Sinä joka olit teininä laiha, minkä ikäisenä lihoit?
Otsikossa tulikin kysymys, enkä tarkoita, että täytyisi olla reilusti ylipainoinen vaan ihan että minkä ikäisenä alkoi kiloja kertymään enemän ja huomasit, ettei samat nuoruusvaatteet mahdu enää päälle?
Olen itse ollut aina pitkä ja laiha ja alan olla hyvin kyllästynyt kaikkien kommentteihin kuinka minä vielä lihon kun tulee lisää ikää/ et pysy aina hoikkana kun syöt noin. jne. Niin milloin se "ylimääräisten" kilojen kertyminen yleensä alkaa jos syö päivittäin karkkia ja herkkuja + käy monta kertaa kuussa mäkkärissä?
(Syön toki paljon kotiruokaakin :))
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:51"]Olen 44 ja vielä en ole lihonut...
[/quote]
Sitä ei kysytty
Paino alkoi nousta 32-vuotiaana, kun aloitin odottamaan esikoista, eikä koskaan palautunut alkupainoon. Ikää nyt 41 vuotta. Raskausaikana en edes syönyt herkkuja (karkkeja, sipsejä tai limuja) enkä kahden edestä, mutta jostain syystä painoa vain kertyi, vaikka liikuin paljon ja omasta mielestäni olin elämäni kunnossa. Osa painosta jäi sairaalaan, mutta se palautui aika nopeasti takaisin. (Imetyskään ei laihduttanut.)
Mulla on vähän sellainen elimistö, että paino jumittaa aina jossakin tietyssä lukemassa, ja saa tehdä tosi paljon töitä (liikkua tai vähentää reilusti kaloreita), jos haluaa painon tippuvan. Helpommin se kyllä nousee ylöspäin.
25-26-vuotiaana tuli kiloja jotka ei sitten halunneetkaan lähteä pois :D Painoindeksin mukaan olen aivan kuitenkin vielä normaalipainoinen, mutta en kuitenkaan hoikka. Nyt olen 28 ja ajattelin tehdä pienen elämäntaparemontin.
20-vuotiaana. Aika moni, jotka nuorena lihoavat, lihoavat nimenomaan tässä 19-22 ikävuoden välissä. Tässä välissä loppuu viimeinenkin kasvu, jolloin osa energiasta mitä saamme ravinnosta menee vielä tähän kasvuun. Tätä ennen huonommatkin elämäntavat ovat menneet kasvun vaatimaan kulutukseen. Tämän jälkeen kun viimeinenkin kasvu loppuu, niin ei ole mitään mihin tämä energia kuluisi, joten läskiksihän se menee.
No nyt 30- v huomaan olevani kymmenen kiloa lihavampi kuin teininä.
En ole vieläkään lihonut. Painan grammalleen saman mitä 16-17 vuotiaana. Lapsiakin on, mutta ainoa ero on se, että iho ei ole niin kimmoisaa kuin teininä. Vatsalihakset on nyt jopa paremmat kuin teininä, vaikka olenkin aina tykännyt urheilusta. Ikää on jo 35. Ei kaikki liho. Isomummini on edelleen hoikassa kunnossa vaikka on jo 85-vuotias.
38 vuotiaana tuli n 8 kiloa lihaksia talonrakennusprojektissa ja silloin bmi nousi 23:een, tuo paino on nyt säilynyt 17 vuotta.
Siihen saakka bmi oli n 19
Minäkin 35-vuotiaana, tai siis sen jälkeen. Nuorena olin laiha/hoikka, nyt pitäisi laihduttaa 20 kg, että mahtuisin samoihin vaatteisiin. :(
26-v, olin ennen raskautta vielä samoissa mitoissa, kuin kymmenen vuotta nuorempana.
olen 25 ja mullekin taitaa vielä mahtua vanhat vaatteet. Tallessa on yhä muutama vaate yläasteelta.
Ammattikoulun aikana leipurilinjalla painoa tuli 10kg ja siitä se vaan lisääntyi kun aloin seurustella ja poikaystävän kanssa maattiin illat sängyssä ja mussutettiin herkkuja! :(
21-vuotiaana aloin käydä salilla ja syödä terveellisesti, siitä lähti paino nousemaan. Lihasmassaa on nyt vajaan kymmenen vuoden aikana tullut monta kiloa, koska olin ennen ihan tikku ja nyt varsin sporttisen näköinen, monen mielestä liiankin iso. Myös rasvaa on tietenkin kertynyt. Painoa tullut yhteensä reilu 10 kg, mutta olen edelleen selvästi normaalipainon puolella.
25-veenä alkoi alamäki. Ihan oppikirjojen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:12"]Ammattikoulun aikana leipurilinjalla painoa tuli 10kg ja siitä se vaan lisääntyi kun aloin seurustella ja poikaystävän kanssa maattiin illat sängyssä ja mussutettiin herkkuja! :(
[/quote]
En tiedä mikä mulle tuli, mutta musta tää oli jotenkin ihana kommentti ♡ Tai siis symppis :)
25-vuotiaana olin vielä todella hoikka, kolmekymmisenä jo aika pullukka. Nyt 35-vuotiaana alkaa mennä jo överiksi, pari kiloa on tullut joka vuosi lisää.
Lihoin lähes 10 kg 18-19-vuotiaana. Silloin aloin myös käymään baareissa, syömään epäsäännöllisesti ja liikkumaan julkisilla pyörän sijaan. Toisaalta myös äitini lihoi tuon ikäisenä, vaikka hänellä olikin terveelliset elämäntavat. Joskus ensimmäisen raskauden jälkeen laihtui taas, ja on edelleen yli 50-vuotiaana laiha.
14v-15v lihoin nopeasti hoikasta lievästi ylipainoieksi. vituttaa etten silloin tajunnut vähentää syömisiä kun ilmeisesti siinä juuri pituuskasvu lakkasi.
Ei vielä, olen 24-vuotias edelleen yhtä hoikka kuin ennenkin.
21v aloin lihomaan vaikka en tehnyt mitään toisin kuin nuorempana. Syön terveellisesti ja liikun paljon edelleen, bmi silti 25. Mitä lie tapahtunut kun täytin 21...