälkeen saanut neljä lasta, käyttänyt mielialalääkkeitä viimeiset 8 vuotta. Ei koulutusta, velkaa ottivat lisää koska asunto piti rempata sisältä lattiasta kattoon. Kaikki pitää näyttää niin helvetin hienolta, lapset käyvät ruotsinkielistä päiväkotia että olisivat sivistyneempiä, äiti joutuu napsimaan rauhoittavia jos sinne menee vierailemaan päiväksi, kaikki pitää olla aina niin täydellistä ettei kestä jos kahvikuppi jää tiskipöydälle eikä astianpesukoneeseen. Joo, emme vieraile espoossa kovin usein. Enkä liioittele yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestovaippailee,

vie lapset viulunsoiton tunneille kaksi vuotiaana,

ihmisten ammatit ja status on hirmu tärkeitä ym. ym. ym.

itsellä on tohtorin paperit yliopistosta mutta sellaiselta alalta jolta on hyvin vaikeaa löytää töitä. joutuu tekemään freelancerina töitä ja tästä johtuen palkkakaan ei päätä huimaa, mutta silti on pakko asua siinä sadan neliön osakkeessa hienosto alueella vaikka vuokra olisi päätä huimaava.

Vierailija
4/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tutu kyseli, eikä Espoosta löytynyt mitään kvaa. Olivat yllättyneitä, että en edes etsinyt, mieluummin Vantaalle. Ja olen viihtynyt mainiosti ja palvelutkin on pelanneet, niitä mitä on tarvittu. Lapsi pääsi läheiseen tarhaan, puheterapiaan alle 3 vuoden, ja nyt käy oikaisuhoidossa. Korvien putkituskin hoitui nopsaan, lähetteestä 5 viikkoa, ja siinä oli sentään joulu ja uusivuosi välissä, silloin ei tietty leikattu.

Mä olen oikesti ihan tyytyväinen vantaalainen nykyään, tosin varmaan eläkeläisenää haluaisin taa Helsingin keskustaan.

Ja naapurit on kivoja, en missään ole tutustunut naapureihin niinkuin täällä, positiivisessa mielessä:-)

Vierailija
5/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tätä ei voi tapahtua kun AV:llä, että ihmiset luokitellaan asuinpaikan mukaan. Siis onko joku ihan yliopiston lopettanut, ei voi olla totta... ja silti asuu Espoossa. Hirveetä. Ja velkaa ja kaikkee... Hankkikaa nyt hyvät mammat ihan OMA elämä ja kiva sulle ap, jos olet päässyt mieleiseen paikkaan asumaan.

Vierailija
6/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... muttamutta, miten kestovaippailu tähän liittyy? Useimmiten ihmiset liittävät sen siihen boheemiuteen. Voi myös harrastaa kulttuuria ja elää silti ihan normielämää, eikä se tarkoita hienostelua.

En käsitä näitä teidän yleistyksiä. Jotenkin rasittavaa. Oma vikahan se on jos ottaa ympäristöstä paineita. Itse en ainakaan jaksa stressata sitä mitä naapurit tekee ja miten he elävät. Itse elän tällaista elämää, muut saa elää miten ite tykkää.

Pitää kattoo syvemmälle sinne omaan napaan jos asuinalue tuottaa paineita.

Vierailija
7/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää. Miehen sisko asuu espoon "hienostoalueella", on lopettanut yliopiston kesken koska meni sukset ristiin proffan kanssa about 10 vuotta sitten. Sen jälkeen saanut neljä lasta, käyttänyt mielialalääkkeitä viimeiset 8 vuotta. Ei koulutusta, velkaa ottivat lisää koska asunto piti rempata sisältä lattiasta kattoon. Kaikki pitää näyttää niin helvetin hienolta, lapset käyvät ruotsinkielistä päiväkotia että olisivat sivistyneempiä, äiti joutuu napsimaan rauhoittavia jos sinne menee vierailemaan päiväksi, kaikki pitää olla aina niin täydellistä ettei kestä jos kahvikuppi jää tiskipöydälle eikä astianpesukoneeseen. Joo, emme vieraile espoossa kovin usein. Enkä liioittele yhtään.

Eikö löydy yhtään myötätuntoa? Siis olet ihan karsea! Miten voit teilata tuollaisen ihmisen noin totaalisesti, olet kyllä ihana läheinen.. Onko kiva olla vahingoniloinen?

Vierailija
8/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonomaineisella alueella. Itse olen tyytyväinen, että olen omilla saavutuksillani pystynyt muuttamaan Espoon ns. paremmalle alueelle.

Vierailija
9/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti olikin se, että täällä on enemmän vaihtelua. =) Kaikki ei ole samanlaisia eikä kaikilla ole samanlaiset arvomaailmat... se on minusta boheemia. Eikä tarkoitukseni ole teilata Espoolaisia, siellä asuu paljon hyviä ystäviä! tarkoitus oli vain herätellä, ei kaikki ole sitä miltä saattaa näyttää. Minä ainakin viihdyn paremmin täällä. =)

ap

Vierailija
10/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen imetysaikana parantanut silmätulehduksia äidinmaidolla ja käyttänyt kestovaippoja kaikilla kolmella enkä ole mitenkään erityisen hieno ihminen ja asun Itä-Helsingissäkin.

Vierailija
11/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, miten toi äidinmaito mihinkään liittyy... mä olen imetysaikana parantanut silmätulehduksia äidinmaidolla ja käyttänyt kestovaippoja kaikilla kolmella enkä ole mitenkään erityisen hieno ihminen ja asun Itä-Helsingissäkin.

Mä en ainakaan käsittänyt että aloittaja puhui kestoilijoista tai imettäjistä yleisesti, vaan ihmisistä joilla on tarve *päteä joka ikisellä elämänalueella*.

Vierailija
12/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja löytyyhän täältäkin niitä pätijöitä, mutta enemmän on joka suuntaan sitä vaihtelua...

ap

Vierailija
13/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan hirveää, että jotkut ihmiset käyttävät niitä kestovaippoja ja omalta osaltaan vähentävät jätteen määrää maapallolla!!

Vierailija
14/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit tajunnut viestin, niin tietäisit etten ole mitenkään itsessään kestovaippailua vastaan.

Mutta ilmeisesti kaikkea ei voi tajuta... herneiden kiskominen poskionteloihin on niin paljon antoisampaa.

ap

Vierailija
15/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi kerran, että oli nähnyt isossa omenassa jonkun jamaicalaisen rastan, jolla oli iso värikäs villahattu päässä. Hän sanoi alkaneensa nauramaan, koska oli tullut niin hyvälle tuulelle - kerrankin jotain poikkeavaa!

Olen syntyjäni Kontulasta ja asunut aikuisikäni Kalliossa ja Vartiokylässä (Itäkeskuksen vieressä). Kävimme vuosia sitten Espoossa sadoissa asuntonäyttelyissä, mutta lopulta päätimme pysyä tällä suunnalla. Espoosta tuli sellainen väritön ja hajuton ja mauton olo.

Olen siis jälleen itä-helsinkiläinen eikä minua tuo Itäkeskuksen väki häiritse. No, Tallinnanaukiolle en mene, mutta muutoin se väki on oikein piristävää. Kaikkea mahtuu sekaan.

Vierailija
16/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua mennä shoppailemaan esim. Itäkeskukseen koskaan, on sen verran masentavaa porukkaa, että ahdistuu itsekin. Shoppailun pitää olla kivaa, ja keskustassa se on kivaa.

Vierailija
17/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmin katselen katukahvilasta ohitse käveleviä kivannäköisiä ihmisiä kun maailmansa myyneitä, nuhjuisia ja masentuneita laahustajia.

mutta sittenhän siellä pitäisi tulla sama ilmiö kuin tällä av:lla: olenpas minä fiksu ja filmaattinen suhteessa muihin :-)

en halua mennä shoppailemaan esim. Itäkeskukseen koskaan, on sen verran masentavaa porukkaa, että ahdistuu itsekin. Shoppailun pitää olla kivaa, ja keskustassa se on kivaa.

Vierailija
18/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sittenhän siellä pitäisi tulla sama ilmiö kuin tällä av:lla: olenpas minä fiksu ja filmaattinen suhteessa muihin :-)

Vierailija
19/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaislapsilla oli hauskaa, kun ne luki lehdestä, että asun "hienostoalueella". Ei ne olleet koskaan sitä huomanneet, vaikka usein mun luona kylässä olivat olleet (rikosuutisten yhteydessä hehkuteltiin alueen "hienoudella")

Vierailija
20/23 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän olet paikkasi löytänyt. =)

Minä asuin Tapiolassa, eikä se nyt edes ole mitään "hienoista hienointa" aluetta... mutta ilmiö oli huomattavissa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi