Mitä veikkaatte, onko vauva yritetty siepata? Vai mummu keksinyt jutun?
Näyttää niin hullulta. Vartijoita ei löydy, ei muitakaan silminnäkijöitä, ei valvontakameroissakaan. Ja oli ihan päiväaikaan Helsingin keskustassa.
Samoin kuin Tampereen asematunnelin raiskaus joku aika sitten. Ei silminnäkijöitä, ei kameroissakaan. Mikähän sekin juttu oli lopulta?
Kommentit (26)
kukaan ei ole kiinnittänyt huomiota kun mummo huutaa apua roikkuessaan lastenrattaissa joita työntää 3 tummaihoista miestä? kenenkään hälytyskellot eivät soi?
Näin tapahtui:
Lapsen isoäiti vahti päiväunilla olevaa lapsenlastaan. Joukko tummia (ei mustia) miehiä tuli vaunujen kohdalle. Painoivat kuomun alas, ja ottivat valokuvan. Tämän jälkeen yksi miehistä alkoi työntämään rattaita eteenpäin. Tässä vaiheessa isoäitä nappasi rattaista kiinni. Se yksi mies työnsi rattaita eteenpäin niin voimakkaasti että isoäiti ei pystynyt pitämään niitä paikoillaan, vaan tuli rattaiden mukana. Tässä vaiheessa mies oli sanonut "Anna minulle kaunis lapsi". Tilanne loppui noin 15m päässä kun tien toisella puolella olleet vartijat(?) tulivat paikalle ja miehet lähtivät karkuun. Isoäiti ei pystynyt sanomaan olivatko he vartijoita vai jotain muita miehiä samantyylisissä asuissa koska oli ilmeisen järkyttynyt tapahtuneesta. Ainoa ajatus oli ollut että näistä rattaista ei saa päästää irti. Tapauksen jälkeen hän oli kertonut mitä oli tapahtunut lapsen äidille. Tämä käski soittamaan poliisille ja kertomaan tapahtuneen.
Koko tapaus on todella outo. Jos se olisi ollut vain miesporukan tyhmä päähänpisto, miksi valokuva?
Isänä sitä ajatteli pahinta tietenkin. Mitä olisi tapahtunut jos lapseni isoäiti ei olisi ollut rattaissa kiinni?
Syy miksi minä ilmoitin lehdelle asiasta vaimoni kanssa keskusteltua asiasta saman päivän iltana on se, että jos noilla miehillä oli jokin tavoite/syy, niin parempi että tapauksesta on julkisesti tieto.
Todella ikävä nähdä että vaimoni äiti yritetään leimata "vainoharhaiseksi". Minä olin se joka ilmoitin iltalehdelle tapauksesta kuten sanoin.
t: Miisan isä
niin muut osaavat varoa. ja Luojan kiitos lasta ei onnistuttu viemään. isoäiti on sankaritar, kerro se hänelle!
Tuli mieleen valokuvaamisesta että ehkä tarvitsivat pienen vauvan kuvaa jonkinlaiseen matkustusdokumenttiin. Puistattava ajatus tosin tämä mutta muutakaan en keksi.
Hyvää jatkoa teidän perheellenne.
Ja muut mammat: pitäkää lapsistanne huolta ja ratasikäiset *aina* rattaiden valjaissa kiinni. Tällöin kukaan ei voi vaan ohikulkiessaan pikaisesti napatata lasta rattaista (kun toinen henkilö kiinnittää vanhemman huomion toisaalle). Minulla on sivustakatsojan kokemus tällaisesta tapauksesta ulkomailla, onneksi tapaus päättyi hyvin.
Vartijat kyllä löytyy. Mä luulen että ne ei ole tajunnut raportoida esimiehillensä yhtään mitään.