Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka olit teininä laiha, minkä ikäisenä lihoit?

Vierailija
03.06.2015 |

Otsikossa tulikin kysymys, enkä tarkoita, että täytyisi olla reilusti ylipainoinen vaan ihan että minkä ikäisenä alkoi kiloja kertymään enemän ja huomasit, ettei samat nuoruusvaatteet mahdu enää päälle?

Olen itse ollut aina pitkä ja laiha ja alan olla hyvin kyllästynyt kaikkien kommentteihin kuinka minä vielä lihon kun tulee lisää ikää/ et pysy aina hoikkana kun syöt noin. jne. Niin milloin se "ylimääräisten" kilojen kertyminen yleensä alkaa jos syö päivittäin karkkia ja herkkuja + käy monta kertaa kuussa mäkkärissä?

(Syön toki paljon kotiruokaakin :))

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-vuotiaana. Sain ensimmäiset lounassetelit ekassa vähän tärkeämmässä duunissa.

Vierailija
102/110 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

19vuotiaana kun muutin omilleni.  Pitsaa,lihiksiä,sidukkaa.. Nopeasti s koon  vaatteet jäi pieniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37 vuotias, pituus 165cm ja painan 54kg. Sanoisin, että muutama vuosi sitten huomasin, etten voi "ihan mitä vaan syödä" tai vaatteet kyllä alkaa kiristämään. 

Toisaaltaan en ole koskaan omaksunut mitään "lounas" ja "päivällinen" ruokailutapoja. Syön aamupalan, päivällisen (lämpöisen ruuan) ja iltapalan. Ei ihminen tarvitse erikseen lounaita ja välipaloja. Tottakai joskus tulee syötyä jtn välipalan tapaista, mutta ei joka päivä. Vettä juon PALJON!

Vierailija
104/110 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin lihoa 30-vuotiaana. Olen pitänyt itseni kuitenkin normaalipainoisena syömällä vähemmän. 

Vierailija
105/110 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-19-vuotiaaksi asti painoin 58-64 kg välillä. 20-vuotiaana lihoin, kun odotin esikoistani, paino taisi olla jotain 83 kg kun lähdin synnyttämään ja kahden viikon päästä se oli jo 15 kg vähemmän. Sitten tulin uudestaan raskaaksi ja paino nousi 63 kilosta melkein 100 kiloon ja tällä kertaa lähti 3 kuukaudessa 26 kg enkä siis tehnyt mitään, minulle kertyy aivan järkyttävä määrä nestettä raskausaikana, sokereissa tai muussa ei ole ollut vikaa, vauvat ovat olleet molemmat melkein 4,5 kg ja 54 cm pitkiä, myös istukka on minulla ollut aika iso. Se ei tietenkään selitä tuota isoa painonnousua yksinään ja siksi neuvolantäti pyöritteli silmiään, kun kerroin että 3 kuukaudessa lähti tosta vaan 26 kg. 

Nyt paino pysynyt 10 v 62 kg - 74 kg välissä. Edelleen kroppani on nesteenkerääjä, ennen kuukautisia tulee helposti 3-4 kg, joka oikeasti tulee pissan mukana ekana vuotopäivänä pois. Olen nyt 35-vuotias ja paino viimeksi 64 kg ja olen 170 cm pitkä. Minulta löytyy lihasta. 17-vuotiaana laihdutin lihakset pois ja painoin silloin 58 kg ja minulta loppui myös kuukautiset tuon rääkin seurauksena, siksi en enää tämän ikäisen edes pyri liian laihaksi, kun varsinkin 30 ikävuoden jälkeen lihakset alkavat surkastumaan pikkuhiljaa, onkin siis paljon tärkeämpää keskittyä tasapainoiseen ruokavalioon ja siihen että lihasta löytyy sopivasti, kuin  siihen että keho on kuin 13-vuotiaalla pojalla.

Teen edelleen esimerkiksi mallintöitä ja ruutuikäni on 10 vuotta nuorempi eli 25, mutta kun painoin 58 kg minun ruutuiäkseni rankattiin 15 vuotta ylöspäin. Alipaino nääs tekee ryppyjä ja saa näyttämään vanhemmalta, joten älkää kukaan menkö tuohon vanhaan laihuusansaan, jos haluatte näyttää terveiltä ja nuorilta.

Vauvoja en enää lähde tekemään, kun tiedän kroppani, minusta varmaan jäisi lopullisesti ylipainoinen tai jotain enkä enää jaksaisi yövalvomisia. Lapset jo teinejä, se riittää. 

Vierailija
106/110 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 40v, enkä syönyt epäterveellisesti ja olin lapsesta saakka erittäin/liian laiha. Niin laiha että asiasta huomautettiin, eikä painoa kertynyt millään. En olisi olin uskonut saavani lisää painoa. 

Vierailija
107/110 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 vuotiaana.

Vierailija
108/110 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta kyllähän ne yläasteen ja lukion hottistytöt melko nopeasti tuplas painonsa. 

Vierailija
109/110 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin koko lapsuuden ja nuoruuden todella hoikka. Liiankin. Nyt olen 35 ja hoikka edelleen mutta saanut sopivasti muotoja. Kolme raskauttakin takana joista mistään ei liiemmin ylimääräistä tullut. Taitaa olla geeneissä kun en edes urheile vaikka pitäisi kyllä. 

Terveyden kannalta olisi hyvä, että olisi lihasmassaa. Hoikalla voi olla huono kehonkoostumus. Terveisin saman ikäinen "laiha läski", joka yrittää aloittaa kuntosaliharjoittelun. 

Vierailija
110/110 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teininä just sellanen kukkakeppi joka mahtui tolpan taakse piiloon. (Tiedättehän tuon sanonnan. Liioitteluahan tuo on mutta kuitenkin. Laiheliini mikä laiheliini). 17-vuotiaana painoin vielä 55 kiloa ja paino oli siinä useamman vuoden.

Sitten samassa rytäkässä menin 20-vuotiaana naimisiin, muutin omilleni, aloitin hormonaalisen ehkäisyn ja uudet opinnot. Kyllä se paino silloin lähti nousuun. Vatsa alkoi myös turvota ihan ilmapalloksi ja myöhemmin syyksi on todettu toiminnalliset vatsavaivat eli ibs-vaivat, jotka ovat pahoja ajoittain vaan ei aina.

30-vuotiaana painoin 70-73 kiloa ja olin vähän pyöreä. Sain muutaman kilon alas kun aloitin silloin säännöllisen liikunnan. Vaikka paino oli siinä 70kg mikä on normaalipaino, niin pyöreys hävisi ja tuli voimaa tilalle.

40-vuotiaana paino lähti uuteen nousuun. Voin enää vain haaveilla tuosta 70 kilon normaalipainosta. Paino on käynyt pahimmillaan 95 kilossa. Nyt se on siinä 88-90kg. Pari vuotta ollut esivaihdevuosijuttuja, joten ei se paino tästä enää pysyvästi laske.

N49

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän