Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voltaren injektio, voiko pistää itse?

Vierailija
14.05.2009 |

Minulla on siis tällä hetkellä migreeniin käytössä voltarenin peräpuikot, mutta ne eivät läheskään aina auta ja sitten joudun hakeman päivystyksestä voltaren injektion. Neurologin kanssa ollut myös puhetta, että tuosta injektiosta tulisi ensisijainen kohtauslääke, mutta tietääkö se sitä, että joudun aina käymään jo tk:ssa tai päivystyksessä, jotta saan lääkkeen? Tietäiskö joku...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrä on iso (3 ml) ja siksi vaatii suuren lihaksen, esim. reiteen ei oikein koko määrä mahdu. Tai mahtuuhan se mutta ei oikein ole turvallista pistää sitä reiteen, koska lihaksen koon takia se saattaa koteloitua ja aiheuttaa paiseen. Reiteen pystyisi pistämään itsekin, pakaraan se on lähes mahdotonta kuten varmaan arvaat.

Todennäköisesti joutuisit käymään päivystyksessä aina kun piikin tarvitset, toinen vaihtoehto on että joku omainen opettelisi pistämään pakaraan (eihän se vaikeaa ole, kunhan treenaa kunnolla). Kolmas vaihtoehto voisi olla jakaa ampulli kahteen annokseen ja pistää molempiin reisiin puolet ja puolet (eli 1,5 ml kumpaakin reiteen).

Voltaren on kyllä ihan hyvä lääke, mutta musta se kuulostaa hiukan hassulta lääkitykseltä noin ensisijaisena migreenilääkkeenä. En muista että mulle olis viimeisen kahdeksan vuoden aikana tullut töissä yhtään migreenipotilasta vastaan jota Voltarenilla lääkittäis. (Olen siis neurolla töissä). Onko sulla kokeiltu estolääkitystä? Tai triptaaneja, vai onko joku syy ettet voi niitä käyttää? Noissa triptaaneissa kun olis monenlaisia annosteluvaihtoehtoja (suussa sulavat tabletit, nenäsumute, injektioautomaatti jne).

T: sh

Vierailija
2/2 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tosiaan arvelinkin, ettei voi itse pistää ja jotenkin tuntuu rasittavalta, et se pitäis aina käydä hakemassa päivystyksestä kun muutenkin se liikkuminen on tosi vaikeaa tai siis kun jokainen liike pahentaa oloa ja oksenteluni on tosi rajua.

Tiedän, että migreeniin on olemassa mm. noita triptaanilääkkeitä, mutta ne eivät minulle sovi (neurologi näin sanonut). Minulla on basilaarimigreeni (joskus puhuttu myös basilaarisesta migreenistä ja epäilty, että vois olla myös samalla hemipleginen, niitäkin oireita löytyy) joka on siis aika harvinainen ja tähän ei saa syödä noita triptaaneja, ehkäisynä voi olla vaan esim. minipillerit tai kondomi, ei missään nimessä yhdistelmäpillerit, koska nämä altistaisi aivohalvaukselle.

Estolääkitystä on kokeiltu, mutta se josta oli jonkin verran apua, vähensi kohtaukset sillain, et oli kerran 3,5viikossa keskimäärin kun yleensä niitä oli kerran 2viiikossa. Tuolla oli kuitenkin pidemmän päälle ikävät sivuvaikutukset eli laihduin, oli muistikatkoksia. Laihtuminen alkuun oli kivaa kun oli muutama kilo ylimäärästä, mutta laihtuminen jatkui, vaikka söin päivässä tarpeeksi ja tuon takia lääkitys lopetettiin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi