ÄLÄ HUUDA!!!!
No, niin. Nyt kun herätin huomiosi, sinä , joka aina muistat kirjoittaa "älä huuda" jokaikiseen ketjuun jossa joku erehtyy kirjoittamaan isoilla kirjaimilla, niin vastaapa tähän:
Miksi katsot että sinun tulee siitä huutamisesta huomauttaa? Mikä siinä niin valtavasti ärsyttää että on pakko saada kirjoittaa "älä huuda" ja sitten ei mitään muuta? Ei kerrassaan mitään järkevää tai vaikka järjetöntäkin kommenttia itse asiaan. Vain että "älä huuda". Eikö sulla ole mitään muuta sanottavaa?
Kommentit (26)
on enemmän kuin yksi täällä palstalla. Mä olen tasan tarkkaan kerran tänään sen kirjoittanut yhteen ketjuun.
t:se HUUTO-modeilija :D
Kylläpä on egoltaan herkkää porukkaa, kun pitää loukkaantua ja nokkiintua isoista kirjaimista.
isot kirjaimet tarkoittavat huutamista netissä ja se on epäkohteliasta.
Kuka täällä on loukkaantunut? Ei ainakaan ne, jotka kertovat että nettikeskusteluissa ISOILLA KIRJOITTAMINEN = HUUTAMISTA. Herkkänahkaisia on ne, jotka eivät tätä asiaa tiedä ja kun se heille kerrotaan niin herne uppoaa syvälle nenään :D
koskevaan viestiin, jossa kaksi sanaa otsikossa oli kirjoitettu isolla? Taidat olla kyllä aika sairas ja epäinhimillinen, jos ainoa kyseisestä viestistä mieleen tuleva asia oli tuo "huutaminen".
on enemmän kuin yksi täällä palstalla. Mä olen tasan tarkkaan kerran tänään sen kirjoittanut yhteen ketjuun.
Niin sinäkö kirjoitit sen minun mahdollista keskenmenoa koskevaan viestiin, jossa kaksi sanaa otsikossa oli kirjoitettu isolla? Taidat olla kyllä aika sairas ja epäinhimillinen, jos ainoa kyseisestä viestistä mieleen tuleva asia oli tuo "huutaminen".
Ei, se en ollut minä. Joku roti sentäs.
no voi höpön löpön
ja LÄSSYN LÄSSYN!
Vaikka netissä yleisesti käsitetään isoilla kirjaimilla kirjottaminen huutamiseksi niin mä oon sen verran vanha, että mulle on koulussa aikoinaan opetettu isojen kirjainten tarkottavan että painotetaan jotain tiettyä asiaa.
Niin mä oon käyttäny ja AION VASTEDESKIN KÄYTTÄÄ isoja kirjaimia, senkin uhalla että joku reppana näkee vaivaa ja jaksaa kirjottaa sinne sun tänne että "ÄLÄ HUUDA".
Pikku vinkkinä sansin sille jota ottaa kupoliin muiden huutaminen, että varmaan kandee pitää copu pastena valmiina toi huomautus niin on helpompaa lätkästä se aina sopivaan kohtaan.
ja mul tuli mieleen eikös koulussa muuten opetettu että huutomerkki tarkottaa huutamista? kyl noin muistan.Korjakkaa jos oon väärässä
Aion myös täälläkin edelleen KIRJOITTAA ISOILLA KIRJAIMILLA, JOS HUVITTAA!
Tämä ÄLÄ HUUDA-tyyppi taitaa olla hiukan onneton ja lahjaton. Resurssit kirjoittamiseen kovin vähissä.
Vaikka onhan se hyvä, että hänkin saa jotenkin ilmaistua itseänsä. Toivottavasti siitä on hänelle apua, eikä lääkeannostusta siten tarvitse nostaa.
t. se joka edelleen KIRJOITTAA ISOILLA KIRJAIMILLA JOS SATTUU HUVITTAMAAN!
kehotetaan välttämään huutamista eli versaalien käyttöä. Niin myös vauva-lehden palstoilla. Joillakin foorumeilla versaalit on kokonaan kielletty.
No, niin. Nyt kun herätin huomiosi, sinä , joka aina muistat kirjoittaa "älä huuda" jokaikiseen ketjuun jossa joku erehtyy kirjoittamaan isoilla kirjaimilla, niin vastaapa tähän:
Miksi katsot että sinun tulee siitä huutamisesta huomauttaa? Mikä siinä niin valtavasti ärsyttää että on pakko saada kirjoittaa "älä huuda" ja sitten ei mitään muuta? Ei kerrassaan mitään järkevää tai vaikka järjetöntäkin kommenttia itse asiaan. Vain että "älä huuda". Eikö sulla ole mitään muuta sanottavaa?
Kuinka dorka voi ihminen olla? Jos tarkoituksesi ei ole HUUTAA, niin miksi kirjoitat isoilla kirjaimilla? Netissä ISOT KIRJAIMET = huutamista. Ja kyllä, minäkin käytän joskus ISOJA kirjaimia korostuskeinona, esim. yhdessä sanassa lauseen keskellä. Jos kirjoittaa koko lauseen tai tekstin ISOILLA, niin se on HUUTAMISTA :)
Simple as that!
t: vapaaehtoinen HUUTOmoderaattori :D
Lähes kaikkien keskustelupalstojen ohjeissa
kehotetaan välttämään huutamista eli versaalien käyttöä. Niin myös vauva-lehden palstoilla. Joillakin foorumeilla versaalit on kokonaan kielletty.
Vastausviesti
tsekkaapa tämä:
http://www.vauva.fi/artikkeli?content-id=d092e73e-7c1f-4029-b956-a82033…
6. Keskusteluiden häiriköintiä on muun muassa:
* Rikollinen tai muu sääntöjen vastainen toiminta tai siihen yllyttäminen.
* Toisten ihmisten kiusaaminen, haukkuminen ja häiriköinti.
* Muiden harhaanjohtaminen, esimerkiksi esiintyminen jonkun toisen ihmisen nimellä tai henkilöllisyydellä.
* Ihmisten yksityisasioiden kertominen ilman asianomaisen lupaa tai suostumusta.
* Yksityisyyttä loukkaavat viestit.
* Massapostitus ja saman viestin kirjoittaminen moneen kertaan.
* Törkeä kiroilu.
*Turha huutaminen: netissä ISOJEN KIRJAINTEN käyttäminen tulkitaan huutamiseksi*
Minua ärsyttää suunnattomasti (ja olen pyrkinyt tälle älä huuda -idiootille aina asiasta huomauttamaankin) tuo herkkyyn isoille kirjaimille.
Se on vain pikkusieluista paskaa, enkä suostu elämään niin syvällä nettimaailmassa, että jatkaisin eläytyä kirjoitetun tekstiin ÄÄNIVOLYYMIIN. Vihaan myös hymiöitä, vaikka välillä syyllistynkin niiden käyttöön.
Tuota en tiennyt, että ihan säännöissäkin isot kirjaimet kielletään. Kuitenkin esim. otsikoinnissa isojen kirjaimien käyttö on mielestäni täysin normaalia.
Summasummarum, henkilö jolla sattuu korviin isot kirjaimet, on sairas.
No sehän on hyvä että avasin suuni, jos et kerran tiennyt, että TURHA HUUTAMINEN kielletään ihan palstan säännöissä :)
Minä aion jatkossakin avata suuni jos joku TURHAAN HUUTAA.
Minä ärsytän sinua selvästi sen vuoksi, että olen netiketissä pidemmällä kuin sinä. Mutta ei se mitään.
Aion jatkaa vapaaehtoisena HUUTO-moderaattorina.
Terkuin: Kakkonen
SATTUUKO TÄMÄ OTSIKKO KORVIISI
Minua ärsyttää suunnattomasti (ja olen pyrkinyt tälle älä huuda -idiootille aina asiasta huomauttamaankin) tuo herkkyyn isoille kirjaimille.
Se on vain pikkusieluista paskaa, enkä suostu elämään niin syvällä nettimaailmassa, että jatkaisin eläytyä kirjoitetun tekstiin ÄÄNIVOLYYMIIN. Vihaan myös hymiöitä, vaikka välillä syyllistynkin niiden käyttöön.
Tuota en tiennyt, että ihan säännöissäkin isot kirjaimet kielletään. Kuitenkin esim. otsikoinnissa isojen kirjaimien käyttö on mielestäni täysin normaalia.
Summasummarum, henkilö jolla sattuu korviin isot kirjaimet, on sairas.
Komentelet täällä muita kun en oma elämä ole hallinnassa.
T. 6.
isot kirjaimet tarkoittavat huutamista netissä ja se on epäkohteliasta.
http://www.edu.fi/pageLast.asp?path=498;3293;14382;14432;14435
"Viestisi sisältö
* Yritä tehdä viestistäsi lyhyt ja naseva, ja käytä kieliopillisesti oikeaa kirjoitusasua. Suuraakkosten käyttö mielletään HUUTAMISEKSI, joten se ei ole kohteliasta.
Ööh, mä en ole koskaan puuttunut aiheelliseen huutamiseen, esim. jonkun voiton hehkuttaminen tai jonkun asian korostaminen...
MUN MIELESTÄ VAAN ON IHAN HÖLMÖÄ KIRJOITTAA ISOLLA ELI HUUTAEN KOKO ALOITUS ESIMERKKINÄ VAIKKA ETTÄ *MIKÄ LAPSEN IKÄVAIHE ON MIELESTÄNNE VAATIVIN*. :D Luettavuus tuossa kärsii ja tosiaan suurin osa porukasta tulkitsee isot kirjaimet huutamiseksi.
Tiedättekö muuten että alleviivauksen saa kun laittaa sanan molemmille puolille _ _ merkit. _Näin_ Ja lihavoinnin saa laittamalla * * merkit sanan molemmille puolille *näin*
Mun mielestä pösilöä on kirjoitella nettipalstoilla tutustumatta etikettiin ja sääntöihin.
t: se vapaaehtoinen HUUTO-mode :)