Mä en vaan tule toimeen muiden äitien kanssa!
Tänään taas huomasin, ettei juttu luista ei sitten millään muiden mammojen kanssa. Tarkoitan siis ennestään tuntemattomia, joita tapaa esim. kerhoissa tai lasten kautta. Jotenkin mammapiireissä toimii sellaiset seurustelusäännöt, joista mulla ei ole hajuakaan. Tunnen jatkuvasti itseni idiootiksi, koska olen liian iloinen, rento, avoin. Normaalimaailmassa tulen tosi hyvin juttuun ihmisten kanssa! Ja tunnen kyllä äitejä, mutta nämä ovat ihmisiä, jotka olen tuntenut jo ennen lasten saamista.
Harmittaa jöröttää jossain hiton leikkikentän reunalla tuntien itsensä typeräksi, ja lapset kuitenkin nauttii toisten lasten seurasta...
Kommentit (45)
Itse törmäsin lasten myötä ensimmäistä kertaa kouluttamattomiin ihmisiin. Siis ihmisiin, jotka eivät osaa kirjoittaa yhdyssanoja ja joilla on hyvin vähäinen koulutus peruskoulun jälkeen. Aiemmin en ollut sellaisia edes tavannut. Tapaamani äidit olivat myös keskittyneet lähinnä yhteen asiaan elämässään. Monipuolisuutta ei ollut. Ongelma on siinä, että se pitää vain kestää.
Äitiyteen ei ole karsintaa. Olisi ihan hyvä, jos olisi. Kaikkien kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Itse törmäsin lasten myötä ensimmäistä kertaa kouluttamattomiin ihmisiin. Siis ihmisiin, jotka eivät osaa kirjoittaa yhdyssanoja ja joilla on hyvin vähäinen koulutus peruskoulun jälkeen. Aiemmin en ollut sellaisia edes tavannut. Tapaamani äidit olivat myös keskittyneet lähinnä yhteen asiaan elämässään. Monipuolisuutta ei ollut. Ongelma on siinä, että se pitää vain kestää.
Tekee sulle varmaan ihan hyvää vähän laajentaa omaa piiriään, huomata että tänne mahtuu erilaisia ihmisiä.
Muistuu kyllä mielee nuo hiekkalaatikko ajat ja se ihmeellinen mystinen äitipiiri. Se täydellisten äitien piiri, jossa kaikkea pureskeltiin nenänvartta rypistellen.
Koska itse olin jo hieman iäkkäämpi (36) heitin asiat usein vitseiksi. Kyseenalaistin Mammojen huumorintajua ja pikkumaisuutta sarkasmilla. Minun kohdallani tuo toimi ja löysin ne muutamat jyvät akanoista.