Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko koulun kevätjuhla pakollinen, jos sattuu samaan aikaan muuta menoa lapselle?

Vierailija
16.05.2009 |

kevätjuhla siis illalla, eli kouluajan ulkopuolella.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kotona, kun olen yön töissä, että miehen huoleksi se jäisi, samoin kuin pienemmistä sisaruksista huolehtiminen. Ei sovi meidän perheelle!

Vierailija
22/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia, jos vietetään jotain yöpartyja keskellä loma-aikaa. Koulun vika viikko on työntäyteinen ja raskas niin oppilaille kuin opettajillekin, eli siksi on aivan kohtuutonta vaatia valvomista tässä tilanteessa. Soita koulutoimistoon ja asiallisesti kerro mielipiteesi ja että lapsesi ei osallistu. Ja että toivot seuraavaksi vuodeksi muutosta juhlan ajankohtaan. Jos kyseessä pieni kunta, on kyseessä ehkä pieni koulu, missä ajankohta on opettajan/opettajien valinta, koska syystä tai toisesta haluavat pitää lomaa jo lauantain. Mutta mielestäni Opetushallituskin olisi varmasti sillä kannalla, että alakoulun juhlan ajankohta ei voi olla yö.

Se sama yläkoulun ope, joka tuonne aiemmin jo kirjoitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

["On eri asia, jos vietetään jotain yöpartyja keskellä loma-aikaa. Koulun vika viikko on työntäyteinen ja raskas niin oppilaille kuin opettajillekin, eli siksi on aivan kohtuutonta vaatia valvomista tässä tilanteessa. Soita koulutoimistoon ja asiallisesti kerro mielipiteesi ja että lapsesi ei osallistu. Ja että toivot seuraavaksi vuodeksi muutosta juhlan ajankohtaan. Jos kyseessä pieni kunta, on kyseessä ehkä pieni koulu, missä ajankohta on opettajan/opettajien valinta, koska syystä tai toisesta haluavat pitää lomaa jo lauantain. Mutta mielestäni Opetushallituskin olisi varmasti sillä kannalla, että alakoulun juhlan ajankohta ei voi olla yö."

Se sama yläkoulun ope, joka tuonne aiemmin jo kirjoitti.

[/quote]

Vierailija
24/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan monilla voi olla yo-juhlat ja niin kuin meillä, toisella puolella Suomea. Jos 1-2 lasta ei voi osallistua juhlaan yöllä, niin onko se isompi harmi kuin se, että monet kymmenet eivät voi osallistua ylioppilasjuhliin. Jääkää pois, jos on niin vaikeaa. Todistus tulee postissa.

Vierailija
25/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että oikeesti ala-asteen kevätkuhlia pidetään yöllä? Tosi kummallista. meidän perhe on ainakin niin aamuvirkkua porukkaa, että äidilläkin olis vaikeuksia valvoa noin myöhään. Mun mielestä työ menee vapaa-ajan edelle myös opettajilla. En mäkään voi hoitajana käskeä potilaita tulemaan yöllä, kun olisi vastaavana työpäivänä juhlat. Ihan kummallinen ajatuskin. Toki meidän lapset saisivat osallistua yöjuhliin, jos haluaisivat, mutta ei tossa kyllä ole pieniä lapsia ajateltu. Eka-tokaluokkalaiset on kuitenkin tosi pieniä vielä.

Vierailija
26/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin sen saa kokemukseni mukaan poikkeuksetta vapaaksi se, joka sitä etukäteen virallisesti anoo (ihan vain yhdellä lomakkeella tai kirjelmällä). Poikkeuksia ovat ne, joilla on suorittamattomia jälki-istuntoja, jotka pitää istua, ennen kuin saa todistuksen. Kesälläkin voi rehtorin kanssa istuskella. -ope

Vierailija
27/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos anoo loman. Lauantaina on sitten kirkko ja todistustenjako.

Vierailija
28/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pojistani kumpikin on saanut yhden jälki-istunnon ja kumpaankaan ei viitsinyt edes valvojaa tulla. Tulivat kotiin ihmeissään ja sanoivat, että istuivat varmuuden vuoksi vähän kauemmin kun ei ollut ketään valvomassa.

Vierailija
29/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevätjuhla siis illalla, eli kouluajan ulkopuolella.

Vierailija
30/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todella iltavirkku ja joudun oikeasti kärsimään joka päivä heräämisestä aikaisin. Koko maailma pyörii aamuihmisten aikataululla, vaikka nykyään siihen ei ole enää niin vahvaa syytä (on siis keinovaloa).

Oma hyvä rytmini olisi sellainen, että saisin nukkua 12-08 (tai 01-09) ja sitten työt alkaisivat noin 9.30-10. Kuitenkin joku ihme tässä maailmassa on määrännyt, että kaikki alkaa klo 8!

Eiköhän olisi ihan tasapuolisuutta, että välillä mennään muidenkin mukaan? Kuitenkin aamu-uniset on leimattu ihan turhaan laiskoiksi jne, koska hommat ei vaan toimi aamulla. Tuskin yksi päivä voi maailmaanne noin järisyttää!

Vierailija
31/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne on tarkoitettu lähinnä vanhemmille, lapsille on omat juhlat jo päivällä, sillä vain osa luokista ovat esiintymisvuorossa. Illalla sellaisen lapsen joka ei esiinny, ei tarvitse välttämättä mennä. Lauantaina saadaan todistukset ja jätskit eli koulu kestää noin puoli tuntia.

Vierailija
32/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo töiden alku onkin sitten ainoa asia, missä aamuvirkuilla on helppoa. Oli sitten mikä vaan aikuisten tapahtuma (ja nyt näköjään jo lastenkin), ne alkaa noin klo 19. Ja kun oikeasti alkaa jo väsyttämään klo 21, tietää että loppuilta menee ihan siihen että koittaa pysyä hereillä. Olisi niin ihanaa jaksaa valvoa, mutta kun kotonakin nukahtaa väkisin ennen kymmentä niin no can do. Olen alkanut harventamaan iltarientoja juuri sen takia, että ne ei ole enää hauskoja kun väsymys painaa liikaa. Mun mielestä kaikki juhlat vois alkaa vaikka 7.30, mulla ois ainakin hauskempaa:) Noh, tässä aloituksessa oli kyllä kyse LASTEN juhlista, enkä ole kuullut että kovin monet lapset noin myöhään valvoo.

Vierailija
33/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökoulu olisi ihan hauskaa vain. Oma lapseni on ekalla ja todistukset jaetaan lauantaina. Kyllä mulle sopisi mennä koululle vaikka kello 24.00. Kyllähän lapset uutena vuotenakin valvoo.

Hyvä vaan, että jää aikaa yo-juhlille.

Vierailija
34/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä v....n pitäjä oikeesti juhlii kevätkinkereitä yöllä?? Onhan tää läppä? Ja siis Suomessa? Eihän siinä mitään mekkoa päälle ja paikanpäälle, jos näin on, mutta oudolta kuulostaa?? Onks tähän aikaan niinku jossain muuallakin kuin tässä yhdessä paikassa? Ei ole mun mielestä oikein korrektia!

Vierailija
35/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan poikki jo yhdeksältä. Heillä on juhlat perjantaina 18.00 ja todistustenjako lauantaina 9.00.

Vierailija
36/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostakaa hitonmoinen äläkkä, ei tuossa ole järkeä lainkaan.

Jos menette menkää yöpuvut päällä siinä on ihmettelemistä ja pyytäkää paikallislehti paikalle.

Vierailija
37/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muissakaan ammateissa voi sanoa vaan et mulla sukulaistenjuhlat et sori vaan

työaika on se mikä on kukin on ammattinsa valinnut

anokoot virkavapautta jos niin tähellistä on

eli julat ihmistenaikaan lapsille

ja juhlat ei ole pakollisia

senkun vaaan jää pois niistä, minkäs kukaan sille tekee

koskaan ei olla anottu ja koskaan ei kukaan ole perään tullut kysynn miksi ei lapsi ole ollut

Vierailija
38/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juhla alkaa perjantaina klo 22 ja päättyy heti puolen yön jälkeen. Ohjelmassa paljon musiikkia, oppilaiden esityksiä, kesäinen buffet-ruokailu ja tietenkin todistusten jako.

Tosin meidän koululaiset ovat pääasiassa yläkoululaisia ja ympäri Suomea.

Ideana yöjuhlassa on se, että oppilaat pääsevät halutessaan lähtemään vanhempiensa kyydissä kesäloman viettoon ja ehtivät sitten lauantaina vielä mahdollisiin yo- yms juhliin.

Kun juhlan ajankohta vaihdettiin lauantaiaamusta pe-la yöhön, tupa on ollut aina täysi ja tänä vuonna piti rajata juhlijat vain oppilaiden vanhempiin ja sisaruksiin, koska muutoin tilat loppuvat kesken.

Että näin meillä, pienessä erityiskoulussa - juhlia odotellessa :)

Vierailija
39/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muissakaan ammateissa voi sanoa vaan et mulla sukulaistenjuhlat et sori vaan työaika on se mikä on kukin on ammattinsa valinnut

anokoot virkavapautta jos niin tähellistä on

Jotenkaan en jaksa uskoa, että opettajien sukulaisten juhlien vuoksi koko koulun kevätjuhlaa siirrettäisiin yöllä pidettäväksi, vaan tosiaan opettaja voi anoa sitten vapaata tms., jos tällainen tilanne on.

Ja pienille alakoululaisille öinen juhla on minustakin liian myöhäinen.

Vierailija
40/58 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottakaa vapaata sitten se päivä jos pitää toiselle puolelle suomea välttämättä keretä yo-juhliin.