Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ Helmien vk 51 ¤¤¤

16.12.2008 |

En nähnyt tälle viikolle vielä pinoa joten aloitellaan sellainen...

Meillä on viikko alkanut vesirokolla, ei onneksi mulla mutta pojalla ja miehellä kyllä. Poika on ihan pirteä ja näppyjä on suhteellisen vähän eikä ainakaan vielä yritä poika raapia niitä. Miehellä sen sijaan on paljon enemmän näppylöitä ja kuumetta ja lihassärkyä. Näppylöitä on kurkussakin ja tosi paljon päänahassa missä ne kuulemma kutiaa ihan järjettömästi. Toivottavasti menisi ohi molemmilla pian... Tasan kaksi viikkoa siitä oli kun oltiin vesirokkoisessa kyläpaikassa niin ilmaantui ekat näppylät meillä.

Omaa oloa ei paljon ehdi miettimään kun on kaksi potilasta mitä hoivata... Tänään kävelin vajaat 5km ja kyllä sen huomasikin, nivusia särkee vieläkin, ja kävellessä supisteli melkein koko ajan, onneksi kivuttomasti kumminkin, mutta ei ole kiva kävellä maha kireänä.

Eipä mitään muuta oikeastaan, just sanottiin pikkukakkosessa että jouluun on 8 päivää, iik =) Pitäis alkaa joulusiivousta tekemään pikkuhiljaa.

Mukavaa viikkoa ja joulun odotusta kaikille helmille!

-helena rv.32+5

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli vika päivä töitä ja aika haikealta tuntui! Olisin voinnin puolesta jaksanut ihan hyvin vielä hommissa, mutta näin tällä kertaa. Ja riittäähään tuossa joulun valmistelussa hommaa - kortitkin vielä kirjoittamatta, toivottavasti menevät perille vielä ennen joulua.

Napa kasvaa ja venyy, mutta muuten olo ihan ok. Kun ymmärtää jättää ne lahjaksi tarkoitetut konvehtirasiat rauhaan (oli jollakin muullakin ongelmana..!), niin ei edes närästä. Viime viikon maksakokeiden tulokset oli loistavat, sappihapotkaan ei olleet yhtään nousseet. Pohdin, että jos menisin perjantaina vielä testiin, että voi joulua viettää rauhallisilla mielin. Ja viikon päästä ti eli aaton aattona on vielä neuvola. Saapi nähdä, onko vauveli ymmärtänyt kääntyä siihen mennessä, istuu aina vaan masussa eikä merkkiäkään käännöksestä! Vähän pelottaa, en haluaisi sektiota, mutta perätilasynnytyskään ei houkuta. Täytyy vissiin pyytää miestä roikottamaan minua jaloista..! :)

Nyt on vähän tyhjä olo ja mietinkin, että näinkö työorientoitunut ihminen sitten olenkin, että tunnen itseni heti arvottomaksi, kun ei ole paikkaa minne aamulla mennä?! Ehkä se tästä tasaantuu, kun tajuan, että saan oikeasti tehdä päivät pitkät mitä haluan. Ja lepääminenkin on houkuttelevaa, onhan tämä aika prässiä ollut.

Jaha, lapset kömpii kotiin, on alettava iltahommiin. Huomenna aamulla kuopuksen eskarin joulujuhla, missä hän esiintyy tonttuna..! :) Jaksuja Helmille!

Hilpsu rv 32+4

Vierailija
2/16 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi yritys...

Napa kasvaa ja venyy, mutta muuten olo ihan ok. Kun ymmärtää jättää ne lahjaksi tarkoitetut konvehtirasiat rauhaan, niin ei edes närästä. Viime viikon maksakokeiden tulokset oli loistavat, sappihapotkaan ei olleet yhtään nousseet. Pohdin, että jos menisin perjantaina vielä testiin, että voi joulua viettää rauhallisilla mielin. Ja viikon päästä ti eli aaton aattona on vielä neuvola. Saapi nähdä, onko vauveli ymmärtänyt kääntyä siihen mennessä, istuu aina vaan masussa eikä merkkiäkään käännöksestä! Vähän pelottaa, en haluaisi sektiota, mutta perätilasynnytyskään ei houkuta. Täytyy vissiin pyytää miestä roikottamaan minua jaloista..! :)

Nyt on vähän tyhjä olo ja mietinkin, että näinkö työorientoitunut ihminen sitten olenkin, että tunnen itseni heti arvottomaksi, kun ei ole paikkaa minne aamulla mennä?! Ehkä se tästä tasaantuu, kun tajuan, että saan oikeasti tehdä päivät pitkät mitä haluan. Ja lepääminenkin on houkuttelevaa, onhan tämä aika prässiä ollut.

Jaha, lapset kömpii kotiin, on alettava iltahommiin. Huomenna aamulla kuopuksen eskarin joulujuhla, missä hän esiintyy tonttuna..! :) Jaksuja Helmille!

Hilpsu rv 32+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan pitkästä aikaa! Thaimaan reissu meni hyvin. Paikallisia ihmetytti ja hymyilytti mun "iso" maha. Siellä päin kaikki on varmaan puolet pienempiä ja sirompia kuin suomalaiset.

Neuvolassa kävin viikko sitteen. Samalla oli lääkäri. Kaikki oli hyvin. Painoa oli tullu reippaat 870 gr per viikko. Eipä oo joulutorttuja syöty sen jälkeen. Sf-mitta 22 cm. Oon yrittäny olla syömättä herkkuja viikolla, viikonloppuisin saan syyä sitten jotain hyvää ja tietenki jouluna.

Maanantaina on taas neuvola. Tuntuu hassulta, että nyt siellä saa rueta ravaamaan koko ajan. Äitiyspakkausta en oo vieläkään saanu. Tuli lähetettyä paperit vähän myöhään. Toivottavasti tulis ennen joulua, sais hypistellä vauvan vaatteita.

Mua myös pelottaa äitiysloman alkaminen. Mitä ihmettä sitä tekee kotona. Luulen että oon vähän pitempään töissä, ainakin tammikuun loppuun. En edes tiiä millon mun loma alkaa ihan tarkkaan!

Jonttu 29+? vai oisko jo 30? :)

Vierailija
4/16 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä oo kirjotellu hmm..varmaa pariin? kuukauteen..käyny kyllä lukemassa teidän tekstejä..jotenkin vain tuntunu kun ei oikein mitään ihmeellist tapahtunu ni mitä sitä kirjottelee..

neuvola oli ma..painoa tullut kk aikana 800g, aika kummallista kun syöny tässä joka pvä herkkuja, yhteensä siis painoa tullut n. 10kg koko raskauden aikana. sf-mitta oli 29. vauva liikkuu todella paljon ja sillä on hikka ainakin 5 kertaa pvässä. tuntuu että on kääntynyt jo aikoja sitten koska hikka tuntuu aina tuolla alhaalla.peppu on oikeella ylhäällä ja jalat siis vasemmalla kun potkut tulee sinne.masu onkin usein ihan vinossa oikeelle hih :)

2.1 on sitten lääkäri jossa ultrataan, ihanaa nähdä pikkunen pitkästä aikaan.siellä saadaan tarkat mitat ja arvio sitten syntymäpainosta.

synnytysvalmennuksissa ollaa käyty, päästiin siis haikaranpesää synnyttämään. tuli kyllä tarpeeseen noi tutustumiset sillä oli jonkin verran pelkoa ja en pidä ollenkaa sairaaloista. nyt ihan avoimin mielin menossa synnyttämään eikä edes kauheesti mitenkää suunniteltu et mitä/miten halutaan. se menee sitten sen mukaa miten menee, yritän mahd pitkää olla ilman puudutuksia..mut joo..sen näkee sitten :)

pieni masennus iskenyt tuossa viime vkolla. on jotenki todella saamaton olo. ei jaksais oikein tehdä mitään.nukkunut yöt huonosti painajaisten kera..tulis nyt edes lunta maahan ni sais joulumielen.annan itelleni viel muutaman rokulipvän ja sitten vkl siivous ja loput lahjat..eiköhän se tästä.

bratzh 32+6

Vierailija
5/16 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, miten kaikki vaivat alkoivat heti, kun äitiysloma alkoi! Mua on pari päivää supistanut ihan urakalla, närästää ekaa kertaa koko raskauden aikana ja vauva myllää kuin mielipuoli, niin että vatsakin on jo löysällä! Ei tän näin pitänyt mennä! Mun piti jäädä lomalle hyvissä ajoin ennen joulua, että ehdin rauhassa laittaa, mutta ei tässä nyt mitään voi laittaa, kun on koko ajan kauhea olo. Llisäksi vielä yskä jatkuu ties monetta viikkoa enkä ole varma pitäisikö ottaa järeämmät aseet käyttöön (kortisonitabut), mutta ne sitten vasta närästääkin eikä tee mun mahalle yhtään hyvää. Joten ilman yritän sinnitellä. Tammikuun 7. pvä olisi keuhkolääkäri, jos sinne asti jaksaisi, niin saisi jotain järkevää neuvoa.

Ja sitten vielä mies päästelee sammakoita suustaan. On ollut aika huolehtivainen ja käskenyt vaan makaamaan, kun supistaa, mutta sitten on tietty itse väsynyt ja käyttäytyy passiivis-aggressiivisesti, mistä ei mulle ainakaan parempi olo tule. Ja tänään hankittiin sellainen perhe-kalenteri, missä kaikikille perheenjäsenille oma sarake joka päivän kohdalla, että voi eri menoja paremmin mahduttaa samalle päivälle. Sitä innokkaana vähän jo täyttelin ja mies ilmoitti, että niin, hänellä olisi sitten kolmen päivän ryyppyreissu tuossa huhtikuun lopussa! Ihan kuin se olisi ihan ilmoitusluonteinen juttu siinä tilantenteessa, kun meillä on juuri 2 kk:n ikäinen vauva..! Samaa kinaa käytiin silloin, kun nämä nykyiset oli pieniä, kun ei mies tajunnut, että sillä on eroa, että joutuuko olemaan yksin kahden taaperon tai kahden lähes kouluikäisen kanssa.

Varmaan on täällä helmikuisissakin äitejä, jotka joutuu viikkotolkulla olemaan yksin miesten työreissujen takia. Meillä mies on tosi harvoin poissa ja muistelen vieläkin ahdistuksella niitä aikoja, kun kuopus oli vauvaikäinen ja miehellä oli iltatöitä parina iltana viikossa. Sen lisäksi hän kieltäytyi ymmärtämästä, että on aika rankkaa olla kahden pienen kanssa kotona kaiket päivät ja vielä illatkin, että olisin tarvinnut enemmän omaa aikaa. Tästä on kovasti puhuttu ja luulin jo, että mies tajusi sen eron, että kun lapset on isompia, on helpompi mennä, mutta ilmeisesti ei.

Että ketutus on vallitseva mielentila täälläpäin. En tajua mitä tuo vauvakin myllertää. Kääntyisi edes oikeaan asentoon, mutta kun ei siltä tunnu.

Toivottavasti muilla on ollut mukavampi viikko!

Hilpsu rv 32+6

Vierailija
6/16 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei kuin omaan napaan heti... Täällä näyttää nyt siltä, että taidan minäkin pysyä kasassa ensi vuoden puolelle... Kävin eilen "vaihteeksi" lääkärissä ja kohdunsuun tilanne edelleen aikalailla sama kuin ennenkin. Lääkärikin sai kyllä siinä ronkkiessaan nähdä, että kyllä tuo supistelee...

Painoarviokin tehtiin ekaa kertaa tässä raskaudessa... Ja sitä tietoa olen yrittänyt nyt sulatella - tuo kun sai tämän hetkiseksi arvioksi 2400g... JOS päästään tuonne 36+ viikoille pitää jo tehdä uusi arvio, kun näyttää että siinä tapauksessa tulossa olisi möhköfantti. Tosin se möhköfantti on alhalla lantiossa, samoissa lähtökuopissa kuin jo ainakin kuukauden, etteihän tuosta aivan varmasti voi tietää koska päättää sukeltaa ulos. Verenpaine nousussa, muttei vielä hälyyttävästi. Muuten kaikki hyvin, turvotus vain oli taas kerran melkoinen.

Koitahan, Hilpsu, ja muutkin jaksaa... Nämä joulustressit yms. varmasti kiristävät yhden jos toisenkin pinnaa, mutta kohtahan ainakin osa meistä voi jo lähteä synnyttämään ilman isompia pelkoja. Meillä muuten miehen marmatukset siitä, miten kotia pitäisi hoitaa loppuivat aikanaan liki kokonaan siihen, kun kolmosta odottaessani olin 6 viikkoa sairaalassa ja hän näki, mitä se arki lasten kanssa oikeasti on... Vaikka kylläpä tuo vieläkin joskus laukoo sammakoita. (Tyyliin "pitäisi joskus tehdä..." nykyään kyllä ymmärtää itse useimmiten tehdä homman jos esim. jonkun paikan siivoamattomuus alkaa tympiä, eikä oleta että minä hoitaisin kaiken... välillä tekisi mieli sanoa, että nalkutus on VAIMON homma.

Katjalah&nelonen rv32+5

Vierailija
7/16 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen päivän iloisesta yllätyksestä... Kun tultiin kotiin minä neuvolasta ja muu porukka kaupasta niin postin joukossa odotti paketti Sanoma Magazinesilta... Vähän ihmettelin, kun en ole tilannut mitään, eikä tilaajalahjokaan ollut odotettavissa... Olin voittanut tuosta Vauva-lehden asumiskyselystä täältä nettisivuilta satukirjan! Eli kaikki vain joukolla vastailemaan kyselyihin, kyllä niistä näköjään oikeasti voi voittaakin!!!

Vierailija
8/16 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se niin ole Hilpsu, että tunnolliset työntekijät kärsivät vaivoistaan vasta sitten lomalla?!? Mullakin on aivan armoton väsymys vaikka olen nyt viikon verran kotona ollut ja nukkunut kunnon päiväunia. Yöunet vaan jää jokseenkin vähäisiksi vauvan myllerryksen ja huonojen asentojen sekä jatkuvan pissahädän takia:(

Mäkin näin eilenä punaista miehen takia!!! Olin tosi väsynyt ja oisin halunut levätä, niin mies oikein ymmärtäväisenä tarjoutui tekemään tytöille ruuan ym. No sen käsitys kuitenkin näköjään oli, että ruoka valmistuu sohvalla makaamalla! siihen se lösähti ja alkoi kuorsaamaan ja ruuan laitto jäi kyllä mun harteille, suutuspäissäni imuroin vielä koko kämpän kaupan päälisiksi! Ilta vietettiinkin jokseenkin hiljaa. Tänään alkaa myös miehellä loma, ollaan koko perhe 2½-viikkoa kotosalla, saas nähdä mitä tästä tulee...

Miina rv 32+6

Vierailija
9/16 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä neuvolasta! Kaikki oli ihan normaalisti; hemoglobiini on vähän laskenut, mutta se kai on tyypillistä tässä vaiheessa raskautta.. Vähän tylsää kun ei ole mitään raflaavaa kerrottavaa miehellekään neuvolakäyntien jälkeen, mutta tietysti hyvä että kaikki näyttäis olevan hyvin - kuten edellisissäkin raskauksissa.

Terkka oli tuntevinaan, että vauva on pää alaspäin. Toivottavasti pysyisikin!

Tuonne meidänkin neuvolaan on kuulemma viimein hankittu ultra ja sillä katsellaan sitten viikolla 36! Kivaa! :)

Lapset laskee jo ihmeissään että miten vähän luukkuja onkaan joulukalenterista avaamatta..! Joululahjoja pitäisi vielä hankkia muutama, mutta onhan tässä aikaa. Harmi kun joutuu olemaan töissä vielä maanantain ja tiistain.

Olen ollut tässä on-off-flunssassa yli viikon verran eikä loppua näy. Maanantaina ja eilen olin poissa töistä, tänään oli pakko tulla hoitamaan asioita, vaikka ehkä ois ollut parasta jäädä lepäilemään. Onneksi huomenna saa nukkua aamulla!

Joku ihmetteli että miten sitä saa ajan kulumaan äitiyslomalla.. Mulla ei ainakaan ole sitä ongelmaa; todo-listalla on monta asiaa tekemättä vielä edellisen äitiysloman jäljiltä ;) Nuo lapset pitää aika lailla kiireisenä. Toivottavasti saisin nuoremmankin syksystä puolipäivätarhaan, niin jäis edes se muutama tunti ihan vaan vauvan kanssa olemiseen! Mutta saas nähdä, kun jonot on kuulemma hirmuiset.

Hyvää viikonloppua kaikille! Ihan ihan pian on joulukin! :)

Sunny + Tytti 31+3

Vierailija
10/16 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilpsu

Vierailija
11/16 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsemppauksista, ja helpottavaa kuulla, ettei ne miehet niin mallikkaasti aina muuallakaan suoriudu..! :) Olo alkaa helpottaa, mutta kyllä tuossa aika lailla kolme päivää torkkuessa meni. Että kai sitä univelkaa oli tosiaan kertynyt. Nyt on vielä ihanaa, kun saa nukkua pois univelkoja... Supistuksetkin vähän helpottivat, kun malttoi maata, mutta liian vauhdikkaasti jalkaa ei vieläkään parane nostaa.

Ja mieskin niitä sammakoita pyyteli anteeksi, että tottakai katsotaan tilanteen mukaan, että miten jaksan, mutta mielellään hän reissulleen menisi. Että kai pitäisi muistaa näissä hormonihöyryissään välillä vähän lunkimmin ottaa. Ihana mies kuitenkin - nytkin vääntää tuolla pöperöä perheelle. Minulle on kehittynyt ihan loputon keittiökammo, en haluaisi yhtään laittaa ruokaa. Toivottavasti tää helpottaa, koska kotona ollessa sitä kuitenkin jonkin verran luultavasti joutuu laittamaan...

Katjalahille onnittelut, että näin pitkälle olet päässyt ja tilanne ilmeisesti aika rauhallinen. Toivotaan, että se vuoden vaihteen rajapyykki ainakin ylitetään!

Olitko se sinä Miina, joka olit kanssa nähnyt jotain hauskaa vauvaunta? Piti kommentoida, mutta kone ei silloin pelittänyt - tai vauva-sivut... Mutta juu, näinhän se on, että töissä sinnittelin viimeisillä voimilla ja sitten täysi romahdus seuraavana päivänä. Mutta kyllä se tästä taas. Ja vähän samaa olen miettinyt, että mitähän tästä tulee, kun ollaan koko perhe nyt lomalla. Tässä joulun alla lapset on olleet ihan mahdottomia, kai niitä jännittää, mutta käytös on todella hävettävää. Tuntuu, että meillä on tapakasvatus onnistunut kyllä ihan täysin.

Sunnylla oli hyviä neuvolakuulumisia, kiva!

Minullakin vielä tiistaina neuvola. Vähän jännää, että paljonko on tullut painoa, kun viimeksi oli tullut kilo per viikkoa. Muuten vauva tuntuu olevan todella reippaalla tuulella, lomatunnelmissa sanoisin. Toivon todella, että kaiken tuon mylläämisen seurauksena se olisi kiepsahtanut ympäri.

Hauskaa, sain eilen kuulla, että yksi vanha kaveri oli saanut viikko sitten vauvan. Asuu melko lähellä, joten todella iloinen ylläri, niin voidaan äitiyslomitella yhdessä. Vähän houkuttaisi mennä vauvelia katsastamaan, mutta koko meidän perheellä on flunssa, niin eipä oikein voi. Ei oikein osaa edes kuvitella, miten ihana sellainen ihan pikkuinen on... Välillä oikeasti unohdan, että mitä tässä odotetaan, ja nyt taas tajusin, että sellainen nyyttihän sieltä on tulossa! Ihanaa! :)

Mukavaa viikonloppua kaikille helmille!

Hilpsu rv 33+1

Vierailija
12/16 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen, lueskellut olen yrittänyt ahkerasti

Oma napa odottelee äitiyslomille pääsyä; vielä neljä työvuoroa (onneksi ei enää yövuoroja!) ja sitten 3.1. alkaa vapaus!

Vointi on ollut hyvä; tänään kyllä alkoi ensimmäistä kertaa kun vauva ei liikkunut pitkään aikaan. Onneksi nyt iltaa kohti jumppa on taas alkanut!

Kysymys:onko kenelläkään kokemusta nipleteistä (nännin kohottajat). Itselläni matalat nännit ja olen kuullut että näistä voisi olla apua. En kuitenkaan löydä netistä niistä paljoakaan tietoa.

Lepoa joulukiireissä helmet!

-vauvaksi- 32+2

Vierailija
13/16 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka niitä unia näin:) Nyt ne on kyllä viime aikoina jäänyt vähemmälle...

Ja meilläkin tuo isompien lasten kasvatus on tainut mennä vähän harakoille ja mä sentään olen ihan ammattikasvattaja:) ...Mutta noi omat on nii-iin hankalia. Helpompi ojentaa muiden lapsia ja kasvatustapoja!

Mä en myöskään ole sisäistänyt oikein vielä, että vauva olisi tulossa. kai sen sitten sairaalassa viimeistään tajuaa kun nyytin käsiinsä saa! Enää ei ole kovin pitkä aika.

Miina rv33+0 ja taas vaihtui viikko:)

Vierailija
14/16 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ilmottautuu mukaan vielä! Oon kyllä ahkerasti lueskellu, mutta eipä oo vaan saanu aikaseks rekisteröityä. Noh parempi myöhään kuin ei milloinkaan. :)

Kello on jo noin paljon ja kun kerrankin väsyttää niin vois jopa nukkumista yrittää, eli ihan nopeeta vaan tulin hihkaseen. Myöhemmin sit lisää.

Ikää on 20v ja ensimmäistä muksua tässä odotellaan, la on 5.2.

pun ja rv 33+3 vissiin

Vierailija
15/16 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lievän epäuskoisuuden kanssa porskutetaan eteenpäin, voiko tosiaan olla totta... Tosin viime yönä taas ollut niin napakat supistukset, ettei mokomia ole vähään aikaan tuntunutkaan. Mutta ei voi olla sellaista "säkää", että tänään lähtö tulisi... Ei millään, en suostu!!! Meidän keskospojulla on 6-v synttärit ja olisi aika moista kohtalon ivaa, jos taas samalla päivämäärällä oltaisiin toista yllätystonttua synnyttämässä...

AUTS, mä en ala... nyt menen kyllä takasin nukkumaan ja koitan päästä jossain vaiheessa päivää koristelemaan pojun kakun. Aion kyllä edelleen olla siinä uskossa, että nämä supistukset taas laantuvat kuten ovat tämän raskauden kestäessä jo niin monta kertaa tehneet. Tai ennemminkin aion uskoa, että kyseessä on muistikuva kuudenvuoden takaisesta aamusta...

Katjalah&nelonen rv33+0

Vierailija
16/16 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että keskustelu on vähän vilkastunut!

Tervetuloa helmien joukkoon punpun! Meillä on sama laskettu aika =)

katjalah! Toivottavasti ei tullut sinulle vielä lähtöä synnyttämään, toivotaan lisää viikkoja vielä!

Hilpsu! Etpä todellakaan ole ainoa jolla mies välillä päästelee suustaan mitä sattuu =) Tänään kun valitin miehelle miten iskiasta taas särkee niin ettei melkein pääse kävelemään niin mies vain tokaisi että joo joo. Pisti vähän vihaksi kun olen sitä hoivaillut tässä viime viikon kun sillä oli se vesirokko ja oli aika huonossa kunnossa. Toivoisi itsekin välillä myötätuntoisia sanoja kun joku paikka on kipeä. Mulla tosiaan alkoi eilen särkemään toista puolta alaselästä ja kipu säteilee jalkaan kun kävelee, päättelin että se on iskiassärkyä. Makuulla ainoastaan helpottaa mutta eipä se joulusiivous hoidu sängystä käsin =( Ja meillä ei mies valitettavasti ymmärrä yhtään siivouksen päälle, täytyy kai ottaa särkylääkettä ja siivota sitten jos ei särky muuten mene ohi. Onneksi meillä vesirokko menee jo ohi, poika ja mies ovat molemmat jo lähes terveitä, näpyt kuivuu jo hyvää vauhtia.

Huomenna aamulla on taas neuvola, täytyy kysyä siellä voiko mitenkään venytellä vaikka ettei särkisi niin paljon selkää... Miehellä on onneksi vielä sairaslomaa huominen niin ei tarvitse ottaa poikaa mukaan neuvolaan. Meinaa neuvolakäynnit mennä yleensä pojan komentamiseksi kun siellä on niin paljon kaikkea mielenkiintoista tutkittavaa =)

Oikein hyvää joulua kaikille helmille, koitetaan ottaa tarpeeksi rauhallisesti itse kukin =)

-helena rv.33+3