Kertooko aikuisen ihmisen mahdottoman sotkuinen koti lähes
aina jostain mielenterveydellisestä ongelmasta? Vai voiko olla pelkkää elämänhallinnan ja ajankäytön ongelmaa? Onko teillä kokemusta lähipiirissä ihmisestä, joka ei huolehdi kotinsa perussiisteydestä? Ja nyt ei ole kyseessä mikään tavallinen pieni epäjärjestys kuten pientä pölyisyyttä ja vaatepino jossakin, vaan ihan kaameasta yhden ihmisen huushollin sekaisuudesta, puhtaat ja likaiset vaatteet sekaisin, tyhjät pullot ja tulleet lehdet viemättä kuukausitolkulla, siis kaikki ihan totaalisessa sotkussa. Miten tällaista ihmistä voisi auttaa ilman että hän ottaa nokkiinsa?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:45"]
Kyllä mulla mielestäni on kaikki hyvin, on vaan muuta, parempaa tekemistä kuin siivoaminen.Miksi pitää ylipäätänsä tunkea tyrkyttämään apuaan toiselle jos toinen on tyytyväinen kodissaan? Yhtä hirveää kuin liinavaatekomeroa tarkastava anoppi joka valittaa mankeloimattomista lakanoista ja painostaa mankelinostoon jotta voisimme mankeloida lakanat hänen mielikseen. Hän ei edes nuku lakanoissamme!
siivous helpottuu, kun mankeloi, sillä lakanat eivät pölyä mankeloituina yhtä paljon kuin ruttuisina.
Kuivausrumpu ratkaisee pölyongelman, ja sinne menee paljon muutakin kuin liinavaatteet. Mankeli ei nykykotiin todennäköisesti edes mahdu.
Ajat muuttuvat ja jokainen tavallaan.
-ohis.
Minä itse. Nainen 43 v ja kaksisuuuntainen. Asunto ( rivitalo 100m2) on hirveä. Siivoan kyllä - ei ole siis jlikaa - mutta tavaraa liikaa. En osaa mitään sille. Sisko ei auta. Eikä poika ja miniä. Auri paikalle?
Minulla on add, masennusta ja ahdistusta. Lapsuudessa oli väkivaltaa ja hyväksikäyttöä. En jaksa oikein siivota vaikka siisteydestä pidänkin. Jos olisin yksin eläisin varmaan jossain jätekasassa.
Vierailija kirjoitti:
Pyytäkää sitä ammattilaista (Auri Kananen) siivoamaan, jos itse ette kykene syystä tai toisesta. Hän rakastaa siivousta ja kuulemma mitä sotkuisempaa sen parempi. Hän tekee siivouksen ILMAISEKSI.
Hyvä vinkki. Olen 50 v nainen. Pakko myydä tämä, kun vastike nousi. Minulla on maanis-depresdiivisyys. Ei ole likaa. Mutta kaikki siis KAIKKI sekaisin. Kaatopaikalle vietävää. Ei se että hesarit tai vaatteet kasoissa. Vaan myös jo kuolleen äidin (itsemurha) tavarat. Ja pojan.
On mielenterveyden ongelmien oire ja varsinkin naisilla.