synnytyksenjälkeisestä masennuksesta
onkos niitä sellaisia lääkkeitä joita voi myös raskauden aikana syödä? kuopus on nyt 1,5v ja hänen syntymänsä jälkeen sairastuin masennukseen. nyt olen raskaana taas, ja tuntuu että masennus alkaa uusia. koko ajan ahdistaa enkä meinaa saada edes nukutuksi enää. itkettää vaan.... viime vuosi meni aivan perseelleen, masennuksesta tuli muita ongelmia ja en pysty päivääkään olemaan ilman että miettisin viime vuotta ja sitä miten olen pilannut lapseni vauva-ajan.
hoidin siis lapseni hyvin ja kodin mutta muuten sitten käyttäydyinkin kuin pahainen teini. avioerokin meinasi tulla, onneksi ei.
en siis haluaisi uudestaan kokea tätä kamaluutta... olisikohan siitä apua jos aloitan lääkityksen ennen synnytystä?
Kommentit (5)
itse syön Zoloftia. tarkistin teratologiselta laitokselta että sopii raskauden aikana käytettäväksi.
ota tosiaan maanantaina heti yhteys neuvolaan. tsemppiä!
Ota pian yhteyttä neuvolaan, että saat apua!
Olen kokenut aika vastaavaa kuin sinä. Peliä ei ole menetetty kuopuksenkaan osalta. Nyt on vaan tärkeintä, että sinut saadaan pian hoitoon ja kuntoon. Tsemppiä! :)
-sitä mä ainaki sain syödä tässä viimeisessä raskaudessani...
piti vain lopettaa about 8 viikkoo ennen laskettua aikaa, ettei vauvalla sitte olis vissiin tullut vierotusoireita?! mä kyllä pienensin annoksen puoleen jo reilusti ennen sitä lopetustakaan.
ja oon nyt lapsen syntymän jälkeen ollu ilman, enkä tahtoisi enää lääkettä popsia. toistaiseks pärjänny ilman- baby nelisen kk vanha.
tässä välillä oli jo yli puoli vuotta kun masennus oli pois ja olen ollut vihdoin oma iloinen itseni ja se hyvä äiti lapsilleni joka tiedän olevani. pelkään tosi paljon että taas masennun. varaan ensi viikolla sen ajan ja toivottavasti saan apua noista lääkkeistä.
Hän varaa sinulle ajan neuvolalääkärille, joka osaa auttaa.